مجموعه‌ شعر دیگری از سیدعلی صالحی و مجموعه داستان «بعد از دشت اول صبح» نوشته محمدرضا کلهر منتشر شد.

ايسنا گزارش داد:  مجموعه‌ شعر «عاشقانه‌های بعد از گرگ» تازه‌ترین مجموعه‌ صالحی است که از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. به گفته‌ شاعر، شعرهای این مجموعه در سال‌های 1388 و 1389 سروده شده و فضای شعر‌ها ادامه‌ سایر شعر‌های اوست که نگاهی آرمانی، اجتماعی و تغزلی دارد. این مجموعه در حدود 130 صفحه است. مجموعه‌ شعر «چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان» آخرین مجموعه‌ شعر صالحی بود که چندی پیش از سوی نشر زاوش منتشر شد. این مجموعه‌ دربرگیرنده‌ شعر‌های سال‌های 88 و 89 و حدود 120 صفحه است.

همچنین کتاب‌های «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» (انتشارات نگاه) و «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و هم‌خوانی دختران خردادماه» (نشر چشمه) از جمله آخرین آثار منتشرشده‌ سیدعلی صالحی هستند.

«انیس آخر همین هفته می‌آید»، «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند»، «از آوازهای کولیان اهوازی»، «منظومه‌ها»، «لیالی‌ها»، «عاشق شدن در دی‌ماه، مردن به وقت شهریور»، «دیر آمدی ری‌را»، «نامه‌ها»، «چیدن محبوبه‌های شب»، «دعای زنی در راه، که تنها می‌رفت»، «یوماآنادا» و «قمری غمخوار در شامگاه خزانی» از دیگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ سیدعلی صالحی هستند.

 

بر اساس گزارش اين خبرگزاري، مجموعه داستان «بعد از دشت اول صبح» نوشته محمدرضا کلهر منتشر شد. در معرفی این کتاب عنوان شده است: «این مجموعه متشکل از 10 داستان است که هر داستان متشکل از سه داستان یا سه اپیزود به هم پیوسته است. مهم‌ترین ویژگی این کتاب همچون مجموعه داستان «یک وقت می‌بینید» که آن هم در دی‌ماه 90 توسط نشر داستان منتشر شد، «کثرت و تنوعی است که نویسنده در انواع راوی و شخصیت، لحن و مضامین متنوع، ساختارهای تودرتو و فرم‌های بدیع، گفتارهای ذهنی و تک‌گویی‌ها و گفتارهای مستقیم و غیرمستقیم به کار برده است. خواننده‌محوری و رویکرد مینی‌مالیستی در پدید آوردن داستان، خصیصه بارز دیگر این مجموعه داستان‌هاست. در ضمن، بعضی از این اپیزودها خود در عین پیوستگی با دو بخش دیگر، به شکل منفرد هم کامل هستند.»

کتاب «یک وقت می‌بینید» اولین سه‌گانه‌های این نویسنده و مجموعه داستان «بعد از دشت اول صبح» دومین سه‌گانه‌های او یا داستان‌های سه اپیزودیک اوست.

محمدرضا کلهر بیش از 20 سال هیچ اثری منتشر نکرده بود و اکنون در طول یک سال هفت کتاب منتشر کرده است. سه‌گانه‌های سوم او در دست انتشار است و به زودی منتشر می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =