وزیر اطلاعات دولت سازندگی می‌گوید «در دنیا ورود چهره‌های امنیتی به انتخابات امر مرسومی است».

حجت الاسلام و المسلمین علی فلاحیان که در غرفه خبرآنلاین حضور یافته بود احتمال حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را رد نکرد و گفت: فاصله زمانی زیادی تا انتخابات باقیمانده است و هرگونه اظهارنظر درباره کاندیداتوری در مقطع فعلی زودهنگام است. هرچند ممکن است من هم اگر مردم بخواهند مثل بقیه وارد صحنه می شوم.
وی احتمال موفقیت یک چهره امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری را بعید ندانست و تاکید کرد: من 8 سال وزیر اطلاعات بودم اما 16 سال از آن زمان می گذرد و من در همه این سالهای فعالیت فرهنگی – سیاسی داشته‌ام. امنیتی بودن زمانی است که هنوز بر سر آن پست باشی ولی من سالهاست مسئولیت امنیتی ندارم. در دنیا هم ورود چهره‌های امنیتی به انتخابات امر مرسومی است مانند آنچه در روسیه، اوکراین یا آمریکا وجود دارد و صرف پست امنیتی داشتن آن هم در گذشته نباید مانعی برای کاندیدا باشد.
وزیر اسبق اطلاعات با تاکید براینکه قانونگذار حضور روحانیت مجتهد را در راس دستگاه وزارت اطلاعات پیش بینی کرده است، خاطرنشان ساخت: در حیطه مسئولیت‌ها و وظایف وزارت اطلاعات مسائل شرعی زیادی پیرامون حقوق مردم وجود دارد که نیازمند کنترل و مراقبت از سوی چهره‌ای آشنا به شرع و حقوق است تا به حقوق مردم تجاوز نشود و خلاف شرعی رخ ندهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از این رو حضور یک چهره روحانی در وزارت اطلاعات را نباید به معنای امنیتی شدن چهره روحانی او تلقی کرد. بلکه روحانیون عوارض امنیتی را در این وزارتخانه کاهش می دهند. از سوی دیگر وزرای اطلاعات در ایران آن چهره مخوفی که وزرای اطلاعات در دنیا دارند را ندارند بلکه با مردم هستند، در بین مردم و پناهگاه آنها هستند.

رییس جبهه اصولگرایان مترقی در ادامه در ارزیابی فضای فعلی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انشقاق ایجاد شده بین اصولگرایان، گفت: اصولگرایان در حال تدوین گفتمان واحدی هستند و هنوز وارد بحث درباره نامزدی خاص نشده‌اند. چرا که برای رسیدن به اجماع بر روی یک کاندیدا باید ابتدا بر اصول مشترکی توافق شود، برنامه‌ها و شعارهای کاندیداها مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود کدامیک اقبال مردمی دارند که مسلما رسیدن به این مرحله وقت زیادی می برد.
وی احتمال حضور جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری را زیاد دانست و تاکید کرد: همه در انتخابات حضور فعال خواهند داشت و کسی عقب‌نشینی نمی کند.
وزیر اطلاعات دولت سازندگی در ادامه در ارزیابی عملکرد دولت محمود احمدی نژاد در 8 سال اخیر و انتقادات بدنه اصولگرایان به رییس جمهور، اظهار داشت: هر دولتی که بر سرکار می‌آید به دنبال خدمت رسانی به مردم است. نمی توان گفت دولت کار مثبتی نداشته است، اما اشکالاتی نیز به این دولت خصوصا در بعد اقتصادی وارد است.
فلاحیان ادامه داد: افزایش نقدینگی به تورم در کشور دامن زد و آن شیرینی یارانه‌ها، سهام عدالت و سایر خدمات دولت را در کام مردم تلخ کرد. حتی خود رییس جمهور نیز این را گفته بود که افزایش نقدینگی به تورم منجر خواهد شد.
رییس جبهه مترقی اصولگرایان با تاکید براینکه همراه شدن تورم با تحریم‌های آمریکا و افزایش قیمت دلار مشکلات اقتصادی زیادی را به مردم تحمیل کرد، خاطرنشان ساخت: البته افزایش قیمت دلار نتیجه افزایش نقدینگی نبود. دولت به فکر افتاد که با تشدید تحریم‌‌ها، ذخایر بیشتری برای اقتصاد مقاومتی لازم است. از این رو ارز کمتری را به بازار تزریق کرد به همین دلیل هم بود که حباب بازار شکسته شد و قیمت دلار با رشد لحظه ای افزایش یافت که مردم را ناراحت کرد. از این رو دولت باید به سمت راهکارهای بهبود وضعیت روی آورد که از جمله آن عودت دادن آن مقدار اعتبار استقراضی و افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم است.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    154 2
    یقین بدان هیچکس آن جناب را قبول ندارد!!!
    • مهدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      14 48
      شما وکیل همه هستین مگه؟؟؟؟؟؟ خوب منم قبول ندارم ولی لزومی نداره شما به جای همه تصمیم بگیرین.
  • امیر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    92 2
    اقای فلاحیان لطفا در مورد اتهاماتی که در کتاب عالیجناب سرخپوش اکبر گنجی به شما وارد شده توضیح دهید!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    77 2
    اگر ایشان امنیتی نیست پس محمدرضا گلزار و علی دایی و فرهاد جعفری و شهرام ناظری امنیتی هستند؟
  • رضانيا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    3 62
    به نظر من همه صحبت هاي ايشون "عين حقيقت" هست. مخصوصا صحبت هايي كه توي تيتر اومده
  • رحمت فلاح IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    6 42
    دولت آینده - نجفی پاینده
  • شکیب IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    0 27
    دود از کنده بلند می شود دم همه مدیران و کارشناسان باتجربه و با اخلاق گذشته گرامی باد این افراد اگر طی 8 سال گذشته صحنه را ترک نمی کردند همکنون با این وضعیت کشور مواجه نمی شد . خدا همه آنها را حفظ کند .
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    7 2
    مزاح می فرمایید حاج آقا !