وزارت علوم اعلام کرده است دانشجویان خارج از کشور می توانند به دانشگاه های همتراز داخلی بیایند و ادامه تحصیل دهند. اما دانشگاه های ایران چه رتبه ای دارند؟

به گزارش خبرآنلاین؛ رتبه علمی دانشگاه های ایران، در چند سال گذشته یکی از چالش های علمی است که دانشجویان معمولا با ان سر و کار داشته اند. زمانی اعلام شد دانشگاه های ایران رتبه زیر هزار هم ندارند، بعد هم رتبه های دیگری اعلام شد که مثلا دانشگاه تهران زیر 500 است.

اما اکنون رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک URAP نشان می دهد دانشگاه تهران رتبه 170 دنیا را دارد. خبرگزاری مهر در گزارشی از این رتبه بندی نوشته است: لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک (University Ranking by Academic performance) از سال 2009 بیش از 2000 دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه بندی کرده است.

دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه واشنگتن در سیاتل از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، دانشگاه توکیو از ژاپن، 10 دانشگاه برتر دنیا هستند.

 

در جدول زیر رتبه علمی دانشگاه های ایران در جهان را می بینید؛

رتبه کشوری در URAP
رتبه جهانی در URAP
نام دانشگاه
1
170
دانشگاه تهران
2
226
دانشگاه آزاد اسلامی
3
427
دانشگاه علوم پزشکی تهران
4
498
دانشگاه صنعتی شریف
5
516
دانشگاه تربیت مدرس
6
676
دانشگاه شیراز
7
700
دانشگاه صنعتی اصفهان
8
834
دانشگاه شهید بهشتی
9
911
دانشگاه علم و صنعت ایران
10
937
دانشگاه تبریز
11
1003
دانشگاه فردوسی مشهد
12
1135
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
13
1157
دانشگاه اصفهان
14
1180
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
15
1191
دانشگاه رازی
 16
1192
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی
 17
1200
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
 18
1251
دانشگاه بوعلی سینا همدان
 19
1295
دانشگاه شهید باهنر کرمان
 20
1363
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
 21
1391
دانشگاه مازندران
 22
1521
دانشگاه علوم پزشکی ایران (سابق)
 23
1874
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 230
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    اعتبار و صحت این رنکینگ مشخصه!!!! دانشگاه آزاد دوم ایران شریف چهارم پلی تکنیک بیست و سوم بعد از دانشگاه رازی و مازنداران و . . . شاید سالها تمام جامعه علمی ایران در مورد بهترینها در اشتباه بودیم حالا این آکادمی ما را متوجه اشتباهمان کرده. ولی قبول کردنش خیلی حرفه. آخه دانشگاه آزاد بالای این همه دانشگاه معتبر. بقیه رو میشه یه جورایی تحمل کرد اما این یکی رو... سالها خودمونو برای رفتن به دانشگاه های خوب مثل شریف و تهران و پلی تکنیک چقدر اذیت کردیم از اول میرفتیم دانشگاه آزاد حالشو میبردیم.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      برادر مجم.عه دانشگاه های ازاد یعنی 200تا دانشگاه ازاد با هم مجموعا شدن دانشگاه ازاد!!!! معیار فقط علمی نیست هردانشگاه باید برای دانشجویان رفاه حداقلی ایجاد کنه تو دانشگاه امیرکبیر یه ازمایشگاه ساده برای ارشدیا نیست توش کار کنن فضای سبز که نداره مابقی هم که خودتون میدونین معلومه رنکش میاد پایین الان خواجه نصیر...واقعا از رازی کمتره؟ولی خیلی چیزا نمره نداره!@
    • بدون نام ZA ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      ایران هیچگاه توانایی داشتن دانشگاه با رنکینگ زیر هزار را تا صد سال آینده نخواهد داشت. رنکینگ دانشگاه هیچ ربطی به سطح علمی دانشجویان و اساتید نداشته و بطور مستقیم نشان دهنده سیاستهای پژوهشی و آموزشی کشور و دانشگاه مربوطه می باشد. با توجه با اینکه اکثر کشورهای دنیا در توافقنامه های دوبلین و واشنگتن قرار داشته و هیچ دانشگاهی از ایران در این رتبه بندی قرار ندارد نشاندهنده سطح دانشگاههای ایران است. بعنوان مثال در رشته پزشکی و رشته های مهندسی که معمولا دانشجویان خوب در آن در حال تحصیل هستند در صورت تمایل برای عزیمت به خارج از کشور و شروع کار (نه تحصیل) مجبور به ....
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      70 60
      تازه اصلا دانشگاه علم و فرهنگ را هم نگفته اند.
    • بدون نام ZA ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      36 22
      ... گزراندن امتحلنی هستند که برای دانشگاههای توافقنامه های دوبلین و واشنگتن الرامی نیست. ثانیا تمامی افراد آکادمیک می دانند که معتبر ترین رنکینگ دانشگاههای دنیا رنکینگ شانگهای می باشد که مورد قبول اکثر قریب به اتفاق کشورها است. بنده بعنوان یک خواننده از شما تقاضامندم نسبت به اینگونه اطلاع رسانی ها حساس بوده و هر مطلبی که خلاف واقع است را منعکس ننمایید.
    • نعیم IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      52 18
      در ارزیابی دانشگاهها ، معیارهای بسیاری وجود دارد. از جمله تنوع رشته ، سرانه فضای آموزشی ، تعداد دانشجو ، تعداد استاد و ... مطمئناً امتیاز دانشگاه ازاد در این موارد بیشتر از هر دانشگاهی است. بنابر این نمی توان صرفاً به دلیل کیفیت مطالب علمی ارائه شده و خروجی دانشگاه رنکینگ را زیر سئوال برد.
    • علی حاتمی زاده A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      من خودم دانشجوی سال آخر مکانیک امیرکبیر هستم و چند نکته رو می خواستم بهتون بگم. اول اینکه امسال طبق آمار رسمی وزارت علوم دانشگاه امیرکبیر با 1359 مقاله مقام اول تولید علم در کشور را کسب کرده است که تو همین رده بندی دانشگاه شریف با1294 مقاله دوم است و خبری از دانشگاه آزاد نیست!! پس اگر معیار درست حسابی برای یه همچین رده بندی وجود داشت امیرکبیر 23 نمی شد!!! یه آقایی هم اومده کامنت گذاشته دانشگاه امیرکبیر یه آزمایشگاه هم نداره!!! شما یه روز بیا دانشگاه امیرکبیر ساختمان ابوریحان طبقه 3- تا بهت آزمایشگاه و کارگاه هایی رو نشون بدم که تو خاورمیانه نظیرش نیست!! اگه قرار به امکانات بود که دانشجویان دانشگاه آزاد مجبور نبودن برای انجام پروژه هاشون به دانشگاه های دیگه برن!!
    • بدون نام ZA ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      12 20
      اینم دلیل http://www.khabaronline.ir/detail/259930/society/education
    • ذکریا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      26 31
      در رتبه بندی باید به تعداد دانشجوی دانشگاها و تعداد دانشکده ها و ... توجه کرد که از این لحاظ تربیت مدرس بهترینه ولی دانشگاه آزاد چون تعداد دانشجوی بیشتری داره و در نتیجه تعداد مقالات بالا میره پس دانشگاه آزاد لز این لحاظ از همه پایین تر میره و به قعر جدول سقوط میکنه.
    • بدون نام ZA ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      97 32
      علی آقا از شما که یک فرد تحصیل کرده هستید بعیده: لطفا سایت scopus رو چک بفرمایید: بر طبق اطلاعات این سایت در ایران رنکینگ دانشگاهها با توجه به تعداد مقالات بترتیب ذیل می باشد: 1- دانشگاه آزاد 28790 2- دانشگاه تهران 21975 3-دانشگاه علوم پزشکی تهران 16224 من خودم دانشجوی دانشگاه آزاد نبودم ولی همین تعصبات بی جا به رشته و دانشگاه رو که توی مملکت می بینم دلیل عقب ماندگی ایران رو می فهمم.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      60 33
      جناب حاتمی زاده شما به ازاد قزوین برو ! اونوقت معنی ازمایشگاه رو متوجه میشی من الان خواجه هستم کلی ازمایشگاه داره ولی شما معنی ازمایشگاه رو هنوز متوجه نشدی میتونی از یکی از دوستات که رفتن بپرسی و متوجه شی ضمنا امیرکبیر در بعضی رشته ها ازمایشگاه داره...وگرنه این همه مقاله از کجاش بود؟ ولی یک قانون داره بررسی میکنه برای تمام رشته ها و نسبت امکانات ازمایشگاه شما تو تنش (مکانیک)عالیه ولی مابقی چی؟همین شده ملاک شما؟!!
    • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      27 18
      جناب حاتمي زاده من اصلاً نفهميدن كه قراره اين كامنت شما رو شخصي از دانشگاهتون ببينه و باهاش حال كنه و ... . اميدوارم بقيه هم مثل من نفهميده باشن. شما بشينيد وجه مشترك 5 دانشگاه اول ليست رو نگاه كنيد و بعد متوجه ميشيد معيار چي بوه.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      42 14
      تو کامنت هایی که دوستان گذاشتن همچین دانشگاه، دانشگاه کردن انگار چه خبره. دیروز بعد از مراسم عزاداری فرصتی بود تا با دوستان قدیمی دور هم جمع باشیم . از هشت نفری که بودیم شش نفرمون لیسانسه مجرد، بدون پارتی و بیکاربودیم (4 نفر لیسانس حقوق بودن،یه دونه لیسانس مدیریت و خودمم لیسانس مکانیک دارم ) و دونفرمون هم دیپلمه، متاهل و هر دو دارای شغل آزاد بودند (یکیشون لوله کش بود ویکیشون برق کش ساختمون). اینجور که از حرفاشون میشد فهمید بالای سه میلیون درماه در آمدشون بود یعنی بیشتر از حقوق یه عضو هیئت علمی.
    • بدون نام MY ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      92 39
      لطفا حسادت رو بذارید کنار. فقط دانشگاه آزاد اون هم واحد علی آباد کتول
    • lpl IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      17 19
      عزیزم دانشگاه آزاد با مجموعه اون همه واحد از نظری کمی و نسبت کیفی کمی بالا میره
    • یه دانشگاه آزادی EU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      82 16
      سلام به همه ی دوستان دوستانی که همگی هجمه ای رو علیه دانشگاه آزاد به پا کردن . دوستان خوبم من تا مقطع قبلی تحصیل یکی از شما دانشگاه سراسری ها بودم با این تفاوت که هیچ گاه سعی نکردم به قامت دانشجویان دانشگاه ازادی به دیده ی توهین نگاه کنم و این امر به اون دلیلی بود که در هر سه دانشگاه سراسری ، آزاد و پیام نور تدریس داشتم و دارم و مقایسه می کنم تلاش هر سه این سه طیف دانشجوهارو تلاش اینها رو . بی انصاف نباشیم دانشجویان آزاد تنها به دنبال خوش گذرانی نیستند . چرا ما ایرانی ها عادت کرده ایم به اینکه " خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو " کمی اندیشه کردن و بعد انتخاب اینکه تمسخر کنیم یا نه اوضاع جامعه رو بهبود می ده شک نکنید
    • زينب IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      22 41
      خدا رو شكر همين امروز تلويزيون شبكه 4 داشت ميگفت رتبه بندي URAP اصلا اعتبار نداره و نبايد بهش استناد كرد حالا اينجا اومده اينو گذاشته دانشگاه ايران كه بسته شد اون وقت به چيش رتبه دادن اينا؟ برن جمع كنن بابا
    • زهرا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      15 11
      از نظر علمی دانشگاههای ایران جایگاه خیلی بهتری دارند اینا به زمین فوتبال دانشگاه هم نمره می دن چه برسه به آزمایشگاه!
    • فرزانه A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      19 16
      من با اولین نظر یعنی نظر حسین موافقم . آخه کی باور می کنه شریف چهارم باشه؟؟؟؟؟؟
    • میترا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      38 28
      من خودم رتبه 8 و 9 و 14 کشور در ازمون سراسری کارشناسی ارشد 92 بودم و در 7 گرایش هم رتبه 20 تا 30 کشور بودم. این رتبه ها مربوط به ازمون علمی من بودند. ولی در مصاحبه به من گفتند که اگر رتبه 1 هم باشی ولی در مصاحبه شفاهی قبول نشی مردود هستی....!!!!!!!!! و همینطور هم شد... خوب اینم از دانشگاه تهرانتون...!!! البته بماند که من لیسانسم از دانشگاه ازاد بود... دانشگاه تهران منو با رتبه 8 و 9 و ... قبول نکرد و من الان در دانشگاه ازاد ارشد میخونم و خیلی هم راضیم.... پس انقدر به سطح علمی دانشگاه سراسری و نخبه هاتون افتخار نکنید... چون نخبه های دانشگاه ازاد بیشترن و بچه های دانشگاه ازادی واقعا زحمتکشن...و خدا رو شکر حق دانشجو رو به این صراحت نمیخورن....!!!!!!!!!!
  • هومن EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    به رنکینگی که دانشگاه آزاد دوم ایران شده و دانشگاه امیرکبیر 23 !!!! هیچ اعتنایی نمیشه کرد !!!! نکته جالب تو سایت خود این موسسه در بخش بهترین دانشگاه های مهندسی جهان تو 20 دانشگاه اول 5 تا از آمریکاست !!!!! که همه می دونن کاملا غلط و نادرست و در همه موسسه های معتبر جهان از 20 دانشگاه اول جهان 18 تاش مربوط به آمریکاست ....
    • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      49 44
      خب مشخصه که دانشگاه آزاد دوم بشه در اصل باید اول می شد با این همه تعدد دانشگاه در سراسر کشور اینکه دوم شده نشان میده که از همه این دانشگاههای تا رتبه 23 پایینتره ملاک ارزیابی کیفی برای این رنکینگ تعداد مقالات علمی و پژوهشی منتشر شده در مجلات معتبر و سایر پایگاههای علمی دنیاست لذا دانشگاه آزاد با این همه دانشجو کار چندان بزرگی انجام نداده و می بایست بطور مطلق اول می شد بنابراین همون رنکینگ خودمون رو عشق است
    • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      40 67
      من با نظر هومن موافقمخودم دانشجوی دکتری فردوسی مشهد هستم و تقریبا همه میدونند که از 20 دانشگاه اول 18تا آمریکایی هستند ضمن اینکه اصلا دانشگاه آزاد در حد این رتبه نیست ضمن اینکه رنکینگ دانشگاه های جهان از سوی موسسات مختلف انجام میشه و تفاوتهای زیادی هم با هم داره احتمالا این بهترین رنکینگ برای ایرانی هاست که ارائه شده است.
  • عابد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    93 85
    ما این حرفا حالیمون نیس!زنده باد پیام نور...
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    همین که پلی تکنیک 23 شده!!!!!!!!! اعتبار رو نشون میده صنعتی شریف هم که پایین تر از دانشگاه آزاد شده!!!! البته منظورم بی احترامی به جامعه علمی دانشگاه آزاد نیست ولی انصافا شریف و امیرکبیر بهتر از دانشگاه آزاد هستن.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      من نمی دونم چرا تو این مملکت به دانشگاه آزاد توهین میشه من خودم ارشد شیراز قبول شدم ولی به خاطر مشکلات خانوادگی الان تو تهران جنوب ارشد می خونم فقط می خواستم بگم اینقدر به دانشگاه آزاد توهین نکنید خیلی از دانشجو هاش با هزار زحمت پول درمیارن تا درس بخونن
    • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      59 22
      كي توهين كرد عزيز؟ من خودم آزاد خوندم. دوستان فقط نظرشونو گفتن.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      46 23
      انصافا همین طوره و به دانشجویان دانشگاه آزاد با این همه مشکلات، هیچ کس نباید بی احترامی کنه، منظورم فقط این بود که شریف بهتر از دانشگاه آزاد هستش و همین.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      31 14
      چيش بهتره... بهتر بود البته بيست سال پيش نه الان.... ضمناً در شأن افراد تحصيلکرده توهين و افترا نيست بلکه بهترست اولاً به دور از مسائل احساسي با دليل و مدرک صحبت کنيم نه با باورهامون...ثانياً به همه دانشجوها و دانشگاهيان احترام بگذاريم .
    • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      47 46
      اولا دانشگاه آزاد خيلي بهتر از بقيه دانشگاه هاست چه به لحاظ توليد علم و چه به لحاظ سرانه آموزشي(همين چند وقت پيش اعلام شد دانشگاه آزاد بيشترين توليد علم را در ميان دانشگاه هاي ايراني در جهان داشته)حالا شما حسودي کنين.ثانيا اينها هم مربوط به زمان جاسبي است،آقاي دانشجو به نام خودش تموم نکنه
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      13 4
      به نظر من حسودی رو کنار بزار و مدال دانشگاه تو بنداز گردنت و دنبال کار بگرد.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      7 5
      این چهرفیه. نکته مهم تو اموزش یاد گیریه ازاد و سراسری. نداره بابا بی خیال
    • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      22 2
      مهم سواد که امروزه خریدار نداره
  • علي IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    35 21
    خيلي هم خوبه- چه با حال مثلا رفيق من كه در يكي از كشورهاي اروپائي بورس همون كشور شده و حتي ريالي از ايران با خودش خارج نكرده و همه هزينه زندگيش رو هم با كار در يك موسسه تحقيقاتي تامين مي كنه ميتونه بره دانشگاه آزاد شهريه هم بده- خدائيش علوم و تحقيقاتش هم كه با دارقوز آبادش فرقي نداره- همشون درجه يك و عالين
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    منظور از دانشگاه آزاد قطعا واحد فنی تهران جنوب بوده.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      26 53
      ایول این شد یه سخن نیکو
    • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      47 27
      در میان واحدهای فنی،بدون شک واحد تهران جنوب با داشتن بهترین امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی،رفاهی،فضای کلاس ها،داشتن اینترنت رایگان داخل دانشکده و ...بهترین دانشگاه آزاد هست.هرکس یکبار رفته باشه متوجه میشه.ازنظر سطح امتحانات هم واقعا سختگیری شدیدی وجود داره.بخدا دانشگاه آزاد تهران جنوب از خیلی دانشگاه های سراسری درجه1 بالاتره.
    • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      83 32
      خدمتی که دانشگاه آزاد به مردم کرده واقعا ستودنی است. هرشهری که دانشگاه آزاد واحد احداث کرده،شهر رونقی دوباره گرفته.شهر شده!!! بچه های دانشگاه آزاد همه پولدار و مرفه نیستن،خیلی ها مثل من در دوران تحصیل برای هزینه شهریه کار کردیم حرفه یادگرفیتم تا تونستیم فارغ التحصیل بشیم. خیلی از بچه های شریف و امیرکبیر آچار بدست گرفتن رو بلد نیستن.میترسن دستای لطیفشون روغنی بشه.من خودم مهندسی مکانیک از تهران جنوب دارم.افتخار میکنم.چون واقعا شرایط سختی داشتم و بفکر چاره بودم.کلی چیز یادگرفتم.الان میتونم روی پای خودم وایستم! انقدر به دانشگاه آزاد نا عادلانه نگاه نکنیم!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    48 30
    مرجع این رده بندی معلوم نیست.شریف دانشگاه جامع نیست وفقط فنی است. آن را باید با دانشکده فنی تهران، امیرکبیر ویا صنعتی اصهان وامثال ان مقایسه کرد. رتبه دوم دانشگاه آزاد هم از اون حرفاست.
    • آرش IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      11 26
      ببین دوست عزیز دانشگاه صنعتی اصفهان بدون شک از لحاظ منابع درسی و سخت گیری،یکی از سخت گیر ترین دانشگاههای خاورمیانه و سخت گیر ترین دانشگاه ایران می باشد و لیسانس بچه های صنعتی بهترین کیفیت در بین دیگر دانشجویان دانشگاههای ایران را دارا می باشند.
  • امین IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    29 9
    تا حدود زیادی از فعالیت های آکادمیک و علمی و پزوهشی دانشگاه های داخلی اطلاع دارم، از بالا بودن رتبه دانگشاهی مثل رازی تعجبی نکردم. دانشگاه آزاد هم بخاطر این بالاس رتبش که کل مجموعه دانشگاه های آزاد سراسر کشور رو یک جا حساب کردن، معلومه میاد بالا رتبش.
  • محقق IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    24 4
    این ر ده بندی فقط و فقط بر اساس میزان انتشار مقالات علمی است و نه هیچ چیز دیگر. با مراجعه به سایت؛ این موضوع را متوجه خواهید شد. که البته این معیار ؛ ابدا نمیتواند معیار خوب یا بد بودن یک دانشگاه باشد وفقط میزان تلاش یک دانشگاه ، برای انتشار مقالات علمی در یک مقطع زمان خاص را مشخص می کند. با توجه به اینکه در بسیاری از دانشگاه ها اعضای آکادمیک عوض میشوند و یا خارج میشوند ؛ این دسته بندی هر سال متفاوت خواهد بود.
  • دانشجوی ارشد امیرکبیر IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    65 45
    وقتی علم و صنعت از امیرکبیر بالاتر باشه، دیگه نیازی نیست از صحت این رتبه بندی حرف زد. تهران، شریف، امیرکبیر تو مهندسی اولا با فاصله زیاد، خواجه نصیر، اصفهان بعد اونان، بعدشم علم و صنعت، تبریز، مشهد.
    • سام (امیرکبیری) IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      32 23
      ایول پلی تکنیک زنده است
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      33 16
      معلومه علم وصنعت خیلی اذیتت کرده
    • دانشجوی ارشد علم و صنعت IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      28 31
      فعلاً که تو همه رنکینگها علم و صنعت سرور امیرکبیر بوده و هست لذا توصیه می کنم جنجال آفرینی نکرده و چون نزدیک امتحانات میانترمتان هست درستان را بخوانید تا نمره کم نیاورده و به رنکینگ دانشگاه معتبر امیر کبیر لطمه نزنید.
    • کاوه IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      32 11
      چه بغضی داری تو نسبت به علم و صنعت؟! باشه بابا..امیرکبیر دانشگاه خوبیه..اصلا تاپ تن دانشگاه های دنیاس! الان دیگه برو سر درست!
    • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      12 7
      وا... این رده بندیو بدی به خود دانشگاههای ایرانیم کپ می کنن!!!شاخ در می ارن از تعجب
    • مهران IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      17 26
      فرض کنید من که شریف میخونم برم «آزاد» ! واقعا از من جوک نمیسازن؟
  • رضا CH ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    78 56
    این نظر بر اساس ارائه مقالات و تولید علم است.(حداقل پارتی بازی وجود ندارد) این نشان می ده کسائیکه دارن تو دانشگاه آزاد درس می خونن به خاطر اینکه دلشون به حال پولشون می سوزه بهتر می خونن، اما دانشگاه های دولتی با پول مالیات مردم محلی برای کسب درآمد خیلی ها و دادن پٌز عالی شده. با توجه به سهمیه های مختلف که حق و جای همین دانشجوهای فعلی دانشگاه آزاد را پر کردن مشخصه که نتیجه هم همین می شود. من به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و برای برنامه ریزان دانشگاه هایی که در پائین این جدول هستند متاسف. دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی
    • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      31 19
      هيچ دانشگاهي در دنيا 200 شعبه نداره فقط آزاد ايران است اگر حرف شما قابل قبول باشد پس تمام دانشگاهاي ايران يك طرف و آزاد يك طرف بايد باشد. جالب اين جاست باز هم از تهران كمتره و حتي اول ايران هم نيست. جديدا با اس ام اس كلاس ها را پر ميكنند.
  • راوي IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    20 6
    اين كاملا اشتباس طي چندسال اخيرهيچوقت رتبه دانشگاه تهران زير800نبوده ودررنكينگ دانشگاه ازادبه تفكيگ واحد ميباشد
  • جلال IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    57 16
    معلومه الان بایدم سطح علمی دانشگاه آزاد بالاتر باشه البته واحدهایی مثل علوم تحقیقات.من خودم دانشجوی امیرکبیرم و تاحالا خودم به عینه و از زبون خود استاد شنیدم که میگه وقتی دانشگاه آزاد هم به موقع حقوق میده و هم مزایای بهتری داره معلومه اونجا بیشتر و از ته دل مایه میزاره.دیگه امسال پول هیات علمی ها رو هم میزارن آخر ترم میدن.چون میگن پول نداریییییییییییییم.دقت کرده باشین تو چند سال اخیر دانشگاه آزاد تو خود مسابقات رباتیک و ... که تو ایران برگزار میشه همیشه جز 3 دانشگاه اول و بیشتر اوقات حتی اول بوده
    • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      17 25
      البته من نمیدونم استاد شما از کدام دانشگاه ازاد صحبت میکنه ولی حقوق مزایای دانشگاه ازاد بخصوص امکاناتی که برای اساتید در نظر میگیره در حد ضعیف هم ارزیابی نمیشه
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      20 11
      دوستان خیلی حرص نخورید. این یک موسسۀ نو پا در خاور میانه است و اگر به سایت آن مراجعه کنید میبینید که مثلاً دانشگاه علوم پزشکی تهران را در رتبه بندی دانشگاههای مهندسی گنجانده در حالیکه بسیاری از دانشگاههای مهندسی در آن حضور ندارند خلاصه اینکه حالا مانده تا این موسسه اعتبار پیدا کند.
  • مدرس دردانشگاه فني وحرفه اي IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    9 35
    چرارتبه دانشگاه فني وحرفه اي رونمي گين دانشگاهي كه ازنظرفني حرف اول روتوكشورميزنه
  • علیرضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    65 49
    من دانشجوی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هستم. کاری به درستی یا نادرستی این رتبه بندی ندارم اما بگم که اساتید دانشگاه ما برترین اساتید ایران هستند چون بهترین اساتید دانشگاه های دیگر را در یک جا جمع کرده اند که این گزینش حتی از برخی دانشگاه های سراسری نیز بهتر است. مثلا استاد تمام های دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر و علم و صنعت نیز در دانشگاه ما تدریس می کنند که این نشان دهنده کیفیت آموزشی دانشگاه ماست.
    • وحید EU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      69 71
      اره بخاطر همینه که نصف پایان نامه هاتن رو میدین بیرون براتون بنویسن
    • بدون نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      36 22
      اینطوریا هم نیست که میگید خود من از پایان نامه لیسانسم تو تهران مرکز رشته کامپیوتر یه مقاله در یکی از بهترین کنفرانس های آمریکا که ضریب پذیرشش زیر 19 درصد بود چاپ کردم...
  • مدرس آموزشكده فني IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    9 38
    چرارتبه دانشگاه فني وحرفه اي رونمي گين دانشگاهي كه ازنظرفني وتربيت تكنيسين ماهرحرف اول روميزنه
  • غلی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    21 8
    دوستانی که ناراحت شدند کمی دقت کنند در ابتدا می گوید این رتبه بندی بر اساس کمی وکیفی است .پس کمیت خیلی نقش دارد و نمره دانشگاه ازاد رامی تواند بالا تر از بسیاری از معتبرین جهان قرار دهد.اگر کمی همت کنند وچند هزار دانشجو اضافه کنند مقام اولی دور از دسترس نیست
  • امید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    31 16
    ریلی فان! چند روزی بود که قسمت طنز آپدیت نمیشد و حالا ... :)
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    22 10
    البته امتیاز دانشگاه آزاد تو هر رنکینگی به علت تجمیع تعداد بالای واحدهاو تعداد بی نهایت زیاددانشجو و هییت علمی هست .مثلا تو احتساب تعداد مقالات هم همین اتفاق افتاده بود و دانشگاه آزاد رتبه اول رو آورده بود. اینجور باشه که رتبه های اول خیلی ضرر کردن نرفتن دانشگاه آزاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بهزاد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    23 19
    منظور از دانشگاه آزاد قطعاً واحد تهران-علوم تحقیقات بوده یا اینکه همه واحدهای تهران را باهم حساب کرده مثلاً مرکز و جنوب و علوم تحقیقات و . . . را همه یک دانشگاه اما در چند شعبه حساب کرده . البته خداییش واحدهای دانشگاه آزاد تهران در بسیاری موارد عملکرد خوبی داشته اند البته ناگفته نمونه من فارغ التحصیل دانشگاهی غیر از آزادم.
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    34 17
    البته دانشگاه آزاد خوب سرمایه گذاری کرده کیفیت خودشو بالا برده من خودم لیسانس تهران خوندم فوق آزاد قزوین اصلا قابل مقایسه نیستن از لحاظ کیفیت فضا وسایر موارد ازاد خیلی بهتر عمل کرده
    • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      21 19
      فقط قزوین اینطوریه دوست عزیز
    • قزوینی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      16 7
      فقط دانشگاه آزاد قزوین همه امکانات رو درو کرده وگرنه بقیه اینطور نیستند انصافاً مدیریت خوب و خلاقانه ای داشته است و زحمت زیادی هم برای خود و هم دانشگاه کشیده اند.
    • بینام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      9 3
      دانشگاه قزوین استاد بسیار عالی در زمینه کامپیوتر و it دارد که دکترای شریف است و نه تنها در ایران بلکه در جهان استاد سیستم عامل است.......دکتر حقیقت نمونه ای بی نظیر در جهان است....درود بر استادان خوب ما
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    34 5
    زشته که یه سری دانشجو میان پیام میذارن بدون مطالعه!!! دوستان معیار رده بندی این نیست که دانشگاه آزاد پول میگیره!!! معیار تعداد مقاله هایی است که مثلا تو ISI چاپ میشه یا مثلا دانشکده فنی تهران مرکز مجوز IEEE میگیره دانشگاه علم و صنعت و امیرکبیر از وقتی سهمیه گرفتند... بگذریم، من خودم سهمیه داشتم ولی استفاده نکردم و دارم آزاد میخونم
  • امیر IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    9 5
    اتفاقا این آمار خیلی تامل انگیزه در مورد کمیت دانشجویان دانشگاه آزاد دوستان کاملا حق دارند اما این آمار نشون میده که کیفیت هم آن چنان که میگن کم نیست با توجه به اینکه عموما مقالات از پایان نامه های ارشد و دکترا بدست میاد و مطمئنا تعداد این مقاطع 10 % کل دانشجویان دانشگاه آزاد هم نمیشه
  • نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    36 29
    فقط دانشگاه آزااااااااااااااااااااااد
    • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      1 14
      مخصوصا بله زار یاسوج که واقعا دانشگاهش محشره
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    27 14
    این چه جور رتبه بندیه که توش دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور اصلا اسمش نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    29 3
    باید بدون تعصب جواب داد.هر چند همه واحدهای دانشگاه آزادخوب نیستند ولی واحدهای خوب هم دارند که بهترین اساتید ایران در آنها تدریس میکنند و دانشجویان با استعداد هم دارند.خیلی از دانشجویان دانشگاههای دولتی فقط عنوان مدرکو یدک میکشن البته باید بپذیریم که دانشجویان بسیار قوی هم دارند. در مجموع بجای این حرفا که کدوم بدتر کدوم بدترین یه فکر اساسی بکنید که این همه دانشجوی با استعداد از همه دانشگاهها اعم از آزاد و دولتی و پیام نور و.... از این مملکت خارج نشن.
  • بدون نام NO ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    35 7
    به نظر من تو ایران اکثر دانشگاه های دولتی خیلی با هم فرق ندارن این دانشجوها هستن که متفاوتند و همیشه تلاش و خلاقیتشون به نام دانشگاه تموم میشه! در مورد دانشگاه آزاد هم جمع بستن تمام اونها و دادن یک رنک بهشون واقعا مسخرست , چون یه دانشگاهی مثل آزاد قزوین برای خودش یه امپراطوریه و یه جایی مثل ... یه آپارتمانه با استادایی که به سختی 30 سالشونه!!!
    • بي نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      25 7
      دانشگاه باراجين قزوين واقعا دانشگاه خوبي بوده .. حداقل تا وقتي كه من اونجا درس مي خوندم و خبر داشتم .. از اساتيد خوبي استفاده ميشد .. امكانات خوب بود و مديريت قوي ..
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    8 6
    در این رنکینگ ملاک تنها تعداد مقالات ISI می باشد و دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد به عنوان یه مجموعه در نظر گرفته شده اند. یعنی تمامی دانشکده های دانشگاه تهران یک واحد و تمام مجموعه های آزاد یک واحد. مسلم است که دانشگاه آزاد با این حجم دانشجو حتما باید رتبه اول کشور را داشته باشد که این نشان از عدم گسترش مناسب دانشگاه آزاد در تحصیلات تکمیلی و مقالات ISI است
  • یه امیرکبیری US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    35 15
    وقتی امیرکبیر تو ایران 23امِ " تو خود خوان حدیث مفصل ز این مجمل"
    • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      1 6
      عزیز من این رتبه بندی جهانیه
  • حسن IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    14 8
    رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس ایتم های مختلفی صورت می گیرد که می توان به وسعت فیزیکی امکانات زیربنایی و تعداد رشته های راه اندازی شده در دانشگاهها علاوه بر ایتم های علمی همچون تعداد مقالات ارائه شده از دانشگاه اشاره نمود. دانشگاه آزاد به صورت کلی وارد رتبه بندی می شود از این رو تمام زیر بنا و تجهیزات فیزیکی اش یکجا حساب شده و بر حسب سرانه دانشجو محاسبه می شود، انواع رشته ها را هم که فکرش را بکنید دانشگاه آزاد دارد. همین باعث شده رتبه این دانشگاه بالا شود. اما از نظر علمی همگی می دانیم که دانشگاه آزاد در اکثر واحدهایش به گرد پای دانشگاهای دولتی رده دورقمی هم نمیرسد، چه برسد به شریف و تهران. هر چند رو تعداد مقالات دانشگاههای داخل هم جای بحث فراوانی وجود دارد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    20 9
    خداییش خیلی خندیدم م م م م .......... بقول فوتیالیــا "ایـــران اول بشی آخر بشی دوست دارم!"
  • amir MY ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    6 3
    http://www.webometrics.info/en/search/Rankings/tehran
  • مجید MY ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    12 23
    چقدر پول به این سایت دادین نامردا......................
  • رامین IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    6 1
    معتبر ترین سایت رنکیگ دانشگاه ها :www.bestuniversities.com
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      7 2
      معتبر ترین سایت رنکینگ ذانشگاه ها www.topuniversities.com
    • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      3 2
      www.topuniversities.com معتبرتر است.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 6
    این رنگینک کاملا اشتباه است. احتمالا خیلی از معیارها را در نظر نگرفته اند. برای مثال دانشگاه MIT آمریکا تقریبا در تمام رنگینگ های معتبر از همه لحاظ در رتبه های 1تا 5جای داره که در این رنکینگ این طور نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    18 16
    دانشگاه آزاد بالاتر از شریف؟ جل الخالق! دکتر قدسی کجایی که ببینی؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    13 21
    معلوم نیست پارامترهای این رنکینگ چیه که دانشگاه آزاد شده دوم تو ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      20 14
      اگه اشتباه نکنم اکثر اساتید شریف و امیرکبیر عضو هیات علمی دانشگاه آزادن،پس از نظر اساتید فرقی نمیکنن.از نظر امکانات رفاهی.فضای آموزشی و مقالات و مسابقات علمی و روباتیک و دیگر مسایل دانشگاه آزاد(واحدهای تهران) درسطح خیلی بالایی هستن.چرا همه فکر میکنن دانشگاه آزاد بی اعتباره؟
    • امید IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      18 7
      نوعا افراد زیادی دچار این توهم هستند که خیلی از اساتید مثلا شریف در دانشگاه آزاد هم هستند و بعد مثل این دوست بدون نام نتیجه میگیرند که پس از نظر استاد یکی هستند. لازمه که به این نکته توجه بشه که این توهم تو دانشگاه آزاد وجود داره وقتی میبینند که مثلا تعدادی از اساتید در شریف یا تهران یا ... هم هستند. اما شما وقتی دانشجوی خود شریف یا تهران یا ... باشی متوجه میشی که شاید 10 در صد اساتید هم در آزاد نیستند و همونهایی هم که هستند کدام استادا هستند؟ مسلم بدونید که اساتیدی که کارشون درست هست معمولا تمام وقت آکادمیکشون رو در دانشگاه خودشون هستند و یک استاد مطرح و کار درست اصلا فرصت این رو نداره که در دو دانشگاه فعالیت بکنه
    • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      8 5
      پس اگه اينطوريه بهتره به رتبه هاي اول اطلاع بديم كه به آزاد تغيير مكان بدن! چطوره دوست عزيز؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    27 5
    معلومه كه اين رنكينگ غير معتبره چون توش هيچ اسمي از دانشگاه پيام نور واحد ممسني نيستش!اصلا اين رتبه بندي ها كه چيزي رو ثابت نميكنه.واسه خودشون نوشتن!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    16 2
    در اینکه اینا دانشگاههای برتر ایران هستن هیچ شکی نیست. حالا شاید رتبشون چند تا بالاتر یا پایین تر باشه. دانشگاههایی مثل امیرکبیر که با این رتبه بندی کوچیک نمیشن. همه میدونن سطح این دانشگاه از دانشگاههای شهرستان بالاتره. ولی اینم باید در نظر داشته باشیم که دانشگاههایی مثل رازی، بوعلی، باهنر و مازندران هم که دست رو دست نمیذارن. اونا چون دانشگاههای مادر هستن، تعداد مقالات علمی، تعداد اساتید، فضای آموزشی و ... بالایی دارن. بنابراین کسب این رتبه ها خیلی هم دور از ذهن نیست.
    • بدون نام MY ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      11 11
      حالا من به این کار ندارم که امیر کبیر ته جدوله ولی انصافا دانشگاه آزاد با دو میلیون دانشجو رو چطوری توی این لیست جا دادن؟!
  • باقر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 35
    به نظرم دوستان پیام نور باید اول میشد دانشجوهاش با اون همه مشکلات و بدون استاد بدون کمترین امکانات بدون کمترین مشوقها واز همه مهمتر مشکلات مالی خود دانشجویان که اکثرا از قشر ظعیف جامعند میخونند وبدم نتیجه نمگیرند به نضرم تو علوم انسانی چه بسا سطح علمی پیام بالاتر از ازاد باشه حتی
    • رضا US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      42 9
      دوست عزیز سطح علمی دانشگاه پیام نور از متن پر از اشتباه شما معلوم است.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    13 7
    از خبرآنلاين تقاضا داريم كه صحت و سقم اين خبر را بررسي كند آخه هيچ عقل سليمي باور نمي كنه دانشگاه آزاد از صنعتي شريف و پلي تكنيك بالاتر باشه ضمناً دانشگاه آزاد بايد به تفكيك واحد بررسي شود چون فرض كنيد واحد علي آباد كتول با دانشكده فني تهران جنوب زمين تا آسمون فرق داره باتشكر.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 8
    خبرآنلاین خجالت بکش! آخه این چه مقاله هاییه که می نویسی؟ نمی گی اکثر مردم که سایتت رو می خونن تحصیل کرده اند و خبر دارند تو دانشگاههای ایران چی می گذره؟ بعضی ها هم که خارج از ایران تحصیل کرده اند از دانشگاههای اون ور کم و بیش خبر دارند. آخه این رنکینگ رو از کجا آوردی؟؟؟ رسوا شدی با این مقاله که!
  • آریا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    24 1
    دانشگاه کمبریج هم اصلا جزء 10 دانشگاه برتر نیست؟؟!!
  • بدون نام MY ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 5
    به عنوان یکی از فارغ التحصیلان سال 87 دانشگاه تهران این موفقیت رو به دانشگاه تهران و دانشجویانش تبریک می گویم. مالزی با کلی امکانات و فارغ از فشارهای جهان، بهترین دانشگاهش فقط توانست رتبه 378 را کسب کنه (تازه این موفقیت رو هم بدون دانشجویان ایرانی و خارجی ها در کل نمی توانست کسب کنه!) یک مقدار سرمایه گزاری بشه! چرا دانشگاه شاه سعود باید 10 میلیارد دلار از جانب دولت دریافت کنه و دانشگاه های ما به سختی به بانک های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند؟!
  • میلاد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 5
    این رنکینگ به واقعیت تا حدودی نزدیکه،چرا؟1.دانشگاه تهران یک دانشگاه مادر در کشور هست و شامل همه رشته ها ست ولی دانشگاه های صنعتی فقط رشته های مهندسی رو شامل می شن.2.رنکینگ دانشگاه آزاد کل مجموعه دانشگاه آزاد رو شامل می شه و این رتبه بندی با واقعیت کاملاً منطبق هست.بنده خودم مقطع کارشناسی رو در دانشگاه دولتی تحصیل کردم و ارشدم در علوم و تحیقات هستم ،وجداناً درصدی از دانشجویان دانشگاه آزاد برای پولی که به دانشگاه می دن واقعآً زحمت می کشن و پایان نامه های بسیار بهتری در مواردی نسبت به دانشجویان دانشگاههای دولتی هم داشتن.ضمن اینکه همین واحد علوم تحقیقات درصد زیادی از فارغ التحصیل های دکترای کشور رو داره تربیت می کنه و اگر هر کدوم از این رساله ها یک مقاله ISI استخراج بشه تصور کنید چه تاثیری دارد.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    2 2
    شما می توانید به http://www.topuniversities.com/institution/university-tehran مراجعه کنید تا رنکینگ دانشگاه تهران را ببینید.
  • میلاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    31 3
    اصلاً گیرم دانشگاهی که شما توش تحصیل می کنید رتبه یک دنیا!!!چه اهمیتی داره،مهم اینه که شما چقدر سواد داشته باشی ،چند تا مقاله علمی داده باشی،چقدر از درسی که خوندی داری پول درمیاری؟؟؟
  • علیرضا محمدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    11 4
    دوستان من فراموش نکنیم که دانشگاه آزاد که بنده نیز فارغ التحصیل ان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستم مجموعه ای بیش از 70 شعبه است که با در نظر گرفتن حجم دانشجو و اینکه الحق افراد علاقه مند فعال نبز که جویای علم هستند درصدی از این جمعیت را به خود اختصاص می دهند به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شده و انصافا در خصوص بعضی از دانشجویان و تلاش آنان صرف توجه به نام دانشگاه بی انصافی است فراموش نکنید این رنکینگ بر اساس استعداد نیست بلکه بر اساس مهارت و بالقوه شدن مهارت های است که شاید به دلیل سیستم معیوب آموزشی در سالهای ورود به دانشگاه مظلوم واقع شده است.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    2 3
    رتبه بندی باید بر اساس فیلد وزمینه و رشته های مشخص باشه این طور کلی رتبه کردن یعنی هم.م ذهنیت و تفکری که دانشگاه ایران رو نابود کرد و برد تو دل تهران! یعنی اینکه فقط آمار بره بالا...
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    35 23
    من دانشجوی تربیت مدرسم، ما واسه اینکه از مقالاتمون پول دربیاریم، Affiliation خودمونو توی مقالات دانشگاه آزاد میزنیم تا یه پولی هم گیرمون بیاد، بماند که خیلی از پایان نامه های بچه های آزاد رو هم خودمون انجام میدیم، کلی از دوستانم هم از شریف، امیر کبیر و بهشتی و نهران رو میشناسم که همین کارو می کنن، دانشگاه آزاد اکثر دانشجوهاش ضعیفن، به جرأت میگم که حداقل 50 درصد دانشجوهای دانشگاه آزاد پایان نامه هاشونو خودشون انجام نمیدن
    • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      6 5
      حالا مگه دانشگاه آزاد برای چاپ هر مقاله چه قدر پول میده!!!؟ به من که حتی یکی از دانشجوهای خود دانشگاه آزادم 160 هزار تومن بیشتر نداد. حتی بیشتر پول حق تالیف چاپ مقاله توآمریکا رو از جیب گذاشتم...
    • علیرضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      3 6
      شما این 50%رو از کجا آوردی؟رو هواحرف نزن!دلیل بیار!سند!مدرک!
  • مرتضی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    32 6
    اساتید محترم! من کاری به نتایج این رنکینگ ندارم. فکر میکنم قریب به اتفاق کسانیکه نظر داده اند دانشجویانی هستند که از متوسط سواد کل افراد کشور بسیار بالاتر هستند. خدایی یه بار دیگه به حرفا نگاه کنین! چقدر ردپای توسعه انسانی تو محتوای این حرفا دیده میشه؟ میشه اسمی بجز تعصب کور روی خیلی از این نظرات گذاشت یا نه؟ چنان اسم امیرکبیر رو بعضی دوستان میگن پلی تکنیک که انگار دارن در مورد ستون تخت جمشید صحبت میکنن. گرچه بنده شخصا اسم اصیل هر پدید ای رو دوست دارم. ول کنین بابا دنیا رفت و ما هنوز داریم تو سر و کله مون میزینیم که آزاد بده شریف خوبه و الخ!
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    7 15
    زنده باد اموزشکده های فنی و حرفه ای
  • جواد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    3 8
    بزرگواران توجه فرمائيد كه اين رتبه بندي ،معياري براي كيفيت آموزشي نمي باشد فقط مباحث كمي مورد توجه قرار گرفته مثل تعداد دانشجو - تعداد فارغ التحصيل - تعداد رشته هاي دانشگاهي و...
    • ژنرال IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      2 4
      بـــــــــــزرگـوار!!!
  • نور نور IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    19 19
    به نظر شما چند درصد دانشجویان دولتی با سهمیه وارد دانشگاه شدند؟ به نظر شما دانشجویان آزاد میتونن رشته مورد علاقه شونو آزادانه تر انتخاب کنند یا دولتی؟ به نظر شما غیر از 500 نفر نابقه ای که وارد دانشگاه دولتی میشن بقیه دانشجوهاش از دانشجویان آزاد سطحشون خیلی بیشتره؟ به نظر شما آیا یک دانشگاه بهتر این است شرایط سخت برای پذیرش داشته باشد یا شرایط آسان ؟سایر دانشگاه های جهان چطور؟
    • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      6 8
      به نظر شما معنی رقابت چیه؟ به نظر شما اصولا استعداد، تلاش، زحمت و... رو میشه با پول، پول و فقط پول مقایسه کرد؟ آیا در سایر دانشگاه های جهان اینقدر راحت فارغ التحصیل میشن که تو دانشگاه آزاد امکانش وجود داره؟
    • سید خندان 2 نفر IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      9 3
      گل پسر نابقه نه . نابغه درسته .شما که در مورد دانشگاه می خواهی نظر بدی لطفا سواد فارسی لاقل داشته باش
  • بدون نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    6 19
    پس دانشگاه سمنان کجاست؟؟:))
    • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      9 12
      سمنان
    • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      4 9
      سمنــــــــــــــــــــــــان کووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
    • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      6 12
      سمنـــــــــــــــــــــــــــــــان کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
    • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      9 6
      تو سمنان
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    4 13
    حالا ما که علمی کاربردی هستیم چه کنیم؟ طبق معمول تو لیست نیستیم :-)
  • بدون نام LU ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 4
    زنده باد پلی تکنیک، اعتبار و شرف دانشگاههای صنعتی ایران (و همینطور بقیه دانشگاههای صنعتی که واقعا بهشون داره جفا میشه)
  • امین SE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    9 17
    دانشگاه آزاد برتر از دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه فلوریدا!!!!هاهاهاها
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    16 7
    من نمیدونم این چه حرصیه که شما دانشگاه دولتی ها میخورید. منم قبول دارم که دانشگاههای مادر از دانشگاه آزاد بهترن. ولی خوب این دلیل نمیشه بگیم تمام اون کسایی که دانشگاه آزاد درس میخونن چیزی سرشون نمیشه. همه چیز به خود دانشجو برمیگرده،اگه دانشجو نخواد درس بخونه اگه تو شریف هم باشه نمیخونه. کلا بهتره یه کم عادلانه به مسائل نگاه کنیم. منم میگم این رده بندی یه کم نامیزونه، البته شاید با اون ویژگیهایی که این رده بندی رو گفتن، بشه همه چیز رو تفسیر کرد، فقط باید دید این رده بندی بر چه اساسیه. وقتی قشر تحصیل کرده این مملکت اینجوری نظر میذاریم از بقیه چه انتظاری باید داشته باشیم!!!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      18 19
      شايد قديم اينطوري بوده ولي الان دانشگاه ازاد انصافا از دولتي ها بهتره دولتي ها بيشتر وارد سياست شدن تا علم براي همينه اين چند ساله عقب موندن . ما در ادارمون فاغ التحصيلان همين دانشگاههاي به اصطلاح مطرح بهشتي و اميركبير و اينا داريم ولي اينقدر دچار اشرافيت و غرورن كه اصلا خروجي ندارن و بعضا حتي يك طرح هم نميتونن بدن و برخي مواقع حتي يك نامه هم نميتونن بنويسن.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    4 7
    اول اینکه به نظر من فرد نقش تعیین کننده تری داره تا کل جامعه ی یک دانشگاه ثانیا وقتی رتبه های برتر کنکور یه سری دانشگاه مشخصی رو میرن ، خیلی چیز بزرگی نیست اول شدن اونا تو رتبه بندی ! خب جمع شدن یه سری آدم قوی دور هم قطعا یه دانشگاه قوی رو میسازه ، ولی این دلیل برتری نیست
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    3 11
    بنظر من دانشگاه شهید اشرفی اصفهان رتبه اش تو غیر انتفاعیهای دنیا یکه.....احترام بذارید.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    10 4
    هر واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در حکم یک دانشگاه جامع باید لحاظ شود و با سایر موسسات آموزش عالی به صورت منحصر به فرد مورد مقایسه قرار گیرد. چون حتی سطح علمی 2 واحد مستقر در تهران این دانشگاه هم اصلا با هم قابل مقایسه نیست چه برسد به واحدهای مستقر در ده کوره ها. مثلا منطقی است بگویند واحد علوم تحقیقات این دانشگاه در کشور رتبه 20 تا 30 را دارد و از بسیاری دانشگاههای دولتی شهرستانها از نظر مقالات و... بالاتر است. نه اینکه بگویند کلیت دانشگاه آزاد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس و... بالاتر است! (اصلا این حرف مثل جوک می مونه این طور نیست؟)
    • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      1 9
      اصلا اينطوري نيست . يك موسسه معتبر اين رتبه بندي رو كرده و در دنيا نيز به اون استناد ميكنن.
  • بدون نام GB ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    11 6
    این رنکینگ توسط یک موسسه در ترکیه انجام شده و هیچ اعتبار نداره
    • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      2 10
      چي شد حالا اعتبار نداره ؟
  • ehsan (Toronto canada)s MY ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    14 1
    خوب در اینکه دانشگاه تهران اول هستش شکی نیست...!! اما همه دوستان که اعا می کنن بهترین دانشگاه های جهان رو دارن ..باید بیان و دانشگاه تورنتو و بقیه دانشگاه های اروپا رو ببینن تا بفهمن که حتی دانشگاه مالزی بیشتر از دانشگاه صنعتی شریف امکانات داره... اینجاست که رتبه بالا میره..وگرنه کنفرانس و ISI رو همه الان می تونن بدن ...حالا هرجا باشی.....
  • امیرارسلان IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    7 5
    احتمالا این رنکینگ، اصلا سطح علمی و دانش فارغ التحصیلان دانشگاه ها رو لحاظ نکرده!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      11 7
      فارغ التحصيلان دانشگاه ازاد و تهران واقعا و انصافا در اجراي امور خيلي كاراترند
  • بدون نام ES ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    14 19
    ههههههههههه یعنی دانشگاه آزاد خیلی پولی از دانشگاه شریف و امیرکبیر تو این رده بندی بالاتره چه جالب خیلی خندیدم دستشون درد نکنه که باعث شدن بخندیم ههه
    • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      35 16
      خوشم اومد دانشگاه ازاد حال همه رو گرفت
  • دانشجوی ارشد امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) US ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    15 11
    دوستان عزیز نسخه اصلی این آمار رو که وزارت علوم منتشرکرده رو دیدم.عزیز جون 1-دانشگاه تهران2-دانشگاه امیرکبیر3-دانشگاه شریف البته دانشگاه امیرکبیر با ثبت 1351 مقاله ISI اونم فقط تو یکسال اخیر یااختلاف 237 تا ازدانشگاه شریف پیشی گرفت و عنوان برترین دانشگاه فنی ومهندسی ایران رو کسب کرد مجموع مقالات ISI کل تاریخ تمام دانشگاه های آزاد ایران رو جمع کنی به 500 تا نمیرسه.اینطوری حتما دوم شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی از دوستان من با میانگین -2.1٪ در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد واحد همدان اول شد.اینتوری تو ایران دوم شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • دانشگاه آزاد واحد یاسوج IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      13 10
      دانشجوی ارشد عزیزم چون دانشگاه آزاد هزینش از شهریه دانشجویانش در می آد پس طبیعیه که تا میتونه دانشجو پذیرش کنه حالا هر کی میتونه با هر رتبه و هر میانگین منفی که قبول شده با همون سطح هم نمره بیاره و از دانشگاه آزاد مدرک بگیره. پس وقتی پذیرش شدن مجبورن درس بخونن
    • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      1 2
      گل گفتی
  • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    7 0
    علت اینکه رتبه ی دانشگاه های صنعتی مطابق با انتظار بعضی از دوستان نیست محدود بودن رشته ها و تعداد دانشجویان این دانشگاه هاست که موجب کاهش مقالات و پزوهش از لحاظ کمیت میشه....اما ممکنه تو بعضی رشته ها از لحاظ کیفی امیرکبیر بهتر از تهران باشه...
  • حسین IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    5 1
    ایرانه دیگه
  • سام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    2 1
    بنظر من هم توی دانشگاههای ازاد و هم سراسری یک طیف گسترده از استاد،دانشجو ،فضای علمی تحقیقاتی و رفاهی وجود داره که به این راحتی و با کلی گویی قابل محاسبه نیست اما چند نکنه وجود داره اول اینکه توی هر دانشگاهی چه خوب چه بد دانشجوهایی تربیت میشن که ممکنه 180 درجه با سطح اون دانشگاه وغایرت داشته باشن و دوم اینکه دانشگاهها وظیفه دارن بهترین امکانات ممکن رو واسه دانشجوهاشون ایجاد کنن که این وظیفه مخصوصا در دانشگاه ازاد بایستی بیشتر بهش پرداخته بشه
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    4 1
    فردوسی مشهد و شیراز که در رشته های زیادی فعالیت دارند از دانشگاه ازاد و دانشگاههای تک بعدی فنی پایین ترند
  • یاشار IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    5 3
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان عشقه
  • یاشار IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    5 8
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در فیزیک وبیشتر رشته های علوم پایه در ایران اوله ،اگه باور نداری تحقیق کن
  • یاشار IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    5 4
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در فیزیک وبیشتر رشته های علوم پایه در ایران اوله ،اگه باور نداری تحقیق کن
  • عسل IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    15 10
    دانشگاه آزاد همیشه پرچمش بالاست!!!.. البته به نظر من فرق آزاد و سراسری فقط تو هزینشه!!!.. من پزشکی آزاد تهران میخونم خیلی هم راضی ام از دانشگامون!!!.. سراسری ام قبول شدم ولی آزادو ترجیح دادم!!!
    • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      12 1
      بابا بچه مایه دار جون خودت اگه پزشکی تهران قبول میشدی باز می رفتی ازاد
  • میلاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    1 5
    بچه ها واسه ارشد بیاین تربیت مدرس-عشق است دانشکده عمران مدرس
  • نیما IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    4 3
    من لیسانس دانشکده فنی دانشگاه تهران دارم. الان دانشجوی ارشد دانشکده فنی دانشگاه تهرانم. بذارید یه آمار بدم بهتون از سایت دانشکده فنی: تعداد اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر= ۷۲ نفر دانشکده مهندسی مواد و متالورژی= ۳۱ نفر مهندسی شیمی= ۴۴ نفر مهندسی عمران= ۴۹ نفر مهندسی مکانیک= ۳۷ نفر مهندسی صنایع= ۱۷ نفر علوم مهندسی= ۱۶ نفر مهندسی نقشه برداری= ۱۷ نفر دانشگاه علوم تحقیقات بهترین استاداش مال ماست.حمیدی مهندسی انرژی و موسویان ترمودینامیک و اردستانی ژئوفیزیک و ... .عزیزان آزادی از دانشته‌هاتون حرف بزنید. شریفیا و امیر کبیریا فقط تو تهران و ماهشهر دارن. اما دانشکده فنی توی انقلاب و امیر آباد و فومن و رضوانشهر داره. بر اساس QS (معتبرترین)به تفکیک رشته توی ۸۰درصد رشته ها بالاتر از شریف و... هست
  • مرتضی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    0 7
    دانشگاه فقط دانشگاه مادر و کودک رستم آباد گیلان!!!
    • دانشجو IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      3 14
      دانشگاه فقط دانشگاه تبریز.ماهه ماه ماه ماه.
  • پویان IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    20 3
    یه جور بچه ها بحث میکنید انگار چه خبره...من خودم دانشجوی روزانه برق قدرت تبریزم...بابا بیخیال...آخه تست کنکور هم شد ملاک علم...به خدا اینقدر بچه با استعداد هست که چون اوضاع مالی مناسب نداره نرفت دانشگاه ...حالا اون که تهرانه نخبست؟بیخیال بابا....هرکی هرجا و هر رشته ای میخونه لیاقت نداشته باشه هیچ ارزش نداره
  • رضاکاظمی دانشگاه بیرجند IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    1 2
    این که این رتبه بندی ممکنه اشکال داشه جای تامل داره اما یه معیاری براش تعریف شده که تو سال 2012 داره اعمال میشه اونم توسط یه سری نخبه که تو یه موسسه ای که هم دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا قبولش دارن قطعا صاحبان علمی مثل پایه های محکم تئوری علم در جهان پس از این همه سال گذر از پیدایش دانشگاه و رقابت بین المللی بینشون پارامترهایی رو تو محاسباتشون دخیل کردن که قابل اعتنا باشه پس باید مثل قوانین علمی که از مراکز علمی ساطع می شه بهش احترام گذاشت نه اینکه براحتی با رتبه ی ورودی کنکور اونو تحقیر کرد کنکوری که معیار مناسبی برای سنجش نیست تو مهندسی خروجی یه سیستم تقریبا موید کار کرد سیستمه دانشگاه ها بر اساس خروجی شون رتبه بندی شدن
  • نازنین IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    11 6
    من دانشجو آزاد نیستم ولی همیشه تعجب می کردم که چرا این دانشگاه به حقش که یه رتبه خوب هست تو جهان نمی رسه که بالاخره رسید حالا دیگه خواهشا همه به این دانشگاه خوب و بین المللی که دانشجو هاش بیشترین پذیرش و تو دنیا می گیرند احترام بگذارید التماس دعا
  • احمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    3 9
    حق دانشگاه تبریز دوم است نه دهم
  • رضا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    12 2
    سلام دانشجویان دانشگاه دولتی امیر کبیر و ... دانشگاه آزاد از هر نظر از غیر انتفاعی وپیام نور بدون استاد بهتره در این شکی نیست اما دوستانی که دارن فقط اسم یه دانشگاه رو یدک می کشن با عناوین مختلف بد نیست تو دانشجو به مقالات دانشگاه آزاذ نگاهی بکنی بعد در باره دانشگاه آزاد اسلامی نظر بدی . امیدوارم خسته نباشین از اینکه بلاخره یه سال کنکور درس خوندین تا بلاخره یه اسمی هم شما در بیارین.
  • محمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    6 2
    پس دانشگاه علامه بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کجاااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ارشد امیرکبیر IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    20 11
    من بدون هیچ تعصبی میگم که دانشگاه امیرکبیر بهترین دانشگاه فنی ایران هست در این دانشگاه انگیزه درس خوندن بین دانشجویان موج میزند و از توانایی فنی بسیار بالایی برخوردارند .من لیسانسم را آزاد بودم و حالا که ارشد را امیرکبیر امدم تازه فهمیدم دانشگاه یعنی چی و 5 سال از عمرم را در دانشگاه آزاد تلف کرده ام!!!!!!
  • مهسا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    12 10
    با سلام خدمت دوستان من دانشجو ارشد علوم و تحقیقات هستم میخواستم بگم لطفا توهین به دانشگاه آزاد میخواهید بکنید دسته جمعی توهین نکنید دانشگاه علوم و تحقیقات رتبه 22 را بین دانشگاههای ایران آورده و از نظر سطح استادان و دانشجویان عالی است. من بدون کنکور به خاطر معدلم در این دانشگاه پذیرفته شدم اگر میخواستم دانشگاههای سراسری مثل سمنان و یزد و کرمانم می تونستم برم ولی نرفتم چون به علوم و تحقیقات و استادان عالی اش افتخار میکنم دانشجویان هم رشته من کلی کارهای تحقیقاتی کرده اند که هیچ جای دنیا شبیه آن انجام نشده خود من در پروژه کارشناسی ام کاری کردم که تا به حال در هیچ جا انجام نشده است. علوم و تحقیقات درسته دانشگاه آزاد ولی تمام استادانش از دانشگاههای معروفی مثل امیر کبیر و شریف و دانشگاه تهرانند
  • امیر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    2 14
    من خودم دانشجوی ارشد کامپیوتر پیام نور هستم.ارشد عمران دانشگاه دولتی قبول شدم.ما اساتید دکتری از دانشگاه امیرکبیر داریم که سطحشون از یه دانشجوی لیسانس دانشگاه آزاد کمتره.برامون که سوال در میارن اشتباه در میارن.سطح علمی اساتید آنها خیلی هم بالا نیست که برای ما اسطوره شده اند.وقتی بهشون ایمیل میدی یه سوال علمی داری جوابتو نمیدن.پس دانشگاه شریف یا تهران یا امیر کبیر آنچنان آش دهن سوزی نیست.دانشگاه آزاد هم دیگه میدونید کیلویی نمره میدن و به نظر من مدرک اونا الکیه.البته دانشجوهای خوبی هم توشون پیدا میشه.مبنا باید اختراعات و کارهای جدید دانشجویان باشد.
    • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
      4 2
      كاملا با نظر شما موافقم . مبنا بايداختراعات وكارهاي جديد دانشجويان باشه
  • اندروید IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    2 3
    دانشگاه تهران به خاطر مقاله های پزشکی زیاد بالا رفته
  • ارمیا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    4 9
    آیا واقعا دانشگاهی که برای قبولی تو اکثر رشته هاش، کافیه فقط آزمونشو شرکت کنی ومنفی ( اونم خیلی منفی مثلا 20 ب بالا) جواب ندی، باید از اینهمه دانشگاه معتبر تهران که اکثر نوابغ ایران زمین آرزوی قبول شدن تو این دانشگاه هارو دارن، شریف، پلی تکنیک، علم وصنعت .... پایین تر از این دانشگاه باشن، امیرکبیر 23!!!!!!! خواهشا اذهان عمومی رو جریحه دار نکنید با این آمار و ارقام دهن پرکن
  • دانشگاه صنعتی کرمانشاه IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    3 3
    با این رتبه بندی که شده منم انتظار داشتم دانشگاهمون تو چند تای اول باشه! این معیار هایی که در نظر گرفته شده اصلا برا کشور ما نمیشه در نظر گرفت قطعا تو ایران 1- تهران 2- شریف 3- امیر کبیر . . . 150- صنعتی کرمانشاه
  • سعیده IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    8 43
    راست میگن دانشگاه آزاد باید رتبه دوم بیاره چون دانشجو یانش 20 صفحه جزوه اونهم با تقلب و هزار فامیل بازی 17 میگرن من هم باشم از این دانشگاه تعریف میکنم .
    • دانشجو IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
      13 5
      سعیده یادت باشه همه جا تقلب هست اما شماها ازین میسوزید که تمام عمرتون رو صرف کنکور کردید و اخرشم با کلی وقت گذاشتن به هیچ جا نمیرسید ولی این رو بدونید که معتبرترین دانشگاههای دنیا دانشگاههای پولی هستن نه دولتی
    • sa RS ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      30 1
      اینجوری هم که می گید نیست من ارشد تهران جنوب میخونم درسی که فکر میکردم 18 یا 19 میشمو استاد داد 12 اصلا باورم نمیشد کلا دانشکاه فنی آزاد خیلی سخت میگیره و اینجوری هم کشکی کشکی نمره نمیدن و من از دانشگام راضی هستم سطح علمیشم بالاست.
  • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    14 19
    بدون تعصب وجدانا سطح علمی دانشجویان دانشگاه شریف و امیر کبیر رو با دانشگاه ازاد میشه مقایسه کرد؟؟؟؟!!! خب جواب معلومه.....
  • الهه IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    1 0
    بقیه دانشگاهها اونوقت کوجا تشریف دارند داد؟من موندم بخدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کارشناسی امیرکبیر IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    13 13
    خیلی خندیدیم. اولا امیرکبیر چیزه شاخی نیست. دوما معیار 1 دانشگاه رو بیشتر از همه دانشجوهاش می سازن و میبرن بالا. پس آزاد بشین سره جات. سوما 90% کسایی که ارشد و دکتری امیرکبیر و شریف هستن کسایی هستن که کارشناسیشون جای پرتی بوده و اکثر بچه های قوی به بلاد کفر میرن.
  • مهران IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    11 2
    این حقیربرای همه شما متاسف است که بازی های فوتبال رو ول کردین به علم ودانش چسبیدین.واحسرتا....
  • زی زی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    15 1
    مهم اینه که چی بارتونه دوووووووووووووستاااااااااااان .... به این سوال خووووووووووب فکر کنیم ... ؟؟؟؟ ...؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    19 5
    چقدر بده كه در مورد چيزي اطلاع نداريم و توي موقعيتش نبوديم و اظهار نظر ميكنيم! من صنايع آزاد تهران جنوب ميخونم واقعا دانشگاه خوبيه!!! واقعيت اينه كه كنكور اصلا مسابقه ي قابل استنادي نيست كه ادعا كنيم به واسطه اش بهترين ها جدا مي شن... توي اين مسابقه ناقص حتي هوش و سليقه شخصي هم اندازه گيري نميشه!!! پس آقايي كه شريف يا امير كبير درس ميخوني فكر نكن كه بهتريني!!! تو فقط 1-2 سال پشتكار داشتي و بيشتر از بقيه درس خوندي!! شرايط دانشگاه آزاد با گذشته خيلي تفاوت كرده.... خيلي ها هستن كه دانشگاه هاي خيلي خوب سراسري قبول شدن ولي بخاطر رشته و شهر بهتر دانشگاه آزاد را انتخاب ميكنند. البته من تفاوت در واحد ها رو قبول دارم.
  • یکی A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    2 2
    میزان رشد رتبه رو در نظر بگیری تربیت مدرس اوله تو 5 سال اخیر خیلی رشد داشته مخصوصن اینکه از همه دانشگاههای دیگه جوانتره من جو تربیت مدرس و کاملا علمی توصیف میکنم همه بچه ها دنبال مقاله و patent و ... هستن چند سال دیگه مطمئن باش از رتبه سوم، چهارمکنونی به دوم و بلکه اول هم میرسه .
  • فرزاد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    5 25
    بچه ها یک چیزی بگم خیالتون راحت بشه دانشگاه آزاد یعنی پول مساوی با مدرک
  • sahar EU ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    5 10
    مگه شریف اول نبووووود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نیکی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    8 2
    من خودم علوم تحقیقات میخونم - عادلانه میخوام بگم که آزاد دوم نیست ولی اونطورم که بعضی هامیگن نیست اساتیدما همگی یا مال شریفن یا تهران یا امیرکبیر - مثلا معاونت آموزشی دانشگاه شریف یا مدیرگروه طراحان سوالات ارشدسراسری استادای ما هستند اگربخواین نام میبرم واتفاقاخیلی هم سرشناسن توی دانشگاههای خودشن ومعتبرن - عمراهم یک صدم نمره اضافه نمیدن من خودم همزمان دانشگاه علامه رشته مترجمی هم قبول شدم ولی علوم تحقیقات رو انتخاب کردم
  • مرتضی A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    3 5
    خودم یه ازادی هستم و تعصبی ندارم اما اینو بگم که واحد مشهد و.... واحدهای عالی هستن البته در بعضی رشته و نباید به دانشگاههای با سطح پایینتر ازاد فقط نگاه کرد و باید اینو همه قبول کنیم که ازاد دانشجویان واقعا عالی دارد چون بنده هم در تهران و هم درفردوسی و دیگر دانشگاههای دولتی دوستانی دارد وبا مقایسه میفهمم که ازاد مشهد و قزوین و...بهترن در بعضی رشته ها وزمان قدیم بود که دانشگاههای سراسری عالی بودن.
  • م A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 3
    ببینید به نظر من این مطلب ناقص هستش از مدیر وب سایت تقاضا می کنم عواملی که بستگی داره که رنکینگ دانشگاه بالا بره رو بزارن تا بچه ها بتونن بهتر در مورد این مسئله قضاوت کنن خودم چندتا از این مسائل رو میگم تا بهتر متوجه بشن 1.تعداد هیئت علمی 2. متراژ دانشگاه 3. مقالات علمی 4.... یک مسئله دیگه هم که هست اینه که هر دانشگاه دولتی برای خودش جدا گانه حساب میشه ولی دانشگاه آزاد همش زیر نظر یک مجموعه است یعنی شما بامدرک هر دانشگاه دولتی اول باید ترجموشو مهر همون دانشگاه دولتی رو بزنی بعد بری خارج برای ادامه تحصیل ولی دانشگاه آزاد اینطور نیست شما ازهر واحد دانشگاه آزاد باشی باید بری مهر دانشگاه آزاد تهران رو بزنی اینجاست که اگه توجه کنید دانشگاه آزاد اسلامی هیچ اسمی رو یدک نمی کشه
  • حامد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 33
    به نظر من که هم دانشگاه ازاد و هم سراسری رو تجربه کردم بچه ها مطمین باشید راس میگن خیلی از دانشگاه های ازاد اصلا در سطح دبیرستانم نیستن . حق با اکثریت که میگن دانشگاه ازاد اصلا دانشگاه نیست .(میزان رای ملت است)
  • حامد IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    3 5
    پس دانشگاه محقق اردبیلی بوقه؟اکثر دانشجوهای این دانشگاه تو ارشد از دانشگاه های تهران قبول میشن.اونوقت چطور حتی تورنکینگ هم اسمش نیومده؟؟
  • مهدی A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    10 8
    من هم دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری رو تجربه کردم و می تونم بگم رفیقمون راست میگه و همیشه از اینکه دوره ای از تحصیلاتم رو در دانشگاه آزاد گذروندم پشیمونم
  • مسلم A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 7
    من در دانشگاه دولتی در رشته مکانیک خودرو درس خوندم از دوران هنرستان مکانیکی کار کردم تمام زیرو بم مکانیکی هم دستمه تا جایی که در دانشگاه بعضی از اساتید برای تدریس با من مشورت میکردند.ولی متاسفانه بعضی از اساتید محترم مثل اینکه از دانشجو طلب کارند و حق دانشجو رو نمیدند میدونید چرا**** سطح فکرشون این طوره که دانشگاه دولتیه نمره پایین میدن که سطح دانشگاهشون بالا بیاد و نمی دونند سطح دانشگاه وابسته به بار علمی دانشجو میباشد.
  • علی A1 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    8 9
    ببینید، ایرونی بازی در نیارید و تعصب الکی نداشته باشید! من خودم دانشگاه تهران درس می خونم، ولی قطعاً شریف از ما بهتره و قطعاً هم ما از امیرکبیر. این دوستانی هم که از این آمارای تولید علم و این چیزا می یارن و می گن آزاد اوله، این آمارا از اون تیپ آماراییه که می گه ایران اقتصاد هفدهم دنیاست، یه سری باور می کنن! اوّلاً که آزاد که سهله، تو هر دانشگاهی باشی وقتی پول سابمیت کردن مقالتو بدی احتمال قبول شدن مقالت بالا می ره. دوماً تا دلت بخواد کنفرانس درپیت هست که هر چی بفرستی قبول می کنن.
  • علی A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    8 3
    ... ادامه نظر قبلی این حرف اساسا توهین به دانشجوهای آزاد نیست، چرا که نظام مدیریتی و نظارتی که توی دانشگاه آزاد هست رو تو هر دانشگاهی بیاری اون جوری می شه. به لطف آقای وزیر دانشجو، مهمانی دادن به دانشجوها مثل آب خوردن شده (یعنی عملاً تف می ندازن به کنکور و نتایجش) و من آدمهایی از آزاد رو دیدم که اومدن سر فلان کلاس ما، بدون این که پیش نیازش رو پاس کرده باشن! خب الان من می تونم فرض کنم آزاد صاحب داره؟! این که آزاد تهران بود دیگه وای به حال شهرسستانش! البته قطعاً آدمهای زحمتکشی هم اونجا پیدا می شن که نمونشونو تو تلویزیون و این چیزا می بینید، ولی باید قبول کرد که در اقلیت هستند.
  • اذین A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    5 6
    واقعا برای قشر دانشجو و تحصیل کرده ی مملکتم متاسفم که به خاطر یک پستی که به درستیش نمیشه اعتماد کرد این همه بگو مگو می کنن.معمولا این نوع آمار هارو توی سایت مربوطه اعلام می کنن مثل پرتال وزارت علوم نه توی همچین سایتی.بعدشم کسانی که توی دانشگاه های دولتی چه آزاد می رن می دونن که برای استخدام در جایی الان دیگه کسی به رنکینگ دانشگاه ها نگاه نمیکنه به رشته و مدرک نگاه می کنن.الان در ایران کسی که مهندسی عمران از شزیف میگیره با کسی که از ازاد جنوب میگیره هیچ فرقی نمی کنن در آخر به هردوتاشون مهندس می گن.
  • جناب فردوسی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    8 5
    فدوسی مشهد از همه دانشگاه ها یه سروگردن بالاتره باید اول میشد.حالانمیدونم چرا این کج سلیقه ها دانشگاه های در پیتو اول گذاشتن
  • باران IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 3
    من ازدانشجوهای دانشگاه آزادشهرستان خوی هستم یکم وضع آموزش واقعن گله منده ولی اگه دانشجوخودش بهوادمیتونه توهمه جااول اول بشه مثل من که معدلم 19/75هستآزادوسراسریم فذق نمیکنه آخرش به هردوتامیگن مهندس نمیگن برومدرکت وبیارببینیم ازکدوم دانشگاه فارغ شدی.....
  • جوادي A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 15
    واقعاّ مسخره ست دانشگاه ازاد اسلامي توليد علم كه نكرده هيچي مدرك هاي تحصيلي رو هم بي ارزش كرده وفقط يك نون دوني شده واسه ي بعضي ها واونايي كه ازش دفاع مي كنن واسه ي اينه كه خودشون رو گول بزنن كه پولي كه دادن به باد نرفته است. با اين حال نكته ي مهم اينه كه مدرك ها ي تحصيلي رو با خاك يكسان كرده اند. در كشور ما مدرك حكم يك ارزش پيدا كرده ومتاسفانه اين طرز فكر كشور مارو روز به روز عقب افتاده تر مي كند و اثراتش رو هم مي بينيم كه الان بعد از گذشت حدود 50 سال از ساخت پرايد خودرو سازي ايران هنوز كه ولش نكرده هيچي مدل هاي آشغال ترش رو وارد بازار مي كنه .كره جنوبي كه 45 سال پيش توليد پرايد رو متوقف كردهالان ماشين هاي هيونداي خودشون رو به كشور ما صادر مي كنن اين يعني بدبختي محض.
  • niusha A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 5
    کسانی که این امتیازارو به دانشگاه ها دادن یکی مثل منو شما نیستن 4تا ادم با سوادن من خودم برق دانشگاه شیراز میخونم به نظرم که ازاد خیلی بهتره
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    11 1
    qiau.ac.ir هر کی میگه ملی بهتره به ازاد قزوین سر بزنه خودش قضاوت کنه
    • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      13 4
      خداییش آزاد قزوین توی ربوکاپ از شریف هم جلوتر هست!بعضی ها اینو قبول نداشتن،اما امسال که با وجود دانشگاه شریف،آزاد قزوین بیشتر مدالهارو درو کرد اونوقت حساب کار برای دوستانی که شاخ و شونه می کشیدن یکسره شده!
  • حميد IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 1
    رتبه يك دانشگاه به عواملي مانند دانشجو ، استاد ، كتابخانه ، آزمايشگاه و غيره بستگي داره موقعي كه ميگن دانشگاه هاروارد بهترين دانشگاه جهان است بي دليل نگفته اند اگر دانشگاه شريف ، آزاد و تهران امكانات خود را يكي كنند باز به گرد پاي هاروارد نمي رسند بهترين ها ي ايران به علوم پزشكي تهران ميروند كه همين ها بايستي توليد علم و خروجي هاروارد را مطالعه كنند حتي ژاپني ها قبول دارند هاروارد بهترين دانشگاه جهان است آن موقع ما شاخ و شونه ميكشيم
  • mastane IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 1
    من خودم مکانیک تهران جنوبم ولی خداوکیلی اگه هم مکانیک ازادو قبول شی هم امیرکبیر کدومو میری؟؟معلومه دیگه
  • مهدی سرولات IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 1
    وقتی به کامنتها نگاه میکنیم متوجه یه چیزی میشیم که تقریبا تو همه مشترکه (تعصب به دانشگاه محل تحصیل) سوال اینه که فرق بین کسی که دانشگاه تهران خونده و یکی تو یه دانشگاه بی نام و نشان تو یه شهر کوچک وقتی که معمولا هر دو در یه سطح بدون تولید علمی هستن و مهمتر بدون شغل مرتبط چی هست؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    5 2
    دوستان عزیز اشتباه نکنید دانشگاه آزاد یه پکیچ ارایه داده که فقط دانشگاه های آزاد تهران هست مثل تهران مرکز علوم تحقیقات تهران جنوب و ... پس همه دانشگاه های ازاد ایران نیست .
  • مرضیه1368 A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    4 1
    سلام به همگی من با این نظرسنجی کاری ندارم فقط خواهشا هرکی اطلاعات زیادی داره به من بگه برای ارشد کامپیوتر ارزش داره من دانشگاه ازاد قزوین یا همون باراجین درس بخونم یا نه؟ ممنونم از راهنماییتون
    • مصطفی A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      1 3
      سلام .ببین هیت علمی خوبی داره برای کامپیوتر ودوم این که میتونی دانشگاه دولتی خوبی قبول بشی چرا میخوای آزاد بخونی؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 1
    به نظر من جایگاه امیرکبیر باید بالا تر می بود
  • نوام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    5 1
    دانشگاه آزاد رو اورده علامه طباطبایی و الزهرا رو نیورده خوب اگه میدونستیم اینجوریه واسه سراسری انقد خودمون رو به آب آتیش نمیزدیم!! :|
  • موجا IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    7 3
    بابا واقعا متاسفم مدرك داريد ولي عقل ندارين ببخشين ها بعضي ها ناراحت نشن هي بگن توهين توهين در حد من هست يا نيست به اين نكته توجه كنيد چه دولتي چه آزاد همه بيكاريد و الافيد خودمم روش. با مدرك ارشد مديريت صنعتي دانشگاه دولتي اما دارم خيابونا رو متر ميكنم حتي مديريت 2گوسفند رو هم به ما نميدن بريد دنبال بند پ باشيد كه از هزار مدرك با ارزش تره چه ملي باشه چه آزاد فداي اونا كه گرفتن.
  • ناشناس A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 1
    امتیاز دانشگاه آزاد رو تقسیم بر تعداد واحد های آموزشیش بکنید نتیجه خیلی جالب میشه.
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 2
    پس رتبه دانشگاه فنی وحرفه ای چی؟ اگه دانشجویان فنی امکانات دانشگاههای دیگه رو داشتن الان ایران یه شکل دیگه داشت و خیلی بهتر بودچون توی این دانشگاهها علم با صنعت پیوند خورده و دانشجو هاش هم سواد علمی خوبی دارن هم سواد عملی (به خصوص کارشناسی ها) یکی از این مراکز دانشکده فنی منتظری مشهده که توی روباتیک از دانشگاههای دیگه جلو زده وهمین طور هر سال 20 تا 30نفر ورودی ارشد به دانشگاههای معتبر تهران و شریف و... میده . با اینکه دانشگاه فنی وحرفه ای تازه تاسیس شده ولی پیشرفت خوبی داشته
  • سها A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 4
    دانشگاه فقط دانشگاه آزاد علی آباد کتول.ماااااااااااااااااااااااااااااهه
  • مصطفی A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    8 1
    سلام .به جای بحث با هم. درستون رو بخونید.که موقع امتحان زیر برگه واسه استاد انشا ننویسید
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    9 7
    این رتبه بندی دقیق ترین رتبه بندی ای هست که بعضی از دوستان چشم ندارن ببینن. واقعا" نمی تونم بفهمم که چرا بیشتر دوستان به رتبه ی دانشگاه آزاد گیر دادن. حاضرم قسم بخورم که خیلی از نخبه ها و محققهای دانشجوی ما از همین دانشگاه های آزاد هستند.چرا؟ چون که فرق بین دو نفر توی یه کنکور بی اعتبار چند ساعته مشخص شده.اون دانشگاه نیست که به طرف مقام میده بلکه برعکس. همیه ی شما آلبرت انیشتین رو خوب میشناسید. تا دوره ی دبیرستانش ،دوستان و مادرش او را کند ذهن تلقی می کردند.اما چه شد؟
    • پریا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      7 3
      آخه به هر کی بگی آزاد از شریف بالاتره شاخ در میاره...میتونی امتحان کنی گلم(: اینیم که میگی چشم ندارن ببینن...بیشر در مورد ما صادقه تا ما...
  • امید A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    19 4
    به نظرم واحد علوم و تحقیقات و فنی مهندسی تهران جنوب و واحد قزوین دست کمی از دانشگاه های سراسری ندارن...ولی تقریبا میشه گفت بقیه تعطیلن
  • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    4 2
    مهم دانشگاه نيست.مهم رشته است وفكرخلاق.معماري بخوني يه كم هم خلاق باشي توحين تحصيل بالا ٥ تومن ماهيانه درامدداري.زنده باد
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    5 2
    مخاطبين عزيز هيچ فرقي نمي كنه كه كدوم دانشگاه اول كدوم دوم؟؟؟ مهم اينكه هرچي كه هستش باعث افتخارن//////
  • ناصر A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 3
    من خودم دانشگاه شیراز هستم که 6 .ولیی دانشگاه آزاد به خاطر اینکه همه ی واحد هاش یکی منظور میشه امده دوم چون اگه بدونید این رنک با تعداد مقاله است که دانشگاه ازاد کلی استاد داره حالا یک دانشگاه دولتی نسبت به دانشگاه ازاد ی تعداد محدود استاد داره این رنک دلیلش این دوستان بی خودی مشکوک نشید
  • عباس EU ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 7
    ببین دانشگاه ازاد از دولتی بهتره چرا چون الان مجوز وزارت علوم را به موسسات کوچه بازاری هم میدن
  • ستاره A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    7 10
    معلومه که شریف اوله ...این ک نیاز به رتبه بندی و این حرفا نداره ...من خودم حاضرم نصف عمرم رو با درس خوندن توی دانشگاه شریف عوض کنم ...اصلا زندگی خالص هست ...ولی حیف که قبول نمیشم شریییف حیف :-(
  • سرخون A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    12 5
    مهم نیست هر کجا تحصیل کرده باشید آخر بیکارید نگران رتبه بندی نباشید،پارتی پارتی.........................
  • سیدرضا بازیار A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    1 2
    ممنون
  • mahsa A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    5 8
    چرا بعضیا بهش زور میاد که واقعیتو قبول کنن .من خودم دانشجوی علوم پزشکی آزاد تهرانم ...بقدری سطح علمی دانشجوها و اساتید و کلا کلاساو آزمایشگاه بالاست که به شخصه تو خیلی از دانشگاه های دولتی تهران ندیدم ..اونایی که هی میگن ازاد فلانه آزاد بیثاله بجای حرافی کردن برن یکم تحقیق کن مثلا اونایی که میگن چرا آزاد دوم؟ میدونن دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی و علوم دارویی، علوم دندان پزشکی و علوم تحقیقات چنان نظریه ها و طرحایی به جهان اراءه داده که از نظر جهانی رتبه دوم رو گرفته تو کشور؟ اول اطلاعات کسب کنید بعدا بجای حسادت و زور اومدن به بعضیا بیایین نظر بدید
  • کامبیز IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    4 5
    سلام علیکم طی یک پرسشنامه از 1500 نفر گفتن دانشگاه آزاد حالا شاید دوم نباشه ولی در 15 دانشگاه اول کشور هست به طور مثال دانشگاه علوم تحقیقات و ازاد مشهد یا ازاد تبریز بار علمی اساتید و دانشجویانش بالاست.
  • خسروانی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    1 6
    باسلام لطفایکی بگه منظورتان آزاداسلامی سازمان مرکزی است؟
  • بصیرت A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    3 6
    خسته نباشید تازه رتبه اول دانشگاه ایرانی 170 جهان است، علم مون اصلا پیشرفتی نکرده
  • حسین US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 4
    این دانشگاه ازاد اسم نداره اخههههه
  • بیتا IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    11 6
    سلام به هموتون من تازه دارم راهنماییم را تموم میکنم خیلی دوست دارم برم دانشگاه صنعتی شریف تورو خدا همتون برام دعا کنید تا من برم این دانشگاه خیلی ممنون.بعدشم هرکی هر جا هست و هرچی داره باید به جایی که وایساده و چیزایی که داره افتخار بکنه و من به این که ادم های با شعوری در مملکتم زندگی میکنند افتخار میکنم فقط ی چیز دیگه تورو خدا چ به جایی رسیدید چ نرسیدید هوای مامان باباتون رو داشته باشید و هیچ وقت فراموشش نکنید همتون بوووووووووووووووووووووووس دعا یادتون نره بااااااااااای
  • رضا A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    5 4
    دوستان چرابه جان هم افتادید دانشگاه های ما باید از حالت انتزاعی گری خارج بشن یعنی نباید علم برای علم باشه از این لحاظ اگه یک دانشگاه دور افتاده ی علمی کاربردی بتونه مشکل مردم اطرافش رو با علومش حل کنه بهتر از دانشگاه هایی هستش که فقط میخوان علم انتزاعی برای اونور آب در قالب مقاله منتشر کنن که به نظرم دانشگاه های طراز تهران توی این زمینه به خصوص در مورد علوم انسانی این طور هستن. لب مطلب من اینه که دانشگاه در مورد همه ی علوم به خصوص علون انسانی باید به نیروی محرکه ی اجتماعی و اقتصادی جامعه تبدیل بشن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    7 7
    چه مسخره دانشگاه پولی دوم؟؟/
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 1
    من میخام بدونم که دانشگاه تخصصصی فناوری های نوین امل مدرک تحصیلی که به دانشجویانش میده معتبر است یا نه
  • ناشناس IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    2 1
    رتبه دانشگاه علامه طباطبایی چنداست؟این همه میگن اولین دانشگاه خاورمیانه در زمینه علوم انسانی، پس کوش کجاست؟
  • سیدحجت حسینی A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 4
    با سلام این مباحث جنجالی نیست وهمین که دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بالا قرار دارد نشان از کیفیت مطلوب آموزشی این دانشگاه می باشد ومبالغه نیست اگر بگویم در سطح بعد از دانشگاه دولتی یا حتی همتراز آن قرار دارد چراکه اساتید یکی هستندواین آمارها را موسسات معتبر می دهندودانشگاه آزاد در کشورهای خارج نیز دارای شعبه است ومن به عنوان تحصیلکرده این دانشگاه از آن راضی می باشم وتاکنون حاضرم قسم بخورم که صدمی نمره ارفاق نشده است ÷س اینکه می گویند دانشگاه ÷ولی استیک تفکر غلط است وتا در این دانشگاه نباشی نمی فهمی باتشکر دانشجوی دانشگاه ازاد بیرجند
  • شاهرخ A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    3 3
    فکر کنم جدول رو برعکس گذاشتن
  • فاطمه A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    6 3
    به نظر من فقط چن دانشگاه ارزش خوبی دارن باقی اونها حکم دکان معاملاتی و یا مهد کودکو دارن مثل دانشگاه ازاد و غیر انتفاعی و پیام نور