هفته نامه متن نوشت:

افزایش زندگی مجردی دانشجویی در شهر تهران، در محلات شمال شهر، موضوعی بود که به تازگی از سوی سردار مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران بزرگ و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، اعلام شد. طلایی، به حکم آن که مدت‌ها رئیس پلیس سابق تهران بوده و با چنین مشکلی آشناست، با اطلاعات و آمار‌هایی که در دست دارد، نسبت به شیوه این پدیده هشدار می‌دهد.
طلایی، شیوع این نوع زندگی‌ها را «پدیده جدید در آسیب‌های اجتماعی شهر تهران» می‌داند و درباره آمار این نوع زندگی  می‌گوید: «آمار رسمی و دقیقی از تعداد افرادی که به شکل مجردی زندگی می‌کنند وجود ندارد. تمامی اطلاعات و آماری که وجود دارد، مربوط است به زمان مسئولیت بنده در نیروی انتظامی یا از سوی دوستانم به دستم رسیده است.» او با صراحت اعلام می‌کند که زندگی‌های این‌چنینی دختر‌ها و پسر‌ها، پیامد‌های خطرناکی برای جامعه دارد.
طلایی، گزارش‌هایی درباره تشکیلات زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران دارد که براساس آن، دختران و پسران دانشجو، بدون ازدواج رسمی، زیر یک سقف زندگی می‌کنند. وی تاکید می‌کند: «این سبک زندگی برای ما جای بسی نگرانی دارد؛ چراکه در شهر بزرگی همچون تهران، که هر روز آمار‌های طلاق آن روند افزایش دارد، بروز و ظهور این مساله، بیانگر وخیم شدن اوضاع آسیب‌های اجتماعی است.»
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این که شناسایی این نوع زندگی‌ها در شهر تهران سخت است، بر این باور است که دختر و پسرانی که به این شیوه زیر یک سقف زندگی می‌کنند، بدون شک برا ی جامعه کنونی آسیب محسوب می‌شود؛ چراکه تمامی تلاش‌ها بر این است کانون خانواده تقویت شود و تشکیل این نوع زندگی‌ها تلاش‌های ما را بی‌نتیجه می‌کند.»
طلایی، با تاکید بر اینکه جامعه ما اسلامی است و باید به ارزش‌های آن احترام بگذاریم، می‌گوید: «زندگی مشترک بین دو نفر، که ازدواج رسمی نکرده‌اند، عواقب فرهنگی و اجتماعی خطرناکی ابتدا برای آنها سپس برای جامعه دارد؛ چراکه این نوع زندگی‌ها علاوه بر از بین بردن سنت‌های حسنه ایرانی و ترویج فرهنگ غرب، موجب سرخوردگی می‌شود. البته این سرخوردگی برای زنان بیشتر خواهد بود.»
بی‌بند‌وباری و تعهد‌‌ناپذیری دختر و پسران نسبت به زندگی مشترک در آینده، از دیگر معضلات این نوع زندگی است که طلایی از آن یاد می‌کند: «البته منشا این آسیب اجتماعی را باید ریشه‌یابی کرد و دید چه شد که این نوع زندگی در تهران ایجاد شده است. اگر نتوانیم در مقابل این سبک از زندگی، اقدام درست فرهنگی بکنیم، با حاشیه‌هایی همراه خواهد بود که در چند سال آینده خود را بیشتر نشان می‌دهد.»
تهران، سرآمد تمامی ابعاد آسیب‌های اجتماعی است. به گفته سردار طلایی، محور همه این آسیب‌ها، براندازی کانون خانواده است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا شورا نمی‌خواهد پیشنهاد ی برای جلوگیری از شیوع این مشکل ارایه دهد، اظهار می‌کند: «شورای شهر، نقش بین بخشی دارد و در نهایت می‌تواند، با کمک شهرداری تهران، کاری کند، اما مسئولیت مستقیم ندارد. تلاش ما بیشتر بر این است تا نظام خانواده را حفظ کنیم.» 

 

30123
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    75 24
    سردار عزیز انها هم که ازدواج رسمی کرده اند عواقب اقتصادی وخیمی دارد
    • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      9 18
      همه اینها نتیجه زن سالاری درجامعه ودادگاههاست کمترطرف زنهارابگیرید ادعاشون کم بشه امارطلاق وفسادکم بشه اقتصادبدهم خیلی تاثیرداردقبول دارم
  • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    16 1
    سردار من مزدوج برای زندگیم موندم منو و امثال منو به کی حواله میدی ؟؟؟؟؟ جواب ما جوونا رو کی میده از کی بریم اجر بگیریم . با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
  • بدون نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    22 4
    این همه تبلیغ صیغه مگر برای رسیدن به همینجا نبود و نیست؟
  • parham IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    21 0
    آخه سردار جان داداش من چه امکانات رفاهی واسه اونایی که متاهلن ایجاد کردین که این جوانا به سمت ازدواج ایرانی برن ،من متاهلم با یه بچه کمرم زیر این فشار اقتصادی خم شده ،یه جوون با چه امیدی بیاد ازدواج کنه ،پسترین خونه رهنش 30 میلیونه ،خوردو خوراکم که نگو ،سردار نفسش از جای گرم درمیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آنلاین جان خواهشاً نظرم حذفش نکن .....................
  • فرهاد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    10 0
    مگه توی سریالاتون مثل سریال زمانه همینو نشون نمیدین؟!!!!!
  • بی خانمان در خانه ی پدر با برادر IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    10 0
    آقای طلایی شما نماینده شورای شهر شهرداری تهران هستید. من هم یک متولد شهر تهران. آقای طلایی تهیه مسکن برای اهالی شهر تهران مشکل است. شما به عنوان عضو شورای شهر چه برنامه ای (نه کوتاه مدت اصلا برای آینده) دارید؟ من متولد تهران که در همین شهر نیز شاغل هستم آیا امید داشته باشم که 6 سال 7 سال یا 8 سال دیگر مسکن ارزان در شهرم تهران ارزان تر قابل تهیه باشد.