درام تاریخی «بدرود ملکه من» ساخته بونوا ژاکو جایزه سالانه لویی دلوک را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این جایزه را یک هیئت داوری متشکل از منتقدان مطرح فرانسوی به ریاست ژیل ژاکوب رئیس جشنواره کن، روز جمعه در مراسمی در پاریس به فیلم بونوا ژاکو اعطاء کرد.
 

«بدرود ملکه من» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته شانتال توماس است. داستان درباره آخرین روزهای ماری آنتوانت در کاخ ورسای پیش از آغاز انقلاب فرانسه است که از منظر یکی از وفادارترین خدمتکاران او روایت می‌شود.
 

دایان کروگر («لعنتی‌های بی‌آبرو») نقش ماری آنتوانت را بازی می‌کند و لی سیدو («ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح») در نقش شخصیت سیدونی ظاهر شده است.
 

ویرجینی لودوین و زاویه بوووا دیگر بازیگران این فیلم هستند که فوریه پیش فیلم افتتاحیه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین بود.
 

بونوا ژاکو فعالیت سینمایی خود را از دهه 1970 آغاز کرد و سازنده فیلم‌های تحسین‌شده چون «دختر تنها» و «ویلای آمالیا» است.
 

«بدرود ملکه من» برای دریافت جایزه لویی دلوک فیلم‌هایی چون «عشق» میشائل هانکه، «چیزی در هوا» اولیویه آسایاس، «زنگ و استخوان» ژاک اودیار و «ماشین‌های مقدس» لیوس کاراکس را شکست داد.
 

درام اجتماعی سیاسی «لوئیز ویمر» به کارگردانی سیریل منگان هم جایزه لویی دلوک بهترین فیلم اول را برد. این فیلم داستان زنی میانسال است که همه چیز خود را از دست داده است.  
 

جایزه لویی دلوک یکی از معتبرترین جوایز سینمایی فرانسه و آغازگر فصل جوایز سینمایی در این کشور است. این جایزه سال 1937 به افتخار لویی دلوک تشکیل شد که یکی از اولین روزنامه‌نگاران فرانسوی با تخصص سینما بود.
 

ورایتی / 14 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =