ما هیچگاه مساوات را عدل نمی دانیم، این پاسخ معاون اداری مالی کمیته امداد امام به یکی از خوانندگان خبرآنلاین بود که به تبعیض ها حقوقی و خدماتی این اداره معترض شده بود.

فرهاد یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«سلام لطفا کمیته امداد فکری به حال نیروی های قراردادیش کند .من بعد از گذشت سه سال کارتوی امداد هنوز حقوقم سیصدو شصت هزار تومان است .تازه این حقوق هم با تاخیر بسیار پرداخت می شود. چرا اینقدر بین واحدهای مختلف کمیته امداد دربحث حقوق و مزایای نیروهای قراردادیشون مختلف است. به عنوان مثال کسی که در واحد مشارکت کار میکند یا جزء نیروهای تدارکات هست بسیار وضعیت بهتری با ما که توی اداره وام کار میکنیم دارند.
در ضمن چرا کمیته امداد نیروهای خرید خدمتشون رو از داشتن کوچیک ترین حقی محروم می کنند .به عنوان مثال دادن ضمانت نامه اداری توسط واحد مالی اداری به این نیروها یا داشتن حق استفاده از مهمان سراها مواردی است که بسیارهزینه بردار نیست.در این خصوص بسیار سلیقه ای عمل می شود.خبرآنلاین لطفا پیگیری کنید
داوود تراب معاون اداری ومالی کمیته امداد امام درباره مشکل مطرح شده این خواننده درگفت و گو با خبرآنلاین گفت:«اینکه عنوان می شود دربخش های مختلف و درباره منابع انسانی ممکن است متفاوت برخورد شود درست نیست . اما درحوزه نظارت و اشتغال معتقدیم به ازای هر طرحی که عمل می شود.یک میزان ریال اضافه به آنها پرداخت می شود. اما درحوزه وام معتقد نیستیم که به ازای هر وام باید پرداخت اضافه ای داشته باشیم. ما ازصبح تا پایان وقت اداری با این گروه از افراد قرارداد داریم. اما با این افراد مانند بخش نظارت وپروژه ای برخورد نمی شود. در بخش خودکفایی می گوییم به ازای هرتعداد نظارت میزان مشخص اضافه پرداخت خواهد شد. در بخش صدقات هم می گوییم به ازای تخلیه هر صندوق به نسبت وجوهی که درصندوق ها تخلیه می شود فلان ریال به افراد تعلق می گیرد. دراین بخش ها کار حجمی است. از این رو ممکن است که حقوق این افراد متفاوت باشد.»
او افزود:«نکته بعدی رعایت مقررات کشوری است. ما حداقل حقوق و عیدی را به همه پرداخت می کنیم . این موضوع کاملاً در پرداختی هایمان لحاظ می شود. ما هیچگاه مساوات را عدل نمی دانیم. حتی معتقدیم که نباید به همه کارکنان رسمی یکسان حقوق پرداخت کرد.هرکسی که زحمت و تلاش بیشتری می کشد باید پول بیشتری دریافت کند.این همسان سازی یکی از مشکلات پرداختی در کشور است زیرا نسبت به عملکرد افراد به آنها پرداختی نمی شود.از این رو ما دستور العمل نیروهای غیر رسمی تهیه کرده ایم که هم اکنون در حال مراحل نهایی است و از اول 92 اجرایی می شود.با این شرایط اگر نتیجه کار افراد مساوی باشد پرداختی هایشان نیز یکسان خواهد بود. گاهی ناظران ما درروستاها ده ها بازدید درروزانجام می دهند. قطعاً حقوق این افراد با کسی که در شهر 5 نظارت انجام می دهد فرق دارد. زیرا دراینجا هم فاصله طولانی تر و هم تعداد متفاوت است. از این رو حجم کار در پرداخت ها برای ما تعیین کننده است.»
معاونت مالی و اداری کمیته امداد درباره خدمات دهی به نیروهای قرادادی نیزگفت:«گاهی اوقات ما با تنگناهایی خاصی روبرو هستیم. کمیته امداد تنها یک زائرسرا درکل کشور دارد. اما این زائر سرا پاسخگوی حجم بالای درخواست هانیست. ازاین رو مصوب شده است که در زمان های شلوغی مانند تابستان و عید به نیروهای قراردادی خدمات ارائه نمی شود. اما در زمستان و پائیز آنها می توانند از این خدمات استفاده کنند. نیروها ی قراردادی یکسری مزایا و یکسری مخاطرات دارند. نیروی قراردادی هرلحظه که تصمیم بگیرند می توانند ازادارات دولتی خارج شوند. اما نیروهای رسمی نمی توانند اینگونه آزادانه عمل کنند. نیروهای قرادادی ازنیروهای رسمی بیشتر حقوق می گیرند. زیرا براساس میزان کارشان دریافت دارند. ما معتقدیم بین نیروهای رسمی و قراردادی نباید تفاوتی با یگدیگر داشته باشند مگر اینکه در کار، تخصص و مدرک وسوابقشان تفاوت هایی وجود داشته باشد.»
این مقام مسئول در باره صدور ضمانت نامه برای این افراد افزود:«قاعدتاً باید برای این افراد ضمانت نامه صادر شود.از سوی دیگراز آنجایی که ادارات دولتی معمولاً سنوات نیروهای رسمی را به آنها پرداخت نمی کنند.اگر ضمانتی برایشان صادر شود و آنها نیزبه تعهداتشان عمل نکنند. این وام از محل سنوات آنها پرداخت می شود. اما نیروهای قراردادی ممکن است سرسال بروند. پس سنواتی هم نزدما ندارند.البته باز هم باید به نسبت شرایطشان باید به آنها ضمانت نامه داده شود.البته ما نباید احساسی با این موضوع برخورد کرد .از سوی دیگر هم نباید کار به گونه ای باشد که سازمان هم متضرر شوند. حداقل حقوق چهارصد و خورده ای است و میزان حقوق اعلام شده امکان ندارد.مگر اینکه فرد 30 روز کار نکنند.»
235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    9 11
    با سلام: برادر كجاي كاري بين نيروهاي رسمي يك ميليون تفاوت پرداختي وجود دارند حالا شما از نيروهاي قراردادي حرف مي زني؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 1
    خیلی خوش بینی داداش وظاهرا باید سابقه ات کم باشه بنده با مدرک لیسانس عمران و 16 سال سابقه نیروی رسمی همین نهاد از سرایدار کمترمی گیرم
  • بنده خدا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    10 0
    نه سنوات میدهدند نه حق و حقوق درست الا چند ماه است از ماه رمضان گذشته هیچ چیزی بابت ماه رمضان ندادن ولی پرسنل رسمی روز اول ماه مبارک سبد کالا گرفتند خیلی موارد برای گفتم است ولی چیزی که مهم است واضح بودن و مشخص بودن بی عدالتی و بی التفاتی به آن
  • ریحان A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    8 0
    آقای تراب بنظرشماواقعانیروهای رسمی حقوقشان ازنیروهای قراردادی کمترااست شمامثل ااینکه واقعااصلاخبرندارید .واینکه فرمودید نیروهای قراردادی دربعضی مواقع میتواننداززاءرسرااستفاده کنندآقای عزیزمن ده سال ااست نیروی قراردادی هستم ودرهیچ فصلی ندیده ام اجاازه ااستفاده به مابدهند.وچراامواقع تنگنابایدازحق حقوق مانیروهای قراردادی مایه بگذارید