۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

سالهاست که عنوان می شود تصادف دویمن عامل مرگ و میر ایرانیان است. اما دلیل این همه تصادف فقط ماشین های ناامین و فرهنگ نامناسب رانندگی نیست.

زهرا تالانی: آمار راهنمایی و رانندگی نشان می دهد که روزانه 20 میلیارد تومان هزینه ناشی از تصادفات رانندگی در کشور است. طبق آمار برآورد شده از 100 هزار نفر جمعیت در کشور ایران 31 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.در پایان سال 1388 و 1389 میزان کشته‌های رانندگی در کشور 9/11 درصد بوده‌اند.گفته می شود که میزان افزایش وسایل نقلیه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای زیرساخت‌ها توسعه نیافته است.

با رسیدن به ایام نوروز نیز حجم سفر در جاده ها افزوده می شود.از همین رو راهنمایی و رانندگی تصمیم دارد با برگزاری کگنره ایمنی جاده به فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای کمک کند.

این کنگره 2 روزه با همکاری بهداشت جهانی (WHO)، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر جمهوری اسلامی و دیگر ارگان ها و نهاد های مرتبط با موضوع برگزار خواهد شد.


می توانیم جلوی تصادفات را بگیریم
سرهنگ علیرضا جهانگیری معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی در برنامه خبری که برای این کنگره برگزار شد، گفت: باید بپذیریم که می توانیم جلوی تصادفات را بگیریم چرا که تصادف در کارنامه و یا سبد رفتار ما وجود ندارد و اگر هر کدام از ما با اقدام بخشی و فردی وظایف خود را به درستی انجام دهیم، تصادف به وقوع نمی پیوندند و می توان از آن پیشگیری کرد.البته باید موضوع سوانح بعد از وقوع تصادف و انتقال مصدومان هم توجه شود که البته این موضوع خود یکی از محور های مهم در کنگره بین المللی ایمنی جاده ها است.

وی افزود: البته باید موضوع سوانح بعد از وقوع تصادف و انتقال مصدومان هم توجه شود که البته این موضوع خود یکی از محور های مهم در کنگره بین المللی ایمنی جاده ها است؛ بنابراین با جمع بندی راهکارهای دیگر کشورهای جهان در مقوله پیشگیری از تصادفات و راهکارهای فعلی ایران می توانیم به جمع بندی کلی و علمی و راهکارهایی موثر در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی گفت: شناسایی و رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های کشور، ایمن سازی جاده‌ها و بهبود وضعیت ایمنی در وسایل نقلیه راهبردهای ارتقای ایمنی در سیستم حمل و نقل کشور است.

سرهنگ جهانگیری تاکید کرد: جاده های ناامن انسانها را می بلعد اما نمی توان تمام نقاط حادثه خیز را ایمن کرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد .


ارائه راهکارهای کاهش تصادفات
سعید عبدالحسینی رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در سطح جهان در بحث تصادفات جاده ای از آمار بالایی برخوردار است، گفت: ارائه نظرات و راهبردهایی در راستای کاهش تصادفات در سطح جاده ها از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با بیان اینکه کنگره بین المللی ایمنی جاده در روزهای 25 و 26 بهمن با حضور بیش از 30 کشور جهان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می شود،ادامه داد: از دیگر علت های برگزاری این کنگره بین المللی معرفی ایران به عنوان پایلوت در حوزه ایمنی جاده ها از سوی سازمان بهداشت جهانی است بنابراین در این زمینه نیازمند همکاری جدی تمامی ارگان ها و نهاد های مرتبط هستیم.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در ادامه آموزش همگانی درباره اپیدمیولوژی ایمنی جاده ها در موارد تصادفات جاده ای، مراقبت های درمانی حاد به دنبال تصادفات جاده ای و قوانین و مقررات مربوط به ایمنی جاده ها را از عناوین کنگره عنوان کرد و گفت: از دیگر عناوین دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها می توان به گواهینامه و آموزش رانندگی، وسایل ایمنی داخل وسیله نقلیه جهت حفاظت سرنشینان، ایمنی به هنگام تعمیرات جاده ای و روانشناسی حمل و نقل و ایمنی جاده ها اشاره کرد.

عبدالحسینی در همین زمینه ادامه داد: تحقیقات و ایمنی جاده ها، کودکان و ایمنی جاده ها، رسانه ها و ایمنی جاده ها و روش های جدید در امر ایمنی جاده ها نیز از دیگر عناوین این کنگره است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی همچنین از برگزاری نمایشگاه جانبی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه در حاشیه دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها خبر داد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =