دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت چند نفر در رابطه با مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که در زندان رباط کریم جان سپرد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ عباس جعفری دولت آبادی، امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 20 (دادسرای انقلاب) در جمع خبرنگاران درباره پرونده ستار بهشتی گفت: ما زمانی که از خبر فوت وی باخبر شدیم، به سرعت پرونده تشکیل دادیم، تحقیقات مفصلی صورت گرفت، بازپرس پرونده از هم‌بندی‌های وی در زندان اوین، پزشک معاینه‌کننده و مامورانی که در این ایام متهم را در اختیار داشتند تحقیق به عمل آورد همچنین روز گذشته جلسه خوبی در مجلس برگزار شد و توضیحات مبسوطی ارائه شد.

او گفت: سیاست قوه قضاییه رسیدگی بدون اغماض به این پرونده است و این روزها اگر ما مطلبی نمی‌گفتیم، به معنای عدم موضع‌گیری نبود بلکه به معنای این بود که ممکن است بیانات ما باعث شود تحقیقات سوخت شود و سکوت ما از سر این بود که تحقیقات از بین نرود.

دادستان تهران اظهار امیدواری کرد که تا 10 روز آینده تحقیقات کامل شود و اظهارنظر روشنی داشته باشند.

جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه افرادی بازداشت شده‌اند، گفت: روز گذشته چند نفر از افراد بازداشت شدند.

خبرنگاری خواهان بیان سمت این افراد شد که دادستان از بیان آن خودداری کرد و تاکید کرد: سیاست قوه قضاییه این است که اگر تخلفی صورت گرفته، بدون اغماض به این پرونده رسیدگی شود و اگر خدایی نکرده مطالبی بی‌جهت در رسانه‌ها منتشر شده، از آنها جلوگیری شود. در عین حال نباید از یاد برد که پلیس و قوه قضاییه زحمات زیادی می‌کشند.

 

اعتصاب غذا در زندان صحت ندارد

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اعتصاب غذای برخی زندانیان اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی دراین باره، گفت: این خبر از اساس دروغ است. اعتصاب غذایی وجود ندارد، درخواست‌هایی دارند که ما آنها را بررسی کرده‌ایم.

جعفری دولت آبادی همچنین گفت: نسرین ستوده روز گذشته با فرزندانش و خانواده دیدار و ملاقات داشته است.

او همچنین در مورد پرونده اخلال گران ارزی افزود: 47 نفر در این خصوص دستگیر شده اند که 3 نفر آنها 10 روز قبل شناسایی و بازداشت شده اند. تحقیقات مبسوط ادامه دارد و بخشی از تحقیقات به دلیل بررسی حسابها طول می کشد و امیدواریم هر چه زودتر پرونده به دادگاه برود.

جعفری دولت آبادی همچنین در مورد پرونده شکایت دولت از دو مداح تهرانی گفت: یکی از مداحان تبرئه شده و دیگری محکوم شده است.

او درباره آخرین وضعیت پرونده قتل در خیابان شهید مدنی گفت: براساس مطالب گفته شده از سوی متهم، پرونده روانپزشکی تشکیل شده و نظریه روانپزشکی مبنی بر بیماری روانی متهم است. این پرونده به کمیسیون بدوی ارجاع شده تا تحقیقات کامل شود.

جعفری دولت آبادی همچنین در مورد خبر بازداشت یکی از مدیران فوتبالی (مشاور رئیس فدراسیون فوتبال) ادامه داد: این موضوع قدیمی است، ولی متهم شناسایی و در مرحله بازپرسی قرار دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    148 1
    من حقیقتا این اقای بهشتی را نمی شناسم و طبعا نمیدانم مرام و مسلکش چه بوده و یا در وبلاگش چه چیزی می نوشته، اما به نظر من باید به طور قاطع برخورد شود؛ شاید اگر احکام دادگاه کهریزک به مجرمان واقعی ابلاغ شده بود این اتفاق تلخ هرگز نمی افتاد! امیدوارم مسئولانی که به متهم پرونده کهریزک پست دادند متوجه باشند که این میوه ای که اینبار در زندانی دیگر درو کرده اند نتیجه همان بذری است که کاشته اند
  • مصباح IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    110 0
    انشاله بعد از ده روز ببینیم ماجرا چه بوده