رییس زیباسازی شهرداری تهران گفت: شورای شهر و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با پیاده رو سازی خیابان 17 شهریور موافق بودند. فقط کمیسیون عمران مخالف اجرای این طرح بود.

مهدی قنبر: نشست رسانه ای محمدجواد شوشتری، رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در روز شنبه اول بهمن در سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزار شد. البته او با چند موضوع از پیش تعیین شده، نشست خبری برگزار کرد؛ پیاده رو سازی خیابان 17 شهریور و محله جماران، نورپردازی شهر تهران، اولین جشنواره هنرهای محیطی شهر تهران، سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری، برگزاری جشنواره آفتابگردان و رنگین کمان.

پس طبیعی بود که او از دستاوردهای سازمان تحت امرش حرف بزند.

رییس سازمان زیباسازی اما درباره خیابان 17 شهریور و مخالفت شورای شهر با طرح پیاده رو سازی آن گفت: شورای شهر و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با این طرح موافق بودند. فقط کمیسیون عمران مخالف اجرای این طرح بود. سامان دهی خیابان 17 شهریور، میدان امام حسین و میدان شهدا مورد تصویب شورای شهر تهران قرار داشت. اما سه نفر از اعضای شورای شهر درباره پیاده رو سازی تمام خیابان 17 شهریور نظراتی متفاوت داشتند.

او درباره هزینه های این طرح هم گفت: بخشی از هزینه این طرح در اختیار شهردار تهران قرار دارد و بخشی نیز محل زیبا سازی به نام سامان دهی پرداخت می شود.
رییس سازمان زیباسازی شهرداری درباره پیشرفت کار گفت: سامان دهی میدان امام حسین، میدان شهدا و خیابان 17 شهریور هر سه یک کد پروژه دارند. در صورتی که اینها سه تا کد پروژه جدا ازهم هستند. ازاین سه کد پروژه ما فقط درمورد یکی از آنها با شورای شهر و کمیسیون عمران توافق نداریم. اتفاقاٌ با جلساتی که گذاشته شد اقای شکیب اعلام کردند ما با شهرداری مشارکت می کنیم تا مشکلات شورای شهر حل شود.

شوشتری درباره باز شدن خیابان روی خودروها و آسیبی که تردد وسایل نقلیه بر آن می گذارد، گفت: دلیل باز کردن جنوب پروژه 17 شهریور به این علت بود که غرب خیابان 17 شهریور را مش گذاشته بودیم تا خودروها بتوانند تردد کنند. اما از خیابان شهبازی به پائین در دو طرف این خیابان مش بتنی 400 کارشده بود ، قطر سنگ ها را نیز از 7 سانتیمتر به 10 سانتیمتر رسانیم تا اگر خودرو از روی آنها رد شد مشکلی پیش نیاید. این پیش بینی ما هم درست درآمد. فعلاً کار به همین منوال ادامه پیدا می کند تا اتوبان امام علی تا 2 تا 3 ماه دیگر افتتاح شود. پس از آن خیابان دوباره بسته خواهد شد و کار میدان شهدا آغاز می شود.

او همچنین از پیاده روسازی در جماران هم گفت: کف سازی و دیوار سازی محله جماران به انجام رسیده است. در برخی از محلات جماران چیزی در حدود 70 سانت آسفالت برداری شده است. در بخش هایی جداره سازی شده است. کار مرمت حسینه جماران نیز با انجام سنگ فرش اجرا شده است. در این محله دو باغ بزرگ نیز خریداری شده است که قرار است در آینده ای نزدیک به عنوان بوستان استفاده شود.

رییس سازمان زیباسازی همچنین گفت: قرار است پیاده راه سازی های جدید برای نقاط دیگری در شهر نیز درنظر گرفته شود. مناطق دیگری هم در تهران را در دست مطالعه داریم. البته اسامی این مناطق بعداً اعلام می شود اما به رحال مناطقی مانند نبوت و تجریش هم مناطقی است که می شود پیاده راه سازی در آنها انجام گیرد.

 

250 نقاشی شهری از دیوارها پاک می شود
شوشتری همچنین از امحای 250 نقاشی دیواری در شهر خبرداد: این موضوع درانجمن نقاشان و شورای هنری سازمان زیبا سازی شهرداری های تصمیم گرفته شده است.در این جلسات عنوان شده است نقاشی هایی که از نظر فنی و کیفی ضعیف هستند پاک خواهند شد. البته هم اکنون 2 هزار نقاشی جدید در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی درباره نورپردازی شهر هم گفت: متاسفانه در این بخش با مشکل بودجه روبرو هستیم. البته کارهای مطالعاتی نور پردازی ها شهر تهران انجام گرفته است. انشاالله تا نوروز برخی ازاین نورپردازی های مانند پل ها، آب نماها را راه اندازی خواهیم کرد.

او درباره تعمیرو مرمت و برخی از پروژه های شهری و ابنیه های تاریخی نیز گفت: 70 درصد پروژه مرمت ساختمان ارباب هرمز در منطقه 4 به انجام رسیده است .همچنین طرح پیاده رو سازی 17 شهریور در بخش ریزه کاری قرار دارد.
 

تعمیرات میدان انقلاب ادامه دارد

وی درباره تعطیلی عملیات تعمیرات در میدان انقلاب نیز گفت: این عملیات در میدان انقلاب تمام نشده است ولی طرح تفصیلی دانشگاه تهران و برخی مشکلات از این دست سرعت اجرا را کند کرده است. طرح جامع موضعی شهرسازی نیز در این باره وجود دارد. ما در این محدوده پارامترهایی داریم که باید در باره آنها تعیین تکلیف شود.ازاین رو نمی خواهیم این طرح را با یک ضرب العجل خراب کنیم.

شوشتری به طرح بهشت زهرا اشاره کرد و گفت: فاز یک این طرح که شامل مبلمان های و تابلوها و خیابان ها می شودبه زودی به پایان می رسد.

او همچنین گفت: سازمان زیباسازی، 17 سناریو برای جداره های اتوبان امام علی هم دارد تا با اجرای این موارد فضای اتوبان امام علی را به فضایی متفاوت از یک اتوبان و تبدیل کند.
 

بزودی مجسمه فردوسی از میدان فردوسی حذف می شود

شوشتری در باره سرنوشت موزه مجسمه ها که قرار بود در بوستان ولایت نصب شوند نیز گفت: اجرا این کار در بوستان ولایت یک پروژه زمان دار است از این رو صحبت هایی انجام شده تا این مجسمه ها بطور موقت به برج میلاد برده شود.

او افزود: در تلاش هستیم تا مجسمه فردوسی را نیز جمع آوری کنیم وآن را در محل مناسب و حفاظت شده نگهداری کنیم. البته مجسمه ای جدید جایگزین آن مجسمه قدیمی ساخته شده. اما باید از محل نهایی آن اطلاع کسب کنیم تا در اثر جابجایی این مجسمه با مشکل روبرو نشود. البته بجز مجسمه فردوسی یکی دیکر از مجسمه های ساخته ابوالحسن خان صدیقی را نیز که در پارک لاله قرار دارد را نیز جابجا خواهیم کرد.


یک آتش سیگار پل عابرپیاده را خراب کرد

شوشتری درباره خاموشی پله برقی برخی از پل های مکانیزه تهران نیز به پل مدیریت اشاره کرد و گفت: طولانی ترین خاموشی پله برقی ها ما مربوط به پل مدیریت است. متاسفانه این پل توسط یکی از شهروندان که آتش سیگارش را در درون پل انداخته بود بوجود آمده بود.با وجود تمام تلاش های تعمیرکاران ما پس از 3 ماه هنوز این پل راه اندازی نشده است. به هرحال لوازم یدکی این پل های بسیار گران است. به نظر می رسد که باید یونیت این پل تغییر کن. این یونیت چیزی در حدود 500 میلیون تومان هزینه دربر دارد. ازسوی دیگرنگهداری این پل ها به مناطق سپرده شده است.
47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحيد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    30 5
    باز هم طرحهاي چند ميلياردي در راه است.چقدر طرحهاي بي خودي ميدين مگه مشكل مردم اينه؟
    • بدون نام EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
      7 11
      ایشون حیطه وظیفش زیباسازی شهر تهران و بر اساس بودجه ای که براشون تعیین میشه طرح میدن ...توقع دارین مثلا برای مهار تورم سازمان زیباسازی چیکار کنه یا برای ترافیک ؟! برای بیان سایر مشکلات مردم باید به هیئت دولت محترم! اعتراض کنی
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    7 1
    یک سیگار ! عجب پلی بود! حتما چوبی بوده که سیگار سروته پل را ویران کرد.
    • شاکری IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
      5 1
      منم چون اطلاعات فنی در ان مورد ندارم برام جالبه که آتش یک ته سیگار این پل 500میلیون تومانی( البته هزینه تعویض) را خراب کند.
  • بدون نام IN ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    2 1
    حالا هفت حوض رو پیاده رو میکنن احیانا ماشینهای کلانتری هفت حوض باید پرواز کنن؟؟؟!!!