رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد صریح از اختلاف افکنی های علنی از تریبون های باز و اصرار عمدی بر ایجاد تفرقه، تاکید کرد: انعکاس اختلافات در تریبون‌های باز برای داخل و خارج چه توجیهی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی در دیدار اعضای هیأت رئیسه و شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی، با بر حق دانستن خواسته‌های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان گفت: مهمترین خواسته و مطالبه انقلاب اسلامی ایران که موجب خیزش مردم مسلمان و اقشار گوناگون جامعه ایران شد، نزدیکی هر چه بیشتر به جامعه مدینه‌النبی(ص) و معارف اهل بیت(ع) بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه علی‌رغم فراز و نشیب‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها، قوا و ارگان‌های جمهوری اسلامی همواره تلاش داشته‌اند که هدف اصلی نظام که نزدیکی فرهنگی به مکتب اهل بیت و ترویج اخلاق اسلامی بود، تا حد امکان حفظ گردد، تصریح کرد: متأسفانه اخیراً برخی سوءتدبیرها و مدیریت‌ها ما را از این هدف دور کرده و لازم است شجاعانه اشتباهات اصلاح و آرمان‌های اصیل امام راحل(ره) و نظام اسلامی احیاء گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علنی شدن اختلاف مسئولان و اصرار تعمدی برخی بر ایجاد تفرقه را نگران‌کننده خواند و با تأکید بر لزوم هوشیاری شخصیت‌ها، گروهها و مسئولان کشور در این مورد گفت: انعکاس اختلافات در انظار عمومی و تریبون‌های باز برای داخل و خارج چه توجیه و منطقی می‌تواند داشته باشد؟

وی افزود: خوشحالی دشمنان خارجی نظام و معاندین انقلاب اسلامی از اختلافات و درگیری‌های داخلی، دل دوستداران انقلاب و وفاداران نظام اسلامی را به درد می‌آورد و از سوی دیگر بدخواهان و قدرت‌های استکباری را در اراده‌شان برای تحمیل سختی‌ها و تحریم‌ها مصمم‌تر خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از فقدان نشاط و سرزندگی سیاسی در دانشگاه‌ها، عدم حساسیت مسئولان کشور نسبت به این وضع را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: نقد منصفانه و تأملات تئوریک و فکری و عملی خواسته به‌حق حال حاضر جامعه دانشگاهی و دانشجویان است.

وی افزود: نقد دلسوزانه ویژگی هر مسلمان آزاده و امر به معروف و نهی از منکر از اصول مسلم مدیریت دینی در جوامع الهی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: براساس آموزه‌های قرآنی باید آستانه تحمل را بالا برده، سخن حق را از هر کس شنید و بهترین آن را انتخاب کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امر به معروف و نهی از منکر و نقد مسئولان را از تأکیدات قرآن کریم و از مبانی اسلامی خواند و با اشاره به آیات سوره مائده تصریح کرد: قرآن کریم در این سوره علمای یهود و نصاری را هم به خاطر اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در میان امت خود گوشزد نمی‌کردند، مورد سرزنش و ملامت قرار داده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت منتقدانه و دلسوزانه دانشجویان و جامعه دانشگاهی در چارچوب‌های قانونی را به سود نظام دانست و گفت: دانشجو اگر در محیط دانشگاه با چون و چرا و انتقاد منصفانه آبدیده نگردد، نخواهد توانست آینده جامعه اسلامی و مدیریت نظام اسلامی را به عهده بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه 70 ساله انجمن اسلامی دانشگاه تهران، پایداری و حضور همیشگی این نهاد پویا و فرهیخته را مستلزم اعتدال و عقلانیت حاکم بر مشی این تشکّل دانست و با تأکید بر لزوم هوشیاری دانشجویان در برهه حساس کنونی نظام و انقلاب تأکید کرد: دانشجویان باید با صبر و بردباری و پرهیز از وارد شدن به فضاها و جریانات تند و افراطی، در مقاطع حساس حرف و سخن خود را مطرح و با آرامش و تدبیر پیگیر مطالبات بر حق خود باشند تا بدین‌گونه بهانه‌ای به دست بدخواهان فضای بانشاط دانشگاه ندهند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    19 20
    آقای هاشمی مردم خیلی هم کم حافظه نیستند
  • صاعقه IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    17 19
    خدا این شوراها و هیئت رئیسه ها را برای جناب هاشمی نگه دارد که اگه اینا نبودند ایشان کجا میخواست دم به دم این ملت را به سوی سعادت و ترقی و وحدت و ......... راهنمایی نماید .
  • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    1 11
    اختلاف ها باید حل شوند نه که روش رو بپوشونیم. دارند علیه آقای احمدی نژاد اقدام می کنند تا این آخرا دولت ایشان را زمین بزنند تا فرد مورد تایید ایشان رای نیاورد. اما مردم اگر قرار باشد رای بدهند به فرد مورد تایید ایشان رای خواهند داد.
  • جواد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    0 0
    شما بگید آقای هاشمی این اختلاف افکنی ها چه توجیهی داره؟هاشمی عزیز مثل اینکه شما بین مردم نیستید و از هیچی خبر ندارید.حرفای شما بیشتر به رویا میمونه تا حقیقت چون هیچ رفتاری از شما نمیبینیم که نشان دهنده عمل کردن خودتون نسبت به گفته هاتون باشه.همین دانشجوی بدبخت دوره شما نمیتونست جیک بزنه و اظهار نظر کنه حالا شدید حامی دانشجو.از دوران سوزاندگی شما زیاد نگذشته و مردم هنوز اون دوران سکوت و خفقان رو خوب بخاطر دارن.