رییس مجلس تبعیت از فرامین رهبری را عامل سعادت ملت دانست و تاکید کرد:در این راه روشن خلوص نیت و انجام وظایف در چارچوب قانون ،فضای سالم برای ایجاد همگرایی فراهم می‌نماید.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نصایح ایشان به سران سه قوه، گفت: از نصایح خردمندانه رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری می‌نمایم که بسیار به موقع فضای سیاسی کشور را در مسیر صحیح هدایت نمودند.
وی تصریح کرد: این واقعه نشان داد که ملک از اندیشه ولایت جمال می‌گیرد و آراسته می شود و ملت و حکمران در تبعیت از ولایت کمال می یابند.
رییس مجلس با بیان اینکه امروز دستورات مقام ولایت بر همگان روشن است؛ افزود: نخست خدمت صادقانه، بی ریا و بی‌منت در جهت رونق تولید کشور و ساماندهی معیشت مردم و جلوگیری از بیکاری گرانی است. دومین موضوع مهم همکاری و تعامل سه قوه در چارچوب وظایف قانونی خویش برمدار رفق و مدارا است و سوم بهره جستن از عقل جمعی برای برنامه‌ریزی توسعه، ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی و پرهیز از کشاندن اختلاف نظرها در مسیر التهابات سیاسی عمومی آنهم با بهره جستن از عواطف و احساسات مردم که رهبر معظم آن را خیانت خواندند.
لاریجانی اظهار داشت: در این راه روشن طبعا خلوص نیت و انجام وظایف در چارچوب قانون فضای سالم برای ایجاد همگرایی فراهم می‌نماید و امیدواریم اندیشه کارساز در همه قوا از راه پیروی حکمت ولایت به کمال بنشیند.
وی با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب را عامل سعادت ملت می داند،خاطرنشان ساخت:مجلس تلاش خواهد نمود با پرهیز از مجادلات کم بهره همت خود را مصروف حل مشکلات اصلی کشور نماید و البته در این راه که منافع ملت اقتضا دارد با کسی مسامحه و مجامله نخواهد داشت و همه مسئولان باید در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی در رفع نیازهای ملت به مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند.
اهم صحبت های رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
* عظمت عید سعید غدیر در کلام الهی تجلی یافته است که به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت معرفی گردید. در واقع نه تنها موضوع جانشینی پیامبر مشخص گردید که در آن زمان با توجه به جوان بودن حرکت اسلام بسیار پراهمیت بود مهمتر از آن مقوله ولایت در تفکر دینی بعد از بحث رسالت جایگاه خودر ا یافت.
* موضوع ولایت صرفا حکمرانی بر ملت اسلامی نبود، بلکه در نظام تفکر اسلامی ولایت هم معنای تکوینی و هم تشریحی داشته و جایگاه ولایت در مقام تکوین نظام هستی زیربنای فهم معنا و توجیه ولایت تشریحی است.
* این تلقی که در زنجیره طولی نظام هستی ولایت کلید و واسطه و فیض در حرکت تکاملی قوس صعود است اهمیت و رکن بودن ولی در حیات انسان ها را نشان می دهد.ابن سینا در رساله معراج نامه می گوید«علی در میان انسان ها چون پدیده‌ای معقول بود در میان محسوس‌ها» و خواجه نصیرالدین طوسی می گوید«علی داناتر از همگان بود، همیشه همراه رسول الله بود،بخششی از از همه افزون داشت، پس از پیامبر پارساتر و عابدتر و فرزانه ترین مردم بود،ایمانش بر همه مقدم و سخنش از همه فصیح تر و رایش از همه محکمتر بود و به حفظ کتاب خدا و اجرای احکام آن از همه بیشتر توجه داشت، دوستی و یاری‌اش واجب و در رتبه با پیامبران مساوی و او سرچمشه فیاضی بود که دانشمندان دانش‌های خود را به او استناد دارند.»
* اینکه در رتبه با پیامبران مساوی و سرچشمه فیاض علم برای دیگران بود همان جایگاه تکوینی ولی را اشارت دارد و به تعبیر حاج ملاهادی سبزواری «ولایت تکوینی» واسطه عالم الوهیت که مقام هستی محض و صرف است به عالم کثرت است. لذا پیوستگی انسان‌ها از بدو خلقت به مقام ولایت بوده اما معرفت‌ها در این جهان در ظرف زمانی شکل یافته است.
* علی علیه السلام با تکیه بر بر چنین مقام ولایتی در زمانه خویش از برجستگی‌هایی برخوردار بود که به جز دل‌های بیمار همگان بر آن اذعان داشتند. دوستی علی سپر آتش دوزخ است، او امام انسان‌ها و پریان است او در حقیقت وصی مصطفی و تقسیم کننده بهشت و دوزخ است.
* متاسفانه امروز فضای تندریی وهابیت مسیر گفتگوهای عالمانه گذشته را تخریب نبوده است که همین وجه دیگری از قصه پرغصه تحریف است. بیشترین نفع از این کشمکش‌ها را استکبار جهانی می برد که به دنبال تفرقه امت اسلامی است. اینجاس که اهمیت کلام امام در ابتدای انقلاب درک می شود که وحدت امت اسلامی را مبنای تفکر بیداری اسلامی قرار دادند.
* از حضور ملت عزیز در بزرگداشت مبارزه با استکبار جهانی تشکر می کنیم که با اقدام به موقع خود استقامت خویش را در برابر رفتارهای ماجراجویانه و ایذایی آمریکا نشان دادند. و عیان نمودند که در مقابل هیمنه دروغین جباران مدرن از سپر آهنین مجاهدت برخوردارند که این سنت علوی است که فرمود این جامه فاخر در زندگی لباس شرافت و پس از مرگ حریر بهشت خواهد بود. ملت ایران در مکتب ولایت لباس شرافت و سرافرازی را در پناه تفکر جهادی به تن نمودند و امروز همین ویژگی باعث بیداری ملت های منطقه در مقابل سیاست‌بازی آمریکا شده است.
* حوادث اخیر در کشور اخیر در سوریه آنقدر وحشتناک و غیرانسانی توسط معارضین دست‌سازغرب با پول‌های کشورهای عافیت طلب منطقه صورت گرفت که آمریکایی‌ها به خاطر افکار عمومی مجبور شدند سهم خودر ا از این گروهک‌ها جدا کنند ولی کیست که نداند این گروهک‌ها با حمایت آمریکا و غرب و برخی کشورهای منطقه و با سلاح آنها دست به کشتار مردم سوریه زده‌اند اما هرچه آمریکا و غرب در این مسیر تزویر سیاسی دام زرق نهادند در اندیشه ملت‌ها ستیز آنها رنگ باخته است و شجاعت ملت‌ها افزون گردیده است. و انشاالله خداوند ملت سوریه را از این دجال‌های بی آبرو نجات دهد.
/17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =