ایسنا نوشت:

 رییس تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت‌های جدید قهرمانان ورزشی جهانی و فرزندان برخی از آنان از انجام خدمت سربازی را تشریح کرد.
قانون اصلاح قانون «سرباز قهرمان» که سوم دی ماه سال جاری از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و دوازدهم دی ماه نیز توسط شورای نگهبان تایید شد، رسما ابلاغ شد.
به موجب این قانون، قهرمانان المپیک و پارالمپیک، قهرمانان مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد.
سردار مهرعلی باران چشمه، رییس تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، درباره شرایط و نحوه بهره‌مندی این افراد از معافیت از خدمت دوره ضرورت به ایسنا می‌گوید: بر این اساس نفرات اول تا سوم قهرمانان المپیک، نفرات اول و دوم مسابقات جهان، نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت‌پوشش کمیته بین‌المللی المپیک و رتبه‌های اول تا سوم مسابقات جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
به گفته باران چشمه، یکی از فرزندان ذکور قهرمانان مسابقات پارالمپیک نیز به موجب این قانون از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف خواهند شد.
رییس تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این افراد پس از معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح برای گذراندن دوره آموزشی در نیروهای مسلح معرفی شد و پس از طی‌کردن آن، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد.
به گفته باران چشمه تنها امکان بهره‌مندی فرزندان قهرمانان پارالمپیک از خدمت سربازی وجود دارد و مابقی معافیت‌ها مربوط به خود افراد است.
رییس تربیت‌بدنی ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: آیین‌نامه این قانون پس از ابلاغ با همکاری ستاد کل، وزارت دفاع و وزارت ورزش و جوانان تهیه شده و به تایید ستادکل نیروهای مسلح خواهد رسید.
بنابر تبصره پنج این قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌تواند علاوه بر این افراد، مقام‌های دوم و سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را با معرفی وزارت ورزش و جوانان و رعایت قوانین به صورت پیمانی جذب و استخدام کنند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    4 3
    امیدوارم معافیت سه برادری را در سال 92سردار صدر السادات به اجرا بگزارند
  • 2برادر IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    3 3
    منظورت 2 برادريه ديگه . ايشالا
  • علی عبادی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    1 0
    سلام علیکم لطفا این درد من و همه ی مشمولان دورو ورم رو به گوش مسئولین و اقای صدرالسادات برسونید به خاطر قوانین نادرست سربازی 1:ایا درسته قانون افزایش سربازی (21و24) در این وضعیت اقتصادی وتورم علل الخصوص برای مشمولین متاهل اجرا می شد وشود. 2:ایا حقوقی که برای یک سرباز متاهل در نظر گرفته اید درست است؟؟؟ 3:ایا مزایایی که برای سرباز متاهلی که فرزند صغیر دارد کافی و درست است؟؟؟ 4:ایا به این موضوع فکر کرده اید که یک سرباز متاهل با همچین طول دوره خدمت و مزایا و امکاناتی که گذاشته اید هنوز چند برابر است؟؟؟ خواهش بنده حقیر از مسئولین این است که در بسیاری از قوانین سربازی تجدید نظر وبازبینی کنند قوانین نیاز به اصلاح دارد. با تشکر از همه مسئولین خدمتگذار و دلسوز.
  • برادر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    5 0
    آیا این قانون الان اجرا میشه؟ آیین نامش اومده؟ کی میاد؟