فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عده‏ای قصد اخلال در بازار مسکن را دارند، گفت: اجازه تراکم غیر‏مجاز در شهر تهران داده نمی‏شود.

علی نیکزاد دقایقی پیش در حاشیه بازدید از طرح‏های مسکن مهر پردیس و تحویل نمادین قرارداد پیش‏فروش برخی واحدهای سایت خانه‏سازی «دره بهشت» این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کسانی قصد اخلال در بازار مسکن را دارند.

وی ادامه داد: باید به این افراد اعلام کنم که به هیچ عنوان اجازه تراکم غیر‏مجاز در شهر تهران داده نخواهد شد.

نیکزاد اضافه کرد: سیستم‏های دولتی به ویژه بانک‏ها در حال خرید هستند، با این امید که با اخذ تراکم به سمت ساخت و ساز حرکت کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اما قطع به یقین نه کمیسیون ماده پنج، نه شهرداری تهران و نه شورای معماری و شهرسازی هیچ‏گاه چنین اجازه‏ای نمی‏دهند.

وی ادامه داد: قصد و هدف وزارت راه و شهرسازی، ادامه روند کار در بازار مسکن همراه با ثبات است؛ اما اگر کسی قصد اخلال در این امر را داشته باشد به شدت با این اخلالگران برخورد می‏شود.

*تحویل خانه در تهران ظرف یک سال

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه بستر ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای همه افراد واجد شرایط و به دنبال خانه در تهران با آورده بالا در سایت‏های مختلفی نظیر «تهرانسر»، «حکیمیه»، «الهیه» و ... فراهم آمده است.

نیکزاد اضافه کرد: برای این افراد بر اساس قول‏های گذشته ظرف یک سال خانه ساخته می‏شود؛ اما اجازه بدهند محل قطعی این واحدهای مسکونی اعلام نشود.

وی ابراز داشت: خوشبختانه کار در طرح مسکن مهر شهر جدید پردیس به ویژه در طرح‏های سه‏گانه 80 هزار واحدی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همه خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، تلفن و ... در این سه پروژه از نقطه صفر آغاز شد ه است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    13 5
    اقای نیکزاد دیگه اخلال چه جوری میشه قیمت مسکن ساعتی بالامیره شما خبرندارید چراچرا مالیات برخانه های خالی رااجرایی نمی کنید مگر دوسال ازاین قضیه نمی گذرد اجرایی کنید تادست سوداگران کوتاه شود؟
  • متعجب US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    16 0
    شمابناروبراين بذاريد كه يه عده قصد دارندتا درتمام بازارهاي مختلف اخلال ايجاد كنن.پس شماچه كاره هستيد؟
  • پدرام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    13 0
    مسکن مهر پردیس آقای وزیر ما رو حساب حرف شما زندگیمونو فروختیم !!!! حالا شما بیا بما بگو که دلیلش چی بوده افزایش قیمت مگه نگفتید متری 40 هزار تومن حداکثر !!! بعدشم ما یی که زندگیمونو زود تر فروختیم بایدم همون افزایش قیمت و بدیم خوب هزینمونو صرف خرید ارز یا خودرو پراید میکردیم که خیلی بهتر بود !!!
  • حامد IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    5 1
    مالیات سنگین بر روی زمین های مسکونی رها شده و خانه های خالی تجربه موفق بسیاری از کشورهای پیشرفته درزمینه کنترل قیمت مسکن و حذف دلال و واسطه و دفاتر مشاورین املاک وارایه کار به دفاتر محضری و قیمت گذاری توسط مهندسین معتمد معرفی شده شهرداری بهترین راه کار کنترل قیمت مسکن در ایران است گر چه با این رکود سنگین قیمتها در اینده نزدیک تعدیل و کاهش خواهد یافت
  • مهدی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    3 0
    لطفاً افزایش خارج از محدوده قیمت ها رو پیگیری کنید چون حتی اگه نهایت افزایش قانونی متری 40 هزارتومان هم در نظر بگیریم دیگه افزایش قیمت 8 میلیون نمیشه !!! آخه از کجا 8 میلیون بیاریم اگه توان داشتیم که مسکن مهر ثبت نام نمیکردیم خواهشاً به فکر اقشار ضعیف جامعه در این افزایش قیمت ها باشید من یکسال کار کنم و کل حقوقمو جمع کنم 8 میلیون نمیشود...
  • ابراهیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    4 0
    قرار بود با ساخت مسکن مهر قیمت مسکن متعادل شود و گاهاً کاهش پیدا کنه ولی از برج 6 سال 90 قیمت ها بالا رفته و تو سال 91 هم که مدام بالا رفته و آقای وزیر هم فقط میگه برخورد می کنیم من نمیدونم با چی می خواد برخورد کنه هر کی هرچی دوست داره قیمت می زاره و به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می شه این وسط فقط پول دار ها پول دارتر می شن اطرف تهران قیمت مسکن از متری 750 هزار تومان به 1 میلیون سیصد هزار تومان رسیده تازه بدون امکانات و روزانه هم افزایش داره و بعضی از مالکها انگار برای تفریح خونشون را گذاشتن برای فروش و فقط قیمت می گیرن آقای وزیر و مسئولین فکری بکنند برای مالیات بر خانه های خالی تا حداقل کسانی که با هزار زحمت پولی جور کرده اند حداقل یک واحد در این تهران داشته باشند