بازی سازان مستقل در تلاشند با استفاده از حسگرهای داخلی اسمارت فون ها، بازی هایی طراحی کنند که گوشی ها را به چیزی شبیه کنسول بازی تبدیل کند.

Brass Monkey، یک شرکت کوچک بوستونی ، اولین کمپانی است که قدم در این راه گذاشته است.در حال حاضر 20 بازی روی سایت این کمپانی قرار دارد و همه می توانند آنها را امتحان کنند.  سایر کمپانی ها مثل Entropy Technology کره، اولین نوع این بازی ها را در همین ماه عرضه خواهند کرد.
این بازی ها از سنسورهای داخلی آی فون و گوشی های اندورییدی استفاده می کنند تا نوسانات گوشی را دقیقا شبیه به باشگاه گلف و یا فرمان ماشین کنند. خود بازی نیز با استفاده از مرورگری شبیه همان مرورگرهایی که روی PC، مک یا تلویزیون های جدید هست روی یک صفحه بزرگ نمایش داده می شود. از آنجاییکه شبکه سراسری Wi-Fi و کامپیوتر ، همه جا هست ، همیشه می توان از این بازی ها استفاده کرد و دیگر لازم نیست صبر کنید تا به خانه برسید و 6 ساعت پای بازی بنشینید!
چگونه با این بازی ها ، بازی کنیم!
 کاربران برای بازی کردن ، باید اپلیکیشن Brass Monkey دانلود کرده و روی گوشی های خود نصب کنند و سپس یکی از بازی های روی این وب سایت را انتخاب کنند. این اپلیکیشن با استفاده از شبکه Wi-Fi به مرورگر روی PC  و سرور Brass Monkey متصل می شود . این سرور کمک می کند که همه دستگاه ها به هم وصل بمانند.
 به گفته کانارک، مدیر تولید  Brass Monkey، اسمارت فون ها به این طریق می توانند حرکات را با دقتی برابر Wii تشخیص دهد. البته Wii و ایکس باکس یک سنسور مادون قرمز هم دارند که می تواند حرکات خود بازیکن را هم تشخیص بدهد.
در حال حاضر پلت فرم Brass Monkey، برای نمایش دادن از Flash استفاده می کند امانسخه  HTML 5  هم در برنامه هست و دارند روی آن کار می کنند. البته راه اندازی و تنظیمات این بازی کمی دشوار است .
Brass Monkey چندان تمایلی به تولید و توسعه بازی ها ندارد و ترجیح می دهد پلت فرم ها و ابزار هایی برای استفاده سایر تولید کنندگان فراهم کند. در واقع آنها امیدوارند کمپانی های بزرگی مثل Electronic Arts و Activision را به این عرصه بکشانند.
Entropy قول داده که بازی گلف را برای iOS و اندوریید تا ماه آینده حاضر کند.
کنسول های بازی پا به سن گذاشته اند
میکائیل اینویی، تحلیلگر ارشد ABI Research،معتقد است سازندگان مسلط کنسول بازی در جهان مثل نینتندو، سونی و مایکروسافت، به دلیل رشد بازی های موبایلی، پا به سالهای میانی عمرشان گذاشته اند و به زودی دست به شورش خواهند زد.
نینتندو در نظر دارد برای تعطیلات ، Wii U را روانه بازار کند و مایکروسافت و سونی هم در سال آینده کنسول های جدیدشان را عرضه خواهند کرد. و البته بزرگترین سازنده کنسول بازی به ساخت بازی های موبایلی روی آورده است. مایکروسافت به همراه ویندوز 8 ، اپلیکیشنی به نام SmartGlass را عرضه کرده است که می تواند تبلت یا اسمارت فون کاربر را روی صفحه ثانویه دستگاه دیگری منتقل کرده و بنابراین کاربران می توانند بازی ها و فیلم هایشان را روی صفحات بزرگتر کنترل کنند.
به هر حال فعلا بازی ساز های مستقل رهبری این حوزه را به دست گرفته اند اما کنسول ساز ها هم خیلی از آنها عقب نیستند!
منبع: Techhive
56401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    وای چی بود این , هر چند به کارم نمیاد ولی وحشتناک جالبه و بی نظیره . ولی خب بیشتر بازیاشم پولیه ما هم تو ایرانیم دیگه ... ولی واقعا بی نظیره .