یکی از قهرمانان این رمان، مردی است که در سال‌های پیش از انقلاب به زندان ‌افتاد و زنی که با او همکلاس بوده بعد از 30 سال دوباره او را می‌بیند و...

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات آموت رمان «ترکش تقدیر» نوشته «ش.شایسته» را روانه بازار نشر کرد. شیرین شخصیت اول داستان که درخانواده‌ای ضعیف رشد کرده در سن شانزده سالگی عشق را تجربه می‌کند. پس از چندی خانواده نسبت به او سوء‌ظن پیدا می‌کنند و مجبورش می‌کنند به زور ازدواج کند. یک ماه پس ازعقدکنان، شیرین به این نتیجه می رسد حاضر است بمیرد اما این ازدواج را ادامه ندهد. حیفا، دوست شیرین پیش از این، گفته بود که باید ماجرا را به رضا بگوید اما شیرین به دلیل غرور یا بچگی و یا تحمیل نشدن، سر باز زده بود. شیرین که خود را به بن‌بست رسیده و در قفس می بیند ازخانه فرار می‌کند. شانس می‌آورد و خانواده‌ای مهربان و متدین سد راهش قرار می‌گیرند. آنها پس از پی بردن به داستان شیرین درصدد برمی آیند به او کمک کنند اما ...
 

نویسنده، خود درباره این اثر می‌گوید: «ماجرایی واقعی از زندگی یکی از اطرافیانم را دستمایه این اثر قرار دادم. راوی این داستان اول شخص است و از زبان یک زن روایت می‌شود. یکی از قهرمانان این رمان، مردی است که در سال‌های پیش از انقلاب به زندان ‌افتاد و زنی که با او همکلاس بوده بعد از 30 سال دوباره او را می‌بیند. در واقع داستان به سمتی پیش می‌رود که زن به ادراک جدیدی از عشق می‌رسد و در سراسر داستان افت و خیزهای احساسی زن در مدت زمان سی ساله توصیف شده است.»


در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «اتاق پر بود از حاج‌خانم‌هایی که تنها قرص ِ صورت‌شان پیدا بود و حاج‌آقاهایی که به قول بابا «کل بازار بودند». هر کسی چیزی می‌گفت و من کنار مادر تهامی و زن عمویش نشسته بودم. کم‌کم خودم را پیدا کردم. با اینکه سرگیجه داشتم، صدای آقایان را می‌شنیدم. درباره زمان جشن عقد صحبت می‌کردند. فکر کردم: «خدایا! من چه گناهی کرده‌ام که باید این‌جور تاوان پس بدهم؟ چرا باید به خودشان حق بدهند درباره‌ی زندگی من تصمیم بگیرند؟ آن‌هایی که دور تا دور من نشسته بودند مگر قطره‌های اشکی را که از چشم‌های من می‌بارید، نمی‌دیدند؟ مگر آدم می‌تواند از شادی، این‌همه اشک بریزد؟ چرا یکی نمی‌پرسید لرزش دست‌های این دختر جوان به خاطر چیست؟»


رمان «ترکش تقدیر» نوشته خانم «ش. شایسته» در 344 صفحه و به قیمت 12500 تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این رمان و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    7 0
    واقعا جای تقدیر از این سایت خبری هست که تو این آشفتگی بازار و اقتصاد بی سامان به چنین فعالیت های فرهنگی می پردازد.