قانونمندشدن ازدواج موقت می‌تواند از تعدی، تفریط ، سوءاستفاده و اعمال خلاف عرف جلوگیری کند

 موضوع ازدواج موقت که پیش از این از لایحه حما یت از خانواده حذف شده بود و چندی از نمایندگان مجلس با این مبحث مخالفت کرده بودند این روزها دوباره مطرح می شود و موافقان آن سعی دارند تا بیش از پیش آن را در عرف جای دهند .فرهاد تجری از اعضای هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که خود از مخالفان این طرح در لایحه حمایت از خانواده بود .این روزها از بحث ازدواج موقت به شدت حمایت می کند اما نه دراین لایحه .

ازدواج موقت و رواج آن در جامعه از نظر شما صحیح است .پس چه فرقی می کند که در لایحه حمایت از خانواده باشد یا غیر از آن ؟
ببینید این موضوع در لایحه حمایت از خانواده که لایحه ای کامل و دقیق بود جایگاهی نداشت چرا که مبحث بسیار چالش تر از آن است که بخواهیم با مطرح کردن آن دراین لایحه ،لایحه را به چالش بکشانیمپس حذف این موضوع از لایحه حمایت از خانواده به دلیل مخالفت با خود موضوع نبوده است ؟
حذف ازدواج موقت از لایحه حمایت از خانواده به این دلیل نیست که با ازدواج موقت مخالف هستیم  در حال حاضر ازدواج موقت به عنوان یک ضرورت اجتماعی محسوب می‌شود وتنها راه حل برای ایجاد اخلاقیات در جامعه ای است که اخلاقیات در آن به همین منظوردر حال از بین رفتن است و بسیاری از افراد مورد سوء استفاده قرارمی گیرند .

چه عاملی مسئولان را بر آن داشته تا این روزها اینقدر به موضوع ازدواج موقت بیاندیشند ؟
 به نظر می رسد که این روزها پرونده های بسیاری از تجاوز به عنف و ارتباطات نامشروع دیگر در دست داریم که هم نیروی انتظامی را بر آن داشته تا این رابطه ها را قانونی و شرعی کند و هم دیگر مسئولان را .

می دانید که عرف در جامعه ما چنین مسئله ای را نمی پذیرد ؟
عرف من هستم عرف شما هستید و ما باید این مطلب را در جامعه جا بیاندازیم  وبرای این ارتباط سازوکار قانونی تدوین نماییم همه ما می دانیم که غریزه جنسی در تمام افراد وجود دارد که اگر زمینه‌ مشروع و صحیح برای بر آورده شدن این نیاز فراهم نشود افراد از بیراه سر در می آورندتامین نیازهای جنسی و عاطفی افراد از طریق مشروع و قانونی کمک می‌کند که شاهد حرکات نابهنجار، غیراخلاقی، مجرمانه و خلاف عرف در سطح جامعه نباشیم.

قانون مند شدن ازدواج موقت را بسیاری از افراد جامعه قبول ندارند و به نظر این افراد همین موضوع می تواند کانون بسیاری از خانواده ها را از هم بپاشد .
قانونمندشدن ازدواج موقت می‌تواند از تعدی، تفریط ، سوءاستفاده و اعمال خلاف عرف جلوگیری کندازدواج موقت، امری شرعی است چطور می شود  امری شرعی را از جانب مردمی مسلمان مورد اعتراض قرار گیرد .  باید به جای داشتن نگاه احساسی همراه با تعصبات جنسی، خاص و غیرمعقول، نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم .

نظرتان در مورد اظهار نظر فرمانده ناجادر این رابطه چیست ؟ 
من نظرات سردار احمدی مقدم را درباره این موضوع قبول دارم و حمایت می کنم

نظرتان درباره اظهارات دکتر علی مطهری چیست ؟ایشان هم درباره ازدواج دختران و پسران جوان حتی در مقطع دبیرستان اظهار نظر کرده اند ؟
 به نظر من اظهار نظر ایشان افراطی بوده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۸
    0 0
    اولش برای حکومت و مردم سخت خواهد بود ولی بعد از مدتی خود حکومت و مردم از دست خیلی از حرف ها و گرفتاری ها راحت می شوند و مسائل درست درمون حل می شه و لااقل اسلام و حکومت کمتر بد و بیراه می خورند
  • بدون نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    اگر بد بود مطمئن باشيد خدا اين راه حل را نمي گذاشت،شايد اين راهي باشد براي دوام خانواده ها ولي با آموزش .
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    برای یک بار هم که شده عاقلانه و منطقی فکر کنیم و با هر موضوعی احساساتی و سطحی برخورد نکنیم شاید فردا دیگر فرصت اندیشیدن هم نداشته باشیم اول کار را کارشناسی و آسیب شناسی کنیم بعداظهار نظر کنیم