۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

یکی از کاربران خبرآنلاین، مطلب طنزی برای ما ارسال کرده که گویا پیش تر در فضای وب منتشر شده و حالا با کمی دخل و تصرف و حذف و اضافه خدمت خانواده دوستان بویژه مردهای عزیز تهرانی تقدیم می شود.

شنبه
مرد(در تماس تلفنی قبل از رسیدن به منزل): دارم میام...راستی عزیزم! شام چی داریم؟
زن: ببین امروز قراره من و نازی با هم بریم «فال قهوه روسی یخ زده» بگیریم. میگن خیلی جالبه، همه چی رو درست میگه به خواهر شوهر نازی گفته «شوهرت واست یه انگشتر می خره» طرف رفته خونه و گفته و پس فرداش شوهره واسش انگشترو خریده. خیلی جالبه نه؟ سر راه یه چیزی از بیرون بگیر بیار!

یکشنبه
مرد(در تماس تلفنی از سر کار):...راستی عزیزم! شام چی داریم؟
زن: ببین امروز قراره من و نازی بریم کلاسهای «روش خود اتکایی بر اعتماد به نفس» ثبت نام کنیم. هم خیلی جالبه هم اثرات خیلی خوبی در زندگی زناشویی داره دوست نازی می گه رفته و اومده از این رو به اون رو شده. طرف داشت 40سالگی رو رد می کرد؛ حالا بعد از اون جلسه روزی 3تا خواستگار رو رد می کنه... تا برگردم دیر شده، سر راه یه چیزی بگیر بیار!

دوشنبه
مرد(در تماس تلفنی از سر کار):...راستی عزیزم! شام چی داریم؟
زن: ببین امروز قراره من و نازی بریم شوی «ظروف عتیقه». می گن خیلی جالبه. ممکنه طول بکشه. سر راه از بیرون یه چیزی بگیر و بیار!

سه شنبه
مرد در حال خروج از خانه: عزیزم! امروز ناهار چی داریم؟
زن: ببین امروز من و نازی قراره با هم بریم برای لباس مامانم که می خواد برای عروسی خواهر نازی بدوزه دگمه بخریم. تو که می دونی فامیل مامانم اینا چقدر روی دگمه حساسند! ممکنه طول بکشه، سر راه یه چیزی از بیرون بگیر بیار!

چهارشنبه
مرد: عزیزم! امروز دیگه یه چیزی درست کن فردا برای ناهار ببرم.
زن: ببین امروز قراره من و نازی با هم بریم برای کلاس «بدن سازی» و «آموزش ترومپت» ثبت نام کنیم. همسایه نازی رفته میگه خیلی جالبه. همه خانم های با کلاس میان گفتن فقط جای من خالیه. ترومپت هم که میگن خیلی کلاس داره مگه نه؟ ممکنه طول بکشه چون جلسه اوله. سر راه یه چیزی بگیر بیار!

پنج شنبه
مرد در حال بازگشت به خانه و در تماس تلفنی: عزیزم! کجایی نیستی خونه؟
زن: ببین امروز من و نازی اومدیم خونه همسایه خاله نازی که تازه از کانادا اومده. می خوایم شرایط اقامت رو ازش بپرسیم. یه چیزایی تعریف می کنه که واقعا نمیدونم چی بگم...من واقعاً از این زندگی «خسته» شدم! چیه همش مثل کلفت ها کنج خونه کار و کار و کار! به هر حال چون ممکنه طول بکشه یه چیزی از بیرون بگیر!

جمعه
مرد: عزیزم! امروز ناهار چی داریم؟
زن: ببینم تو واقعاً خجالت نمی کشی؟ یعنی من یه روز تعطیل هم حق استراحت ندارم؟ واقعاً نمی دونم به شما مردای ایرونی چی باید گفت! نه! واقعاً این خیلی توقع زیادیه که انتظار داشته باشم فقط هفته‌ای یه بار شوهرم من رو برای ناهار بیرون ببره؟! واقعا برای خودم و این زندگی متاسفم...اصلا یادم رفت بگم من و نازی قراره امروز بریم دربند هواخوری به یاد دوران دانشجویی کمی درد دل کنیم...آخه چرا من با تو ازدواج کردم؟ کارت سوخت تو بده ببینم! لعنت به این زندگی خسته کننده...این ملیله خانوم همسایه پایینی نازی، 17 روزه که رفته ایتالیا. آخه مگه من دل ندارم؟ پوسیدم کنج این خونه هی بشور، بساب، بپز....آخ حرص خوردم، بینی م داره از فرم می افته. زنگ بزن یه چیزی بیارن بریز تو اون شیکمت...عابر بانکت کجاست؟ مگه همیشه توی جیب کتت نبود؟ اه...

 

 

و این داستان ادامه دارد...

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    اينا شزايط زندگي مرفهين بي درده. همه تهروني ها كه اينجوري نيستند كه ....
  • یک متاهل IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    این درد مشترک همه مردای ایرانیه! نه فقط تهران! هم باید توقعات سنتی خانومها رو جوابگو باشیم هم توقعات مدرن! از اون طرف هم خانومها نه به وظایف سنتیشون عمل میکنن و نه به وظایف مدرنشون! هر جا به نفعشون دم از سنتها میزنن و هرجا نه، برا خودشون مدرن بازی راه میاندازند...
    • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      66 34
      دقیقا...اگه بهشون بگی کار خونه انجام بده یا اشپزی کن فریادشون به اسمونه که بی دین!!اسلام هم گفته زن وظیفه نداره تو خونه شوهر کار کنه و بابت کاری که میکنه باید از شوهرش پول بگیره!!ولی وقتی بهشون میگی اسلام گفته زن باید از مرد حرف شنوی داشته باشه یا بدون اجازه مردش از خونه بیرون نره یا....باز هم فریادشون لایه ازن رو به لرزه در میاره که ای امل متحجر!!الان قرن بیست و یکمه و از این خبرها نیست!!!من موندم واقعا در یک زندگی زناشویی وظیفه زن چیه؟کاش یک نفر جواب این سوال من رو میداد!!نه کار تو خونه؛نه کار بیرون از خونه؛نه نگهداری از فرزند و نه حتی شیر دادن به فرزند...پس چرا هیچ وقت این وظیفه حمالی از صبح تا شب برای پر کردن شکم خانومها و جوابگویی خواسته های نامحدودشون هیچ وقت از دوش مردها برداشته نمیشه
    • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      73 2
      انصاف داشته باشید بی زحمت. من خودم متاهل هستم و در بیرون از منزل هم کار میکنم . بچه کوچک هم داریم . از اول صبح تا 6 بعد از ظهر که سرکار هستم و بعد هم که به منزل میرسم باید کارت شروع کار در خونه رو بزنم. همه چیز هم باید مرتب و منظم باشه. خودم هم باید خیلی شاد و سرحال باشم تا نکنه همسر عزیز وقتی به منزل میان و منو با چهره خسته ببینند دپرس بشن . باید با بچه هم بچگی و حسابی بازی کرد. با این کاریکاتوری که از وضعیت زن در نوشته ترسیم شده هم در زندگی خودم خیلی غریبه ام و هم در زندگی اطرافیانم.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    شنبه : شام چی داریم؟ عزیزم اگه تونستی یه مثقال گوشت و یه سیر برنج بخری بیاری یه چیزی درست میکنم! یکشنبه:شام چی داریم؟ عزیزم اگه تونستی یه مثقال گوشت و یه سیر برنج بخری بیاری یه چیزی درست میکنم!وگرنه باید مثل دیروز نون و ماست کم چربی بخوریم!!!! دوشنبه:شام چی داریم؟ عزیزم اگه تونستی یه مثقال گوشت و یه سیر برنج بخری بیاری یه چیزی درست میکنم!وگرنه باید مثل دیروز نون و ماست کم چربی بخوریم!!!! سه شنبه:شام چی داریم؟ عزیزم اگه تونستی یه مثقال گوشت و یه سیر برنج بخری بیاری یه چیزی درست میکنم!وگرنه باید مثل دیروز نون و ماست کم چربی بخوریم!!!! چهار شنبه:........ پنجشنبه:..... جمعه : عزیزم تو که عرضه خریدن یه مثقال گوشت و یه سیر برنج رو نداری غذا براچیته؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      60 58
      بمیرم برای شما خانومها که یه مثقال گوشت و یه سیر برنج شوهرتون براتون نمیاره خونه اونوقت تو خیابون که میرید سر و وضعتون اونجوریه و ماهی یک میلیون فقط هزینه ارایش و ملزوماتیه که به خودتون اویزون میکنید!!نکنه خواب نما شدید که خودتون دارید هزینه زندگی و یه مثقال گوشت و یه سیر برنج و اون سر و وضعتون رو جور میکنید؟
    • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
      5 2
      جواب از این دندان شکن تر نمی شد باشه .... دمت گرم رفیق
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    82 54
    عین واقعیت بود
    • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      56 10
      خانم های شیرازی رو ندیدین که به تهرانی ها گیر میدین.یه سر بیاین شیراز تا معنی این چیزها رو درک کنین.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    77 31
    شوهر تهرانی هم فقط شام و ناهار می خواد...ولی بابت طنز ممنون.
  • ارش IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    بیچاره زن های روستایی که تمام عمر زحمت میکشند و هیچ اطلاعی از نحوه سالم نگه داشتن خودشون ندارند...از سن 50 سالگی همه با پوکی استخوان و دیسک و امثالهم سرکار دارند اما زنهای شهری تازه به فکر کلاس ایروبیک می افتند این بد نیست اما در حق زنهای روستایی بی عدالتی است باید اموزش بهتر و امکانات بهتری برای روستاییان عزیز و زحمتکش فراهم شود....ان شاءالله
    • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      96 5
      اتفاقا زن های روستایی به دلیل تحرک زیاد و تنفس هوای آزاد و تغذیه صحیح تر خیلی کمتر به این امراض مبتلا میشن
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    73 38
    خانم هم خانم های قدیم
    • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
      11 6
      مرد هم مردهای قدیم
  • آرش IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    بی انصاف نباشید ! زنان زیادی هم هستند که پا به پای مردانشان صبح تا شب کار میکنند تا از پس هزینه های کمرشکن زندگی در تهران بر بیایند. بد نیست یادی هم از اونها بکنید
    • بهزاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      94 6
      کاملا موافقم. انصافا اینطوری ها هم که این داستان طنز بهش پرداخته نیست. اونی که از زنش شکایت میکنه بهتره موقع زن گرفتن چششو باز میکرد با یکی ازدواج میکرد که مسئولیت پذیر باشه. وگرنه خیلی از مردها رو من میشناسم که زندگیشون رو دست خانومشون داره میچرخه. من از وقتی ازدواج کردم زندگیم 180 درجه تغییر کرده.
    • ایرن US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      39 3
      آفرین به شجاعت آرش و بهزاد همه که اینطوری نیستن ما هم تاریکی صبح درمیایم بیرون تا سیاهی شب کار می کنیم و به بچه های مردم درس می دیم. درست نیس که همه رو یه جور قضاوت کنید
  • زن کارمند IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    122 9
    شروع کار، 6 صبح/ پایان کار،12 شب/بیدار کردن بچه ها/ آماده کردن آنها/تهیه صبحانه/رساندن بچه ها به مهد کودک و .../رفتن سر کار تا ساعت 5 بعدازظهر/برداشتن بچه ها از مهد/ تهیه شام/تهیه ناهار فردای همسر/شستن و اتو کردن لباس ها/بازی با بچه ها/رسیدگی به درس بچه ها/اماده کردن شام/غذا دادن به بچه ها/شستن ظرف ها/آماده کردن وسایل بچه ها برای فردا/ساکت نگهداشتن بچه ها در هنگام استراحت همسر/........ این گونه روز خانم های شاغل تهرانی سپری می شود. از بقیه خانم ها چندان اطلاعی ندارم.
    • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
      3 0
      واقعا خوش به حال شوهر شما ما كه متاسفانه هرچي ديديم تو خونه مثل همين طنز بود تازه از سر كار هم كه مياي شروع ميشه كه فلان و بهمان كن آرزو به دلم موند يه روز برم خونه لا اقل يه خسته نباشيد بعد از 10-12 ساعت كار بشنوم چائي كه پيشكش تازه هرجا هم كه ترافيك هست و جاي پارك نيست يا مسيرش ناجوره برام برنامه ريزي كردن رسيدم خونه اونارو با من تشريف بيارن ببينن من نميگم فقط زنا ولي تو ايران رسمه بين زنو شوهر هركي سواري بده اون يكي تا ميتونه ازش بكشه وقتي فيلماي خارجي و روابط زناشوئيشون رو ميبينم ميبينم چقدر ما در امر ازدواج و زناشوئي بيفرهنگ امل و عقب افتاده ايم
  • گيتا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    33 17
    ديگه اينقدراهم اين شكلي نيس.
  • فري IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    37 31
    خانم ها ...خانم ها...خواهش ميكنم توجه كنين...اين يك طنز است...طنز...طنز...جنبه داشته باشين...ط ن ز...يعني طنز!
    • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      48 7
      طنز یعنی بیان واقیت های درناکه جامعه با زبانی شیرین که خنده و شادی تلخ همراه با آگاهی رو به همراه داشته باشه و با جوک و دروغ خنده دار و خیال پردازی فرق میکنه. این نوشته در کمال بی انصافی بسیاری از خانم های تهرانی رو نشونه گرفته. این شیوه زندگی متعلق به قشری خاص در همه شهرهاست و ربطی به تهران نداره...
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      18 1
      دقیقااااااااااااااا! طنز بیان دردهای جامعه است! غیر از این باشه اسمش جوکه
  • m IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    70 23
    با مردی که فقط سراغ شام و نهار می گیره باید همین طوری رفتار کرد
    • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      21 10
      آفرین به تو. گل گفتی و در سفتی...
    • مجتبی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      0 0
      نکته مخفی این طتز همین بود! بسیار عالی واقعا با این نظر موافقم!
  • یک زن A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    65 9
    من هم یک زن هستم و جوان و اتفاقا برای همسرم هر روز حتی اگه چیزی واسه پختن نداشته باشم یه چیزی درست می کنم اما همسرم که قدرم و نمی دونه فکر کنم خانوم هایی که اینجوری هستن کار خوبی می کنن لااقل فردا دلشون نمی سوزه که واسه همسرشون چه کارایی که نکرده اند و از چه چیز هایی از خودشون نزدند. همیـــــــــــشه از ماست که بر ماست این و فراموش نکنید
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      27 7
      جانا سخن از زبان ما میگویی ...
  • حامد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    11 1
    يه نكته اي توي اين كامنت گذاري هاست. مطالب طنز معمولن خيلي بيشتر از مطالب جدي و خبرها كامنت مي خورند و تاه كامنت ها خيلي جدي جامعه شناسانه است.
  • فرزان IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    16 0
    بابا طفلی مامانای ما که ازاین کارانکردن خیلی موفقتراز زنای این مدلین
    • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      9 0
      گل گفتی واقعا همینطوره
  • آنا IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    11 5
    من نمی دونم چرا دیواری کوتاه تر دیوار خانمها پیدا نمی شه . یکی پیدا بشه برنامه ی هفتگی اقایون رو به شکل طنز بنویسه بعد آقایون بنای ناله و فغان و اه و واه سر بدن و از خانماشون گله کنن. مگه آشپز استخدام کردین که اینقدر متوقع هستین ، حالا انگار بیرون چه کوههایی می کنن. من یه خانم خانه دار هستم که همسرم خروس خوان صبح میره تا شب. حتی روزای تعطیل هم شده که بگذره برای کارای عقب افتاده هفتگی. حالا خنم مونده و بچه و یک بار سنگین: کار خونه ،خرید خونه، آشپزی، قناعت، بچه داری .... یه کم انصاف داشته باشین لطفا
  • زن بی توقع تهرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    26 4
    تا وقتی که دختر خونه بودیم در کنار درس خوندن باید کارای خونه داریو حسابی یاد میگرفتیم که فردا که رفتیم خونه شوهر مادر شوهرو فامیل شوهر توسرمون نزنن وبه جد واباد مادر پدرمون به خاطر دختر تربیت کردنشون بدوبیراه نفرستن.پس زندگی مجردیمون بود:مدرسه /اموزش کار خونه دانشگاه/اموزش و انجام کارخونه حالا هم که ازدواج کردیم وشدیم زن خونه شکل زندگیمون اینطوریه: کار بیرون/کارخونه پول در اوردن دادنش به مرد خونه/بحث و جدل با مرد خونه/نگهداری بچه/کار خونه و... نمیدونم با این همه کار به اضافه اوقات استراحت که معمولا تو ترافیک سرسام اور تهران میگذره کی وقت واسه اینجور ادا واطوارا میمونه؟ لطفا یا ازاینجور طنزای مزخرف نذارین یا لااقل بایه تیتر دیگه بذارین.با این چیزا فقط شوهرامونو فامیلاشو ن پرروتر میکنید.
  • مهدیس IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    3 0
    سلام انقدر از مردا بد نگید تو آمار فوتی ها این مردای بدبختن که اکثرا تو محل کار دچار سانحه میشن و منجر به فوت اونها میشه مثل همسر من که4 ساله من و پسرم را تنها گذاشته و من هم پدرم هم مادر ت سن کم......
    • بدون نام US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      1 0
      برای شما آرزوی موفقیت دارم و بسیار ناراحت شدم اما مطمئنا نه خانم ها و نه آقایون مطلقا خوب یا بد نیستند اما این و برای اون دسته از مردها می گیم که در مورد خانم ها انصاف و رعایت نمی کنند و نمی خواهند احساسات و خواسته های یک زن و به عنوان یک انسان ببینند و درک کنند و یا لااقل قدردان فداکاری های یک زن باشند.
  • نانی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    0 0
    واقعا زنان امروز ه فقط ب تیپ وارایش خودشون میرسن همشون هم توی رژیمند وچون خودشون غذا نباید بخورن کل خونواده رو رژیم میدن حالا این شوهر و بچه های بیچاره بایدفقط توی مهمونی ها غذا بخورن ودلی از عزا در بیارن