محققان پیش از این توانسته‌اند اشعار شکسپیر را روی دی‌ان‌ای ذخیره کنند. اما آیا روزی فرا می رسد که ما از درختان به عنوان روشنایی شهرها استفاده کنیم، و یا فضله کبوترها را به پاک کننده‌های طبیعی خیابان‌ها تبدیل کنیم؟

محمود حاج‌زمان: کتاب جدید ویلیام مایر با عنوان «طراحی زیستی: طبیعت+علم+خلاقیت» دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن چمن‌ها به شکل نیمکت می‌رویند، باکتری‌ها را می‌توان به صورت ژاکت بر تن کرد، و حیوانات خانگی به انسان‌ها کمک می‌کنند تا نفس بکشند. این کتاب که همکاری میان طراحان و زیست‌شناسان را برجسته می‌سازد، مجموعه‌ای از نوآورانه‌ترین ایده‌های مهندسی زیستی است؛ طراحی‌هایی که مواد زنده را با هم یکی می‌کند. اگرچه برخی از طرح‌های این کتاب ایده‌هایی دور از ذهن به نظر می‌رسند، اما برخی دیگر از آنها دارای نمونه‌های اولیه‌ای هستند و برخی دیگر نیز پروژه‌هایی تکمیل شده به شمار می‌روند. به گزارش پاپ‌ساینس، این کتاب مجالی است برای ما تا در خصوص رابطه خود با جهان طبیعت تجدیدنظر کنیم.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    5 0
    یعنی اون موقع باید آرزو کنیم کفتر بیاد رو ماشینمون خراب کاری کنه؟؟؟!!! =)))
  • بدون نام US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    13 0
    واقعا متاسفم در کشوری به این عظمت و این همه ادعا زندگی میکنم ولی راه مستقیم و کم خرجی برای دسترسی به کتاب های علمی خارجی وجود ندارد. کتابخانه ملی هم فقط برای تهرانی هاست و باید فوق لیسانس باشی تا به عضویت در بیایید. واقعا چرا ما میمون فضایی داریم و مدعی ساخت هواپیمای جنگنده داریم ولی کتابخانه درست حسابی حتی در مراکز استان هایمان وجود ندارد. چه زمان میخواهیم نیاز های اصلی را در یابیم؟ کشور برنامه فضایی برای ارسال انسان به فضا دارد ولی یک برنامه جامع برای توسعه کتابخانه های بزرگ و آرشیوی در سطح کشور ندارد. ...