حجاج ایرانی در عرفات در پایان مراسم برائت از مشرکان با صدور بیانیه ای تاکید کردند: ما بر ضرورت هوشیاری رهبران و نخبگان مسلمانان و وحدت امت اسلامی تاکید کرده، از کلیات دولت ها، علما، اندیشمندان و رسانه های جهان اسلام می خواهیم که با جلوگیری از هرگونه اقدام تفرقه انگیز و مقابله با حرکت های افراطی و متحجرانه، طرح های استکباری در این زمینه را ناکام گذارند.

به گزارش خبرآنلاین، متن کامل بیانیه پایانی مراسم برائت از مشرکان به شرح زیر است:

و اذان من الله و رسوله الی الناس یوم الحج الاکبر ان الله بری من المشرکین و رسوله

اینک با اطاعت از فرمان الهی، تاسی به رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و لبیک به ندای قرآن کریم، در فضای عطر آگین وقوف در عرفات، دیار عشق و معرفت ما حجاج بیت الله الحرام ضمن تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های والای احیاگر حج ابراهیمی حضرت امام راحل (قدس سره) و خلف صالح ایشان، ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته، به پیروی از سیره ابراهیم خلیل علی بنینا و آله و علیه السلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان علیهم السلام، برائت و بیزاری خود را از کفر و شرک و نفاق جهانی و اذناب آنها همراه با آمادگی مقابله با استکبار جهانی، ابراز داشته و مواضع اصولی خویش را اعلام می داریم:

1- با ابراز خشم و انزجار خود، نسبت به رشد اسلام هراسی و اقدامات توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و مقدسات مسلمین، این توطئه ها را ناشی از استیصال دشمن، در برابر رشد روز افزون اسلام و جنبش اسلامی در جهان می دانیم، خواستار محاکمه عاملان، حمایت کنندگان، پیش بینی سازوکار بین المللی، مقررات لازم الاجرا، برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان، تلقی آن به عنوان نقض حقوق بشر، جنایت بین المللی و اعمال اشدّ مجازات برای مرتکبان آن هستیم.

2- عصر حاضر، عصر اسلام و معنویت، آغاز دوران جدیدی از تاریخ منطقه و جهان است، تحولات پرسرعت و شگرف جهان اسلام، کشورهای عربی، در کنار بحران های جهانی، به ویژه در غرب، مجموعه ای از فرصت ها را فراهم آورده، این تحولات همه را در برابر یک رسالت تاریخی، نسبت به سرنوشت امت مسلمان قرار داده است؛ لذا ما خواستار هوشیاری، مجاهدت مخلصانه، استقامت ملت های مسلمان برای ایجاد تغییر جدی در موازنه قدرت در جهان و ارتقای جایگاه امت اسلامی هستیم، که با یاری خداوند، نوید بخش فروپاشی نظام سلطه استکبار جهانی و حاکمیت مستضعفین در جهان خواهد بود.

3- حضور گسترده آحاد مردم، از زن و مرد، در میدان های بیداری اسلامی، نشانگر اسلام خواهی، ضدیت با استکبار جهانی و صهیونیسم، استبداد ستیزی، تاکید بر مردمی بودن، اصولی همچون عدالت، استقلال، کرامت انسانی، آزادی، نفی اختلافات قومی، مذهبی و نژادی است، ما بر ضرورت هشیاری رهبران و نخبگان مسلمانان، بازخوانی مستمر و صیانت از اصول و دستاوردهای جنبش بیداری، تطبیق آنها با محکمات دین مبین اسلام و نیز وحدت امت اسلامی تاکید کرده، از کلیات دولت ها، علما، اندیشمندان و رسانه های جهان اسلام می خواهیم که با جلوگیری از هرگونه اقدام تفرقه انگیز و مقابله با حرکت های افراطی و متحجرانه، طرح های استکباری در این زمینه را ناکام گذارند.

4- مسئله فلسطین محور همه مسائل امت اسلام و یکی از ارکان جنبش بیداری اسلامی است، که در مسیر تکامل آن نقش اساسی داشته و در عین حال از دستاوردهای این جنبش تاثیر پذیرفته است، لذا با تاکید بر ضرورت آزادی کامل فلسطین، بازگشت همه آورگان و استیفای حقوق آنان، همه راه حل های سازشکارانه و تلاش برای شناسایی رژیم صهیونیستی را محکوم و ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، بر ضرورت برگزاری یک همه پرسی با مشارکت تمامی فلسطنیان، اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برای انتخاب ساختار نظام مورد نظر خود تاکید می نماییم.

5- حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در ابعاد گوناگون تسلیحاتی، اقتصادی، علمی و سیاسی را محکوم می کنیم و دفاع مستمر از جنایت های آشکار این رژیم را به مثابه مشارکت در جرائم عدیده تروریسم دولتی،ظلم، روزگویی و قتل هزاران مرد، زن و کودک فلسطینی ارزیابی کرده، آن را مستلزم پیگرد حقوقی می دانیم.

6- با تاکید بر حق ملت ها در دستیابی به انرژی های جایگزین، از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای، انباشت سلاح های کشتار جمعی، گسترش زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی را، اقدامی جنگ افروزانه، درتضاد با کلیه معاهدات بین المللی، عامل تهدید صلح در منطقه و جهان می دانیم، از جامعه جهانی می خواهیم، که اقدامات لازم را برای امحای سلاح های کشتار جمعی، هسته ای موجود در فلسطین اشغالی به عمل آورند.

7- مردم سالاری دینی مبتنی بر مراجعه به آرای مردم و حاکمیت ارزش های متعالی اسلام را که از یک سو با دین ستیزی و دموکراسی لائیک غرب و از سوی دیگر با تحجر، افراط و خشونت کور در تعارض است، تنها راه حل دستیابی به جامعه اسلامی الگو، می دانیم و خواستار تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان، حفظ استقلال و هویت دینی و نفی هر گونه سلطه پذیری در جهان اسلام هستیم.

8- ضمن تاکید بر ضرورت ادامه پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی آن در حمایت از مسائل عادلانه جهان، تلاش های کنونی در اعمال فشار، تحریم اقتصادی، تهدید و ارعاب علیه میهن اسلامیان را محکوم کرده، خواستار وحدت و همدلی مسئولان، پایداری بر مواضع بر حق خود، برنامه ریزی دقیق و همه جانبه برای حل مشکلات جاری و یکپارچگی آحاد مردم در پیروی از اهداف و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی به زعامت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و مسلمین جهان می باشیم.

صحرای عرفات

نهم ذی الحجه الحرام سال 1433 هجری قمری

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزا بداغی US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 3
    عرفه آغاز معرفت است نوشته : رزا بداغی عرفه زمان بیداری است. بیداری و هوشیاری به غفلتی که سالهاست گریبانمان را می فشارد. غفلتی که از بارسنگین گناه بر دوشمان ، برما که روزی ذره ناچیزی بودیم به دست شیطان نفرین شده تحمیل شد. زمانی همه با هم به ندای حق لبیک گفتیم. او خداییش را بر وجودمان نمایان کرد و ما در برابر این خدایی و عزت و عظمت سر تسلیم فرود آوردیم. عرفه هر سال بر این باور که ما بنده ایم و ناچیز ، چشمانمان را باز میکند و بندگی مان را تذکر میدهد. امروز عرفه است. یکی از بهترین و عاشقانه ترین روزهای الهی. خودت را در صحرای عرفات تصور کن!چه عظمت و ارزش والایی دارد این مکان و این زمان!چه خوب حقیقت بندگی در عرفات حس می شود. (ادامه در وبلاگ )