سایت الف در یادداشتی نوشت:

در گذشته بارها شاهد تجمعات مختلف دانشجویان، انصار حزب الله، انجمن ها و اتحادیه های مختلف دانشجویی و حتی نمایندگان مجلس در واکنش به اتفاقات مختلف بوده ایم. همینطور عکس العمل نماینده های مجلس در قبال مسائلی مانند کاریکاتور یک روزنامه بسیار تند بوده است. متاسفانه در پی حادثه تأسف آور مدرسه ابتدایی پیرانشهر، سیلان یگانه یکی از دانش آموزان سانحه دیده به دیار باقی شتافت. ولی کماکان سکوتی قابل تأمل بر بسیاری از نهادهایی که اکنون می بایست پیگیر حقوق مردم باشند سایه افکنده است. اولین این نهاد ها صدا و سیما است که گویی هیچ حادثه ای رخ نداده و تا کنون در این مورد اطلاع رسانی نکرده است.

قطعاً صدا و سیما به صورت گزینشی با اخبار و مسائل برخورد می کند، قضایای چند ماه گذشته یکی از شهرهای آمریکا و حمله به یک سالن سینما و یا طوفان سندی در صدا و سیما چنان منعکس شد و می شود که گویی ینگه دنیا به لرزه در آمده و چندین خبر و تحلیل و تفسیر در این مورد انجام شد.در مقابل، واقعه حادثه دانش آموزان پیرانشهر و فوت یک نفر از آنان به اندازه راه بندان نیم روزه یکی از بزرگراه های ایالت فلوریدا و یا مرگ یکی از اعضای خانواده به دست پدرشان در یکی از دهات آلمان در صدا و سیما انعکاس خبری نیافت.

... آیا برادران انصار حزب الله که قدرت آن را دارند، با برگزاری تجمعات گوناگون در اعتراض به فیلم های سینمایی اکران شده، اکران این فیلم ها را متوقف کنند، تکلیفی را در این باره احساس نمی کنند؟ آیا از دید دانشجویان اتحادیه های مختلف، این حادثه به اندازه اکران یک فیلم سینمایی یا درج یک کاریکاتور در روزنامه ارزش واکنش نداشت؟چرا آقایان در جریان حادثه اخیر پیرانشهر اقدام به تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش نکردند؟ این افراد که ید طولانی در پایین کشیدن فیلم های اکران شده دارند، آیا توانایی پایین کشیدن یک شخص که به علت عدم نظارت بر زیر مجموعه اش و بی کفایتی در مدیریت وزارت خانه تحت امرش، بارها باعث آسیب دیدن این آینده سازان نظام و کشور شده است، را ندارند؟ وزیری که واکنشش به حادثه ای تلخ برای دهها دانش آموز بی گناه، بیان این جمله طعنه آمیز است: "از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم."

آقای رئیس جمهور که داعیه دار گفتمان عدالت طلبی است و آسمان ها و ریسمان هایی در باب حقوق انسانی می بافد کجاست؟در بررسی این حادثه نیز دنبال این هستند که به سرعت سروته قضیه را جمع کنند و حداکثرش این که گروهی پنهانی گزارشی از واقعه همراه با تحلیل برای شورایی نامعلوم تنظیم می‌کنند و تمام می‌شود. چنان که گویی واقعه‌ای بود و اتفاق افتاد و تمام شد. چرا واقعه رخ داد؟ دلایل و زمینه‌های اجتماعیش چه بود؟ چگونه می‌توان مانع بروز این وقایع شد؟ در صورت بروز چگونه می‌توان آثار و عوارض را به حداقل رساند؟. . . تمام این سوالات برای جامعه همگی در هاله‌ای از ابهام قرار داده می‌شود.


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    159 1
    در بر آیینه طوطی صفتم داشته اند هرچه استاد ازل گفت بگو میگویم !!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    122 1
    احسنت احسنت
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    54 8
    نظرتان بسیار منطقی و عقلائی است ولی امیدوارم یکجانبه نباشد و خدای ناکرده نمیخواستید این مطلب را برسانید که وزیر فعلی برکنارشده و دوست و همکار و یا هم حزبی من وزیر باشد و ماهم به نوائی برسیم . اگر برخوردتان در مورد تمامی حوادث ناگوار بدون در نظر گرفتن موقعیت پستی طرف مقابل چنین باشد بیان کننده رسالت خبرنگاریتان است . امیدوارم تمامی این مطالب از روی آزادیخواهی و شفاف سازی و رسالت روزنامه نگاری تان نوشته شده باشد که در اینصورت جای تقدیر و تشکر دارد و گرنه بایستی متاسف شد . ( با عرض معذرت که صریح و شفاف نوشتم چون با اینهمه گفت و شنودهای غیر منطقی و غیر شفاف و نادرست مسئولان ، مشکل میشود مقاله صحیح و غیر صحیح را تشخیص داد )
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    111 0
    اقا دمت گرم خوب گفتی حرف دل همه مردم زدی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    95 0
    به صورت مناسب نوشته شده بود. کاملا صحیح است.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    67 0
    مگه حرفیم مونده
  • بدون نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    79 0
    حرف حساب به این میگن.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    126 0
    علتش اينه كه همه ما عادت كرديم به چيزي اعتراض كنيم كه براي خودمان خطر ناك باشه. سوختن و پرپر شدن اين چن تا گل نو شكفته براي هيچ كسي خطر نداره و الا حداقل كار اعلام يك روز عزاي عمومي و اظهار همدردي با خانواده آنها ست و بايد همه سايتها و نهادهاي خبري پيگير قضيه باضند.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    71 0
    علتش اينه كه همه ما عادت كرديم به چيزي اعتراض كنيم كه براي خودمان خطر ناك باشه. سوختن و پرپر شدن اين چن تا گل نو شكفته براي هيچ كسي خطر نداره و الا حداقل كار اعلام يك روز عزاي عمومي و اظهار همدردي با خانواده آنها ست و بايد همه سايتها و نهادهاي خبري پيگير قضيه باضند.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    29 1
    ممنون داداش من خودم پیرانشهری ام اقلا اینکه میبینم خودمردم یه ذره غیرت واسشون مونده بازم خیلیه
  • قابیل IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    5 2
    اگر فردا پس از برکناری وزیر مشابه همان اتفاق روی دهد باز چه خواهد شد؟ مشکل مشکل اعتباری است. خط اعتبار کلان می خواهد. شاید 10 یا 20 سال دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم. پول نمی دهند. و الا آموزش و پرورشی ها خود می دانند که چند مدرسه بخاری نفتی سوز دارند. چند مدرسه فاقد سرویس یا آب آشامیدنی دارند. چقدر بدهی انباشته شده به معلمان دارند و ...
  • دل سوخته IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    7 0
    سوختن بچه های بی گناه که اهمیتی نداره که این ها نظر بدن. مگه فیلم من مادر هستم است که براش راهپیمایی کنن؟ مگه استیضاح یک وزیره که احمدی نژاد عکس العمل نشون بده؟