12 دانش آموز آسیب دیده در دبستان روستای شین آباد پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی اکنون در بیمارستان تبریز بستری شده اند. آخرین تخمین تیم درمانی نشان می دهد آنها 30 تا 60 درصد سوختگی دارند.

محمدحسین نجاتی: جعفری، قائم مقام و معاون درمان بیمارستان امام خمینی ارومیه به خبرآنلاین گفت: از صبح چهارشنه در مدرسه روستای شین اباد به ما گزارش شد و به مراکز درمانی پیرانشهر عنوان کردیم آمادگی کامل برای ژذیرش مصدومان را داریم اما دانش آموزان مصدوم بیش از سه ساعت پس از حادثه به بیمارستان امام خمینی ارومیه رسیدند که به دلیل طی مسافت 150 کیلومتری میان پیرانشهر تا ارومیه با تاخیر به به ارومیه رسیند.

به گفته او در ساعات اولیه خدمات درمانی اور‍ژانس به دانش آموزان آسیب دیده انجام شد: متخصصان ما با توجه به وخیم بودن حال مصدومان، ابتدا 6 نفر و دوباره 6 نفر دیگر از مصدومان را به تبریز و مرکز بیمارستانی سینا فرستادند.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع 28 مصدوم بستری شده 16 مصدوم در ارومیه و 12مصدوم در مرکز درمانی سینا تبریز تحت معالجه هستند می گوید: در حال حاضر با توجه به گزارش هایی که به دست ما رسیده است در مجموع حال 12 نفر از این مصدومان وخیم گزارش شده است.

قائم مقام بیمارستان امام خمینی ارومیه با اشاره به اینکه دلیل انتقال مجروحان از پیرانشهر به ارومیه نبود مرکز بیمارستانی مجهز در این شهر است، می گوید: متاسفانه پیرانشهر با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر بیمارستان و مرکز درمانی مجهزی ندارد و راهی جز انتقال دانش آموزان مصدوم مدرسه شین آباد به ارومیه وجود نداشت.

او با بیان اینکه آمار و درصد سوختگی دانش آموزان اسیب دیده نسبت به میزان اعلام شده در ساعت های اولیه افزایش داشته است می گوید: میزان سوختگی بین 30 تا 60 درصد گزارش شده است که مشکلات تنفسی این دانش آموزان مصدوم هم تا حد زیادی مشکل ساز شده است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی ازحادثه به دلیل نوع احتراق و آتش سوزی در ناحیه سر، گردن و دست دانش آموزان است، می گوید: بیشتر دانش آموزان آسیب دیده از ناحیه سر ، گردن و دست دچار سوختگی شده اند و درکنار آن مشکلات تنفسی نیز برای آنها به وجود آمده است؛ این مسئله نگرانی ما و سختی های این دانش آموزان 9 تا 11 ساله را به مراتب بیش تر کرده است.

به گفته او تمامی آمادگی های پزشکی در بیمارستان امام خمینی ارومیه جهت معالجه دانش آموزان آسیب دیده وجود دارد: اما در صورت اطمینان خاطر پزشکان و خانواده های مصدومان این حادثه ما و مرکز درمانی تبریز آمادگی انتقال این دانش آموزان به مراکز مجهز تر در تبریز و تهران را داریم.

 

سرپرست تیم معالج دانش آموزان مصدوم: احتمال عفونت سوختگی ها وجود دارد

تصویری از آخرین تخمین میزان سوختگی دانش آموزان در بیماریتان امام خمینی ارومیه

 

دکتر قاسم پور، متخصص بیماری های سوختگی کودکان پس از معاینه دانش آموزان مصدوم با اشاره به اینکه روند اصلی معالجه دانش آموزان مصدوم از روز سوم و چهارم حادثه آغاز می شود، به خبرآنلاین گفت: در حال حاضر تمامی مراحل مقدماتی درمانی در حال انجام شدن است و با توجه به اینکه از روز سوم و چهارم احتمال عفونت سوختگی در میان دانش آموزان وجود دارد، بخش دیگری از مراحل معالجه ما آغاز می شود.

به گفته او دانش آموزان با توجه به استنشاق دود های ناشی از احتراق دچار مشکلات تنفسی نیز شده اند: معالجه برخی مشکلات تنفسی دانش آموزان مصدوم نیز از ساعات اولیه انتقال آنها به ارومیه صورت گرفته است و تا حد زیادی مشکلات تنفسی آنها رفع شده است و آنهایی که مشکلات بیشتری داشته اند، به تهران انتقال داده شده اند. 
عکس ها: خبرآنلاین 

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    337 1
    قربون اسمهای قشنگتون بشم که به جای نمره جلوشون بایددرصدسوختگی درج بشه...
    • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      16 0
      اشکم با این نظری که دادی سرازیر شد. داشتم فکر میکردم چرا وزیر برای دلجویی به ملاقات این گلها نمیره. هر جای دیگه بود تا حالا وزیر رفته بود عیادتشون. البته جای دیگه از این نوع اتفاقات نمیافته.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    159 2
    باید جلوی حادثه رو قبل وقوع گرفت
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    188 3
    جز اشک چه چاره دارد این دل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      154 5
      جز استعفا چه چاره دارد وزیر
    • ئاسو IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      55 0
      بفرمائید جز اشک چه چاره دارد این چشم هرچند که در قذیم عقیده داشتند اشک از دل به چشم میاد در این عصر واقعا واقعا واقعا آتش سوری بابخاری نفتی شرم آوره دل آدم کباب میشه امیدوارم حال همزبونهای عزیزم زودتر خوب بشه
  • بدون نام US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    220 0
    مقصر اصلی واقعا چه کسی هست؟ چه کسی باید جوابگو باشه که چرا در کشوری که بخشی از گاز و نفت و انرژی دنیا رو تهیه میکنه، بچه های خودش از سیستم گرمایش مناسب بی بهره باشن؟ این اون عدالتی هست که وعده داده شد؟!!! ...راستی یادتون نره پول بیمارستان رو ازشون بگیرین ها، بیت المال هست بالاخره...
  • اتیلا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    187 2
    منم بچه دارم دلم کباب شد. به فکر روز پاسخگویی در نزد خدا باشید. اجرای عدالت الهی در حق شما را از خدا خواهانم.
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    مشکل از خود ماهاست که نتیجه اش منجر به این حوادث ناگوار میشه! ازین موضوع که چرا اصلا گاز باید دم در هر خونه بره! تا فشاری که میارن روی مهندس ناظر تا سیستم اشتباه رو تائید کنه، تا تغییر کاربری هائی که خود مردم رو سیستم ایجاد میکنن و هزار و یک موضوع و مشکل دیگه که نتیجه اش این میشه!! مشکل از مردمه نه دولت!
  • ali DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    27 96
    سلام، سوختگی،مرگ ناشی‌ از تصادفات،زلزله،سیل،هوای آلوده،خوش شدن رودخانها، فکر نمی‌کنید که داریم جزای کاری را میدیم که درش غرق از گناه هستیم؟؟یا اینکه مسئولین کم کاری می‌کنن؟ چرا کسی‌ این علائم را جدی نمی‌گیرد؟
    • محمد CA ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      119 1
      یعنی این بچه ها گناه کار بودند؟! یعنی شما و دیگران گناه می کنید و این بچه های معصوم بلاشو می بینند؟ خانواده های این بچه ها نه تهرانی بودند، نه مرفه بی درد بودند، نه .... که به حد اقل نیازهاشون (حقشون) بی توجهی می شه. متاسفم بابت منطقت
    • عبدالله IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      8 0
      متاسفم درکتون پایینه اونحا گازکشی نبود بخاری نفتی داشتن با کلاس الکی خوش
  • شهریار US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    110 1
    یاد اون آهنگ معروف افتادم ...از چی بگم...
  • بدون نام AE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    83 1
    پول نفت و گاز.......
  • سامان IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    98 2
    خدایش چرا با این همه ثروت این باید اوضاع مردمم باشه....؟خدایا میبینی میشنوی اما..توهم سکوت کردی......بازهم درودزن دگر...
  • بابک IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    101 0
    باور کنید همین الآن که دارم این کامنت رو میذارم اشک توی چشمام جمع شده. با دیدن این عکس ها یاد مدرسه روستای درودزن افتادم. قابل توجه مسولین نسبتا محترم....شرم کنید. چند تا مدرسه دیگه میخواد از این قبیل اتفاق ها بیتفه.!!!! جالبترش اینجاست که این روستا گاز شهری داره و مدرسه هنوز گازکشی نشده...
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    99 0
    جناب وزير ميشه استفا بديد به خدا هرجاي دنيا بود اولين كار اين بودش......
  • کوروش کبیر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    86 0
    کشورای دیگه با یک چهرم نفت ما دران دنیارو می گیرن اونوقت ما با نفت بچه های خودمونو آتیش میزنیم
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    112 3
    یک نفر 3000میلیون دلار می دزدد و می برد، صدها هزار دانش آموز ایرانی باید در کلاس های غیرایمن و بدون مقاومت و بدون امکانات درس بخوانند. چه عدالتی، چه کشوری، چه قانونی، چه و چه و چه...!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    88 0
    تو رو خدا یکی پیدا شه بگه کجای این مملکت درسته؟ چرا باید اینقدر بدبختی کشید؛ تاوان کدام گناه رو می دهند این مردم بدبخت ایران.. اون از زلزله، اون از اتوبوس راهیان نور که خانواده ها رو داغدار کرد... بس نیست دیگه؟
  • بدون نام SE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    73 0
    به اون عکس سوم نگاه کنید.فقط یه مادر می تونه با این عشق به بچه اش نگاه کنه.امیدوارم مسئولین به جای وعده و فراموشی و کم کاری بیشتر به فکر بچه های ایران باشند.اینها همه فرزندان و خواهر برادرای خودمونن.
  • بدون نام CA ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    56 19
    مشكل مهم نداشتن برنامه اموزش مقابله با بحران است تمام دنيا اموزش ميدهند كه در اين گونه حوادث سريع با نظم افراد محل را تخليه كنند نه اينكه به دستور معلم نادان همه سر جايشان بنشينند تا ايشان برود و سرايدار را بياورد ، تا چه حد يك انسان بالغ كه مسيوليت كلاس را به عهده دارد ميتواند نادان باشد
    • میثم GB ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      82 7
      مثل اونهمه هواپیمایی که سقوط کرد و گناه رو انداختین گردن خلبان. مثل اونهمه اتوبوسی که چپ کرد و گناه رو انداختین گردن راننده.. اینجا هم گناه رو انداختین گردن معلم بیچاره؟!
  • بدون نام MY ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    39 0
    فکر کنم این ها هم مخصوصا خودشون رو آتیش زدند تا بتونن از بیمه پول بگیرن (در راستای نتیجه گیری اون طرفی که گفت فامیل مرحوم طرفدار فوتبال استقلال دنبال بیمه و ... هستند)
  • بدون نام GB ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    55 0
    دولت باید هزینه جراحی زیبایی این دخترا تو قرون آخر بده حتی اگه هزینش چندین میلیارد تومن بشه.....
  • سلام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    41 0
    آخه اینهمه گاز هنوز مردممون از بخاری نفتی استفاده میکنن.خب مشکل از دولته دیگه
  • حقیقت گو EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    55 0
    وزیر آموزش پرورش باید استعفا بده. مگه هزینه لوله کشی گاز یک مدرسه چقدر است
  • سياوش IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    37 0
    كاش خدا جون من رو جاي سوزوندن تن شما مي گرفت....
  • مهناز IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    44 0
    وای بر ما ببین طفل های معصوم صورتاشون سوخته اخه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    43 0
    مقصر كيه؟با كوچكترين زلزله كه هيچ جاي دنيا تلفات نميده هوطناي عزيزمون رو از دست ميديم بارون مياد سيل وكشته .... سوانح رانندگي كه عوامل اصليش جاده غيراستاندارد اتومبيل غير استاندارد عدم اموزش صحيح ... اتش سوزي در مدارس وكشته شدن كودكان مظلوم ....راستي يادتون مياد اين چندمين مورده؟ چرا كسي پاسخگو نيست؟
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    24 0
    امیدوارم هرچه زود تر حالشون خوب بشه.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    35 0
    تو رو خدا منتقلشون کنید تهران یا یه بیمارستان مجهز تر
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    10 0
    از چی بگم...
  • دلسوخته IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    11 0
    به خدا اگه بچه من بود فقط قصاص از مقصرین آرومم میکرد
  • مصطفی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    10 0
    خدا شفاشون بده
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    15 0
    انگار عکس دختر خودمو دیدم فقط اشک میریزم برای معصومیتشون جواب قیافه های سوخته رو کی میده کی؟؟؟؟
  • حميد EU ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    11 0
    آقاي وزير امروز به صورت فرزندت نگاهي بينداز.آقاي مسئول به دستان كوچك دلبندت كه مي نويسد بابا آب داد بوسه اي بزن و شب هنگام بر بالينش برو و نفسهاي منظمش را شماره كن . اين كودكان مظلوم نه چهره اي دارند براي ديدن ،نه دستي براي نوشتن و نه سينه اي براي نفس كشيدن.كاش هنوز صداي شاد بازي اين كودكان با تمام كمبودها در حياط مدرسه مي پيچيد.كاش آنقدر غيرت داشتيم تا به قصورمان اعتراف نموده و طلب بخشش كنيم.كاش علاجه واقعه قبل از آن مي كرديم. كاش كميسيون هاي طويل و عريض مجلس و سفر هاي استاني چند باره رئيس جمهور چاره اي براي اينگونه حوادث بودند. كاش ..............
  • متین IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    6 0
    خواستم از خاطره ای بگویم که من سال اول راهنمایی بودم در یک روستا یکی از بچه ها درب کلاس را محکم بست و بخاری نفتی یک مرتبه شروع به شعله ور شدن و آتش گرفتن کرد چون هنوز کلاس ها شروع نشده بود یک دانش آموز کلاس سوم راهنمایی اتفاقی آمد کلاس ما و بخاری را تنهایی به حیاط مدرسه برد. واقعا الان به این تصویر نگاه میکنم فکر اینکه این بچه ها چقدر درد کشیدن و درد خواهند کشید ناراحتم میکند مایی که یک جوش رو صورتمون درمیاد از خونه بیرون نمی یایم ...الان میفهمم که علی همان پسری که ما را نجات داد چقدر کار بزرگی کرده
  • سمیه IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    4 0
    خدای مهربونم فقط تو می دونی چرا از صمیم قلب خواهش می کنم مثل همیشه هوای بنده هات رو داشته باش این فرشته هارو نجات بده خدایا به خانواده همشون صبر بده خدایا خودت از باعث و بانی ...اشک مهلتم نداد
  • نسیم IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    1 0
    حداقل یک کپسول آتش نشانی شارژ شده در این نوع کلاسها بگذارند.من شنیدم معلم وقتی کپسول آتش نشانی رو از دفتر مدرسه میاره متوجه میشه که شارژ نداره.چه کسی جوابگوی آینده این بچه ها هست. هنوز خاطره بچه های درودزن از ذهن مردم پاک نشده.مقصر باید معرفی بشه و راه های پیشگیری از تکرار این حوادث ، مشخص و به اجرا در بیاد.
  • دانیال IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    2 0
    نمی دونم واسه چی الان دارم نظر می نویسم بخدا که تا الان داشتم بخودم می گفتم اگر بشه یه کاری بکنم واسشون . فقط یه آرزو می کنم خدایا تو مرده رو زنده می کنی این همه اسم واسه تو که خدای من و این بچه هایی که چیزی نیست . خودت یه کاری بکن معجزه کن .. اصلا جون من بگیر واسه این بچه ها یه کاری بکن .. . آمین آمین آمین ضمنا از دوستایی که نظرای خودشونم می نویسن یه خواهشی دارم به هیچ وجه نگن باعث و بانی شو و فلانی استعفا بده اینا و ... واسه کسی که دعا می کنه اثر منفی داره این هم یه خیریتی داشته که من و شما لااقل به خودمون بیایم واسه هم دعا کنیم. دانیال 23 ساله ایران
  • a IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 1
    وقتی درصد سوختگی ها رو خوندم، دیدم اولین کسی که سرپایی مداوا شده و ترخیص شده، معلم است،،، چقدر متعهد بوده!!! خودش که از کلاس رفته بیرون، بعد به شاگردان می گه: نظم کلاس رو به هم نزنین، بشینین الان درست می شه! که درست هم شد.. قربون نظم کلاست بشم!!! حالا منظم شد، همه یه شعر رو می خونه،، شعر ناله !!! حالا دیگه از کلاس عقب نمی مونن!!! قربون معصومیتشو بشم...
  • افق FR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    1 0
    واقعا از چی بگم... اونایی که رفتن که دیگه هیچ اونایی که موندن واقعا زجر می کشن چه قدر سخته اونم واسه یه دختر که وضعیتش اینجور باشه...
  • سمیرا A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    1 0
    خدا بهشون صبر بده راه دیگه وجود نداره