چامسکی در گفتگو با خبرآنلاین گفت که آتش بس راه برون رفت از بحران غزه نیست.

جواد حیران نیا:

پروفسور نوام چامسکی زبانشناس معاصر و استاد بازنشسته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا در گفتگو با خبرآنلاین گفت: آتش بس راه برون رفت از بحران غزه نیست.
نوآم چامسکی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل مدت زمان مدیدی است که با مردم غزه در جنگ هستند و درگیری‌های اخیر با هدف جدیدی صورت نگرفته است گفت تنها راه برون رفت از بحران غزه پایان محاصره است.

استاد بازنشسته دانشگاه MIT در خصوص درگیری های اخیر میان اسرائیل و حماس گفت: در ابتدا باید توجه داشت که آمریکا و اسرائیل مدت زمان مدیدی است که با مردم غزه در جنگ هستند و تنها می توان آنرا در حال حاضر آخرین اقدام آنها علیه مردم غزه دانست.
چامسکی در خصوص هدف اسرائیل از درگیری‌های اخیر نیز بر آن است که اهداف این حمله نیز مانند حملات پیشین است و اتفاق جدیدی نیفتاده است.
چامسکی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها این بار پرتاب راکت از سوی حماس را دستاویز و بهانه  حملات خود قرار داده اند گفت:  مانند همیشه تنها و شیوه‌ای که برای توقف درگیری‌ها وجود دارد توافق برای یک آتش بس از سوی دو طرف است اما این چاره اصلی برون رفت از بحران غزه نیست.
چامسکی می‌گوید: راه برون رفت از این وضعیت این است که اسرائیل به محاصره غزه پایان دهد و اسرائیل به مردم غزه اجازه دهد که زندگی عادی و آرام خود را داشته باشند.

به گزارش خبر آنلاین جنگ هشت روزه غزه که با ترور  احمد الجعبری یکی از رهبران برجسته حماس توسط جنگنده های اسرائیلی آغاز شد سرانجام در شامگاه 22 نوامبر با میانجیگری مصر و آمریکا به آتش بس منجر شد. اما همانگونه که نوآم چامسکی نیز به آن اشاره کرده تا زمانیکه اسرائیل دست از محاصره غزه بر ندارد هر آن احتمال آغاز مجدد درگیری ها در شکلی جدید وجود دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    19 15
    زنده باد پروفسور چامسکی
  • وحید IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    3 6
    چرا جو گیر میشی برادر (( زنده باد چامسکی )) !!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    8 3
    این اولین بار که به چامسکی میگید پرفسور