وزارت بهداشت دوباره نسبت به اختصاص نیافتن ارز به دارو، اما وارد شدن کالاهای آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ماشین های لوکس با ارز 1226 تومان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پیش از این وزیر بهداشت از تعلق نگرفتن ارز به دارو و تجهیزات پزشکی در نیمه نخست امسال چندباری گله کرده بود. اکنون رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت پاسخ ابهامی درباره وارد شدن لوازم آرایشی به جای دارو را داده است.

پایگاه اطلاع رسای وزارت بهداشت از احمد شیبانی چنین نقل کرده است: رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با رد اظهارات یکی از مسئولان بانک مرکزی که گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت صرف خرید کالاهای آرایشی شده است گفت: از اسفند ماه سال 1390 کمیته تدابیر ویژه در وزارت بهداشت و درمان به شدت دنبال تأمین و ذخیره‌سازی داروهای حیاتی و مورد نیاز کشور بود که متأسفانه با وجود همه پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان که اسناد آن موجود است تا امروز فقط یک سوم ارز مورد نیاز برای تأمین دارو در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته و امیدواریم با تعامل خوبی که با مسئولان بانک مرکزی ایجاد شده است در ماه‌های آینده باقیمانده دو سوم ارز مورد نیاز به موقع تأمین شود و ما همچنان برای وصول این مطالبات که حق مردم است پیگیری خواهیم کرد.

او گفت: انتشار اخباری از منبع ناشناخته و یا کسی که خود را از مسئولان بانک مرکزی معرفی کرده، که خواسته نامش هم فاش نشود سندیت ندارد و بیان غیرواقع چنین مطالب کذبی نشان می‌دهد که این فرد یااطلاع کافی در این خصوص ندارد و یا این احتمال وجود دارد که مبالغ بسیار بیشتری از آنچه که تاکنون تصور می‌شد و همواره مورد گلایه و شکایت وزارت بهداشت و درمان بوده است بدون کسب نظر این وزارتخانه و برخلاف توافقات قبلی به کالاهای غیرضرور همچون کالاهای آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... داده شده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: کسانی که از الفبای تخصیص ارز اطلاع دارند می‌دانند که هیچگونه ارزی به وزارت بهداشت، برای توزیع داده نمی‌شود و ارز تخصیص داده شده از مبداء در اختیار شرکت‌های دارویی و سایر شرکت‌ها قرار می‌گیرد که شرکت‌های دارویی پس از گشایش اعتبار در بانک‌های عامل اقدام به خرید و وارد کردن فقط دارو می‌کنند و اینکه گفته شده است وزارت بهداشت ارز در اختیار شرکت‌های واردکننده کالاهای آرایشی قرار داده است دروغ محض است چرا که اصولاً امکان جابجایی ارز بین شرکت‌ها و حتی کالاها وجود ندارد.

شیبانی گفت: مسئولان وزارت بهداشت و درمان مراتب اعتراض و ناخشنودی خود را درخصوص تخصیص ارز دارو به کالاهای غیر ضرور بدون اطلاع و هماهنگی سازمان غذا و دارو به مسئولین ذیربط اعلام کرده اند، اما به جهت جلوگیری از دامن زندن به التهابات بازار ارز اصراری بر رسانه‌ای کردن این خبر نداشته و تلاش کرده اند با پیگیری منطقی موضوع از تکرار موارد مشابه جلوگیری کنند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: اینجانب تاکنون بنا نداشتم در این خصوص با رسانه‌ها مصاحبه کنم اما در پاسخ به اظهارات ناصحیح فردی که خود را از مجموعه بانک مرکزی معرفی کرده و در رسانه‌های جمعی اتهاماتی را به مسئولان وزارت بهداشت و درمان وارد کرده است ناچار به بیان برخی واقعیات شدم. الاایحال اینجانب و تمامی همکاران من در وزارت متبوع قدردان زحمات رئیس محترم بانک مرکزی و سایر مدیران زحمتکش این بانک هستیم که بخصوص در ماه‌های اخیر و در شرایط حساس کنونی با تدبیر و همدلی سعی در رفع برخی از کمبودهای ارزی حوزه دارو و ملزومات پزشکی کرده اند.

گفتنی است رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم دراین باره به خبرآنلاین گفت: "چند وقت پیش عنوان شد که حدود 100 میلیون دلار دارو خریده شده وقتی لیست را دیدیم متوجه شدیم بیش از 60 میلیون دلار آن مواد آرایشی است. اولویت را هم وزارت صنعت و تجارت تعیین کرده است." (اینجا را بخوانید)

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    85 11
    اونها که خیلی وقته قطع شده!! این پول ها کجا می ره؟
  • ناصر MY ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    136 1
    همه میگن ارز به این داده اند داده اند داده اند . اخه کی داده چرا نمیگین کی داده . از کجا دستورش صادر شده . برای اینکه خودتون را مبرا کنین اینو میگین. یک بار دیگه میپرسم کی ارز اختصاص داده اگه اشتباه هست چرا یقش نمیگیرین . واقعن عصبانی میشم وقتی میبینم که مسئولین ما اصلن و ابدا شفاف حرف نمیزنن.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    65 1
    مگه بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    58 10
    کلاهشان را بگذارند بالاتر!
  • بدون نام CH ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    60 3
    هردم از اين باغ بري مي رسد !
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    90 1
    بنده یک بسته مولتی ویتامین مینرال خریدیم به قیمت 38.000 تومن توی سایت شرکت قیمت زده 10 دلار !!!! با چه دلاری حساب کردین که قیمت یه محصول 10 دلاری شده 38 تومن !!!؟؟؟؟ اگه قرار بود با دلار 1226 تومن وارد بشه فوق فوقش قیمت تمام شدش برا بیمار باید 18-20 تومن در میومد نه 38 تومن !! وزارت بهداشت چیو کتمان میکنی ؟؟ خبر آنلاین جان اگه صلاح دیدی میتونی لینک رو نمایش بدی : http://www.drugstore.com/products/prod.asp?pid=204667
    • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      1 0
      یه چیز بگم تا بیشتر حساب کار دستت بیاد قیمت های توی سایت برای تک فروشیه و کسی بخواد عمده بخره حتی شاید نصف مبلغ توی سایتم بتونه خرید کنه حالا دیگه شما خودت حساب کن چه سودی دارن میکنن
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    100 2
    چون ارز در اقتصاد مقاومتی ما صرف خرید پورشه و مازراتی و خوردوهای آنچنان لوکس شده واقعا چرا ؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
      10 1
      با دلار دولتی میخرند و با دلار ازاد به سرمایه دارها میفروشند اینطوری سود بیشتر ی عاید دولت میشه
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    15 1
    کی میگه ارز رو به اینجور چیزا دادن ؟! زین اسب ! رو نمیدونم ولی تمام وسایل مرتبت با pet قیمتشون چندین برابر شده ! کار سختی نیست ، برید و بپرسید ! از طرفی مگه دسته بیل رو هم وارد میکنن ؟!!!؟!؟؟!؟!؟! به جای اینکه یه ماشین چندصد میلیونی وارد کنید میتونید چندین تن وسایل بهداشتی وارد کنید ! وزیر وزرا هم مثل بازیکنای رئال مادرید ! هر سال تو مراسمی خصوصی ماشین جدید تحویل میگیرن !!! اینم شرایط زندگی فلاکت بار ماست !
  • بدون نام EU ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    11 0
    شما چرا کارهایی که در سازمان غذا و داروی خودتان و وزارت بهداشت هست را سرو سامان نمی دهید؟ این چه وضعی که این در اوضاع شرکتهای داروی و داروسازی پورسانتهای میلیاردی نقدی و غیر نقدی فروش به پخش های دارویی و داروخانه ها پرداخت کنند! این به جز ورشکست کردن صنعت داروسازی و پر کردن جیب چندتا مدیر و بی کار شدن همه کارگران و کارمندان این صنعت چیز دیگه ایی هست؟! اگر این پورسانتها را قبول دارید در قیمت گذاری های دارو لحاظ کنید اگر نه، در آیین نامه هاتون ممنوع ش کنید.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    40 0
    لطفا جناب وزیر بهداشت اسامی شخص یا اشخاصی را که ارز ۱۲۲۶ تومانی را بجای دارو به لوازم آرایش، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... داده اند را اعلام کنید تا مردم آنها را بشناسند.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    26 0
    لطفا نام آنها را اعلام کنید تا با آنها برخورد شود
  • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    38 16
    آره دیگه پول غدای سگ عده ای رو باید اکثریت مردم پرداخت کنند
  • بدون نام EU ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    12 4
    یعنی یه عده سگ شون را بر همه چیز ترجیح می دهند! بیاید با همون دسته بیل بزنید توی سر من که انقدر به این بدبختی افتادیم
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    3 2
    بجای این غزلیات لطفا چند تا "اسم" به میان بگذارید وگرنه ....
  • سینا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    23 1
    بجای عوام فریبی به دسته بیل و غذای سگ چرا راستش رو نمیگید که با ارز ازاد پورشه و بنز وارد کردید و به قیم ازاد فروختید ؟ ضمن اینکه غذای سگی که 13 تومن بود شده 60 تومن.راستگو باشید به جای...
    • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      0 5
      خوب یکی از مصرف کننده های غذای سگ پیدا شد مردم نون ندارن بخورن اینها غذای شصت تومنی میدن به سگشون
  • بدون نام EU ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    9 1
    شما در حیطه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می توانستید خیلی وضع دارو و صنعت داروسازی را بهتر کنید ولی نکردید مثلا: 1. می توانستید قیمت دارو را اصلاح کنید 2. می توانستید پرداخت پورسانتهای نقدی و غیر نقدی دارو را به شرکت های پخش و داروخانه ها در آیین نامه ها ممنوع اعلام کنید 3.می توانستید رقابت های غیر منصفانه و رقابت های نامشروع را در فروش دارو در آیین نامه ها ممنوع اعلام کنید 4.می تونستید شرکتهای پخش دارو را به بورس بیاورید و عملکرد مالی اینها را شفاف کنید 5. می توانستید در قیمت گذاری دارو خیلی مواردی را که لحاظ نمی کند لحاظ کنید فقط موضوع ارز دارو را مطرح می کنید انگار فقط می خوایید مشکل را بندازید گردن دیگری!
  • بهنام گراوندی زاد IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    13 1
    غدای پول سگ کاملا بجاست چرا که هر بلایی سر این مردم آمده لااقل بگذارید حیوانات خوش بگذرانند
  • حمید EU ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    13 0
    جالبه پس دسته بیل هم به چوب ستنی برای واردات اضافه شد. مدیریت دنیا واقعآ کاره سختیه!!
  • بدون نام EU ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    8 4
    خیلی وقته یه عده پورشه و آرایش و سگ و اسب شون از جون بقیه مردم مهمتر شده و انقدر هم نوکر دارند که براشون این چیزها را تامین کنند.
  • بدون نام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    14 12
    دیواری از این سگا کوتاه تر ندیدید ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    1 0
    خداييش يه بار شد از خواب بيدار شيم و يه خبر خوش بشنويم همش دزدي و اختلاس و اتش سوزي و تجاوز و…