ایسنا نوشت:

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده شش درصد است، گفت: یک سوم درآمدهای مالیاتی از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.

علی عسکری اظهار کرد: طبق ماده 117 قانون برنامه پنجم نرخ مالیات بر ارزش افزوده هر سال یک درصد افزایش می‌یابد و چون امسال پنج درصد بود برای سال آینده به شش درصد می‌رسد.

 وی در ادامه با بیان این که در این زمینه تصمیم جدیدی گرفته نشده است، گفت: یک سوم درآمدهای مالیاتی از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.

 بر این اساس طبق ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه در پایان برنامه نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی مشروط به عدم افزایش نرخ مالیات‌های مستقیم و با گسترش پایه‌های مالیاتی حداقل به 10 درصد برسد.

 همچنین بر اساس تبصره 2 این ماده دولت مکلف است با اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات را از سال اول برنامه سالانه یک واحد درصد اضافه کند؛ به‌گونه‌ای که در پایان برنامه نرخ آن به هشت‌ درصد (8%) برسد.

 در این راستا سهم شهرداریها و دهیاریها از نرخ مزبور سه درصد (3%) ( به عنوان عوارض) و سهم دولت پنج درصد (5%) تعیین می‌شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =