۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸

کمتر از یک هفته بعد از ورود جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروساف، ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر نسخه 10 توسط فرانسوی ها هک شدند.

کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام کرد موفق شده است سیستم عامل ویندوز 8 و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.
گفته می شود ویندوز 8 امن ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی ترین از لحاظ امنیتی خطاب کرده اند.کمپانی امنیتی ووپن اعلام کرده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر 10 روی آنرا بشکند. این کمپانی بوسیله آنچه شکافهای چند گانه روی سیستم عامل گفته می شود این کار را انجام داده است.
چائوکی باکرار مدیر شرکت ووپن روی اکانت توئیتر خود ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می دهیم.
ویندوز 8 از با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز 7 و ویستا ساخته شده است اما به گفته کمپانی ووپن منحصربفرد و تک ساخته نشده است. البته شکستن این ویندوز کار ساده ای نیست و به گفته مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون قبل از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.
کار اصلی این کمپانی پیدا کردن حفره ها و شکافهای امنیتی و فروش اطلاعات به شرکتهایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و .. قبل از اینکه سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه ها بدافزار تولید کرده و به دیگران حمله کنندو
این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است و ظاهرا باگ روی فلش رخنه مذکور را باعث شده است.ظاهرا مایکروسافت نیز در جریان قرار گرفته است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف کنندگان حفره ها کار می کنیم تا جلوی حملات را بگیریم(بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).
منبع: د نکس وب
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • badman IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    34 1
    دمشون گرم ....!!!
  • کاربر 8 IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    15 53
    بالاخره پس از کش و قوس های فراوان دیدم که ویندوز 8 به درد نخورترین سیستم عامل هست الانم ویندوز 7 نصب کردم و کلی دارم حال می کنم
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
      17 5
      برای مقایسه زوده!
    • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
      12 7
      لطفا دیگه این اظهار نظرهای غیرکارشناسانه رو کنار بذارید. الان 4 ماهه نسخه کامل این ویندوز اومده و دیگه اکثر افراد به ویژگیهای خوب این سیستم عامل پی برده اند. راستی عیدتون مبارک.
  • کاربر 8 IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    15 26
    شما هایی که منفی دادید فکر کنم جزو کسانی هستند که سخت Angry Birds را دوست دارند به شما مژده می دهم که روی ویندوز 8 هم این بازی محبوب نصب می شود پس نگران نباشید
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      8 12
      و شما قطعا جزو کسانی که از بسم الله نرم افزار سر درنمیارن ... و بسیار بی ادب و بی تربیت ... شاید 2 کلاسی هم در دانشگاه خوانده باشید ولی ادب علم آموزی ندارید ... بسیاری از کارشناسان حرف شما رو رد میکنند و من هم به عنوان کسی که چندین برنامه برای این سیستم عامل نوشتم حرف شما رو رد میکنم
    • Navid IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      1 4
      متاسفانه برای بار چندم هست که مشاهده میکنم این کاربر "بدون نام" واقعا داره به سایر کاربران سایت بی احترامی می کنه ... در خبر های دیگه هم این طرز حرف زدن بی ادبانه و متهم کردن دیگران به بی سوادی و کلا فرافکنی رو از این فرد که هویت خودش رو هم مخفی میکنه شاهد بودیم ... جملات این فرد مصداق بارز این قانون خود خبر آنلاین هست : "خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند" اگر عرصه برای توهین ها و بی احترامی های همچین اشخاص مجهول الهویه ای در بخش نظرات باز باشه و این فرد و امثال این بتوانند بی سوادی خودشان رو به دیگران نسبت بدهند قدر مسلم بدونید که خیلی ها پاشون از خبر آنلاین بریده خواهد شد . با تشکر از درک و درایت مسئولان خبرگزاری خبرآنلاین لطفا منتشر شود .