سفیر جدید سوئد در کشورمان در دیدار با صالحی ضمن ابلاغ سلام های همتای سوئدی به وزیر امور خارجه کشورمان ، آمادگی کشورش را برای توسعه همکاریها و ادامه گفتگوهای دوجانبه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به پیشرفتها و توسعه کشورمان در زمینه های مختلف علمی،پزشکی و فن آوری گفت: زمینه ها و ظرفیتهای بسیار زیادی جهت توسعه همکاریهای فیمابین وجود دارد و برای توسعه روابط در زمینه های اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی و علمی آمادگی داریم.

وی ایران را شریک طبیعی اتحادیه اروپا ذکر کرد و افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای اروپاست و باید روابط ما براساس همکاری و اعتماد متقابل باشد.
پیتر تیلور سفیر جدید سوئد در کشورمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های همتای سوئدی به وزیر امور خارجه کشورمان ، آمادگی کشورش را برای توسعه همکاریها و ادامه گفتگوهای دوجانبه اعلام نمود.

وزیر خارجه سوئد نیز بر تعهد دولت سوئد نسبت به ادامه گفتگوها با ایران در مسائل مورد علاقه طرفین و نیز علاقمندی مقامات وزارتخانه تحت مدیریتش نسبت به ادامه رایزنی با همتاهای ایرانی شان تاکید کرد.
حمید رضا شاکری نیاسر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم با کارل بیلت، وزیر امورخارجه سوئد دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دو جانبه و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که نخستین دیدار وی با وزیر خارجه سوئد پس از آغاز ماموریتشان در این کشور بود، سفیر کشورمان ابتدا با اشاره به تاریخ کهن سرزمین ایران و غنای تمدن و فرهنگ ایرانی، تجربیات تاریخی ایرانیان در گذر از تنگناها و حل مشکلات پیش آمده در طول زمان را، راهگشای امروز ملت ایران دانسته و بر فائق آمدن ملت سرافراز و دولت اسلامی ایران بر مسائل پیش رو به حول و قوه الهی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات تلفنی مقام سوئدی با وزیرامور خارجه کشورمان، نقش این گفتگوها در مناسبات فی مابین را مثبت ارزیابی کرده و ضرورت استمرار این روند را خاطر نشان شد.

همچنین در ادامه با قدردانی از مواضع متعادل دولت و ملت سوئد نسبت به ایران بخصوص مواضع کارل بیلت در ارتباط با برخی از زوایای تحریم های اتحادیه اروپایی علیه کشورمان؛ تاثیرات سوء تحریم های فراقطعنامه ای بر زندگی مردم عادی ایران را برشمرده و ناعادلانه بودن آنها را متذکر شد. ضمناً در خصوص مواضع کشورمان در ارتباط با انرژی هسته ای به فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت تولید سلاح هسته ای، بعنوان فصل الخطاب اشاره کرد.در ارتباط با مسائل سوریه نیز بر حمایت کامل ایران از ابتکارات و اقدامات مورد توافق اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل با دولت سوریه در جهت منافع مردم آن کشور؛ تاکید کرد.

متقابلاً بیلت ضمن اشاره به جمعیت یکصد هزار نفری ایرانیان مقیم سوئد و مشارکت فعال آنها در روند توسعه این کشور، از استمرار ارتباطات خانوادگی آنها با بستگانشان در ایران ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین بر تعهد دولت سوئد نسبت به ادامه گفتگوها با ایران در مسائل مورد علاقه طرفین و نیز علاقمندی مقامات وزارتخانه تحت مدیریتش نسبت به ادامه رایزنی با همتاهای ایرانی شان تاکید کرد./2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام JO ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 3
    حضور دکتر صالحی در جمع کابینه حاضر، مانند وصله ای ناجور است.