نامزدهای راه یافته به مرحله دوم داوری بیست و دومین جایزه کتاب فصل در شاخه ادبیات مشخص شد که در بخش داستان ایرانی، نیمی از نامزدها مربوط به یک ناشر است.

به گزارش خبرآنلاین، دبیرخانه بیست‌و‌دومین جایزه کتاب فصل اسامی آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری‌ها را در گروه ادبیات منتشر کرد. در این دوره در گروه داستان هشت کتاب به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند. کتاب‌های «غزال رمیده از غزل» نوشته کامران داوری‌نیکو، «رستم در مرداب خوان دوم» اثر حسن اصغری، «شهری میان تاریکی» نوشته هورناز هنرور، «قربانی سکوت» اثر نرگس اکبری‌کردیانی، «نامحرم» نوشته یاسر نوروزی، «سمفونی بابونه‌های سرخ» اثر محمد اسماعیل حاجی‌علیان، «ناهید» نوشته شهریار زمانی و «بت دوره گرد» اثر مرجان بصیری عناوین هشت‌گانه این آثار را تشکیل می‌دهند. کتاب های «شهری میان تاریکی»،  «قربانی سکوت»، «نامحرم» و «سمفونی بابونه‌های سرخ» متعلق به انتشارات آموت است که در میان مخاطبان ادبیات، یک ناشر شناخته شده و حرفه ای در حوزه رمان به حساب می آید.

 

در گروه ادبیات زبان‌های دیگر نیز سه کتاب «عصا کشی» با ترجمه وحید خدادادی، «سفر آقای فیل» اثر «ژوزه ساراماگو» با ترجمه کیومرث پارسای و «ویلن سل نواز سارایوو» نوشته «استیون گالووی» با ترجمه بابک مظلومی راهی مرحله دوم داوری‌ها شدند.

در بخش متون قدیم نیز کتاب‌های «دیوان منجیک ترمذی» تالیف ترمذی و تصحیح احسان شواری‌مقدم، «دیوان نظام استرآبادی» به تصحیح شایسته ابراهیمی و مرضیه بیک‌وردی‌لو و کتاب «دلیل‌الجنان» به تصحیح صابر امامی جواز حضور در مرحله دوم را کسب کردند.

در گروه شعر نیز کتاب‌های «مثل آکواریوم ته دریا» سروده مهدی نقبایی، «نسخه نسیان» سروده محمد سهرابی، «این وصله‌ها به ما نمی‌چسبد» سروده محمدحسین بهرامیان و «حتی پلاک خانه‌دار» سروده سیدمهدی موسوی به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند.

در گروه تاریخ و نقد ادبی نیز کتاب‌های «امپراتوری اسطوره‌ها» تالیف مجید ادیب‌زاده، «رمان تاریخی» نوشته «گئورگ اوکاچ» با ترجمه شهلا فیلسوفی، «شخصیت در ادبیات کودک و نوجوان» اثر مشترک آسیه ذبیح‌نیا و منوچهر اکبری، «اشکال یک اسطوره» با ترجمه سعید ارباب‌شیرانی، «تاریخ ادبیات ایران کهن» اثر تیمور قادری و «طب و مضامین طبی» نوشته اکرم گلشنی به مرحله دوم راه یافتند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =