۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

بسیاری از خوانندگان خبرآنلاین نسبت به آمارهای بورسی گلایه می کنند و از عدم شفافیت لازم آنها برای بررسی وضعیت شرکت ها می گویند.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: خبرآنلاین شما برای پیگیری مسایل خودرویی بعضا ده بار یک مشکل تکراری را پیگیری می کنید اما به مساله مهمی که من بارها نوشتم توجهی نمی کنید. آمارهای بورس برای بررسی وضعیت سهام و امور مالی شرکت ها کامل نیست. لطفا پیگیری کنید.
میزان سهام شناور شرکت ها به صفحه هر نماد در سایت tsetmc اضافه و امکانات و اطلاعات جدیدی در دیده بان بازار لحاظ شد.
براساس این گزارش، از این پس سهام داران می توانند میزان سهام شناور هر شرکت را در صفحه نماد آن شرکت بر روی سایت tsetmc مشاهده کنند.
همچنین، امکان ساخت فیلتر به دیده بان بازار اضافه شده است. بر این اساس، سهام داران با استفاده از فیلتر می توانید فقط سطرهایی (نمادهایی) را در دیده بان بازار مشاهده کنند که دارای مشخصات مورد نظرشان باشد. برای مثال می توان به مواردی مانند نمایش نمادهایی که بیش از 100 بار معامله شده اند، نمایش نمادهایی که دارای صف خرید هستند، نمایش نمادهایی که کمتر از حجم مبنا معامله شده اند و امثال این موارد اشاره کرد.
این در حالی است که قیمت مجاز و ارزش بازار هر نماد نیز به دیده بان بازار اضافه شده است که در قسمت "مشاهده سریع" دیده می شود، همچنین سطرها بر اساس ارزش بازار مرتب می شوند.
در عین حال، نمودار قیمت - شاخص به صفحه هر نماد اضافه شده است که با استفاده از این نمودار می توان قیمت پایانی نماد را با شاخص کل و شاخص گروه مقایسه کرد.
از دیگر موارد اضافه شده به امکانات سایت tsetmc، افزوده شدن P/E هر صنعت به صفحه هر نماد است. بر این اساس، در کنار مقدار P/E می توان P/E صنعت را نیز مشاهده کرد. البته P/E صنعت برای بورس و فرابورس به صورت جداگانه محاسبه می شود و برای یک صنعت خاص مقدار P/E صنعت می تواند در بازار بورس و فرابورس متفاوت باشد.
پیش از این امکان مشاهده معاملات حقیقی و حقوقی، به تفکیک، در سایت tsetmc فراهم شده بود. همچنین، محدودیت های اعمال شده بر پیام کوتاه سایت نیز بازبینی شده بود.
 

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    2 0
    نمی دونم چرا خبر آنلاین در مورد بورس انقدر به اشتباه می افتد!؟ در مورد بورس آمار معاملات و این چیزها انقدر مشکل ندارد این چیزها به اندازه کافی شفاف هست مشکل در بورس عدم شفافیت گزارشات خود شرکتهای بورسی است مثلا همین ایران خودرو درست و شفاف آمار تولید و فروش خودش را اعلام نمی کند مثلا نمی گوید چند تا 206 تیپ 2 و 3و 5و 6 یا 207 معمولی و اتومات و... چه مقدار و چه مبلغ در دوره های 3 ، 6 و 9 و 12 ماهه تولید و فروش داشته اند . بورس در سایت کدال codal.ir در گزارشات پیش بینی سود (زیان) برای آمار تولید و فروش جای مشخصی قرار داده است ولی این شرکتها این اطلاعات را مبهم و گنگ می دهند و شفاف اطلاعات نمی دهند. این را هم باید از سازمان بورس پرسید ( نه شرکت بورس).