از ماهی‌ها بگیرید تا خرس‌هایی که این ماهی‌ها را می‌خورند جزء برگزیدگان عکاسی از حیات وحش در سال ۲۰۱۲ هستند. این عکس‌ها در موزه تاریخ طبیعی لندن مناظری از سراسر جهان، از قطب تا قطب را نمایش گذاشته اند

  • گوزن سرخ با نام علمی Cervus elaphus که بی‌خیال ترافیک پشت سرش مقابل دوربین در پارک ملی جاسپر در کانادا لم‌داده. این عکس «زندگی در ناحیه مرزی» نام دارد که توسط ولادیمیر مدودیف گرفته شده و قسمتی از مجموعه برنده در مسابقه عکاسی اریک هاسکینگ است که مخصوص عکاسان 18 تا 26 ساله برگزار می‌شود.
  • دسته‌های ماهی‌ها، مثل این ماهی‌های گرانت در زمان تهدید توسط شکارچیان به صورت گوی‌های عظیمی از ماهی درمی‌آیند. این عکس را کریستوبال سرانو از لحظه حمله یک قره‌غاز با نام علمی Phalacrocorax به این گوی عظیم ماهی‌ها در دریای کورتس در مکزیک گرفته است. «چشم شکار» نام این عکس زیباست.
  • این یک خرس قطبی غربت‌زده در میان جنگل دوردست نیست، بلکه نوعی خرس سیاه آمریکایی با نام علمی Ursus americanus است که به خاطر رنگ بورش به خرس شبح نیز مشهور است. این یکی که ظاهراً مشغول نوش‌جان کردن یک ماهی آزاد است، خود در جنگل بارانی خرس‌ها در بریتیش کلمبیای کانادا شکار دوربین پاول نیکلن شده است. عکاس نام این عکس را «شبح جنگلی» گذاشته که برگزیده عکاسی از جانوران در محل زندگی‌شان شده است.
  • این پنگوئن امپراتور با نام علمی Aptenodytes forsteri برای این‌که سریع‌تر در آب حرکت کند، نفسش را در حین حرکت بیرون داده. محققان فکر می‌کنند حباب‌های حاصل از بازدم پنگوئن زیر آب باعث روان‌شدن حرکت این پرنده در زیر آب می‌شود تا پرنده بتواند سریع‌تر از دست شکارچیان فرار کند و به حفره‌های میان یخ‌ها برسد. پاول نیکلن نام این عکس را «جهیدن» نهاده است و برگزیده عکاسی زیر آب شده است.
  • یک بوزینه زرد با نام علمی Papio cynocephalus به خوبی آن‌چه را عکاس این عکس «یک مثال دیگر از تقابل انسان و حیات وحش که در آفریقای مرکزی بسیار وافر است» عنوان کرده، به نمایش گذاشته است. این عکس که در موزامبیک توسط عکاسی به نام جابروسان گرفته شده میمونی را نشان می‌دهد که در حین دستبرد خانوادگی به یک مزرعه دستگیر شده و «وحشت نخستی» نام گرفته است و برنده ویژه بخش دنیا در دستان ما شده است.
  • دانشمندان به شدت نگران مشکل جدید بسیاری از کوسه‌های دنیا شده اند. یکی از مهم‌ترین عوامل این نگرانی، تکه‌تکه کردن این ماهی‌های غضروفی به قصد فروش باله‌های آن‌هاست تا از آن‌ها در تهیه سوپی اشرافی که در شرق آسیا پرطرفدار است استفاده شود. در این‌جا کارگرانی را می‌بینیم که در بازار ماهی دونگ‌گانگ در کائوشیونگ تایوان در میان تپه‌ای از باله‌های کوسه مشغول کارند. لاشه حیوانی که فقط به قصد باله‌اش صید می‌شود اغلب به دریا بازگردانده می‌شود. «آخرکار کوسه‌ها» نامی است که پاول هیلتون به عکس خود داده است و برنده بخش دنیا در دستان ما شده است.
  • این عکس عجیب را ساندرا باتروچا از درختان مخروط‌دار نزدیک پتس‌دام در آلمان انداخته است. خورشید عصرگاهی در این عکس در حال غروب است و عبور نور خورشید از میان مه این منظره یادآور دنیای پریان را خلق‌کرده است. عکاس نام این عکس را «نمایش نور» گذاشته و برنده ویژه بخش نگاه خلاقانه شده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    9 3
    در مورد اون پنگون اگه نفسش رو از جای دیگه بیرون بده سرعتش بیشتر نمیشه؟
  • مسعود A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    8 1
    این شرق آسیایی ها همه چیز می خورند و تهدیدی جدی علیه محیط زیست زمین هستند. واقعا و عمیقا از کوسه کشی آنها برای خوشی گذاری شماری مرفه از محیط زیست بی خبر اندوهگین شدم. حرص و ولع هم حدی دارد. آن هم از اضافه کردن جمعیت جهانشان که دنیا را پر کرده اند. افسوس