نایب رییس مجلس از در دستور کار بودن بررسی موضوع توهین به رییس مجلس در کمیسیون امنیت ملی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی نماینده شاهرود در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه استراتژی رهبری معظم انقلاب در مقطع کنونی حفظ آرامش و آرامش بخشی به جامعه است، گفت: براساس همین استراتژی حکیمانه رهبری، نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که در زمین دشمنان باشد و دشمن باید بداند ما کاری نخواهیم کرد که دل آنها شاد شود.
وی با اشاره به اینکه مجلس با حفظ متانت در جهت خواست رهبری و پرهیز از دشمن شادکنی حرکت می کند، خاطرنشان ساخت: ما به مقام معظم رهبری عرض می کنیم که ما نمی گذاریم منویات شما نادیده گرفته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به حوادث رخ داده در روز 22 بهمن قم و اخلالگری در مراسم سخنرانی رییس مجلس، اظهار داشت: تقاضای ما این است که اتفاقات رخ داده در قم مورد بررسی قرار گیرد. کسانی که به شکل قطارگونه به راه افتاده‌اند، سخنرانی می‌کنند و در حالی که مجلس در راس امور است، دستگاه تقنینی و قانونگذاری کشور را تهدید می کنند تا نقش نظارتی خود را نادیده بگیرند.
جلالی افزود: این جریان به دنبال آن است که مجلس نقش نظارتی خود را کنار بگذارد و نماینده جرات نکند به واسطه نقش نظارتی اش بر آنها نظارت کند و مجلس را در ایفای نقش نظارتی اش ناکام کنند.
نماینده شاهرود با بیان اینکه این جریان نشان داده که دارای عقبه مالی و تشکیلاتی است، گفت: سایت و رسانه راه می اندازند و کارشان کوبیدن ارکان نظام و سران و مسئولان کشور است. باید عملکرد و اقدامات این جریان بررسی شود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ حرمت سران قوا، گفت: اینکه گروه محدودی به رییس مجلس جسارت کنند باید پیگیری شود. درخواست ما این است که از وزارت اطلاعات، نهادهای امنیتی و کمیسیون امنیت ملی مجلس بخواهید این موضوع را بررسی کند. 
جلالی با تاکید بر اینکه مجلس با متانت با این بداخلاقی ها برخورد می کند، خاطرنشان ساخت: از صبح تعداد زیادی از نمایندگان برای اعتراض به این موضوع به من مراجعه کرده اند ولی ما از آنها خواستیم سکوت کنند تا در زمین دشمن بازی نکنیم. علی رغم اینکه دل پرخونی از این رفتارها داریم، اما اجازه نمی دهیم دل رهبرمان از این وقایع پرخون شود.
در واکنش به این تذکر، محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، با اشاره به اینکه مجلس این اقدام را محکوم می کند، گفت: فراکسیون اصولگرایان مجلس هم بیانیه ای در محکومیت این موضوع تهیه کرده است. دیروز هم با رییس کمیسیون امنیت ملی جلسه ای داشتیم و درخواست شد که این موضوع را با دعوت از مسئولان و مدیران ذی ربط بررسی کنند تا شاهد تکرار این توهین ها به مقامات و مسئولان نظام و مردم نباشیم.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =