مهر نوشت:

وزیر خارجه لبنان ضمن ابراز تأسف از شهادت حسن شاطری گفت : این مرد، پل ارتباطی بین ملت ایران و لبنان بود که طی شش سال تلاش بی‌وقفه‌ای برای بازسازی لبنان بعمل آورد. اما فقدان او نمی‌تواند روابط استوار و پایدار بین دو ملت و آنچه ایران از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2006 تا کنون به لبنان ارائه داده را تحت تأثیر قرار دهد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت شهادت مهندس حسن شاطری معروف به خوشنویس، رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 بهمن ماه، با برگزاری مراسم یادبود این شهید عزیز در محل سفارت، پذیرای هزاران نفر از مردم و مقامات لبنان برای ابراز تسلیت و همدردی بود.
در این دو روز، نمایندگان رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و همچنین تعداد زیادی از وزرا، نمایندگان مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس، رؤسای احزاب و گروه‌های سیاسی، علما، شخصیت‌های مذهبی و نمایندگان طوایف مختلف، فرماندهان لشکری، نمایندگان نهادهای امنیتی و انتظامی، سفرای خارجی، گروه‌های فلسطینی، شهرداران و اعضاء شهرداری‌ها، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، دانشگاهی، مطبوعاتی، اجتماعی، اتحادیه‌های صنفی، خبرنگاران، تجار، شرکت‌ها و مؤسسات عمرانی، مسئولان عالی رتبه حزب‌الله، خانواده‌های شهدا و اهالی شهرها و روستاهای مختلف از جنوب، شمال، بقاع و دیگر نقاط لبنان با حضور در محل سفارت کشورمان، ضمن تجلیل از شخصیت و عملکرد مجاهدانه و دلسوزانه شهید خوشنویس در بازسازی مناطق آسیب‌دیده لبنان در جنگ 33 روزه، ترور ناجوانمردانه این عزیز را محکوم کردند.
غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم، با اشاره به نقش مؤثر این شهید در بازسازی لبنان پس از جنگ 33 روزه، تأکید کرد: شهادت وی، نه تنها ‌هیچ خلل و تزلزلی در هدف و راه این شهید که خدمت به مظلومین و کمک به خط مقاومت بود، ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم پویندگان راه این شهید را در تحقق این اهداف، استوارتر خواهد نمود. وی افزود: این اقدام تروریستی بهترین دلیل بر ناخشنودی رژیم صهیونیستی از موفقیت خط مقاومت و ناتوانی در مقابله با آن است.
در همین راستا بسیاری از شخصیتهای لبنانی همچون نبیه بری رئیس مجلس، امیل لحود رئیس جمهور سابق، میشل عون رئیس جریان ملی آزاد، سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده و غیره علاوه بر اعزام هیأت‌هایی به این مراسم، طی تماس تلفنی با سفیر کشورمان، با وی به نمایندگی از دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.
عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ضمن ابراز تأسف و اندوه بابت از دست دادن مهندس خوشنویس، افزود:این مرد، پل ارتباطی بین ملت ایران و لبنان بود که طی شش سال تلاش بی‌وقفه‌ای برای بازسازی لبنان بعمل آورد. اما فقدان او نمی‌تواند روابط استوار و پایدار بین دو ملت و آنچه ایران از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2006 تا کنون به لبنان ارائه داده را تحت تأثیر قرار دهد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    9 0
    متوجه نشدم می شه بیشتر توضیح بدین؟؟؟