از آنجایی‌که کوسه‌های بامبو بر خلاف دیگر انواع گونه خود تخم‌گذار هستند، جنین‌های آنها برای در امان ماندن از خورده شدن توسط شکارچیان راه‌حل جالبی دارند. آنها می‎توانند میدان بیوالکتریکی جانور مهاجم را تشخیص دهند و ...

محمود حاج‌زمان: زمانی‌که بچه کوسه‌ها با یک شکارچی روبه‌رو می‌شوند، نفس خود را حبس کرده و بی‌حرکت می‌مانند؛ اما ظاهرا آنها این کار را حتی پیش از آنکه به دنیا بیایند انجام می‌دهند.
به گزارش نیوساینتیست، بر خلاف اغلب کوسه‌ها که زنده‌زا هستند؛ کوسه‌های بامبو تخم می‌گذارند. در نتیجه، جنین کوسه‌های در حال رشد آسیب‌پذیری بیشتری در مقابل خورده شدن دارند. اما بی‌حرکت ماندن می‌تواند راه خوبی برای فرار از جلب توجه شکارچیان گرسنه باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جنین این کوسه‌ها می‌تواند میدان‌های بیوالکتریکی بدن شکارچیانی را که به آنها نزدیک می‌شوند تشخیص دهد. زمانی‌که آنها این میدان‌ها را شناسایی می‌کنند، با متوقف ساختن حرکات آبشش‌های خود بی‌حرکت باقی می‌مانند (ویدئوی زیر را ببینید). به گفته محققان این یافته بدین معناست که حتی در مراحل اولیه، جنین کوسه‌ها می‌تواند خطر را تشخیص دهد و به صورت غریزی از آن اجتناب می‌کند.
 

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    82 2
    ویدئو؟
  • بدون نام US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    14 1
    کی گفته شما روزنامه نگار حرفه ای هستید؟ پس لینک خبر کجاست؟ این نمیشه که یک خبر در میون لینک رو بزارین. آقای سردبیر یک تذکر بده به هر کی این خبرها رو میذاره. مگه لینک گذاشتن چقدر سخته؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    22 2
    خبر وقتی کپی پیستی باشه ویدئوی هم در کار نخواهد بود خبر آنلاین از اینکارا زیاد میکنی لطفا نظرمو چاپ کن
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    9 2
    از اونجایی که ما همه چیمون ترجمه و تقلیده، مترجم این خبر عین خبر رو از یک سایت دیگه ترجمه کرده، حواسش نبوده سوتی خودشو درست کنه. توی سایت اصلی ویدئو هم وجود داره.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 0
    خب بيچاره خبر انلاين كه خودش نميتونه بره تو تخم كوسه و ازش فيلم بگيره، بعدشم اينترنت براى همينه ك مطالب منتشر بشن ديگه!