دوباره پروسه قصه واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی می شود . این بار محمد رویانیان گفته با دولتی ها حرف زده و این قصه تا اردیبهشت ماه عملی می شود!

فرهاد عشوندی/ خبرآنلاین ؛ محمد رویانیان مدیر پرسپولیس این بار وعده واگذاری  سهام استقلال و پرسپولیس را می دهد. او در این باره به سایت باشگاهش گفت:« برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی، اقدامات بسیار زیادی طی یک سال اخیر در باشگاه انجام شده است. تشکیل کار گروه در این باره و برگزاری جلسات مستمر بین معاونین باشگاه و پیگیری برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ارتباط با وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته بود. با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش‌های خصوصی سعی فراوان کردیم مقدمات این واگذاری را فراهم نمائیم. ما فرمولی برای واگذاری سهام پرسپولیس به بخش خصوصی پیشنهاد دادیم که مورد موافقت قرار گرفته است و خوشحالم که اعلام کنم وقتی باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شد، بخشی از این سهام به شرکت پیشکسوتان و هواداران واگذار خواهد شد.»

رویانیان درباره زمان واگذاری سهام پرسپولیس به بخش خصوصی گفته است:« پیش بینی بنده این است که چنین اتفاقی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده عملیاتی و اجرایی شود اما نگران پروسه و پیچ و خم‌های اداری هستم و امیدوارم با توجه به تاکید ریاست جمهوری و همت عالی وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی بتوانیم در پیچ و خم‌های اداری گرفتار نشده و با سرعت عمل بیشتری این اتفاق که از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته، اجرایی شود. جا دارد در این زمینه از نگاه ویژه دولت محترم و همچنین وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و معاونین آنها تشکر نمایم.»

البته انگار خیلی اتفاقی زمان تخمینی برای این واگذاری که به احتمال فراوان شامل استقلال هم می شود ، مصادف شده با آغاز فعالیت های رسمی تبلیغات ریاست جمهوری. 4 سال قبل بود که در اواخر اردیبهشت ماه ، دستور معروف رئیس جمهوری برای واگذاری استقلال و پرسپولیس صادر شد. دستوری که البته بعد از 4 سال همواره تنها بحثش مطرح بود. جالب ار اینکه 8 سال قبل تر  و زمانی که محسن مهرعلیزاده ، رئیس وقت سازمان ورزش ، کاندیدای ریاست جمهوری شده بود بزرگترین شعار انتخاباتی اش خصوصی سازی دو باشگاه پر طرفدار پایتخت محسوب می شد. شعاری که وقتی عملی نشد درباره اش گفت:« ما همه کار را انجام داده بودیم اما در زمان واگذاری مصادف شدیم با پیروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات . هنوز دولت اصلاحات روی کار بود که یک نفر از ستاد انتخاباتی ایشان با من تماس گرفت و گفت آقای رئیس جمهور تاکید دارند هیچ اقدامی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت نگیرد.» بعدها مشخص شد که دکتر شیخ الاسلام کسی بوده که با مهرعلیزاده تماس گرفته اما نکته جالب تر این است که استقلال و پرسپولیس در دهه 70 خصوصی سازی شده بودند. این باشگاه ها اگرچه به صورت فرمایشی اما در اختیار مالکینی چون حسین محلوجی و دکتر ایروانی قرار داشتند و بدون سرمایه گذاری مستقیم دولتی اداره می شدند. سال های پایانی دهه 70 ، این دو تیم به بهترین عملکردشان رسیده بودند و نسل طلایی فوتبال ایران هم در این دو باشگاه حاضر بودند اما این محسن مهرعلیزاده بود که وارد دعوای مالکیتی این دو تیم شد و آنها را اموال دولتی اعلام کرد . امیر عابدینی در این باره می گوید:« این تیم ها که مالکیت خصوصی داشتند و به بهترین نحو اداره می شدند. آقایان یادشان رفته چطور امدند و تیم ها را دولتی کردند. حالا هم هی شعار خصوصی سازی می دهند. شعاری که هیچ وقت از حد حرف ، پیشتر نخواهد رفت!»

شاید مصداق جدی تر شدن حرف های عابدینی گفته های کرد زنگنه رئیس سابق سازمان خصوصی سازی باشد که یکسال قبل در کافه خبر گفته بود:« با بدهی هایی که برای این دو تیم ایجاد شده و در شرایطی که دارایی هایی برای شان در نظر گرفته نشده ، این دو تیم به درد هیچ بنگاه خصوصی نمی خورند!»

حالا باید دید پروسه واگذاری تا کجا پیش می رود آیا باز قرار است سرانجام این قصه به چند نامه تشکر ، دو یا چند بنر بزرگ شود که در دو طرف ستادهای انتخاباتی چند کاندیدا نصب خواهند شد؟

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =