درحالی که رییس جمهور، مرضیه وحید دستجردی را از وزارت بهداشت عزل کرده است که شنیده هایی منبی بر اختلافات این دو به دلیل حضور باقر لاریجانی در وزارت بهداشت حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ خبری که دانشگاه علوم پزشکی تهران دراین باره منتشر کرده است، نشان می دهد باقر لاریجانی چند هفته پیش از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت و قائم مقامی وزیر خداحافظی کرده است. در این خبر آمده:

"چند هفته قبل در خصوص نحوه ادامه کار در دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزیر بهداشت مکاتبه کرده بود. متعاقب مکاتبه دکتر لاریجانی در این مورد، دکتر دستجردی نیز ضمن مخالفت با تقاضای دکتر لاریجانی از وی خواسته بود تا انتهای دوران مسئولیت وی به کار خود ادامه دهد."

تصویر این نامه و پاسخ را در زیر می بینید؛


 

متن نامه منتشر نشده لاریجانی و باسخ وزیر بهداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم سرکار خانم دکتر وحید دستجردی
وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم

توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری آن قاصر است.
از آنجا که علی رغم تمامی تلاشی که جنابعالی برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آوردید، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از سرکارعالی به عنوان وزیری پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر که توانستید الگویی موفق از مدیریت کلان در عرصه سلامت را در کشور ارائه نمایید و با توجه به شرایط، مسئولیت اداره دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به همکاران محترم دیگری که مجموعه را اداره خواهند کرد می‌سپارم.
طی سالیان همکاری در قالب مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تلاش های زیادی برای ارتقای آموزش و پژوهش و ارتقای خدمات سلامت توسط همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ستاد وزارتی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همکاران شورای سیاست گذاری به عمل آمد.
بدون تردید این تلاش ها بدون هدایت الهی و عنایات حضرت حجت(عج) و حمایت و هدایت حضرتعالی به بار نمی نشست. لذا ضمن تشکر از همه همکاران محترم به خاطر همراهی مسئولانه و مشارکت دلسوزانه در پیشبرد این خدمات از همراهی و هدایت سرکار عالی تشکر می کنم.
در خاتمه از اینکه در جریان امور اجرایی حسب شرایط کاری و لغزش های فردی ممکن است خاطر سرکار عالی و یا همکاران عزیز را مکدر کرده باشم عذر خواهی می کنم و از خداوند بزرگ برای شما و دیگر همکاران محترم توفیقات روز افزون و سلامت آرزومندم.

دکتر باقر لاریجانی
رییس دانشگاه

اما مرضیه وحید دستجردی هم پاسخ او را چنین داده است:

بسمه تعالی

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی

با سلام و احترام

دستاوردهای سالهای اخیر وزارت بهداشت در عرصه های مختلف محصول همدلی، هماهنگی و همکاری مدیران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم که این مجموعه مدیران بالاخص حضرتعالی تا پایان مسئولیت اینجانب با وزارت بهداشت همکاری نمایید. اینجانب فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را که به تعبیر مقام معظم رهبری نماد آموزش عالی کشور است به مصلحت نظام سلامت نمی دانم و بر اساس شناخت بیش از سه دهه از جنابعالی اطمینان دارم که سکان کشتی علم و دانش بدست شخصیتی مدیر، دانشمند و امین سپرده شده است. بر این اساس از جنابعالی می خواهم به همکاری خود تا پایان دوران مسئولیت اینجانب ادامه داده و رسالت خطیر هدایت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرمایید.

دکتر وحید دستجردی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

باقر لاریجانی همچنین در نامه خداحافظی از همکارانش نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران

سلام علیکم

توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته، از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری این موهبت قاصر است.
دانشگاه ما چه در گذشته و چه حال شایستگی‌ها و توانمندی‌های فراوانی داشته که بی تردید با بهره‌مندی از این استعدادها و سرمایه‌های ارزشمند خود و با توکل به عنایات حضرت منان آینده پرفروغی را پیش رو خواهد داشت.
از آنجا که علی رغم تمامی تلاشی که مسئولین حوزه سلامت برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آورده‌اند، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از محضر اساتید محترم، همکاران گرامی خصوصاً وزیر پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرکار خانم دکتر وحید دستجردی، از خدمت عزیزان مرخص می‌گردم.
بر اساس وظیفه خدمت گزاری، از محضر اساتید بزرگوار، همکاران علمی، کارکنان خدوم و دانشجویان فرهیخته در تمامی سطوح به خاطر همراهی مسئولانه و بی شائبه و مشارکت دلسوزانه در پیش برد همه جانبه حرکت علمی در جهت اهداف بلند آموزشی – پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه در این دوره بیش از هفت ساله تقدیر و تشکر می‌نمایم. تمامی دستاوردهای ارزشمندی که در این مدت به عنوان موفقیت‌های دانشگاه ثبت شده است محصول الطاف و اراده ذات اقدس الهی و تلاش و همدلی شما همراهان صدیق بوده و این تعامل مایه مباهات و سند افتخار دوران خدمتگزاری اینجانب می‌باشد.
در خاتمه با توجه به اینکه ممکن است در جریان امور اجرایی بر حسب اقتضائات اداری و سوء تفاهم‌های فردی روش‌هایی اتخاذ شده باشد که موجبات آزردگی خاطر مبارک همکاران را باعث شده باشد، لذا از یکایک خواهران و برادران گرامی عذر خواهی کرده و حلالیت می‌طلبم و از درگاه حضرت باریتعالی برای فرد فرد عزیزان و همکاران توفیقات مضاعف توأم با رحمت و برکت بی کران الهی مسألت می‌نمایم.

دکتر باقر لاریجانی
رییس دانشگاه

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    اشکم در اومد..... تو دولت چی میگذره ؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    78 9
    تاريخ و شماره نامه كجاست؟
    • بی‌سواد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      25 20
      اینجور نامه ها به صورتی نیست که در دبیرخانه ها ثبت شود. اینطور نامه ها فقط در سربرگ تایپ می‌شود و بصورت دستی تقدیم می‌گردد. چون اگر قرار باشد که کارمند دبیرخانه قبل از وزیر از استعفای یک مدیر اطلاع داشته باشد فکر کنید چه بل بشوئی می‌شود. ضمنا مگر همه استعفاها- مثل همین مورد که ملاحظه می‌فرمایید- پذیرفته می‌شود؟ لذا نامه استعفا شما ندارد
    • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      31 1
      حتي نامه هاي محرمانه واحد هاي حراست هم شماره و تاريخ دارن(البته در دبيرخانه محرمانه ثبت مي شوند). بخصوص تاريخ كه به نوعي نشان دهنده سنديت مي باشد.
    • داستان تخیلی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
      1 0
      تاريخ و شماره نامه كجاست؟ برو فردا بیا. ترو خدا خیلی کارم عقب میفته... نمیشه آقا نامه مگه بدون تاريخ و شماره میشه؟؟! برو آقا برو درستش کن بیا. ببینید ماله اون آقا هم تاريخ و شماره نداشت که؟؟؟ اصلاً مگه همه نامه‌هایی که شما می‌گیرید تاريخ و شماره داره؟ میشه چند تا نامه‌های بقیه مردم رو ببینم تا ببینم همشون شماره دارند یا نه؟ مثله اینکه شما زبون نمی‌فهمی، دیگه چی میخای ؟ میخای پاشم همه‌چی بدم به تو. میگم نمیشه. آن طرف تر از ۵۰ متر اونورتر داد میزنه: چطوری ... نامه داری؟ بیا خودم برات می‌برمش ... آقا من چی‌کار کنم ... این نامه رو امروز بایگانی نشه کارام کلی عقب میفته... طرف از پشت میز پا میشه و با اون یکی آقا میره ... من آسمون رو سرم خراب ... باید برگردم... نامه بی‌تاريخ و شماره
  • کیومرث IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    101 4
    پس چاقو هم می تونه دسته ی خودش رو ببره ، در این کشور ما حتا سلامت را فدای سیاست می کنیم
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    120 6
    جالبه که خانم دستجردی به احمدی نژاد نمیگه رییس جمهور میگه مدیریت اجرایی !!
  • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    14 63
    خالی نبند خبرآنلاین دروغگو - این دست خط اصلا دست خط دکتری نیست . واقعا که
    • Ebi-s IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      29 2
      فکر کردی نامه های اداری رو با دست خط دکتری می نویسن. واقعا که
  • sima US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    31 18
    دوس داشتنی بود به ما پرستارا خیلی کمک کرد ایشالا دولت بعد ...
  • عرفان IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    12 3
    بیشتر شیه نامه درام - رومنس است.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    3 7
    حالا تكليف ارز ودارو وپزشك خانواده و برنامه سر زدن بي خبر به مراكز ذرماني و...... چي ميشه
  • mehdi IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    21 7
    بنده خدا خانم دستجردی گفت ارز به دارو اختصاص بدید از دکتر لاریجانی هم دفاع کرد عاقبتش شد برکناری.
  • یک بیمار تحت درمان US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    2 2
    از وزیر جدید بهداشت خواهش میکنم به برنامه جایگزینی شربت متادون خاتمه دهند و دوباره بین بیماران قرص متادون توزیع کنند. والا به خدا این طرح کلا به ضرر بیماران بوده و بسیاری درمان را رها کرده اند.
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    6 4
    واقعا احمدی نژاد غیر قابل پیش بینی شده.خداییش خانم دستجردی یکی از شجاع ترین وزرایی بود که تا حالا دیدم . جلوی بانک مرکزی ایستاد و کم نیاورد تا ارز دارو رو بگیره. خیلی بهتر از وزیرای مرد هم بود دیدید که دکتر متکی رو که تو ماموریت بود هم چجوری برکنار کرد و آبروشو برد. به هر حال تو این شرایط که همه ی دینا دست به دست هم دادن تا ما و اسلام رو نابود کنن این اختلافات به سلاح کشور نیست.
  • خودم DE ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    6 2
    مدیریت اجرایی کشور به جای اینکه وزیر آموزش و پرورش را با این همه اشتباهاتی که کرده عزل کند یکی از بهترین وزیرهایش را که خیلی ها از او راضی اند عزل می کند. خدا به داد ما برسد از این بیداد...