روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

گاهی مواقع اکازیون‌های بازار مسکن در موتور‌های جست‌وجوگر اینترنتی املاک و مستغلات، عرضه می‌شود و به همین خاطر بارها به متقاضیان مسکن گوشزد شده است که برای خرید تنها به یک مرجع بسنده نکنند، بلکه تمام مراجع قانونی که در آنها املاک فروشی فایل می‌شوند را زیر نظر داشته باشند.
 اطلاعات مربوط به آن دسته از واحدهای مسکونی  که قیمت هر متر مربع آنها بین یک تا دو میلیون تومان تعیین شده  در ادامه عنوان شده است.

اما در بین کل فایل‌ها، یک فایل جزو بهترین اکازیون‌های بازار مسکن خودنمایی می‌کرد که جزئیات آن به این شرح است:
فایل مذکور مربوط به واحدی با متراژ 118 متر مربع در خیابان امیر آباد واقع در کارگر شمالی است.
این واحد مسکونی اگرچه 30 سال از عمربنایش می‌گذرد، اما متری یک میلیون و 860 هزار تومان یعنی 219 میلیون و 480 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است البته مالک نرخ پیشنهادی فروش را به اصطلاح گرد و به 220 میلیون تومان تبدیل کرده است.
اما نکته جالب این آگهی این موضوع است که مالک در بخش توضیحات، اعلام کرده است: این ملک دارای یک باب مغازه با متراژ 17 متر مربع است که با آپارتمان مذکور در یک سند قید شده است و یکجا به فروش می‌رسند.
فروشنده در پایان تاکید کرده است: قیمت بنا و ملک تجاری با هم محاسبه شده است.
تمامی واحدهای مسکونی که در ستون امروز نبض بازار عنوان شده‌اند ارزان بودن نرخ فروش‌شان به دو دلیل است که در اکثر آنها مشترک است.
یکی از این دلایل به عمر بنای واحدها برمی گردد و دیگری اینکه سند برخی از آنها قولنامه‌ای است نه شخصی.
برای مثال: یک واحد مسکونی 60 متری در شهرک نفت در محدوده اشرفی اصفهانی متری یک میلیون و 625 هزار تومان به بازار فروش عرضه شده و این ملک تازه ساخت است زیرا بیش از 3 سال از عمر این واحد نمی‌گذرد.
همچنین در محله قاسم آباد در خیابان تهران نو یک واحدی به متراژ 100 متر مربع، 7 سال ساخت متری یک میلیون و 950 هزار تومان به خریدار واگذار می‌شود. ارزان قیمت بودن واحد مذکور به علت قولنامه‌ای بودنش است.
از طرف دیگر یک میلیون و 900 هزار تومان به عنوان ارزش هر متر مربع برای واحدی 113 متری در نظر گرفته شده است. این واحد در خیابان شادمان در خیابان ستارخان است. قدمت بنای این واحد 30 سال برآورد شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    21 4
    آقا من خریدم! الان هم گذاشتم واسه فروش، هر کی خواست خبر بده. خونه متری 4 تومن، مغازه هم متری 12 تومن. بدو بدو آتیش زدم به مالم!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    20 0
    احتمالا مال خود نویسنده مقاله نیست؟
  • بدون نام GB ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    36 4
    شما از تهران صحبت میکنید ؟! خواب دیدید؟ در اوهام هستید ؟!! "شیشه " که نزدید ؟!! اشرفی اصفهانی را گفتی من متری 2 تومان میخوام . الان بیش از یک ماه دنبال یک آپارتمان 40 متری هستم 110 میلیون هم دارم از خیابان "گرگان" گرفته تا حول وهوش میدان امام حسین خیابان " مخصوص " و " نواب "نتونستم پایین تر از متری 3 میلیون پیدا کنم . کسی که این چیزها را مینویسی یک روز سرت را باید بزاری بمیری (شتری که درب خانه همه میخوابد ) بعد همش با این دروغها که به مردم گفته چه باید بکنی ؟!!
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
      0 1
      برو کرج بخر یه خونه درن دشت بهت میدن 80 بقیشه برو پراید بخر البته اگه برسه