هشت ماه از سال 91 گذشته است؛ اما معلمان خارج از کشور می گویند هنوز حقوقی نگرفته اند.

امید کریمی: آزمون اعزام به خارج از کشور  برای معلمان بسیار آشنا و دوست داشتنی است؛ هرسال آموزش و پرورش آزمونی برای گزینش تعدادی معلم برای مدارس ایرانیان خارج از کشور برگزار می کند. معلمان بسیاری برای پذیرفته شدن در این آزمون سر و دست می شکنند؛ به هرحال اقامت در خارج از کشور، تجربه ای است که برای قشر فرهنگی، تقریبا به رویا می ماند.

اما با پذیرفته شدن در این آزمون، معلمان دوسال تجربه زندگی در خارج از کشور را بدست می آورند و البته حقوقی بسیاری بیشتر از حقوق معلمان داخلی می گیرند؛ هم به دلار و یورو و دیگر ارزها و هم بیشتر از حقوق معمول. همچنین اعتباری گرانقدر به سابقه کاری آنها افزوده می شود و این خود بسیار ارزشمند است.

اما شاید از امسال دیگر این آزمون و اعزام برای معلمان جذاب نباشد؛ معلمان خارج از کشور می گویند در سال 91 هنوز حقوق نگرفته اند.

سال تخصیلی هنوز شروع نشده بود که معلمان برای خبرآنلاین نوشتند: "حقوق فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور 6 ماه است که پرداخت نشده!  و این در حالی است که حقوق سایر کارگزاران نهادهای حاضر در خارج از کشور به صورت منظم و ماهانه پرداخت می شود. با وجود این که حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به نیروهای اعزامی دیگر ارگان ها، به طور قابل ملاحظه ای کمتر است، با این حال عدم پرداخت حقوق از اول فروردین ماه سال جاری تا کنون باعث گردیده تا وضعیت بسیار سختی برای معلمان ایجاد گردد تا آن جا که در تامین مخارج روزمره و پرداخت اجاره بهای مسکن با مشکل جدی روبرو شده اند."

البته روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: محال است این حقوق پرداخت نشده باشد.

با این حال معلمان چیز دیگری گفتند: "از معلمان اعزامی هستیم. از اول فروردین حقوق دریافت نکرده ایم. نمی دانم این آقای مسئول بر چه اساسی اظهار نظر کرده است.( حوزه آسیای میانه)"

و همچنین: "نمی دانم این اقای مسئول از کجا این قدر با اطمینان حرف می زند لطف کنند با چند تا از معلمان خارج از کشور تماس بگیرند تا مطمئن شوند که حقوق پرداخت شده است یا نه. از فروردین تا به حال به ما حقوق پرداخت نشده است و دو ماه است که اجاره مسکن را نپرداخته ام واقعا با این کارها دارند وجهه ایران را از بین می برند."

و یا: "من دبیر مدرسه جمهوری اسلامی در کراچی هستم. از فروردین به هیچکدام مان حقوق نداده اند. الان برای اجاره خانه و مخارج دچار مشکل جدی هستیم. اینجا اجاره خانه را چند ماه جلوتر می گیرند.
یکی به داد ما برسه"

نظرات بیشتری هم در همین خبر دراین باره وجود دارد.

پیگیری های خبرآنلاین اما به یک پاسخ دیگر رسید: فقط فرهنگیان کانادا حقوقشان را دریافت نکرده اند : "ما تمام مطالبات فرهنگیان خارج از کشور را به وزارت امور خارجه پرداخت کرده ایم و دیگر مسئولیتی از این بابت نداریم وتنها فرهنگیان مقیم کانادا چنین مشکلی دارند وگرنه سایر کشورها از این نظر مشکلی ندارند واگر کسی هنوز حقوقش را در یافت نکرده می تواند مشخصاتش را برای ما ارسال کند."

اما دوباره معلمان از کشورهای مختلف برای خبرآنلاین نوشتند که حقوق نگرفته اند.

مثلا: "لطفا با آقای فرهادی بفرمایید احتیاجی به نام کشور و نام معلم نیست فقط کافی است با سرپرستی ترکیه تماس گرفته تا بفهمید در حوزه ی اسیای میانه همه مشکل دارند نه یک معلم خاص و درضمن حتی پیامی از لبنان هم بوده چرا فقط کانادا را یادتون مونده؟ لطفا به آقای فرهادی بفرمایید بیشتر تحقیق کنند در کشوری که من هستم (آسیای میانه) هیچ کدام حقوق دریافت نکرده ایم"

و همچنین: "اونوقت اون دوستمون که از لبنان پیغام گذاشته چی؟!اون هم حتما کلی گویی کرده و باید مشخص کنه که دقیقا از کدوم لبنان صحبت میکنه!!نه؟!روز اول که دوستانمون از عدم پرداخت 6 ماهه حقوق گله کرده بودند که شما با قاطعیت تمام این مساله رو تکذیب کردید و گفتید هیچ مهلمی در هیچ جای دنیا نیست که حقوقشو دریافت نکرده باشه حالا میگید فقط کانادا!!"

یک ماه بعد، پیگیری های خبرآنلاین به یک درخواست از سوی آموزش و پرورش رسید؛ مشخصاتتان را برای خبر آنلاین ارسال کنید تا مشکلتان حل شود

معلمان هم برای آموزش و پرورش نوشتند که هنوز حقوق نگرفته اند. اما باز هم مشکل انها حل نشد.

 

وزارت امورخارجه مسوول است؟

اما مشکل گویا از سوی وزارت امور خارجه بود؛ آموزش و پرورش بانی پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور نیست، معادل ریالی را به وزارت امور خارجه و بانک عامل می دهد و این وزارت خانه حقوق معلمان را پرداخت می کند.

خبرانلاین برای گرفتن پاسخ سراغ وزارت امور خارجه رفت. حتی در این مورد مکاتباتی هم انجام شد. اما هیچ جوابی برای ما ارسال نشد ولی در این مدت هم چنان کامنت های فرهنگیان نیز ادامه داشت .به هر حال پس از یک ماه دوباره رسیدیم به اول خط و دوباره با وزارت آموزش و پرورش تماس گرفتیم اما این بار با کمال تعجب علی فرهادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ضمن پذیرش این مشکل گفت: "حق با شماست حقوق معلمان پرداخت نشده بود اما با مذاکراتی که با بانک مرکزی در این خصوص داشتیم توانستیم مشکل معلمان خارج از کشور را حل کنیم و هفته گذشته تمامی مطالبات آن ها به حساب هایشان و به شکل ارزی واریز شده است واین وسط تنها یک مشکل وجود داشت و آن هم تبدیل ریال به ارز بود که خدا را شکر این مشکل هم بر طرف شده و اگر هنوز معلمی حقوقش را دریافت نکرده است می تواند با سایت آموزش و پرورشwww.medu.ir تماس گرفته تا به مشکلش رسیدگی کنیم." (اینجا را بخوانید)

و معلمان باز هم نوشتند حقوقی نگرفته اند. به عنوان نمونه: "حقوق و حق مسکن ما معلمین اعزامی به کشور ایتالیا از اول سال 91 تا الان 20 مهر پرداجت نشده است.......... شرایط برای ما سخت و مایه ذلت و خواری است."

و همچنین: "بنده معلم اعزامی به مدرسه اکراین هستم ،تا امروز 22مهرماه 91 هیچ حقوقی بابت 6 ماه گذشته به حساب من و دیگر همکارانم واریز نشده است.لطفا در صورت امکان پیکیری فرمایید."

و یا: "گله ازمتصدیان امرپرداخت حقوق ,کاش این همکاران خودشان رابجای ماقرارمی دادند, آن وقت می فهمیدندشرمندگی درپیش زن وبچه آن هم درغربت یعنی چه؟؟ 7ماه بدون حقوق تازه برای معلمینی که سال اولشان باشد. تقریبا 10 ماه بدون حقوق. دوستان شما در آن جایگاه قرار گرفته اید که وظیفه تان را انجام دهید و تا وصول نتیجه پیگیرباشید. والا این رسمش نیست معلم اعتباردارد. شخصیت دارد. شخصیت او را به حراج نگذارید.
اما تقدیر و تشکر خالصانه از سفیر محترم که در این مدت ازحقوق شخصی خودش کمک معلمان بود و من شایسته دیدم از وی تشکرنمایم. شما را به خداکاری کنید. والسلام"

 

مشکل از آموزش و پرورش نیست

اما حمیدرضا حاجی بابایی، همین هفته گفت که هنوز مشکل پابرجاست. وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل عدم پرداخت حقوق فرهنگیان خارج از کشور گفت: "مبلغ ریالی حقوق فرهنگیان خارج از کشور به حساب بانک ملی واریز شده و تنها مشکل در نقل و انتقال است که به زودی حل می‌شود. با دستور رئیس جمهور مقرر شده وزیر اقتصاد به زودی مشکل مربوط به دیرکرد در پرداخت حقوق فرهنگیان خارج از کشور را حل کند. این مشکل از سوی آموزش و پرورش نبوده و مبلغ ریالی آن از همان ابتدای تابستان به حساب بانک ملی واریز شده است و مشکلی که برای این فرهنگیان پیش آمده به علت نقل و انتقال بوده که به زودی رفع می‌شود." (اینجا را بخوانید)

اما معلمان همچنان بلاتکلیف هستند: "با سلام لطفا به اطلاع مسئولین و بزرگواران آموزش و پرورش برسانید که ما معلمان اعزامی واقعا سردرگم شده ایم ما در خارج از کشور باید اول کرایه خانه را پرداخت کنیم تا بتوانیم در خانه سکونت داشته باشیم و طبق توافقنامه ای که با موجر داریم اگر بیست روز از موعد پرداخت بگذرد و اجاره پرداخت نشود وی می تواند آب و برق خانه را قطع کند خواهشا به مسئولین بگویید ما هشت ماه (معادل 7000یورو و با نرخ یوروی آزاد معادل 30000000 تومان) اجاره پرداخت کرده ایم و هشت ماه با هزینه ی بالای زندگی در خارج از کشور زندگی کردیم و هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم . آیا شان یک معلم چانه زدن با موجر خارجی برای پرداخت اجاره خانه است ؟ تا چند روز یا ماه دیگر این وضعیت ادامه دارد ؟صاحبخانه از ما پول می خواهد قول شما به درد ما نمی خورد."

و این نظر هم قابل تامل است: "سلام من قراره امسال اعزام شوم ولی الان که 21مهره هنوزنتونستند بلیط بگیرند.مرکز میگه واسه تهیه بلیط مشکل اعتباری داریم سوال من اینه که وزارتی که توانایی تهیه بلیط هواپیما رانداره چرا آزمون برگزارکرده وداره نیروی جدید میگیره اول مشکل ماها را حل کنند بعد... وقتی بودجه ندارین چه اصراری دارین تو خارج از کشور مدرسه دایر کنین ویه عده مثل منو بلاتکلیف وسرگردان نگه دارین کی میخوادبه داد ماها برسه..." (اینجا)

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    18 3
    من در سال 90 قبول نهایی شدم و هنوز منتظر اعزام هستم ولی آقایان دوباره امسال آزمون برگزار کردند نمی دانم این چه نوع برنامه ریزی هست که مرکز امور بین الملل دنبال می کند؟
  • بدون نام GE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    30 2
    حداقل پول بلیط برگشت را بدهند تا برگردیم واقعا برای یه سفیر فرهنگی مملکت مایه ذلت است دولتش هیچگونه حمایتی از او نمی کند و هیچ تعهدی نسبت به او ندارد
    • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
      8 0
      گرجستان هوا خوبه ؟
  • بدون نام US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    7 0
    تازه شدن مثل دریانوردان
  • سرباز KZ ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    29 0
    پادشاهى در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیرى را دید که با لباسى اندک در سرما نگهبانى مى‌داد. از او پرسید: آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت: چرا اى پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت:.... من الان داخل قصر مى‌روم و مى‌گویم یکى از لباس‌هاى گرم مرا برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده‌اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالى قصر پیدا کردند، در حالى که در کنارش با خطى ناخوانا نوشته بود: اى پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل مى‌کردم اما وعده لباس گرم تو مرا از پاى درآورد!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    17 1
    همه اش وعده و وعید تو را خدا یکی از اونا را عمل کنید
  • معلم مسئول IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    10 1
    به نام خدا و با سلام بنده از جمله همکارانی هستم که آخرشهریور 91 پس از دوسال مأموریتم به اتمام رسید و به میهن بازگشتم ،بنده نیز 6ماه فوق العاده مأموریت و حق مسکن رادریافت ننمودم فقط از محل سرانه ی موجود در مجتمع حدود 3 ماه را مساعده گرفتم ؛بهرحال الان درداخل کشور هستم واگر مشکلی داشته باشم اقوام ودوستانی دارم که کمک حالم باشند اما دوستان عزیز و همکاران در غربت جزخدا پناهی ندارند و اگر از ناحیه ی نمایندگی سیاسی و دفتر مدارس حمایت نشوند ؛در درجه ی اول خود و خانواده بعدهم وجهه ی نظام اسلامیمان خدشه دار خواهد شد و چه بسا تاکنون در مواردی هم این اتفاق صورت گرفته باشد مسئولین محترم از خواب غفلت بیدار وهرچه سریعتر موضوع را تدبیر کنند که فردا برای جبران خیلی دیر خواهد بود وپاسخگویی در قیامت خیلی سخت.
  • یه سرباز دیگه KZ ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    3 0
    نگفتی چی شد که پادشاه به قصر رسید وعده اش رافراموش کرد؟؟؟؟؟؟؟
  • معلم اعزامی به اروپای شرقی UA ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    11 1
    عزیزان خبر آنلاین شما که زحمت پیگیری را تاکنون کشیده اید لطف کنید از بانک ملی هم سوال بفرمایید که موضوع چیست و اگر اعتبار ریالی را دریافت نموده چرا ارز را تحویل نمی دهد؟البته ما قبول داریم که ما را وزارت آموزش و پرورش اعزام نموده است وقطعا شخص وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد اما متاسفانه ایشان شانه خالی می کند،اگر حساب و کتابی در کار بود ایشان باید در صورت عدم توانایی حل این گونه مشکلات استعفا می دادند.
  • م-ز AZ ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    11 1
    معلم باکو هستم. ما هم 8 ماه حقوق نگرفتیم. همه آن هایی که در این کم کاری مقصرند به خدا واگذار کردیم و نخواهیم بخشید. آن ها باید در این دنیا و آن دنیا جوابگوی این ظلم بزرگ باشند.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
      1 0
      متولیان معلمان خارج از کشور.به داد معلمان خارج از کشور برسید / این حدود 8ماه حقوق نگرفتیم وصدای صاحب خانه ها در آمد/وقادر به تائمین هزینه های سنگین زندگی نیستیم /شما یک روز میتوانید بدون پول زندگی کنید
  • بد بخت MY ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    7 0
    با سلام. از معلمان اعزامی امسال به در یک کشور آسیایی هستم. با دلار 3800 تومانی حدود چهار هزار دلار با هزار بدبختی خریدم و اومدم به کشوری غریب و الان در اوج ذلت و خواری زندگی می کنم و حدود یک ماه است که خودم و زن و بچه ام یک غذای درست و حسابی نخورده ایم. منزلت و شان و شرافت من از بین رفته است. اگر به داد ما نرسند فاجعه ای در حد سومالی در اینجا برای ما رخ خواهد داد. لطفا منتشر کنید. سفارت ما را در حد یک گدای سر کوچه هم تحویل نگرفته است. در کشوری که کسی را نمی شناسم چگونه می توانم به کسی اطمینان کنم و خانه اجاره کنم, ماشین بگیرم، با جیب خالی چگونه خرید کنم؟ این وضع برای کشوری مانند ایران واقعا خجالت آور است.
  • بدون نام DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    16 0
    معلمی هستم از حوزه اروپا ؛ پیشنهاد من استعفای دسته جمعی و برگشت به ایرانه اوضاع روز به روز بدتر میشه و هیچ کسی جوابگو نیست
    • شاعر KZ ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
      5 2
      عزیزم برگردیم که کسی باور نمیکنه برای چی برگشتیم. یه پرونده هم برامون درست میکنن که از خدمت و ماموریت فرار کرده حالا خر بیار باقالی ببر!
  • معلم IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    15 0
    با سلام به شما که پیگیر این موضوع مهم هستید اما به نظر میرسد گوش اگر گوش وزیر و ناله اگر ناله ما انچه البته به جایی نرسد فریاد است بنابر این بهترین راه حل برگشت دسته جمعی همه معلمان است
  • Do morghabi dar meh CZ ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    16 0
    سلام. من همسر یکی از این دست فرهنگیان هستم .می خواستم از آقایون راس مملکت بپرسم اگه ارز ندارید پس چرا حقوق آقایون سفارتی سر وقت پرداخت می شه و ما باید با نون و ماست شکم بچه هامونو سیر کنیم و تلفن صاحبخونه رو هم که اجارشو7-6 ماهه ندادیم حتی الامکان جواب ندیم . واگذارتون کردم به خدا.
  • توانا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    19 0
    سلام، می خواستم از خبرآنلاین به خاطر تنها منبع خبری که مشکل فرهنگیان اعزامی را پوشش داده و در حال پیگیری است صمیمانه تشکر کنم. دو ماه پیش که به عنوان معلم اعزامی در یکی از کشورهای آسیانه میانه بودم مشکل پیش آمده برای پرداخت حقوق معلمان را به سایت خبری شما و چندین خبرگزاری و روزنامه دیگر منعکس نمودم که خوشبختانه خبرآنلاین تنها مرجع انعکاس درد دل معلمان اعزامی شد و بر خلاف سایر سایت های دیگر خبری، بدون مصلحت اندیشی و محافظه کاری گوش ناشنوای تعدادی از مسئولین را کشید! بسیار جای تأسف است که برخی بزرگان عمداً و گاهی سهواً به دروغگویی متوسل می شوند و به جای گرهگشایی به کار خلق الله گره افکنی می کنند. آیا هیچ مقام مسئولی است که هشت ماه حقوق نگرفته باشد و صورت را با سیلی برادران مسئول سرخ نگه دا...؟
  • بدون نام CN ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    11 0
    قبولی سال90هستم ومهر91باکلی بدبختی بلیطم اماده شد وخانه رااجاره داده وماشینم رافروختم وارز3350تومانی رابابدبختی تهیه کردم وامدم ماموریت.کرایه دوماه راکه پیش پیش میگرند.خرید اب اشامیدنی ونان کمیاب وگران گرفته تاپیداکردن غذای حلال مشکلاتیست که میشود تحمل کرد.اماتهدید کنسولگری به صرفه جویی و...برایم خیلی خیلی گران وغیرقابل تحمل است.نمیدانم این مسولین فردای قیامت درپیشگاه خداچه طور جواب خانواده مافرهنگیان راخواهند داد؟اگرتامین حقوق معلمان مشکل است,چراهرسال آزمون میگیرید؟چرامعلم میفرستید؟واقعابه مانیاز ندارید چرانیرومیفرستید؟راستی اگه ازبی پولی مجبورشیم برگردیم بابی خانمانی وبی پولی چه کنیم؟لطفاجواب این سولات رادرجلسه توجیهی سال92به قبولیهای جدید بدهید؟اقایان...
  • دبیر IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    12 0
    با سلام متاسفانه همچنان وعده و وعید ادامه دارد اخیرا حتی از تماس گرفتن با تهران هم منع شده ایم سفیر هم میگوید به ما گفته اند حتی یک سنت هم به معلملن ندهید حال انکه فراموش کرده اند ما برای بچه های انها امده ایم .چه احترام و تکریمی برای معلمان قائلند اقایان!! خواهشمند است از مسئولین هم جوابیه بخواهید تا حد اقل تکلیف خودمان را بدانیم. چون ما تاکنون از مدرسه قرض میگرفتیم ده ان هم در حال اتمام است. ( از اسیای میانه)
  • بدون نام GE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    15 0
    پایان این هفته کی می رسه بالاخره؟!!!
  • دو مرغابی در مه CZ ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    7 6
    سلام . ما بالاخره حقوقمونو دریافت کردیم و لازم می دونیم از خبر آنلاین به خاطر تاثیری که مطمئنا پیگیریهای مکررش بر مسوولین داشت تشکر کنیم. متشکریم و خدا نگهدار تا دفعه بعد!
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    6 1
    سلام با تشکر از زحمات و پیگیری شما بالاخره ما هم حقوق 4 ماه اول سال 91 یعنی تا آخر تیر ماه را دریافت کردیم. به امید دریافت بقیه حقوق ممنون از همه کارکنان و همکاران شما (آسیای میانه)
  • یخ زدگان مسکو RU ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    6 2
    سلام ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز پنجشنبه 23/9/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید.
  • یخ زدگان مسکو RU ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    6 0
    ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز شنبه 25 /9/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید. اینجا اوضاع ما بحرانیه دیگه اصلا پولی ندااااااااااریم. آقایان !!!به داد ما برسید.
  • یخ زدگان مسکو RU ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    7 0
    ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز دوشنبه 4/10/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید. ای کاش کسی هم یادی از ما بکند.با چه زبانی بگوییم اوضاع بحرانیست؟
  • بدون نام SN ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    9 0
    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی خوب شما که باعث شد همکاران حقوق 4 ماهه اول سال خود را دریافت کنند. اما هنوز این مسئله حل نشده است و از تیرماه تا کنون پرداختی صورت نگرفته است لطفا همچنان پیگیر موضوع باشید.
  • یخ زدگان مسکو RU ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    6 0
    ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز سه شنبه 12/10/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید. لطفا این خبر رو تیتر کنید شاید یکی به داد ما برسه
  • یخ زدگان مسکو RU ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    6 0
    ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز چهارشنبه 20 /10/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید. خدایا کمکمون کن
  • غریبی در دیار غربت AZ ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    11 0
    سلام ضمن اظهار تاسف و ابراز همدردی با معلمان مسکو ، ما معلمان باکو نیز 6 ماه است که حقوقمان را دریافت نکرده ایم و خواهش ما از مسولین این است که هر چه زودتر با پرداخت حقوقمان ما را از گرفتاری های ناشی از عدم پرداخت حقوق رهایی بخشند.
  • یخ زدگان مسکو RU ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    9 1
    ما معلمان اعزامی به مسکو تا امروز دوشنبه 25 /10/91 هیچ پولی دریافت نکرده ایم . لطفا به گوش مسئولین! برسانید. خدایا کمکمون کن اگه کسی راه حلی بنظرش میرسه لطفا کامنت بذاره
    • همیشه روزه دار RU ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
      1 1
      روزه آقا جان روزه.خیلی راحت نیت روزه ی ده ساله کنید وروزه ی ماه رمضان سالهای آینده راپیش پیش بگیرید.اینم راه حل
  • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    8 0
    با سلام ما معلمان ترکیه نیز 6 ماه است حقوق نگرفته ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • منتطر EU ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    5 0
    امروز 5 بهمن هیچ حقوقی گرفتید بگید لطفا
  • یخ زدگان مسکو RU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    5 0
    با سلام ما دریافت کردیم. ولی هنوز طلبکاریم
  • غریبی در دیار غربت AZ ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    18 0
    امروز 8 بهمن است و ما معلمان باکو بیش از 8 ماه است که حقوقمان را نگرفته ایم. هزینه های مسکن و زندگی بسیار سنگین است و ما هم به سختی و با قرض و وام روزگار را سپری می کنیم. از مسئولین مربوطه می خواهیم که هر چه زودتر در جهت احقاق حقوق تضییع شده ما اقدام نمایند.
  • غریبی در دیار غربت IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    15 0
    امروز 17 بهمن است و ما معلمان باکو حدود 8 ماه است که حقوقمان را نگرفته ایم.
  • معلم اواره غربت AZ ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    16 0
    امروز 22 بهمن خبری از حقوق نیست و هیچ کمکی نیز از طرف سفارت نمی شود به امید خدا اینجا رها شده ایم و واقعا پیش زن و بچه خودمان سرافکنده ایم. ضمن اینکه طعنه و کنایه صاحبخانه ها که دیگه نور علی نوره و خیلی خوب ابروی مملکت. با این برنامه ریزی جناب اقای یزدانی و همکارشون پیش خارجی ها حفظ شده بهشون تبریک میگم - باکو
    • غریبی در دیار غربت AZ ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
      10 0
      احسنت. خوشحالم که بالاخره از معلمان باکو هم یه آدم شجاع پیدا شده حرف دلش را زده. انشاالله هر چه زودتر مشکلاتمان حل شود.
  • فرزانه IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    3 3
    ببخشید شاید این سوال به اینجا مربوط نمیشه اما چون دیدم شما پیگیر مسائل معلمان هستید خواستم ازتون کمک بگیرم شاید شما یه جوابی واسه من بگیرید صدای منو که هیچ کسی نمیشنوه در مورد اعطای بورس به فرهنگیان برای دوره دکتری خارج از کشور سوال داشتم. من فرهنگیم و ارشد مخابرات دارم با یه معدل عالی و از یه دانشگاه عالی برای دوره دکتری خودم از یه دانشگاه معتبر خارجی پذیرش گرفتم یعنی لازم نیست که آموزش و پرورش هزینه ایی برای تحصیل من بده فقط می خوام مدارک تحصیلی ام رو برای دانشگاه خارجی بفرستن اصل مدارک تحصیلی ترجمه شده رو اداره آموزش و پرورش مربوطه هم با مرخصی بدون حقوقم موافقت کرده از هر کسی و هر جایی پیگیری میکنم جواب درستی بهم ندادند خواهش م یکنم حداقل شما صدای منو به مسئولین برسونید منتظر جوابتون هست
  • بدون نام SN ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    17 0
    سلام همچنان منتظر پیگیری شما در موضوع این خبر هستیم.
  • فراموش شده ای در خارج AZ ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    22 0
    امروز 2 اسفند است و هنوز حقوقمان را نداده اند. متاسفانه هیچ کس به داد ما نمی رسد. خدا به دادمان برسه.
  • معلم اواره غربت AZ ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    18 0
    رسیدیم به 5 بهمن و خبر از حقوق نیست براساس گفته اقای یزدانی حقوق اخر بهمن باید پرداخت می شد
  • بدون نام TJ ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    14 0
    معلمان تاجیکستان تا این ساعت و روز( 8 اسفند) هنوز 8 ماه طلب خود را دریافت نکرده اند.الان بدهند هم برای من یکی فایده ای ندارد.یرای ان پول نقشه ها کشیده بودم تا شاید خانه ای بخرم.به موقع که ندادندوخانه سه چهار برابر شد رسیدن به این ارزو محال است.جز نفرین مسولان کاری از دستم برنمی اید.
    • بی پناه در غربت AZ ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      19 0
      همکار عزیز ضمن همدردی با شما ، ما هم در باکو 8 ماه است که حقوقمان را نگرفته ایم ، بهتر است بگویم که حقمان را نداده اند ، در صورتی که سفارتی ها و ارگان های دیگر ماه به ماه حقوقشان را دریافت می کنند و هیچ مشکلی ندارند. آن چه که بسیار ناراحت کننده است دیدن این تبعیض هاست. کارمان را به خدا می سپاریم و هیچ گاه این کوتاهی ها را از جانب مسئولین آموزش و پرورش نمی بخشیم.
    • بدون نام RU ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
      5 7
      شناختمت
  • اواره در اسیای میانه AZ ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
    26 0
    11 اسفند و خبری از حقوق یا مساعده نیست ای کاش اصلا قبول نشده بودیم و خود و خانواده مون رو اواره غربت نمی کردیم
  • بدون نام AZ ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    22 0
    امروز 15 اسفنده این اخر بهمن کی می رسه؟
  • غریبی در دیار غربت AZ ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    22 0
    سلام امروز 17 اسفنده و ما معلمان باکو 8 ماهه که حقوقمان را نگرفتیم. آهای مسئولین دلسوز کجایید؟ مطمئنا مردم سوریه و غزه هم اگر وضعیت ما را بدانند راضی نیستند که با وجود مشکلات ما به اونا کمک بشه.
  • اواره در اسیای میانه AZ ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    11 0
    6 اسفنده و خبری از حقوقی که قرار بود آخر یهمن برسه نیست احتمالا منظورشان بهمن 92 بوده.
  • نشناختمت RU ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    11 0
    خبر خوش برای معلمان اعزام به خارج -مسکو:حقوق با برف بعدی میاد-فعلا برید توکیسه خوابهاتون.ای معلم تو اگه کره ی ماه هم بری همون بدبخت فلک زده ای .آبمون نبود....اینجا اومدنون چی بود؟
  • بدون نام AZ ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    10 0
    8 فروردین و هنوز چشم به راهیم که اخر بهمن حقوق به دستمان برسد مسئو لین متعهد
  • بدون نام AZ ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    15 0
    10 فروردین 92 خدا رو شکر که اخر بهمن حقوق رو می خواستن بدن عید که با فلاکت و شرمندگی گدشت خدا بقیه اش رو به خیر بگذرونه امیدواریم به مسئولین ایام نوروز خوش گدشته باشه
    • 25 درجه زیر صفر RU ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
      9 1
      میرسه آقا جان .چقدر عجله داری .9 ماه و6 ماه که چیزی نیست.مگه تو عمرت روزه نگرفتی تا بحال .ثوابشو میبری
  • غریبی در دیار غربت AZ ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    12 0
    امروز 10 قروردین است و ما معلمان جمهوری آذربایجان حدود 9 ماه است که حقوقمان را دریافت نکرده ایم. وزیر آموزش و پرورش کجاست که ببیند معلمش در چه وضعی به سر می برد؟!!! دیگر عزت و آبرویی برای ما نمانده است. چه کسی جوابگوی این مشکلات است؟
  • معلم جمهوری آذربایجان AZ ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    14 0
    برخی از ما معلمان 7 ماه و بعضی دیگر 9 ماه است بدون حقوق در کشور غریب زنده هستیم. اصلا هم وزیرمان تقصیر ندارند! فقط ما را به امان خدا رها کردند و فقط شعار می دهند که برای پرداخت حقوق وزارت آ.پ مشکلی ندارد و مشکل از جای دیگر است. اگر مشکل از جای دیگر است چه کسی باید این مشکل را حل کند؟!!! دعا می کنیم که این مشکل برای هیچ بنده ای پیش نیاید. کارمان را به خدا واگذار کرده ایم و شکایتمان را به درگاه او می بریم.
  • گل IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    2 2
    ما بریم یا نریم .قبولی 91 هستم شاید! کشورها تاثیری دارد؟
    • معلم آذربایجان AZ ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      11 0
      انشاالله که دوره شما مشکلات حل شود. از بی خیالی مسئولین ، به ما که خیلی سخت گذشت و می گذره. خدا به شما رحم کنه.
    • دیگه این فرصت گیر نمیادا RU ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
      2 6
      سلام.از فکر نرفتن بیاید بیرون.برید خدا بزرگه.به سختیش می ارزه.اگه نرید پشیمون میشید حتما.خود دانید
  • معلمی از آسیای میانه RU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    14 0
    ما معلمین آسیای میانه 9 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده ایم. در حالی که کارمندان سفارت تمامی مطالبات خود را دریافت کرده اند. شکایت خود را پیش چه کسی ببریم؟؟؟
  • معلمی از تاجیکستان RU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    15 0
    امروز 14 فروردین است و ما بدون حقوق مانده ایم. آیا فریادرسی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • معلم در دیار غربت RU ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    9 0
    17 فروردین هم گذشت. جیب ها خالی و چشم به راهیم هنوز . ............
  • بدون نام SN ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    8 0
    با سلام انتظار ما از سایت محترم خبر انلاین این است که به جز درج نظرات همکاران در این بخش ،قدمی موثرتری در زمینه مشکل پرداختهای معوقه معلمان خارج از کشور بردارد و صدای همکاران را به گوش مسئولانی که می توانند در حل این مشکل گام عملی بردارند برساند.
  • غریبی در دیار غربت AZ ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    8 0
    امروز 18 فروردین است و ما معلمان جمهوری آذربایجان حدود 9 ماه است که حقوق نگرفتیم. 9 ماه !!!!!!!!!!!!!! آیا مسئولین دلسوز وزارت خانه عظمای! آموزش و پرورش و شخص وزیر می تواند لحظه ای خودشان را جای ما بگذارند. آقای وزیر ! ما با شما هیچ قراردادی نداریم که اسم ما را در کنار پول قرار دهید یا خیر. ما حق تضییع شده خودمان را می خواهیم نه کمتر و نه بیشتر. شما را به خدای بزرگ ، که جای حق نشسته ، واگذار می کنیم. راستی جناب وزیر! عید به شما و خانواده شما خوش گذشت؟ به ما و خانواده ما ، در دیار غربت ، اصلا خوش نگذشت.
  • آواره در دیار دیگر RU ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    9 0
    9 ماه بدون پول هستیم
  • بدون نام NO ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    10 0
    از مسئولین خبرانلاین خواهشمندیم دوباره پیگیری کنند و در لیست اخبار جدید قرار دهند. شاید .....
  • چشم انتظار حقوق ... RU ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    12 0
    9 ماه و 19 روز بدون پول زندگی کردن فقط از معلم ایرانی بر می آید. معلم بیچاره هر جا بروی آسمان همین رنگ است
  • بدون نام AZ ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    8 0
    مسولین محترم از شما متشکریم که قرار بود اخر بهمن حقوق را پرداخت کنید اما برای اینکه ما ولخرجی نکنیم ان را برای ما پس انداز کرده و نگه داشته اید اگه در دیار غربت از گرسنگی و مریضی مردیم حتما با اون پول یک مجلس خیلی با شکوه برگزار کنید
  • غریبی در دیار غربت AZ ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    9 0
    آیا فریادرسی هست؟! خدایا به تو پناه می بریم و این مسئولین دلسوز! را به تو واگذار کردیم. آیا در این شرایط خواب راحت می توانید داشته باشید در حالی که ما و خانواده های ما در رنج و گرفتاری باشند؟؟؟؟!!!! 9 ماه است حقوق ما را ندادید.
  • دربدر حقوق RU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    10 0
    بی پولیم همین. معلمی از سرزمین عجایب
  • معلم چشم انتظار RU ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    10 0
    از مسئولین بابت این که زحمت کشیده و پولمان را برای پس ار مرگمان پس انداز می کنند تشکر می کنیم از طرف معلمان خارج رفته ی پول ندیده
  • بدون نام GE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    10 0
    کسانی که ما را به اینروز انداخته اند را به خدا واگذار کردیم
  • معلم اعزامی RU ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    6 0
    امروز شنبه 24 فروردینه هنوز آخر بهمن نشده؟؟
  • بی پناه در غربت AZ ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    9 0
    امروز 25 فروردین است و برخی وارد هشتمین و برخی دهمین ماه بدون حقوق می شویم. دیگر صبرمان تمام شده است. آهای مسئولین دلسوز! دیگر از ما انتظار نداشته باشید که ساکت بنشینیم. معلمی هم که ساکت بنشینه و از حقش دفاع نکند گناهکار است. به خاطر زن و بچه تان هم شده حرفی بزنید و اقدامی کنید. به خدا آن دنیا به خاطر سکوتتان باید پاسخگو باشید.
  • معلم خوشبخت RU ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    10 1
    همه چی آرومه من چه قدر خوشحالم..... تخیلات یک معلم بی پول خارج نشین
  • معلمی بی پشت و پناه RU ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 0
    خدا را شکر دیگه آخرای بهمنیم خسته نباشی جناب یزدانی......
  • بدون نام IT ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    7 0
    اینطور که معلومه فقط معلمان اعزامی به روسیه و آذربایجان وسنگال مرد اند و معلمان دیگه فقط وب گردند.آفرین بر شما
  • بدون نام RU ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    6 0
    معلم خوب معلم مرده است.
  • جوجه اردک زشت RU ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    6 0
    روزگار بر ما بی تو سخت می گذرد یورو جان . این بودن اما نبودن تو آتشی در دلم افکنده است یورو جان .تا کی وعده وعید بشنویم .راستشو نمیگین لااقل دروغ نگین .دلمون به دروغ ها خوشه فعلا
  • وداع آخر RU ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    7 0
    یورو جان : اگر نمی خواهی بیایی بگو که وصیتمان را بنویسیم.
  • معلم بی پناه RU ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    8 0
    به خدا به پیر به پیغمبر آبرویمان پیش همه رفته خدایا خودت به دادمان برس زندگیمان به هم ریخته پیش زن و فرزند شرمنده ایم اگر پول نیست پس چرا کارکنان سفارت تمام پول و طلبشان را گرفته اند؟
  • معلمی از مسکو RU ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    6 0
    به حول قوه الهی با کمک و یاری مسئوللین زحمتکش در روز شنبه مورخ 31/1/92 تمام حقوق مان را دریافت نموده و از خداوند منان آرزوی سلامتی و سعادت همه ی عزیزان دست اندر کار را دارم. ای گدای خانقه برجه که در دیر مغان / می دهند آبی و دل ها را توانگر می کنند به امید داشتن دلهای توانگر تر
  • بی پول ترین معلمان دنیا RU ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    8 2
    هنوز مطالبات ما را نداده اند.
    • غریبی در دیار غربت AZ ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
      3 0
      چی شد؟!!!!! یک معلم از مسکو میگه حقوق هایشان را گرفتند اما معلم دیگر از روسیه میگه حقوقشون را دریافت نکرده اند!!! شاید هم معلمان مسکو گرفتند ، اما معلمان مثلا آستاراخان روسیه نگرفتند. لطفا اطلاع رسانی کنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    4 1
    سلام ما معلمان ترکیه تقریبا 15 فروردین همه حقوقمان تا آخر اسفند را گرفتیم برای شما همکاران هم دعای خیر دارم انشااله مشکل شما هم برطرف شود.
  • معلم RU ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    6 2
    خدا از دهنت بشنوه
  • بدون نام GE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    7 2
    روزگار را به سختی می گذرانیم کاش حقوق ما هم برسد
  • غریبی در دیار غربت AZ ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    3 0
    بالاخره بعد از ماه ها انتظار و سختی حقوقمان به دستمان رسید. امیدوارم مشکل همکاران سایر کشورها هم هر چه زودتر حل شود و دیگر شاهد این گونه کوتاهی ها و مشکلات نباشیم.
  • بدبخت ترین ها GE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    6 0
    خوشحالیم حقوقتان را گرفتید برای ما هم دعا کنید ظاهرا فقط ما مانده ایم بدون پول امان از دست این مسئولین بی مسئولیت خدایا خودت به فریاد ما برس!
    • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      0 0
      ما هم حقوق گرفتیم البته نه همشو فقط حقوق بدون مسکن تا اسفند 91(جهت اطلاع)
  • مترصد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    2 0
    باسلام من ازقبول شده های امسال هستم کلی ناامید شدم خواستیم بریم حال وهوایی عوض کنیم فهمیدیم که بااین اوضاع واحوال کلا حال وهوایمان خیلی عوض میشهههههههههه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    1 0
    ضمن قبو لی طاعات و عبادات شما عز یزان در ماه ر حمت خدا وند می خواستم بدانم چرا حقوق معلمان را تا امروز پرداخت نشد ....ممنونم اگر پاسخگو با شید
  • بنده ي خدا IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    1 0
    همكار محترم اگر با توكل به خدا اومدي بقيه اش را هم بسپار به او ؛انشاالله حل ميشه سخت نگيريد اينها همه وسيله ازمايشند در خارج از كشور بزرگترين مزيت براي ما تقرب به خداست چون در ديار غربت هميشه اشنا اوست براي من كه اينطور بوده وخدا را شاكرم با اينكه ديرتر از همه اعزام شديم ولي بعد از سه ماه طلبيد تحويل سال مكه بوديم خدارا شكر -اعزامي از قطر
  • بی نام CY ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 0
    سلام مثل اینکه این قصه ی پر غصه همچنان ادامه دارد از حق مسکن 6 ماهه دوم 91 وحقوق سه ماهه اول 92 هنوز خبری نیست دفتر هم کسی حتی تلفن جواب نمیده. کرامت معلم فقط لقلقه زبان مسئولین محترمه و در عمل................!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    1 5
    جالبه که معلمها همیشه و در همه حال می نالند . توی کامنتها ازشون سوال شده با این سختی ما بیاییم خارج از کشور یا نه؟ جواب دادند اصلا به نیومدن فکر نکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بالخره دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!!! الان دانش آموزان ایرانی جزءکم سواد ترین دانش آموزان جهان هستند،جدی احساس میکنید با این بلایی که با بیسوادی شما معلمها سر آینده سازان این مرز و بوم می آد چه حقی ازتون زائل شده. خیلی از کارمنداهای ارگانهای دیگر از صبح ساعت 6 از خونه می زنند بیرون ساعت 4 می رسند خونه اونم هر روز، مدرک و سوادشون هم از خیلی معلمها بالاتره در نهایت هم حقوقشون مثل فرهنگیها و حتی در مواردی کمتره. فرهنگیان عزیز سه ماه حقوق مجانی و بخور و بخواب دارند و جالبه همش هم در حال نالیدن هستند ...
    • میلاد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      2 0
      مرد حسابی 2 تا بچه رو تو خونه نمی تونی 4 ساعت یجا نگهداری بعد میای میگی معلم فلان و بیساره ! اعصابی که از معلم جماعت سر کار خورد میشه هر روز سر کار رفتن برابر با یک هفته پشت میز نشینی و چای خوردن در ادارات دیگه هست !!!