رسالت نوشت:

شورای نگهبان قانون اساسی دیدگاه های خود را در خصوص مصوبه جنجالی مجلس برای اصلاح قانون انتخابات اعلام نمود که بر اساس آن ایرادات جدی ای به این مصوبه وارد شده بود.
در همین خصوص محمد ابراهیم رضایی نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بر این باورست که مجلس به دنبال ارسال پرونده اصلاح قانون انتخابات به مجمع نیست و به نظر نمی‌رسد نمایندگان بر نظر خود در خصوص اصلاح قانون انتخابات پافشاری کنند.
نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه ما آنچه را که به مصلحت می دیدیم انجام دادیم و شورای نگهبان نیز طبق وظیفه نظرات خود را اعلام داشته است، افزود: ما این نظرات را می پذیریم و تابع چارچوب های قانون اساسی هستیم. ما علاقه مند بودیم قانونی تصویب شود که در آن همه مصالح دیده شود و یک رئیس جمهور با تدبیر و به معنای واقعی کلمه رجل سیاسی و مذهبی پای کار بیاید و حتی در این خصوص شورای نگهبان هم از مشکلات موجود گله می کرد.
نایب رئیس دوم کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه هدف ما تقویت شفافیت و افزایش اعتماد برای برگزاری انتخابات بود افزود: ما فکر می کردیم که شورای نگهبان با اغماض بیشتری به این مصوبه نگاه خواهد کرد. ما به دنبال این نبودیم که طرح دیگری به مجمع تشخیص برود و در آنجا بایگانی شود. به نظر من پس از این مجلس منتظر ابلاغ سیاست های کلی قانون انتخابات خواهد ماند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =