خبرگزاری مهر نوشت:

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم گفت: کاروان بی‌توقف، سی منزل را پشت سر گذاشت و در حیاط رباط، بار افکند! و چه بار افکندنی! و به تجدید قوا، جاده‌ دهه چهارم را از این کاروانگاه، آغازید و اینک تاجران قافله معرفت و هنر و صانعان مبتکر حوزه‌ تصویر تصوّر و هنرمندان عرصه‌ تنویر تفکر، بار زحمت یکساله و گاه بیش از آن را، بر زمین قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها، پیاده کردند و به افادت از آن، چشم مردم مشتاق را دعوت بر این ضیافت!

وی افزود: سینمای پس از انقلاب گرچه کوشیده است به سمت استهجان نرود، لیکن کافی است که کار، خدای ناخواسته، به ابتذال بکشد و خوش‌ناخوا‌هان آنرا به انفعال بکشند. سینما امروز رسالتی دارد، صدبار مسئولانه‌تر از گذشته! اگر به رنج، این نظام برپای ایستاده است و به‌خون، چهره سرخ نگه داشته است بر هنرمند است که تن به آسودگی نیالاید و راه راحت نپیماید.


وزیر ارشاد همچنین اشاره کرد: سینما کلید پیشرفت کشور است آنگاه که آنرا گم نکنیم و برای ورود ناگزیر به از جا کندن و برداشتن لولا نشویم که خانه بی در، امنیت خود را از دست می‌دهد و هرکس به خود اجازه‌ ورود می‌دهد. سینماگر باید از کلید معرفت و تعهد خود با تمام وجود مراقبت کند و حریم خود و دیگران را مواظبت کند. انتخاب مسئول از دایره هنرمندان این حوزه نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.

حسینی اشاره کرد: عزیزان سینماگر، جهان امروز شاهد تحولات وسیع و سریعی است. شاهد تجدید حیات معنویت، دیانت و ارزشهای متعالی است. علیرغم اهانت‌ها به اسلام و پیامبر اعظم، باور همگان به تحقق وعهده الهی راسخ‌تر می‌شود که "هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کوه المشرکون"

هرکه پری گشت به بال حضور/ اوج بگیــرد زخیال حضور

وعده‌ حق را چو تو مظهر شوی / شأن بیابی ز وصال حضور

و هنرمند بدین‌سان خود را مصالح این ستون عرش‌آسا می‌نماید و مصالح خود را منطبق با مصلحت حق می‌انگارد و خود را در اختیار باورش می‌گذارد! چنین بادا!

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: سی و یکمین جشنواره‌ فیلم فجر با تمایزی محسوس و تنوعی ملموس از اقلیم و موضوع، نقد سالم و مفید اجتماعی، دفاع مقدس و گونه‌ دینی و حضور چشمگیر جوانان و فیلم‌اولی‌ها و نیز استقبال بین‌المللی، به‌نظر می‌رسد به تعریض جاده و علایم راهنما، مجهز شده است.


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =