رییس مجلس شورای اسلامی گفت در شرایط گرانی و تورمی فعلی مجلس با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موافقت نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول سه دهه در معادلات منطقه ای و جهانی تاثیری شگرف گذاشت و موج بیداری اسلامی در دو سال اخیر نتیجه مجاهدت های ملت سترگ ایران در انقلاب است.
وی به سفر اخیر خود به کشور سودان جهت شرکت در مجمع عمومی بین المجالس اسلامی، گفت: در این سفر یکی از روسای مجلس کشورهایی که اخیرا در اثر موج بیداری اسلامی به استقلال رسیده اند در ملاقات با اینجانب این تعابیر را نسبت به ملت ایران بیان داشت: «ما انقلاب خود را مدیون حرکتی انقلابی می دانیم که 34 سال پیش ملت شما آغاز کرد. آن زمان ما مرتبا سخنان امام خمینی(ره) را می شنیدیم و افتخار می کردیم که این انقلاب اینگونه در مقابل قدرت آمریکا و اسرائیل ایستاده است.» چه افتخار بزرگی است که ملت های مسلمان دیگر امروز آزادگی و استقلال خود را متاثر از انقلاب ملت ایران می دانند.
رییس مجلس تصریح کرد: زمانی ایرانیان به خاطر دست نشاندگی شاه و سپردگی او به آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل سایر ملل مسلمان احساس حقارت می کردند، اما امروز تاثیرات الهام بخش انقلاب ایران زمینه‌های پیوندهای عمیق مسلمانان را فراهم کرده تا به خود آیند و بتوانند در جهان چند قطبی نقش یک قطب تاثیرگذار را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی چند عامل نقش اساسی داشت، افزود: عامل اول نقش رهبری دینی و داهیانه امام (ره) بود که ایمان و اعتقاد راسخ او به راه انقلاب و اراده مردم طوفانی از عواطف انسانی و دینی را به حرکت در می آورد.

اهم اظهارات رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
* عامل دوم نقش رهبران انقلابی روحانیت و روشنگری مراجع و حوزه‌های علمیه که عملا در مناسبت‌های مختلف به دلیل اعتماد ملت به روحانیت روشنگری می‌نمودند و عامل اتصال امام و توده های مردم در طول 15 سال مبارزه بودند و یکی از عواملی که نهضت مشروطه به توفیق نائل نگردید جدا شدن روحانیت از جریان روشنفکر غرب گرای حاکم بر مشروطه بود که نتیجه آن جدا شدن ملت یا منزوی شدن آنان و تسلط دیکتاتوری وابسته گردید.
* عامل سوم استقامت ملت در مقابل فشارهای، امنیتی، اقتصادی و سیاسی رژیم دیکتاتور پهلوی و پایداری تا حصول نتیجه حکومت اسلامی بود برخی از احزاب و گروه ها گرچه عامل مبارزه بودند اما با مصالحه و اصلاحات گام به گام می‌خواستند جلو بروند. اینان عموما از حرکت ملت عقب ماندند و حتی پس از پیروزی انقلاب هم نتوانستند با روحیه استقامت ملی و روحیه ای ایمانی ملت همساز گردند.
* پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام با فراست مسیر مبارزه را به مسیر دفع سلطه گری استکبار سوق داد آمریکا نیز با دسایس گوناگون مقابله با انقلاب را شدت بخشید. حتی جنگ عراق را سامان داد، تحریم های مختلف را وضع نمود. اینجا بود که امام با چند حرکت مبنایی انقلاب را غنی ساخت. اولا روحیه جهاد و شهادت را در متن توده‌های ملت به صورت یک هنجار در آورد و همین عامل پیروزی در دفاع مقدس گردید. ثانیا موضوع خودکفایی در تولید به صورت یک موج انقلابی در جامعه زنده نمود به طوری که آبادانی و پیشرفت در سراسر ایران بخصوص نقاط محروم و همچنین تولید صنایع و تجهیزات مورد نیاز در داخل چهره قدرت ملی ایران را در داخل تغییر داد. قدرت امروز ایران در تکنولوژی هسته‌ای، موشکی، هوافضا، بایو تکنولوژی، نانو و ده‌ها تکنولوژی دیگر مدیون آن تفکر استراتژیک امام بود که این مسیر پیشرفت را برای جوانان انقلابی فراهم کرد.
* ثالثا مدرسه فکری امام(ره) استقلال سیاسی و اقتصادی و استقلال فرهنگی شکل واقعی می یافت. لذا همه شرایط انقلاب در فراز و فرودهاف روحیه معنوی و خودآگاهی و خدایابی و از خودگذشتگی و معرفت جویی پایه‌های انقلابی‌گری اسلامی بود آن هم در ذل تعالیم اسلام شناسی واقعی که که زیربنای آن در آموزهای روحانیت است. امام از آن به اسلام ناب محمدی یاد می نمود.
* چندی پیش یکی از صاحب نظران مصری‌ در مقاله ای تحت عنوان «چرا ما ایران را دوست داریم» به چند نکته اشاره می کند و می گوید باید ایران را دوست داشته باشیم. یک به خاطر اینکه رهبران ایران تلاش می کنند که کشورشان رشد قدرتمندانه پیدا کند ولی رهبران فعلی عرب اینگونه نیستند. دو؛ به خاطر اینکه مشاهده می کنیم که ایران از نظر علمی، فنی و صنعتی رشد پیدا کرده اما عرب ها در این زمینه ها پیشرفت نکرده اند. سوم؛ به خاطر اینکه ایران در برقراری توازن قوای هسته ای اسرائیل تحول ایجاد کرده است، اما عرب ها نتوانسته اند این تحول را ایجاد کنند. چهارم به خاطر اینکه ایران از محور مقاومت عرب از طریق اعزام کارشناس، پول و سلاح حمایت می کند، اما عرب ها با این محور دشمنی می کنند. پنجم؛ به خاطر اینکه رهبران ایران سدی محکم در برابر پروژه های آمریکایی و اسرائیلی هستند اما رهبران عرب در این پروژه ها مشارکت می‌کنند. شش؛ به خاطر اینکه رهبران ایران اهمال کار و ثروت اندوز نیستند امام رهبران عرب اهمال کار هستند. هفتم؛ به خاطر اینکه آمریکایی‌ها از گفت و گوی مذبوحانه با رهبران ایران دست بر نمی دارند اما رهبران ما به چاپلوسی آنها می پردازند. هشت؛ در ایران مردم رهبران را انتخاب؛ حفظ و تغییر می دهند اما رهبران فعلی عرب فقط بر ما ترس تزریق می کنند.
* اینکه رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید می ورزند از آن جهت است که مبادا از ابهت این دستاورد ارزشمند مقاومت انقلابی در دست افراد سست عنصر یا منحرف و شل دین یا کسانی که دچار معلولیت ذهنی در انقلابی‌گری شده اند در مکر و فسون آمریکا و غرب کاسته شود. تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر مراقبت دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی از آن جهت است که پیچیدگی های زندگی دنیای امروز افسون هایی دارد که جز با بصیرت دینی پیشرفت انقلابی حاصل نمی گردد.
* لاابالی گری فرهنگی که عده ای بی ریشه و چهره های نا آشنا در انقلاب به آن دامن می زنند غلط اندازی در مسیر حق انقلاب است. امروز با تدبیر رهبری معظم سیاست های کلی کشور تدوین و روابط قوا تحت زعامت ایشان تنظیم می گردد و الحمدالله حرکت کلی انقلاب با سرافرازی رو به پیش است. امروز ما در بعد اقتصادی بیش از هر زمان باید عالمانه و مدبرانه تصمیم گیری و مدیریت صحنه داشته باشیم. این نقطه ای است که دراین مقطع از انقلاب توسط دجالان امریکایی هدف گیری شده است.
* حل مشکل گرانی و بیکاری دو مساله اساسی مجلس و دولت است که باید با کمک به تولید کنندگان و رونق تولید این مشکل حل شود. به همین جهت مجلس شورای اسلامی با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها در این مقطع موافقت نکرده است. تا ثبات اقتصادی زمینه را برای کنترل گرانی و رشد تولید فراهم کند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    درود خدا بر لاریجانی
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
      0 0
      درود خدا بر انسان هایی که به دنبال آرامش خلق خدا هستند نه انسان های حراف گزافه گوی بی عمل
    • حمید IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
      0 0
      خدا خودش خوب میداند.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    رئیس مجلس:مجلس با اجرای گام دوم هدفمندی در این مقطع موافقت نکرده است. این شد یک حرف درست وحسابی وقاطع وفرستادن یک پالس آرامشبخش به جامعه.فقط میمونه یک نکته:مواظب باشید دولت این طرح را بدون موافقت مجلس در مواردی که دستش بازه چراغ خاموش اجرانکنه.خیلی نکته مهمیه
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    مشکل عمده امروز مملکت ما عوامفریبی و دروغگویی است باید از سطح کلان ریشه کن شود
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    پاكي، فرهنگ ، عدالت ، اخلاق همه اينها خوب است!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    لاابالی‌گری اقتصادی چی؟! اون غلط اندازی در مسیر انقلاب نیست؟!!!