+ A - سه شنبه 24 بهمن 1391 - 21:51:00 چاپ
امتیاز به مطلب 44 نفر

شماره کارت ماشینتان را اس.ام.اس نکنید، خلافی ها حذف نمی شود

جامعه > پلیس - چند روزی است پیامکی دست به دست می چرخد که حکایت از بخشودگی جریمه های تخلفات رانندگی دارد، اما آیا این پیامک صحت دارد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ در متن این پیامک آمده است؛ "اگر خلافی ماشین دارید، شماره سریال کارت ماشین خود را به شماره 30005151 بفرستید تا خلافی ماشین شما به خاطر پیروزی انقلاب اسلامی و روز 22 بهمن مشمول بخشودگی شود."

فرستادن شماره سریال یا همان VIN کارت ماشین به 30005151 فقط یک نتیجه دارد؛ اطلاع از میزان خلافی ماشین. هیچ اتفاق دیگری هم نمی افتد.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به برخی شایعات درباره بخشودگی جرایم رانندگی در دهه فجر امسال، گفت: حوزه فرماندهی انتظامی نمی‌تواند جرم و تخلف را پاک کند.

او البته در مورد کاهش نمرات منفی به یک اختیار قانونی پلیس اشاره کرد و گفت: قانون این اجازه را به پلیس می‌دهد به خصوص در مورد افرادی که مدت مدیدی تخلف نداشته باشند و در چنین شرایطی می‌توان برای تشویق متخلفان در راستای رعایت قوانین این موارد را اعمال کرد، اما نمی‌توانیم جرم و تخلف را پاک کنیم. (اینجا را بخوانید)
همچنین دراین باره خبرآنلاین پلیس راهور ناجا پیگیری کرد، نتیجه اینکه سرهنگ خسروی، معاون اجتماعی راهور ناجا چنین چیزی را رد کرد.

به هرحال اگر از میزان خلافی ماشین خود خبر ندارید، می توانید در هر ساعت شبانه روز به 30005151 شماره VIN خودرویتان را بفرستید و از میزان خلافی تان با خبر شوید. شماره کارت گواهینامه هم که بفرستید، میزان نمره منفی خودرویتان مشخص می شود.

4747

نظرات 21
  • آرش سه شنبه 24 بهمن 1391 - 23:21:15
    96 9 پاسخ به این نظر
    من یه هقته میشه که به این شماره واسه اطلاع از خلافی اس ام اس میزنم ولی جواب نمیده!
    • سیاوش سه شنبه 24 بهمن 1391 - 23:24:45
      74 11
      من هم همینطور
    • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 00:15:58
      27 8
      باید در ساعات اداری اس بدید
    • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 00:37:05
      1 8
      بايد با حروف كوچك اينگيليسي بفرستيد تا جواب بياد. ممكنه همون لحظه جواب بياد يا چند ساعت ديرتر.
    • زهرا چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 01:27:00
      5 5
      منم همینطور اتفاقا تعجب کردم ولی الان فهمیدم دلیل اینکه جوابش نمیاد چیه!!!!!
    • م چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 02:32:44
      1 6
      من هم همینطور
  • بدون نام سه شنبه 24 بهمن 1391 - 23:25:47
    52 4 پاسخ به این نظر
    یکی از دوستانم هر وقت جریمه سرعت و سبقت غیرمجاز میشود به راحتی مطرح میکند دوستانی در پلیس راه آستارا و تالش دارد که جریمه حذف میشود. مگر واریز کردن و نکردن صاحب و پیگیری کننده ندارد؟ لطفا پیگیری نمایید
  • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 00:13:37
    23 1 پاسخ به این نظر
    اگه آخر VIN خود * بگذارید بفرستید، شماره پرداخت و شناسه قبض دریافت می کنید که می تونید با کارت شتاب پرداخت کنید و دیگه نیازی به مراجعه به دفاتر پلیس 10 ندارید! نمیدونم چرا به مردم نمی گن تا این همه علاف نشند! واقعا که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 00:53:12
    29 2 پاسخ به این نظر
    اینم از ترفندهای اپراتورهای تلفن همراه میباشند!
  • پيمان چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 01:35:28
    1 24 پاسخ به این نظر
    لطفا تصحيح كنيد 300005151
    • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 03:24:25
      21 1
      نه آقا! همون 30005151 درسته
    • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 12:39:49
      1 1
      یه خورده آب هویج بخور - یه خورده تاریخ رو مطالعه کن - البته حق داری - معلومه خیلی فراموشکاری - نمیدونی فرق 10 رو با 100 یا 1000
  • حسام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 01:56:13
    55 2 پاسخ به این نظر
    بازی مخابرات برای کسب درآمد بیشتر از پیامک
    • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 04:25:07
      0 2
      حجم ارسال شایعات اینچنینی در مقابل کل پیامک های ارسالی مردم ناچیز هست. این را یک آدم مریض درست کرده، خواسته ببینه چقدر فراگیر میشه.
  • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 12:04:17
    15 0 پاسخ به این نظر
    حالا اگه به خاطر دهه فجر ببخشید چی میشه . مگه نمیخواید دل مردم شاد شه
    • بی شعور شنبه 5 مرداد 1392 - 17:53:29
      0 0
      یه بنده خدایی که درد داشته از جرایم رانندگی و هیچ کسی هم این جرایم رو براش نبخشیده، گفته بیام یه شایعه درست کنم که لا اقل مسئولین بیان یه فکری برای بخشودگی جرایم کنن. چون با این کار بهتر میشه به گوش مسئولین این دردها رو رسوند.
  • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 13:53:59
    12 1 پاسخ به این نظر
    آقا منبع در آمدشون همینه مگه می تونن ببخشن؟؟؟؟؟
  • صبا سه شنبه 27 فروردین 1392 - 17:04:28
    0 0 پاسخ به این نظر
    ممنون فقط پنج دقیقه طول کشید جوابش برام اومد
  • ali سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 09:27:08
    0 0 پاسخ به این نظر
    میگفتن اگه با * یا # بفرستیم شناسه ی قبض و پرداخت هم میده , کسی اطلاع نداره ؟
  • شومبول بلا سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 00:46:06
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام . اگر بشه یه جوری قبض پرداخت اینترنتی رو به جای برگه خلافی پلیس 10 قبول کنن خیلی خوبه
  • سامان سه شنبه 25 تیر 1392 - 15:28:38
    1 1 پاسخ به این نظر
    این شماره درسته اصلا هم بازی نیست من خودم اولش یه ستاره (*) گذاشتم شناسه قبض و شناسه پرداخت رو اهم ارسال کرد و پرداخت کردم بعدشم که سر پلیس + 10 خلوت شد رفتم خلافی گرفتم 0 شده بود
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.