سایت رادیو فردا نوشت:

حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، خواستار تشکیل سازمان کشورهای مشرف بر خلیج فارس با حضور ایران شد.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، حمد بن جاسم در کنفرانس روابط عربی و بین‌المللی در کویت تحت عنوان «وطن عربی و جهان، نگاهی به آینده» سخنرانی کرده است. او در این سخنرانی درباره روابط عربی-عربی و همچنین روابط کشوهای عربی با جهان و همسایگان به تفصیل سخن گفت.
حمد بن جاسم در بخشی از سخنرانی خود به روابط ایرانی-عربی پرداخت و ضمن مطرح کردن پیشنهاد تشکیل سازمان کشورهای مشرف بر خلیج فارس با حضور ایران گفت: «مسائلی مورد اختلاف میان ایران و کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیج (فارس) وجود دارد، اما با گفت‌و‌گوی سازنده و پیش گرفتن روش‌های دیپلماتیک می‌توانیم اعتمادسازی کرده و این مسائل را حل و فصل کنیم.»
وزیر خارجه قطر تاکید کرد: «روابط ایرانی-عربی کهن و استوار است و ریشه‌ای تاریخی و عمیق جغرافیایی دارد. از این رو این روابط توانایی پایداری در مقابل بحران‌ها و تنش‌های پیش آمده را دارد. دو طرف راهی جز همزیستی، همکاری و گفت‌و‌گو برای حل و فصل مشکلات و پشت سر گذاشتن موانع ندارند.»
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    5 2
    با سلام بنظر من باید از این پیشنهاد استقبال کرد. فرصت خوبیه! ما باید در شرایط تحریم روابطمان را با کشور های همسایه بهبود بدهیم و با ایجاد فضای فشار بالعکس موجب عقب نشینی دشمنانمان بشیم.