ایسنا نوشت:

نماینده مردم اراک مدعی شد که 300 نفر به دلیل وجود نیروگاه شازند در استان مبتلا به سرطان شده‌اند.

محمدحسن آصفری در تذکر خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دلیل وجود نیروگاه، شهر اراک از 365 روز سال 250 روز را در آلودگی می‌گذراند و هیچ تعهدی هم برای رفع آلودگی دراین شهر وجود ندارد.

وی گفت: روز گذشته در روستای خنداب که در کل 300 خانوار جمعیت دارد شش خانواده به دلیل عدم استاندارد جاده منطقه، عزادار شدند، در این راستا جلسات متعددی با وزارت‌خانه‌های راه و سازمان انرژی اتمی برگزار شد که وزارت راه مطالعاتی را در این رابطه انجام داد که از آن تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه سازمان انرژی اتمی به تعهد خود عمل نکرد و اگر این سازمان به تعهدات خود جامه عمل می‌پوشاند، ما دیروز شاهد چنین اتفاق ناگواری نبودیم.

نماینده مردم اراک خاطر نشان کرد: اصل 50 قانون اساسی اشاره به محیط زیست دارد، اما متاسفانه توجهی از سوی سازمان محیط زیست برای رفع آلودگی شکل نمی‌گیرد و هر زمان که تهران آلوده می‌شود صداوسیمای ما بیدار می‌شود.

آصفری گفت:‌در طول 365 روز سال، 250 روز شهر اراک آلوده است و دلیل آن صرفا وجود نیروگاه شازند است اما متاسفانه هیچ تعهدی برای رفع آلودگی در شهر وجود ندارد.

وی با بیان این‌که «‌300 نفر به دلیل گرفتار شدن به بیماری سرطان در نوبت بیمارستان هستند» مدعی شد: دلیل عمده این بیماری وجود نیروگاه و آلودگی ناشی از آن است؛ لذا خواهشمندیم معضل آلودگی برطرف شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    11 0
    بابا راست میگه این نیروگاه شازند منبع هرگونه بیماری در اراک و شهر های اطراف
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    9 0
    اراک قطب سرطان ایران ، من یه اراکیم در اقوامم سرطانی زیاد داریم و همین چند وقت پیش مادر 35 ساله ای از نزدیکانم بر اثر سرطان در گذشت . در هیچ شهری اینقدر سرطان ندیدم.
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    8 0
    فقط حرف... کو عمل؟ نیروگاه حرارتی با سوخت مازوت همچنان در حال کار است....
  • احمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    10 0
    به نظر من که اراکی هستم مشکل آلودگی هوای اراک تنها به نیروگاه ختم نمیشود بلکه آلومینیوم سازی،واگن پارس،ماشین سازی و ... مشکل این شهر هستند که با این وضعیت قابل حل نخواهد بود. .... باز هم ممنون از آقای آصفری که جرات کرده و مطرح کرده است ... نمایندگان قبلی که از وقتی از اراک رفتند خودشان را بچه ی تهران مینامند.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    9 0
    رویه خطرناک و فساد آوری در نظارت بر آلودگی و نحوه کنترل آنها توسط محیط زیست تدوین شده که ابتدا کارشناس میگوید آلاینده است و یا نیست و بعد حدود 300 میلیون در هر دوره 3ماه جریمه میشود و بعد میگویند اگر میخواهی از آلایندگی خارج شوی بیا و مساعدت مالی کن و بدینگونه مجدد بخشیده میشود و عده ای سرمایه دار میشوند.
  • محسن IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    11 1
    محیط زیست اراک شب‌ها یه سر به نیروگاه بزنه. فکر کنم نیروگاه اراک شب‌ها سوخت رو به لاستیک کهنه تغییر می‌ده که اونهمه اونم تو شب دود می‌کنه!!!
  • اراکی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    11 0
    مردم تهران مهم هستند آلودگی اراک مهم نیس بیچاره مردم اراک. شنبه تهران تعطیل شد اما اراک نه میشه بگید چرا؟چون مردم شهرستان مهم نیستند
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    8 2
    انقد اسم این بیماری رو میبینم و میشنوم که دیگه داره حالم بد میشه . واقعا مبتلا شدن این همه آدم به این بیماری عادیه ؟؟!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    7 1
    چرا از کارشناس مسئول و معاون محیط زیست انسانی استان مرکزی اعلام نظر نمینمایید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    2 7
    چرا به اداره کل محیط زیست استان مرکزی و درخواست بررسی گزارش ارزیابی زیستمحیطی و نتایج نمونه برداری خروجی دودکش و اقدامات منجر به کاهش را پیگیری نمیکنید. هر عامل و پدیده ای مسئولی دارد.
  • احسان A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    1 0
    چرا ما ک تو شهر ب این آلودگی زندگی میکنلم در معرض دید نیسم فقط کافیه تو پایتخت کوچیک تری آلودگی بشه تا موضوع رسانه ای شه! بابا تو رو خدا ما را یادتون نره! انگا یادتون رفته که تو شهر اراکم آدم زندگی میکنه.