۰ نفر
۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱

فارس نوشت:

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به نقش پشت پرده قطر برای برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی از پیشنهادات دوحه به حماس خبر داد.
 روزنامه الاخبار نوشت که قطر در پشت پرده در روند مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، ایفای نقش می‌کند.

بر اساس این گزارش قطر پیشنهاداتی را به حماس ارائه کرده که از جمله آن اعطای سالانه یک میلیارد دلار کمک مالی به دولت هنیه، بازسازی فرودگاه بین‌المللی غزه و از سرگیری فعالیت آن که از سال 2001 متوقف شده و نیز قطع روابط با ایران در مقابل برقراری آتش‌بس 10 ساله با رژیم صهیونیستی است.

الاخبار به جزئیات بیشتر پیشنهاد قطر اشاره‌ای نکرد.

پیش از این پایگاه خبری المنار در همین راستا با انتشار گزارشی اطلاعاتی به نقل از منابع فلسطینی از محتوای مذاکرات امیر قطر با اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه پرده برداشت و ماهیت و اهداف اصلی این دیدار را فاش کرده بود.

المنار نوشت که امیر قطر در این دیدار از هنیه خواسته است که اگر می‌خواهد کمک‌های مالی و اقتصادی دریافت کند، باید ائتلاف خود با ایران را که به زعم وی دشمن اسلام و مسلمین است، متوقف کند.

این منابع از زبان اسماعیل هنیه شرط‌هایی که امیر قطر در این دیدار قرار داده بود را به این صورت بر شمردند:

- توقف ائتلاف با ایران

- آغاز مذاکرات با اسرائیل بدون پیش شرط

- به رسمیت شناختن اسرائیل

- به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و عدم اصرار به بازگرداندن بخش شرقی آن

- اعلام توقف مبارزات مسلحانه و وارد شدن در مسیر مذاکرات

با رد این درخواست ها از سوی اسماعیل هنیه، امیر قطر آخرین اولتیماتوم‌ها را به وی داده و مدت دیدار خود از غزه را نیز از دو روز به چند ساعت تقلیل داد و مبلغ وعده داده شده برای کمک به غزه که بالغ بر 600 میلیون دلار بود را نیز به 350 میلیون دلار تقلیل داد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    85 19
    از کسی که پدر خودشو کشته برای اینکه به حکومت برسه انتظار دیگه ای نمیره
    • بدون نام IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      2 0
      صرف نظر از فحاشی و کنایه ها که باز طبق عادت شروع شد، سوالی که تک تک ایرانی ها و به خصوص مسئولان این کشور باید از خود بپرسند، این است که چرا ما پیشنهاد نون و آبدار و وسوسه کننده ای برای این کشورها و سایر کشورهای دنیا نداریم؟ غیر از این هست پیشنهادات دستگاه دیپلماسی فقط من باب عبارت "خطرناکه حسن، دست نزن" بوده است. قطر با یک پیشنهاد وسوسه کننده سراغ آنها رفته. و یکی از شاخصه های این پیشنهاد این است که در خفا به مسئولان فلسطینی داده نشده است. بلکه آنقدر خلاقانه و بی پروا است که علنی اعلام شده.
  • مسعود IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    65 16
    واقعا که حیف نام گوسفند که شما را خطاب کنند، گوسفند هم نوع و هم زبان خودش رو طعمه گرگ نمیکنه ..... نامرد
    • saeeid IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
      38 7
      خدایا این همون قطریه که برای سوریه دایه بهتر از مادر بود حالا شده گوسفند>اونجا هم گوسفند بودن اینجا هم گوسفندن
  • یک ایرانی هوشیار IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    45 3
    ببخشید امیر قطر نگفتند اگر فلسطین رابطه اش را با ایران قطع کرد که مثلا اسلام حفظ شود بعد فردایش اسرائیل خوش قول !! ، به غزه حمله کرد فلسطینان از کجا موشک بیاورند جوابشان را بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! حتما همه کشورهای عربی دست به دست هم میدهند وحال اسرائیل را می گیرند که دیگر به قولش پابند باشد!!!!!! و همه طبق معمول یکصدا به اسرائیل می گویند : بد بد بد !!!!!
  • امیر IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    19 5
    تاحالاهم که عربهای حوزه خلیج فارس زندهاندبخاطرترس اسرائیل ازایرانه وگرنه اسرائیل جلوترازفلسطین سراغ این کشورهامی رفت
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    14 13
    دوستان اول ثابت کنید امیر قطر چنین پیشنهادی داده است، بعد روی آن بحث کنید! آن روزنامه لبنانی هم منبع خبر خود را ننوشته و بعید نیست یک گمانه زنی رسانه ای باشد!
  • علیا A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    13 6
    خیلی جالبه. یه موقعی به این فکر میکردم چرا قطر اینقدر روابطش رو با حماس گسترده کرده و همیشه هم دنبال گسترش بیشتر این روابط هست. در حالی که همین قطر روابط خیلی خوبی با اسرائیل داره. چند وقت پیش به این نتیجه رسیدم که اعراب در نظر دارند با حمایت قطر از حماس یه جورایی حماس رو از ایران دور کنند. تا نفوذ ایران بر حماس کم و کمتر بشه. الان با خوندن شروط قطر برای حماس به درست بودن نتیجه گیری خودم پی بردم. به فضل الهی ماجرای غزه به نفع اسلام پیش میره و پیروزی حماس میتونه به وزن سیاسی ایران به عنوان بزرگرترین و احتمالا تنها ترین حامی حماس اضافه کنه.
  • خلیج فارس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    22 6
    اینا نسل تا نسل با پول کثیف زندگی کردن و ماندن چون از اجدادشان به ارث بردناینگونه زندگی کردنو اونم به هر قیمتی !اخه یکی نیست بگه بزغاله مگه شرف و عزت یه ملتو میشه با یه میلیارد خرید؟
  • علی EU ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    3 2
    درود بر شرف سید ناصری سید مقاومت سید کرامت سید عزت سید شرف سید حسن نصرالله درود بر همت این مرد. لحظه ای این عرب غیور رو با این اعراب شکم باره ی ترسوی گوسفند صفت نمی توان مقایسه کرد.
  • جنوبی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    2 0
    سلام. کاش اول ثابت میکردید که این پیشنهاد صحت داشته و بعد فحش میدادین!!.. کاش میشد یه خورده بدون تعصب به اینجور مسائل نگاه کرد.. هروقت یکی از اعراب یه کاری کنه دلیل نمیشه که همه ی اعراب بد هستن.. درمورد ما ایرانی ها هم همینطور.. متاسفانه ما هر خبری رو که میشنویم زود باور میکنیم و این خیلی بده