۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

مهر نوشت:

در شرایطی بازار خرید و فروش آپارتمان در وضعیت آشفتگی به‌سر می‌برد که برخی از سازندگان بازار معاملات خانه کلنگی را رونق بخشیده‌اند.

افزایش قیمت آپارتمان در شرایط فعلی بازار مسکن تاثیراتی را در بهای زمین و خانه های کلنگی گذاشته و در شرایط رکود خرید و فروش آپارتمان، معاملات زمین و ملک رونق بیشتری پیدا کرده است.

در حال حاضر، تورم در بخش مسکن موجب شده است که بخش زیادی از خریداران از بازار املاک خارج شوند و از سوی دیگر، فروشندگان هم در انتظار ثبات نهایی قیمتها باشند.

از سویی دیگر سازندگان به دنبال خانه های کلنگی هستند تا با ساخت و ساز در آن، سود چند برابری را نصیب خود کنند که در کنار افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه های اخیر، حضور این دسته از سازندگان در بخش خانه های کنلگی بیشتر شده است.

تعیین قیمت خانه های کلنگی براساس چند شرط انجام می گیرد که به جز محله و خیابانی که زمین مورد نظر در آن قرار دارد، جواز ساخت و بر خانه در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است و می تواند قیمت ها را تاحدود زیادی افزایش دهد.

براساس این گزارش، آینده نامعلوم بازار مسکن و شایعاتی که در رابطه با آن در میان خریداران و فروشندگان وجود دارد، موجب شده است که قیمت خانه های کلنگی به دلیل ارزش افزوده بالا، با افزایش قیمت مواجه باشد. 

قیمت خانه کلنگی دربرخی از محله های تهران

براساس این گزارش یک خانه کلنگی به مساحت 64.5 متر با جواز 4 طبقه در خیابان پیروزی کرمان، 210 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و خانه کلنگی دیگری در خیابان ابوذر فلاح با 42 متر زمین و 64 متر بنا با قیمت 85 میلیون تومان به فروش می رسد.

یک خانه دیگر به مساحت 100 مترمربع در چیتگر شمالی با قیمت 230 میلیون تومان به فروش می رسد و 40 متری در نازی آباد 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین یک خانه کلنگی با متراژ 181 متر در خیابان پیروزی تاجری، بر 9  متر در محدود بافت فرسود با قیمت 700 میلیون تومان به فروش می رسد و خانه ای 160 متری در اقدسیه بلوار ارتش، بر 12 متر، یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مالک خانه ای با متراژ 140 متر در لویزان با 616 متر جواز ساخت، 950 میلیون تومان قیمت برای ملک خود تعیین کرده است و مالکی دیگر در شهرک غرب، خانه کلنگی به مساحت 200 متر و با موقعیت شمالی را متری 12 میلیون و 500 هزار  تومان به فروش می رساند.

خانه ای واقع در یوسف آباد جهان آرا به مساحت 114 متر 870 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و خانه ای دیگر در فرشته با بر 11 مترمربع و قابلیت ساخت 5 طبقه به مساحت 250 متر مربع متری 12 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

خانه کلنگی دیگری در محدوده افسریه با بر 20 متر و متراژ 286 مترمربع، هر متر 2 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسد و برای 250 متری در شمس آباد با بر 8 متر، 7 میلیون و 500 هزار تومان در هر مترمربع قیمت تعیین شده است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =