نمایندگان مجلس که هفته دیگر برای سرکشی به حوزه انتخابیه خود می​روند، امروز آخرین جلسه علنی این هفته را برگزار کردند.

به گزارش خبرآنلاین، تاکید رییس مجلس بر ضرورت اجرای فاز دوم هدفمندی با کسب مجوز از مجلس، رفع ایرادت شورای نگهبان به طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها و قرائت نامه خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان، مهمترین دستور کارهای امروز مجلس بود.

جلسه علنی امروز مجلس با نطق پیش از دستور علی لاریجانی رییس مجلس با موضوع سالروز 9 دی و برخی مباحث مطرح شده پیرامون اجرای فاز دوم هدفمندی از سوی دولت آغاز شد.

علی لاریجانی با تبریک میلاد حضرت عیسی بن مریم، گفت: سردمداران غرب امروز آیین متعالی مسیح را واژگونه نموده، سیمای عرشی آن را به سیاهی فرشی بدل کرده‌اند. ملت ایران در قرن اخیر خصوصا در سال‌های بعد از انقلاب به کرات با این چهره خشن و استعماری غرب مواجه بود که اگر از آیین مسیح هم سخنی به میان می‌آوردند به عنوان ابزار پیشبرد اهداف سیاسی - استعماری خود بود که نمونه از آن را در رفتار ناشیانه و فرصت طلبانه غرب در سال 88 شاهد بودیم.
اهم سخنان رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
• سال 88 در چنین ایامی فتنه ای چند وجهی علیه اسلام، و انقلاب و ملت شکل گرفت. به طوری که در روز عاشورا به عزاداران حسینی توهین شد. با وقاحت شعائر حسینی مورد تمسخر قرار گرفت، ارزش‌های انقلاب و مردم مورد استهزا واقع گردید که قلوب همه ملت را جریحه دار نمود. ملاحظه کردید که تبلیغات دجالان، این واقعه مشمئز کننده را چگونه واژگونه ارائه کردند.
• ملت بزرگ ایران در 9 دی آن سال، با قلب مجروح از این ستم مضاعف، قیام نمود و قدرت خود را به همه فرصت‌طلبان داخل و خارج نشان داد. این ملت بزرگوار پس از انقلاب در فتنه ملی‌گراها و منافقین علیه لایحه قصاص با فرمان امام راحل به میدان آمد و حساب همه آنها و بنی صدر را یکسره کرد. این ملت عظیم الشان در جنگ به میدان آمد و دنیای غرب و شرق را خسته کرد و صدام را به رسوایی کشاند. این ملت بزرگ در فتنه 18 تیر به میدان آمد و با حماسه 23 تیر سیلی محکمی به دغل کاران داخلی و خارجی زد.
• در 9 دی ملت حسینی عاشورایی به صحنه آمد و گوشه ای از غیرت حسینی خود را در دفاع از ولایت و انقلاب به دشمنان فرصت‌طلب خارجی و غفلت زدگان داخلی نشان داد.
• امروز هم توطئه های دیگری را با ادبیات و مطالبات و مواجهه‌های متفاوت در سر می پرورانند که باید با دقت و بصیرت و اخلاص، کید و مکر آنان را برملا نمود. این هوشیاری در متن توده‌های ملت وجود دارد. اما سبک رفتاری ملت مجاهد ایران در درنوردیدن این فتنه‌ها چند درس آموزنده ارائه می نماید.
• مردم ایران مکتب اهل بیت را به جان پذیرفته‌اند و با حماسه حسینی حیات یافته‌اند. از دوران مشروطه که عده ای منورالفکر تلاش می‌کردند انسان‌گرایی را به جای اسلام‌گرایی جا بزنند و غرب را به جای حق بنشانند تا مارکسیست‌های قلابی و منافقین که منافقانه تلاش می‌کردند ماهیت فکر اسلامی را قلب کنند و تا عاشورای سال 88 که با وقاحت علیه شعائر حسینی گستاخی نمودند؛ ملت ایران با تمسک و حب ولایت اهل بیت این دستجات را از مسیر راه خود کنار زد.
• کسانی تصور نکنند که با ادبیات فریبنده و مکر سیاسی می توانند علاقه ملت را به راه روحانیت و مراجع تقلید عوض کنند. ملت ایران نشان داد بدیلی برای این صراط مستقیم قائل نیست.
• مردم بزرگوار ایران نشان دادند که جوهره انقلاب با زندگی آنان گره خورده است. ممکن است مشکلات اجرایی و بی دقتی‌های مدیریتی موجب ناراحتی آنان شده باشد، مخصوصا گرانی‌های اخیر و بیکاری که دامن گیر کشور شده است. اما غرب دچار خواب آشفته نشود و از قیام 9 دی بفهمد که دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های امام و شهدا روح کلی جامعه ایرانی است و مطمئن باشند که ملت در مقابل ستمکاری امروز آمریکا یک دل و یک صدا ایستاده است و از انقلاب خویش دفاع می کند.
• ملت شهید پرور به خوبی دریافته است که عامل سرافرازی، اقتدار و همبستگی ملت در ولایت فقیه بوده و هست، چه در فتنه‌های زمان زعامت امام راحل و چه در فتنه های عصر رهبری آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته، این رابطه عاطفی و روحی میان ملت و ولایت فقیه باعث گردید که انقلاب و دستاوردهای آن حفظ شود و همین عامل هم در فتنه ها کار را یکسره می کرد. به همین جهت استکبار جهانی و منحرفین داخلی همیشه این ستون استوار ملت را هدف گیری می‌کنند اما ملت با رهبری است. ملت با ولایت فقیه است. توهمات ممکن است عده‌ای را دچار نسیان کند اما به موقع ملت آنان را از خواب غفلت بیدار می‌کنند. مجلس نماینده همین ملت است و همانطور که مستحکم در مقابل فتنه گران ایستاد، در دفاع از کیان و رهبری خواهد ایستاد و کسی فکر نکند در این حیطه‌ها می تواند فضا را غبارآلود کند.

• به نظر می رسد غرب از امتحانات گوناگون ملت ایران ارزیابی حاصل نموده است که در مصاف نظامی و امنیتی توفیقی نمی‌یابد. مردم ایران از تیزهوشی و ایمان توامان برخوردارند و شگرد آنان را به خوبی فهم می‌کنند. لذا صحنه مصاف را به قلمرو اقتصادی و سیاسی کشانده‌اند. هدف آنان ضربه زدن به اصل انقلاب است. اما تاکتیک خود را عوض نموده‌اند.

• امروز تورم و گرانی، و بیکاری مهمترین چالش کشور است که حریف، برخی اشکالات مدیریتی در حوزه اقتصاد را نیز به نفع نتیجه بخش بودن سیاست کینه ورزانه تحریم ها مصادره کرده و با فرصت‌طلبی این مسیر را دنبال می‌کند.
• اولین گام این است که تحلیل روشن و واقعی از رفتار حریف و نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم و نیروی خود را در جهت رفع نواقص مصروف نماییم نه سایش توان یکدیگر. گام دوم این است که همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مبنای هرگونه تصمیم گیری اقتصادی قرار دهیم. نجات کشور از چالش‌های موجود چه در زمینه‌ گرانی و چه بهبود وضعیت معیشت مردم و چه در زمینه اشتغال در همین موضوع است. هر تصمیمی در حوزه اقتصاد و مخصوصا در مورد بودجه سال 92 باید کمک کننده به تولید و رونق بخش آن باشد و به استقلال اقتصادی کشور مخصوصا در محصولات استراتژیک کشاورزی مدد رساند.
• برخی آرا که این روزها مطرح شده است، نه تنها کمکی به رونق تولید و کنترل تورم نمی کند که تورم سرسام آوری را بر ملت تحمیل می نماید و نه تنها رونقی در تولید ایجاد نمی کند که تولید را به سمت قهقرا می برد. لذا باید خیلی دقیق و از سر مسئولیت شناسی مسائل را مورد بررسی قرار داد.
• اینجا موضع منافع ملی کشور است، حقوق ملت اینجا قرار دارد. مساله یک و بدوهای کم حاصل سیاسی نیست که البته کار نادرست و فرصت سوزی است و مجلس در این بخش وظیفه خود را صبوری می داند. لکن مساله تورم، گرانی و بیکاری امری نیست که ذیل تعارفات یا توهمات انتخاباتی قرار گیرد.
• دولت توان و توشه خود را در لایحه بودجه در حل این دو موضوع به خرج دهد. اگر مبنای کار این باشد مجلس در کنترل گرانی، و رفع بیکاری همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت.
• چند بار رهبر انقلاب به حق تذکر دادند که در این مسائل، مانند هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع به تصمیم مجلس مربوط است. طرح این مسائل در جامعه قبل از اینکه به مجلس داده شود و مورد بررسی کارشناسی واقع گردد و به تصویب رسیده شود، چه فایده ای دارد؟ جز این است که تورم را افزایش می دهد؟ همان گونه که در این روزها قیمت ارز افزایش یافت و قطعا مجلس تحت فشار تصمیم نخواهدگرفت. مبنای کار مجلس کارشناسی واقع بینانه اقتصادی خواهد بود.
• بحث در گسترش قلمرو مدیریتی نیز در شرایط فعلی وجهی ندارد. هر قوه‌ای تعریف مشخص در قانون اساسی دارد و کسانی که با قانون آشنا هستند، توجه دارند که روح قانون اساسی تمرکز مدیریت بی قید و شرط را نمی پذیرد. لذا با فرض اینکه یک بحث نظری است، مفسر این امور شورای نگهبان است. این امر هم بیان گردیده. لذا خلائی از نظر قانونی وجود ندارد. مخصوصا با توجه به شرایط کشور، طرح این گونه امور جز متلاطم کردن فضای کشور اثری برای آن مترتب نیست.
• مجلس امیدوار است همه اراده ها به جای طرح اینگونه مسائل معطوف به حل مشکلات معیشتی مردم و رفع گرانی و بیکاری شود و اینگونه اراده‌های مسئولیت شناس را قدر می نهیم. از خداوند می خواهیم همگان را در طریق هدایت خود قرار دهد


 توکلی خطاب به لاریجانی: به دولت ابلاغ کنید لایحه بودجه چند دوازدهم را همزمان با لایحه بودجه ۹۲ بیاورد
بعد از نطق رییس مجلس احمد توکلی نماینده تهران در قالب تذکری خواستار ارسال ابلاغیه‌ای به دولت برای ارائه همزمان بودجه چند دوازدهمی با لایحه بودجه 92 به مجلس شد.

به موجب قانون برنامه پنجم و آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لوایح بودجه سنواتی را همه ساله تا قبل از 15 آذرماه به مجلس ارائه دهد. اما دو دولت محمود احمدی نژاد همه ساله با تاخیرهای متمادی این لایحه را به مجلس تقدیم کرده است.
این تاخیر در سال جاری نیز با تذکرات پیاپی نمایندگان و هیات رئیسه مجلس مواجه شده است. امروز هم احمد توکلی نماینده تهران در تذکری در صحن علنی مجلس به استناد آیین نامه داخلس مجلس گفت: چنانچه لایحه بودجه تا تاریخ تعیین شده ارائه نشود، دولت موظف است لایحه بودجه چند دوازدهم را هم به مجلس بیاورد. دولت از 15 آذر این لایحه را نیاورده و هر وقت لایحه بودجه 92 را بیاورد باید همزمان لایحه چند دوازدهم را نیز به مجلس تقدیم کند تا باز با وقفه مواجه نشویم.
او از رئیس مجلس خواست تا پیشاپیش این موضوع را به دولت ابلاغ کند. علی لاریجانی نیز این تذکر را وارد دانست و تایید کرد که دولت باید لایحه بودجه چند دوازدهم را همزمان با لایحه بودجه 92 به مجلس ارائه دهد.
گفتنی است سال گذشته نیز این مباحث مطرح بود. اما دو لایحه مذکور همزمان ارائه نشد و در روزهای پایانی سال، دولت بودجه دو دوازدهمی تنخواهی را در قالب لایحه ای کوتاه از مجلس مطالبه کرد.

 

مجلس مصوبه ممنوعیت ادغام‌ها را اصلاح کرد/ فولادگر: انتزاع مرکز مخابرات از وزارت ارتباطات غیرقانونی است 
نمایندگان همچنین ایراد شورای نگهبان در مورد طرح ممنوعیت ادغام‌ وزارتخانه‌ها توسط دولت را برطرف کردند. نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مربوط به ادغام وزارتخانه‌ها را بررسی و اصلاح کردند. در طرح اولیه پیش‌بینی شده بود که جابجایی، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون مصوب مجلس تاسیس شده است، متوقف گردد که مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان این ایراد را به گونه‌ای اصلاح کرد تا بر این اساس تمام موسسات و واحدهایی که به موجب قانون تاسیس آن‌ها تصریح شده است، جابجایی، انتزاع و انحلال آن‌ها متوقف گردد.
براساس اصلاح صورت گرفته، از تاریخ تصویب این قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه های موجود و انتزاع و جابجایی و انحلال موسسات و سازمانها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون تأسیس آنها تصریح گردیده، متوقف می شود.

در ابتدای بررسی این اصلاحیه حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مخالفت با گزارش کمیسیون صنایع برای رفع ایرادات شورای نگهبان، با بیان اینکه آنچه شورای نگهبان مطرح کرده ایراد نبوده بلکه ابهام بوده است، گفت: در طرح اولیه ماده 53 در جمله شورای نگهبان نوشته‌اند جمله «هرگونه اقدامی در راستای جابجایی» ابهام دارد یعنی ایراد نگرفته و رد نکرده‌اند.
وی افزود: در کمیسیون صنایع برای رفع ابهام مذکور، کل این جمله «جابجایی» را حذف کرده‌اند. در حالیکه واژه جابجایی می تواند باشد، چون خود این واژه نیز معنا و مفهموم دارد. وی به نامه‌ای که دو ناظر مجلس در شورای عالی اداری -آقایان قاضی زاده و جلیلی- منتشر کرده اند مبنی براینکه همین روزها انتزاع مرکز مخابرات از وزارت ارتباطات و پیوستنش به مرکز ملی مجازی اعلام می شود، اشاره کرد و گفت: این تصمیم بدون مصوبه شورای عالی اداری بوده است.
رییس کمیسیون اصل 44 مجلس تصریح کرد: این کلمه «جابجایی» باید باشد ولی باید به نحوی آورده شود که ابهام شورای نگهبان نیز برطرف شود.
علی اکبر فرهنگی نماینده تبریز اما در موافقت با گزارش کمیسیون صنایع با بیان اینکه پیشنهاد آقای فولادگر رافع ابهام شورای نگهبان نیست، گفت: این ایرادی که گرفته شده، توسط کمیسیون صنایع رفع شده است. اما در متن پیشنهادی که ارائه شده، دوباره کلمه جابجایی آمده است و ایراد شورای نگهبان با وجود این کلمه، همچنان پابرجا خواهد بود. درصورتیکه نیازی به وجود کلمه «جابجایی» و دیگر کلمات مانند ادغام، انحلال و انتزاع در عبارت‌ها آمده و مقصود را حاصل می‌کند.

کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه نیز با بیان اینکه، کمیسیون با کلمه جابجایی مشکلی نداشت، گفت: در تماسی که در جلسه کمیسیون با عضو شورای نگهبان داشتیم عنوان کردند این کلمه ابهام دارد، جابجایی از کدام موسسه به کدام موسسه، کدام سازمان به کدام سازمان؟ در نتیجه ما برای رفع ابهام شورای نگهبان مجبور به حذف کلمه جابجایی شدیم.
در ادامه رییس مجلس از غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون سوال کرد ایراد شورای نگهبان «هرگونه اقدامی» بوده است یا «جابجایی»، که وی پاسخ داد: آقای علیزاده عضو شورای نگهبان گفتند اگر این جمله «هرگونه اقدامی در راستای جابجایی» را حذف کنید، ابهام ما برطرف خواهد شد. این جمله در متن گزارش شورای نگهبان آمده ما تفکیک نکردیم که کلمه جابجایی هم مد نظر شما به صورت ویژه هست یا نه، تنها گفتند این جمله را حذف کنید ابهام رفع می‌شود.

بعد از سخنان موافق و مخالف گزارش کمیسیون صنایع برای رفع ایراد شورای نگهبان به رای گذاشته و با مخالفت نمایندگان روبرو شد. در ادامه پیشنهاد فولادگر مطرح و نمایندگان با آن موافقت کردند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز همچنین با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور موافقت کردند. براساس این طرح تحقیق و تفحص نمایندکان برآنند تا مشخص کنند شیوه های اداری و مالی و نظارت اعمال شده در مصرف اعتبارات و کارکرد ستاد در اعمال دقیق قوانین و مقررات چگونه بوده است؟ مجموع هزینه های انجام شده توسط ستاد سوخت از ابتدای تأسیس تحت عنوان تبصره 13 و تفکیک سرفصل‌ها و ذی‌نفعان بهره برداری و سوء مدیریت در اداره هزینه‌ها نیز از دیگر موضوعاتی مورد توجه در این طرح است.
بررسی کلیات طرح دهیاری‌ها از دیگر دستورکارهای امروز مجلس بود که بعد از سخنان موافق و مخالف در نهایت کلیات این طرح با 119 رای منفی در مقابل 67 رای مثبت به تصویب نرسید.

 

معاون پارلمانی دولت: متهم کردن دولت زمینه اختلاف بین قوای مقننه و مجریه را فراهم می‌سازد
قرائت دونامه در صحن علنی امروز مجلس اما بیش از دستورکار جاری آن حاشیه ساز بود. آنجا که ابتدائا نامه معاون پارلمانی دولت در پاسخ به تذکر نماینده اسدآباد قرائت شد.

متن نامه لطف‌الله فروزنده معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در اعتراض به تذکر بهروز نعمتی نماینده اسدآباد به شرح ذیل است:
روح تعامل، روح توافق و سازگاری باید بر هر سه دستگاه حاکم باشد. «مقام معظم رهبری»
با توجه به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر ضرورت تعامل سازنده بین قوا خصوصا تعامل قوای مقننه و مجریه که اثرات مطلوبی را برای کشور در پی خواهد داشت به اطلاع نمایندگان می رساند با ابتکار امور معاونت مجلس ریاست جمهوری و بنا بر درخواست و پیگیری عده کثیری از نمایندگان مجلس این معاونت مطابق عرف و رویه ادوار مختلف مجلس که سوابق، مکاتبات و مشروح مذاکرات آن هم در مجلس و هم دولت موجود می باشد با دعوت از کلیه نمایندگان مجلس اقدام به برگزاری جلسه دیدار و همدلی نمایندگان با ریاست جمهور کرد و ضمن ارسال نامه برای نمایندگان مجلس در 23 ابان 91 ، موضوع برای استحضار و اطلاع رییس مجلس نیز ارسال و در نامه مزبور از ایشان درخواست گردید تا با دعوت از نمایندگان زمینه مشارکت و حضور بیش از پیش نمایندگان فراهم گردد لذا با توجه به مطالب مزبور به نظر می رسد که طرح برخی مطالب توسط عده ای ازنمایندگان در جلسات علنی مجلس در قالب تذکرات آیین نامه ای به دور از شان مجلس شورای اسلامی بوده و طرح این قبیل مسائل و متهم نمودن دولت به برخی مطالب سوء می تواند زمینه اختلاف و تفرقه افکنی بین قوای مقننه و مجریه را فراهم آورد.
این معاونت همواره سعی در فراهم نمودن زمینه‌های تعامل و همدلی دولت و مجلس داشته و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

پاسخ خانواده هاشمی رفسنجانی در صحن علنی خوانده شد/این تهمت رادر کنار دیگر تهمت ها از ابتدای انقلاب می گذاریم

قرائت بخشی از نامه 9 صفحه‌ای دفتر و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به اظهارات مطرح شده در نطق حمیدرسایی نماینده تهران دومین نامه‌ای بود که در صحن علنی مجلس قرائت شد.

این نامه که بیش از 2000 کلمه بود از سوی هیات رئیسه مجلس خلاصه شد تا مطابق آیین نامه داخلی قوه مقننه حداکثر دو برابر حجم مطالب مطرح شده از سوی نماینده مذکور باشد.

متن کامل این نامه که از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار خبرآنلاین قرار گرفت، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رئیس، اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
مردم شریف و اخلاق‌مدار ایران اسلامی
سلام علیکم
اگرچه توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یاران دیرین امام(ره) که از شروع مبارزات مردم ایران اسلامی علیه طاغوت و طاغوتیان و پیروزی آنان بر اندیشه‌های استعماری، استبدادی، سلطنت‌طلب‌ها، توده‌ای‌ها و منافقین خلق سابقه‌ای 50 ساله دارد، اما آنچه که روز سه‌شنبه 28 آذر 1391 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آن هم در تریبونی باز که حداقل 70 میلیون جمعیت ایران از طریق پخش زنده رادیویی، امکان استماع آن را داشتند، اتفاق افتاد، از جهاتی متفاوت بود و همین تفاوت، خانواده آیت‌الله هاشمی را بر آن داشت تا علی‌رغم میل باطنی در این شرایط حساس که دشمنان داخلی و خارجی انقلاب و مردم به اختلافات خانوادگی دوستداران نظام دل‌خوش کرده‌اند و افرادی فریب‌خورده و یا نادان، دانسته یا ندانسته به آن دامن می‌زنند، مطالبی را نه در دفاع از یک خانواده یا شخص، بلکه در دفاع از اخلاق اسلامی و انسانی و نظامی مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) بیان دارد که سال هاست مظلومانه در رسانه‌ها و محافل مختلف حقیقی و مجازی ، مورد هجمه قرار می‌گیرند و مانند نطق اخیر در تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی، با واژگانی غیراخلاقی لگدکوب می‌شوند.
همگان در این سال ها به خوبی می‌دانند رویه و منش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در برخورد با این‌گونه تخریب شخصیت‌ها کریمانه بوده و آنچه برای ایشان مهم است، فقط وحدت و تقویت وفاق ملی و بازگشت به رویه اعتدال و سرسپردگی به قانون است.
البته مطابق همین قانون اساسی که خود ناطق نیز به بعضی از اصول آن در این نطق استناد کرده است، در فصل یازدهم و به ویژه اصل 156 آن به صراحت قید شده است: «رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات و حل وفصل دعاوی و رفع خصومت و اخذ تصمیم و اقدامات لازم در آن قسمت را هم (که از امور حسبه است) قانون معین می‌کند و از وظایف قوه قضائیه است».
انتظار می‌رود دادگاه محترم ویژه روحانیت چنانچه این اظهارات را نوعی تعدّی به حریم و منزلت دیگران می‌داند، به صورت قانونی همانند مواردی که از قبل به آنها عمل کرده است، اقدام نماید. چون هیچ کس حق ندارد قبل از اینکه متهمی در دادگاه‌های صالحه و به موجب حکم قطعی محکوم شود، جرایمی را به وی منتسب کند. مضافاً اینکه فرد موردنظر، هنوز به دادگاه نرفته و حتی اگر فرضاً در دادگاه بدوی هم محکوم شود، کسی حق ندارد او را مجرم معرفی کند یا با این عنوان از وی نام ببرد. حال آنکه در این نطق، علاوه‌ بر اینکه نام متهم اصلی آورده و از اوصاف ام‌الفساد، غول مفسد و... استفاده شده است، از کلمات و عباراتی چون «مشاور اصلی» نیز استفاده شده که متعرّض افراد دیگر است که ارتباطی با پرونده اتهامی ندارند و طرح آن در نطق علنی مشمول اصل 86 قانون اساسی نیست.
البته دادستانی تهران طی بیانیه‌ای در یازده بند و مستند به دلایل حقوقی گفت که ناطق روز سه‌شنبه مجرم و دروغگوست و انشاءالله مردم ایران مطلع خواهند شد که سرنوشت این اعلام جرم به کجا می‌رسد.
السابقون و دلسوختگان انقلاب و مردم عزیز ایران به خوبی به یاد دارند که چگونه پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، طیف وسیعی از سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، چریک‌های فدایی خلق و... انواع و اقسام توهین‌ها، تهمت‌ها و توطئه‌ها را علیه همه مردان راستین انقلاب به‌ویژه «سه یاور خمینی» به راه انداختند.
حتی واژگانی چون «شاه کلید» هم برای توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان تازگی ندارد و مردم خوب به یاد دارند که افراطیون دیگری نیز که دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، برای ضربه زدن به نظام، با همین ادبیات به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تاختند که امام راحل پس از ترور آیت‌الله هاشمی توسط گروه منحرف فرقان در پیامی، زنده بودن نهضت را به زنده بودن ایشان پیوند زدند و رهبری معظم انقلاب هم درست در پایان هشت سال دوره ریاست جمهوری ایشان در پای صندوق رأی با صراحت هر چه تمام‌تر فرمودند: «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود».
برای شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ولایت فقیه به عنوان یک اصل مترقی در قانون اساسی و به عنوان یک سرمایه معنوی در فقه شیعه بسیار بالاتر از آن است که در منازعات سیاسی از آن هزینه نمایند، تا چه رسد در پاسخ به ناسزاگویی‌ها. اما این چه ولایت‌پذیری و ادعای ولایت‌مداری از سوی یک نماینده مجلس است که در ناسزاگویی به آن استناد می‌کند و در تأکید بر نطق خویش، می‌گوید: «من به وظیفه‌ام عمل کرده‌ام»!
در همین زمینه به خطبه‌های جمعه ولی‌امر مسلمین که به جای دو رکعت نماز خوانده می‌شود، درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه فرمایید: آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیت‌های بعد از انقلاب نیست. من از سال 1336 یعنی 52 سال قبل ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود. از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود. بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود. بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. بارها این مرد تا مرز شهادت پیش رفته است. قبل از انقلاب، اموال خود را صرف انقلاب می‌کرد، به مبارزین می‌داد. اینها را خوبست که جوانان بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت. هشت سال رئیس جمهور بود، قبلش رئیس مجلس بود، بعد مسئولیت‌های دیگری داشت و در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش یک اندوخته‌ای از این انقلاب درست کرده باشد. اینها حقایقی است که باید دانست.
متأسفانه باید گفت از شبی که توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قالب مناظره انتخاباتی از رسانه ملی پخش شد و فرهنگ‌سازان جامعه با اهداف محدود انتخاباتی به‌به و چه‌چه گفتند، این رذیله اخلاقی در کشور وارد فاز جدیدی شد و بعدها که به بهانه برخورد با یک فرزند ایشان در کنار مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری تکرار شد، رشد کرد و اینک به بهانه برخورد با فرزند دیگر ایشان، چنان نهادینه شد که یک نفر در کسوت روحانی، به عنوان نماینده مردم، در تریبون مجلس و از طریق صدای جمهوری اسلامی ایران فحاشی می‌کند، در حالی که رهبری انقلاب در زمانی که یکی دیگر از همفکران همین شخص، به یکی دیگر از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی- البته نه از تریبون رسمی- فحاشی کرده بود، در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان در فرازی از بیاناتشان فرمودند: «فضای اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکی از آن چیزهایی است که اسلام مانع از آن است، نباید این اتفاق بیفتد. فضای هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسی است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالی ندارد، اما دور از هتک حرمت‌ها و اهانت‌ها و فحاشی و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته می‌کند و اعصاب آرام جامعه را به هم می‌ریزد- که امروز احتیاج به این آرامش هست- خدای متعال را هم از ما خشمگین می‌کند. من می‌خواهم این پیامی باشد به همه‌ی آن کسانی که یا حرف می‌زنند، یا می‌نویسند، چه در مطبوعات، چه در وبلاگ‌ها. همه‌ی اینها بدانند، کاری که می‌کنند، کار درستی نیست. مخالفت کردن، استدلال کردن، یک فکر سیاسی غلط یا یک فکر دینی غلط را محکوم کردن، یک حرف است، مبتلا شدن به این امر خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی، یک حرف دیگر است؛ ما این دومی را به طور کامل و قاطع نفی می‌کنیم؛ نباید این کار انجام بگیرد. متأسفانه بعضی این کار را می‌کنند. من به خصوص به جوان‌ها توصیه می‌کنم. بعضی از این جوان‌ها بلاشک مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبی هم هستند، اما خیال می‌کنند این وظیفه است؛ نه، من عرض می‌کنم این خلاف وظیفه است، عکس این وظیفه است».
دشمن خوب می‌داند که «ام‌الفساد و اختاپوس» خواندن یکی از یاران پرسابقه انقلاب، یعنی ایجاد شک و تردید در باور مردم به نظام اسلامی و کسانی که با تحمل شکنجه و زندان و تبعید آن را به وجود آوردند و در دوران تثبیت، تداوم و تاکنون در عالی‌ترین مصادر امور هستند و پس از مسئولیت‌های فراوان در شورای انقلاب، مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس و ریاست جمهوری، برای چندمین دوره از سوی رهبری معظم انقلاب به عنوان رئیس عالی‌ترین مجمع مشورتی خویش و داوری انتخاب می‌شود.
مردم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان را می‌شناسند و می‌دانند پدر این خانواده سال ها قبل از شروع علنی نهضت اسلامی، در عاشورای سال 1337 در همدان به خاطر انتقاد از مفاسد حکومت‌های سلطنتی، بازداشت و پس از آزادی از شهر اخراج شد و با شروع مبارزات، وقتی رژیم پهلوی می‌خواست عرصه را بر مراجع، علما و طلبه‌ها تنگ نمایند، جزو اولین سربازان طلبه‌ای!! بود که از قم به پادگان نظامی در تهران آورده شد و از همان زمان تا پیروزی انقلاب، زندگی ایشان در متواری بودن، شکنجه، بازداشت، زندان، ممنوعیت از منبر بود و حتی حکم اعدام ایشان (با استناد به اسناد ساواک) در بیدادگاه‌های پهلوی صادر و با دخالت علما و مراجع قم و نجف جلوگیری شد.
مادر این خانواده از دو سو، ریشه در دو خاندان اصیل و پرافتخار سادات مرعشی و مرحوم آیت‌الله سیدمحمدکاظم طباطبایی معروف به صاحب عروه‌الوثقی دارد و در تمام سالهای مبارزه، ضمن همراهی با شوهر، مسئولیت اداره فرزندان را در غیاب پدر داشت.
فرزند بزرگ این خانواده، فاطمه هاشمی است که علاوه بر تحمل رنج‌های دوران مبارزه، در اسناد ساواک (دوران مبارزه، جلد 2، صفحه 1020) از جمله افراد تحت مراقبت در مدرسه بود و پس از فراغت از تحصیل، مسئولیت اداره نهاد ارزشمند بنیاد بیماری‌های خاص را از سال 1375 تا امروز – آن هم بدون دریافت یک ریال حقوق- عاشقانه و مخلصانه به عهده گرفته و مطمئناً مردم و مخصوصاً کسانی که متأسفانه در خانواده خود بیمار خاص دارند، از برکات این نهاد مطلع هستند.
فرزند دوم خانواده محسن هاشمی است که به خاطر نیاز کشور به تخصص علمی‌اش در صنایع موشکی، تحصیل در مقطع دکترا را نیمه‌کاره رها کرد و به کشور آمد و در پایه‌گذاری این صنعت نقش به‌سزایی داشت و در دوران ریاست جمهوری پدر، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور بود و پس از آن در مسئولیت مدیرعامل متروی تهران، مردم این شهر از خدمات ایشان اطلاع دارند.
فرزند سوم این خانواده فائزه، در یکی از بخش‌های غریب و مورد غفلت کشور، یعنی ورزش بانوان نقش سازنده‌ای داشت و در دوره پنجم با رأی قاطع مردم تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی بود.
پس از دیپلم در دانشگاه الزهرا لیسانس گرفت و مقاطع عالی را در دانشگاه آزاد و خارج از کشور سپری کرد و پس از دفاع از رساله دکترای خویش در رشته حقوق بین‌الملل، به عنوان مدیر گروه حقوق در واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشغول بود.
فرزند چهارم خانواده مهدی، پس از رسیدن به سن بلوغ تا پایان جنگ در جبهه‌ها و در خطوط مقدم بود که جانباز شیمیایی است و به تأیید پزشکان 9 درصد ریه‌اش سیاه است.
پس از جنگ با تأسیس شرکت دولتی صنایع دریایی، چندین تکنولوژی برتر را تقدیم کشور کرد. ساخت سکوهای عظیم حفاری در دریا، ساخت لوله‌های قطور و مهم نفت و بکارگیری آنها در کف دریا و آوردن تکنولوژی حساس حفاری‌های افقی چاه‌های نفت که علی‌رغم تحریم‌های شدید کشور، این شرکت هنوز در داخل و خارج طرح‌های مهمی در دست اجرا دارد و شروع ساخت اولین فاز گاز پارس‌جنوبی و پایه‌گذاری منطقه فوق‌العاده مهم عسلویه و راه‌اندازی مرکز بهینه‌سازی مصرف سوخت از جمله خدمات ارزشمند او به کشور است که تا قبل از آن، بی‌سابقه بود.
آخرین فرزند خانواده یاسر است که از نوجوانی به جبهه رفت و مدال جانبازی را به سینه خویش آویخت. پس از تحصیل ابتدا در جهاد سازندگی و پس از آن در دفتر پدر در مرکز تحقیقات استراتژیک مشغول شد و نقش اساسی در رونق صنایع جنبی لبنی کشور ایفا کرد.
این خانواده‌ای که ناطق مجلس آن را اختاپوس و مفسد می‌‌خواند، از سالها پیش که پدر به جرم همراهی امام و مردم محبوس بود، تفریحات روزهای تعطیل را در اطراف زندان‌های قزل‌قلعه، قصر و اوین می‌گذراندند.
خانواده‌ای که رئیس قوه قضائیه وقت در سال 1376 و پس از پایان 8 سال ریاست جمهوری پدر، اعلام می‌کند که نه تنها دارایی آنها زیاد نشده، بلکه کم هم شده است.
به این جمله امام راحل توجه و آن را با این تهمت مقایسه کنید که وقتی در سال 1360 دشمنان انقلاب تهمت‌های مالی به یاران صدیق نظام می‌زدند، در تیر ماه همان سال می‌فرمایند: «شایعه‌سازی می‌کنند که اجناس جنگ‌زده‌ها می‌رود توی جیب آقای بهشتی، آقای خامنه‌ای و آقای هاشمی.» (صحیفه امام، جلد 15، صفحه 23)
خانواده‌ای که مقام معظم رهبری پدر خانواده را با صفات «متدیّن، متعبد، جزو صلحای زمان، عالمی متفکر، سیاست‌مداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌نشناس و برادری مهربان برای ضعیفان» (پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آرشیو بیانات) به جامعه معرفی می‌کند، اما یک نماینده که ادعای ولایت‌مداری دارد، کلماتی می‌گوید که کاش سهواً و از روی احساسات بوده‌ باشد، اما در مصاحبه‌های متوالی پس از نطق می‌گوید: «هیچ کجای نطق را توهین‌آمیز نمی‌دانم» و حتی این توهین و تهمت‌ها را «واقعیت‌هایی می‌داند که آنها را کنار هم جمع کرده و صریح گفته»!
در پایان ذکر این نکته ضروری است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان این توهین و تهمت را هم در کنار دیگر تهمت‌های از اول انقلاب اسلامی تاکنون می‌گذارند و با یادآوری این جمله امام که فرموده بودند: «احتمال قوی می‌دهم پس از من برای انتقام‌جویی از من به بعضی از نزدیکانم و دوستانم تهمت‌هایی که من آنها را ناروا می‌دانم، بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند، آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند.» (پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه) به ارواح منور آن پیر فرزانه و همه شهدای راه انقلاب اسلامی سلام و درود می‌فرستند و می‌گویند: «سر خمّ می‌ سلامت شکند اگر سبویی»
ضمن تشکر از مردم عزیز ایران، نخبگان و نویسندگان جامعه که پس از نطق با تماس‌های مکرر تلفنی و نوشتن مقالات متعدد، به محکومیت این توهین و تهمت پرداختند و همچنین سپاس ویژه از اعضای هیأت رئیسه و شما نمایندگان محترم که فرصت این پاسخگویی را فراهم کردید، بر حقانیت نظام اسلامی و انشاءالله دوام آن تا ظهور حضرت حجت(عج) تأکید داریم و می‌گوییم:
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرّین بشکست
ارزش سنگ نیفزاید و زر کم نشود.


آصفری: نظام به خاطر وابستگی جزیره امن برای کسی ایجاد نمی‌کند+نماینده پاکدشت:مردم مجادلات بی‌حاصل خودی‌ها را خیانت تلقی می‌کنند
نطق نمایندگان اراک و پاکدشت از جمله نطق‌های امروز مجلس بود. محمدحسن آصفری در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ماجرای امان‌نامه در کربلا ثابت کرد که اگر عباس علمدار کربلا هم که باشی، دشمن برای جدا کردن از ولایت طمع می‌کند، اظهار داشت: واقعه 9 دی به دشمنان نظام فهماند که ملت ایران پایبند نظام و انقلاب و ولایت است و اگر دشمنان نظام فکر کرده‌اند که با تحریم اقتصادی می‌توانند مردم را نسبت به انقلاب‌شان دور کنند، اشتباه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات مردم مسائل اقتصادی،‌ معیشتی و اشتغال است و باید همه مسئولان وقت خود را برای حل مشکلات صرف کنند، افزود: مطرح کردن مسائل بیهوده با استفاده از جایگاه مسئولیت نه تنها دردی از مردم دوا نمی‌کند، بلکه خیانت به کشور و ملت است، دولت و مجلس در پیشگاه خداوند قسم خورده‌اند که ودیعه‌ای که ملت به آنها سپرده را به عنوان امینی عادل پاسداری کنند و پاسداری از امانت یعنی دنبال کردن دغدغه‌های مردم و حل کردن مشکلات آنها.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پارتی‌بازی و سوءاستفاده از جایگاه و مسئولیت همان خیانت در امانت الهی است و قانون باید برای همه یکسان باشد، نمی‌شود که فردی به واسطه ارتباط با جایگاه‌های قدرت از هرگونه رانتی برخوردار باشد و سوء استفاده کند و عدالت تنها برای کسانی که پارتی ندارند، پیاده شود.
وی تصریح کرد: امروز متأسفانه مردم برای دریافت 5 تا 10 میلیون وام باید چند پارتی، سپرده‌گذاری و ضمانت‌های گوناگون پیدا کنند؛ اما در این کنار کسانی هستند که وام‌های چند میلیارد تومانی گرفتند و هیچ کس سراغ آنها نمی‌رود.افراد سرمایه‌دار منابع طبیعی را به ویلاهای چند صد میلیون تومانی تبدیل می‌کنند و کسی به سراغ آنها نمی‌رود و در این کنار وزارت جهاد کشاورزی با روستای فقیری که از زمین برای انجام فعالیت‌های کشاورزی استفاده می‌کند، برخورد می‌کند و او را به دادگاه می‌کشاند.

 

آمریکا و غرب جنایتکار در آزمون حقوق بشر بیش از گذشته رسوا شده‌اند
فرهاد بشیری نماینده پاکدشت دیگر ناطق امروز مجلس بود، وی با بیان اینکه امروز از منظر ملت متعهد و بصیر ملت ایران اسلامی هوشیاری در برابر دشمن و پادوهای داخلی آنها بر همه دلسوزان فرضی بزرگ است، گفت:در دوره‌ای که دشمن با تحریم‌های همه جانبه بر آن است که پشت ملت آرمانگرای‌مان را به خاک آورد مجادلات بی‌حاصل بین خودی‌ها از سوی ملت ولایتمدار و مطیع رهبر فرزانه انقلاب تعبیری جز خیانت ندارد.
نماینده مردم پاکدشت افزود: اکنون که آمریکا و غرب جنایتکار در آزمون حقوق بشر بیش از گذشته رسوا شده‌اند، حمایت آشکار آنها از تروریسم کور، آدم ربایی، جنایت در سوریه، فشارهای همه جانبه بر مردم مسلمان ایران و موارد متعدد دیگر نمونه‌هایی بر درنده خویی و سیاه رویی آنها است. ملت موحد ایران اسلامی به امدادهای الهی امیدوار است و با امیدواری به الطاف الهی و رهبری رهبر فرزانه انقلاب از این پیچ‌ها و گذرگاه‌های صعب‌العبور با افتخار عبور خواهد کرد و فقط تلخی شکست بر کام دشمن و شرمندگی برای آنان باقی خواهد ماند.
بشیری با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران، افزود: شکار قدرتمندانه پهپادهای دشمن متجاوز خفت و خواری شیطان بزرگ را در جهان به نمایش گذاشته و نشان داده است ایران سرافراز جولانگاه اهریمن نیست.

 

 بیانیه ۲۱۴ نماینده به مناسبت سالروز ۹ دی
در پایان جلسه علنی امروز مجلس همچنین 214 نفر از نمایندگان مجلس،‌به مناسبت سالروز حماسه 9 دی بیانیه‌ای صادر کردند. 
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
9 دی ماه 1388 اوج بصیرت،‌ اقتدار و غیرت دینی مردم در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 9 دی ماه، تجلی دفاع و پشتیبانی همه جانبه ملت ایران از مردم سالاری دینی بود و یکپارچگی و ایستادگی مردم در حفظ آرمان‌های الهی انقلاب را متجلی ساخت.
این تجلی پیشتر نیز در عرصه دفاع مقدس و عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد به ظهور رسیده بود و در 9 دی ماه بار دیگر در ابعاد سیاسی ،‌اجتماعی متجلی گشت. مردم صبور، مقاوم و هوشیار ایران اسلامی با تمام وجود به نظام اسلامی از عمق جان معتقدند و لحظه‌ای در دفاع حمایت و حراست از آن کوتاهی نخواهند کرد.
این انقلاب اسلامی ، ثمره خون شهیدان این محبوب‌ترین بندگان خداست. 9 دی ماه نشان داد که حضور حماسی ملت مقطعی و لحظه‌ای نیست بلکه امری مداوم و برخواسته از عمق اعتقاد ملت است و آنان که تصور می‌کردند با طرح بهانه‌های واهی و حیله‌های نخ نمایی همچون تقلب می‌توانند در عزم مردم شهیدپرور ایران برای تقویت و بالندگی انقلاب و نظام اسلامی خللی ایجاد کنند به عیان دیدند که مردم چگونه جانانه همه جانبه و هوشیارانه از حریم ولایت و دستاوردهای آن دفاع کردند و در صحنه حاضرند.
نهم دی ماه جشن ولایتمداری مردم ایران و بروز زیباترین تصاویر و جلوه‌های بصیرت،‌ ولایتمداری و دشمن‌شناسی ملت ایران توانست نقشه‌های شوم دشمنان را نقشه بر آب سازد.
ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت این یوم‌الله عظیم حفظ هوشیاری، بصیرت و وحدت مردم و همه بخش‌های نظام اسلامی را ضرورت قطعی حرکت رو به رشد نظام و ملت اسلامی ایران می‌دانیم و در این جهت از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و همواره بر حمایت از منویات مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکید داریم.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    6 24
    ضمن احترام به بزرگان و شخصیت های بزرگ این مرز و بوم ، همانطور که در متن این نامه دیده می شود عقلای قوم فقط خانواده آقای هاشمی بوده اند و دیگرانی وجود نداشتند که این کارها را انجام دهند. آقای هاشمی واقعا می خواستند به کشور خدمت کنند و واقعا به لحاظ مادی و معنوی خسران دیده اند ولی آنچه امروز گریبان این کشور را در سطح مدیریتی گرفته، نبود افراد مدیر، دانا، نخبه و... است که بر هیچ کس پوشیده نیست آقای هاشمی این نخبه زدایی را بوجود آوردند و افراد برجسته علمی و فرهنگی از کشور پا به فرار گذاشتند و امروز آقای هاشمی با کج فهمانی که زائیده سیاست های خود ایشان است مواجه شده اند. خداوند توفیق عنایت فرماید و به امید روزی که کارهای بزرگ به دست انسان های بزرگ باشد
    • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
      1 1
      با سلام : برادرعزیز علی آقا ، لطفاً متن نامه را دوباره مطالعه بفرمایید .
  • محسن IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    4 2
    تهمت زدن شرعا واخلاقاحرام است.اگر بخواهيم راجع به آقاي هاشمي نظردهيم بايدبه نظرامام وشخص مقام معظم رهبري رجوع كنيم تامنحرف نشويم.دررابطه بادادگاه مهدي هاشمي هم بايدتاصدورراي نهايي صبركنيم.