اطراف بوستان پردیسان بازاست و هرکسی می تواند حیوانات خانگی اش را وارد این بوستان کند. این پاسخ سازمان محیط زیست به سئوال خوانندگان در گفت و گو با خبرآنلاین بود.

میرساعدی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:« درساعات پایانی شب دراکثر پارک ها و بوستان های تهران، افرادی با آوردن سگ های وحشی و شکاری خود به این مکان ها و رها سازی آنها برای گردش و تفریح کردن، موجبات ترس و اذیت و آزار سایر هموطنان را بوجود می آورند. خصوصاً در پارک پردیسان که علاوه بر این عدم نظارت، خاموش بودن و خراب بودن اکثر لامپ های این پارک، محیط مناسبی برای یک چنین تخلفات قانونی پدید آورده است. حمل سگ طبق قانون جرم محسوب می شود. متاسفانه مامورین نیروی انتظامی برخورد مناسب را با یک چنین افرادی اعمال نمی نمایند. هیچ دلیلی وجود ندارد در تهران با این همه جمعیت، کسی سگ شگاری اندازه الاغ داشته باشد و آنرا در پارک و بوستان رها سازد!»
سازمان  محیط زیست که مسئولیت خدمات رسانی در پارک پردیسان را برعهده دارد.یکی ازکارشناسان این سازمان درباره مزاحمت های حیوانات مانند سگ دراین بوستان گفت:« درورودی ومحل هایی مختلف این بوستان تابلوهایی متعددی مبنی برممنوعیت ورود سگ نصب شده است.البته اگرهمکاران ما نیز اگر با موارد اینگونه برخورد کنیم موضوع را به شهرداری و پلیس و حراست این بوستان اطلاع می دهیم. این گروه ها نیزمعمولاً براساس وظایف تعیین شده شان نسبت به جمع آوری سگ ها اقدام می کنند. بهرحال همکاران ما سازمان محیط زیست مستقر دراین بوستان نمی تواند شخصاً با افراد خاطی برخورد کند. زیرا این وظیفه پلیس و دستگاه های مربوطه است که با افراد خاطی برخورد کرده و سگ ها را جمع آوری کنند. کما اینکه دربسیاری از موارد نیز این کاررا انجام می دهند. ازسوی دیگراطراف بوستان پردیسان بازاست به همین دلیل هرکسی می تواند ازاطراف بوستان سگ های و حیوانات خانگی اش را وارد این بوستان کند.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    32 1
    اول از همه جلوی فروشندگان ومصرف کنندگان مواد مخدر در پارک را بگیرید در مورد سگ ها هم شاهد بودم که سگ ها به این ها حمله می کنند چون به بوی این مواد حساس هستند ونسبت به این بو واکنش داده و به سمت کسی که مواد داره حمله می کنند
    • بی نام US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      4 0
      واقعا قربون ادم چیز فهم ممنون بسیار گل گفتی
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    24 2
    به جای این کار ها خواهشمند است تعداد نیرو های انتظامی در پارک را زیاد کنید چون با وجود تلاش بی وقفه آنان باز هم شاهد فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر هستیم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    17 2
    اصلا فکر کردین بلاخره این موجودات زنده هم حقی برای زیستن تو این زمین خدا دارن .خوب پس این موجودات زنده همش زندانی باشن تا خدایی نکرده کسی نترسه . خوب یه پارک یا فضایی هم برای حیوانات و صاحبانشان اختصاص بدین .بخدا به این می گن فرهنگ طبیعت دوستی و احترام به سلایق مختلف . یه مقدار دست از خودرایی و خود خواهی برداریم و فکر کنیم شاید چیزی که ما نمی پسندیم میتونه حق طبیعی یه موجود باشه .ضمنا حیوان خانگی وابستگی و علاقه زیادی ایجاد می کند با برخوردهای خشن فقط وجه خودتون را خراب میکنید .بهتر بجای نظرات غیر کارشناسی و یک بعدی دنبال راه حل این مشکلات باشین مثل اختصاص فضا هایی که ورود حیوانات آزاد است اونوقت می تونید تابلوی ورود سگ ممنوع را در فضاهای دیگر نصب کنید و قطعا آنها هم احترام می ذازن .