بالاحره سیاست های تشویقی برای افزایش جمعیت اعلام شد.

امید کریمی: در این سیاست ها که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده و باید به تصویب مجلس هم برسد، از اعطای سکه طلا، تغذیه رایگان، پوشش کامل خدمات بیمه ای درمان ناباروری در دو سطح، اعطای وام مسکن دو برابر وام مسکن معمولی، 9 ماه مرخصی زایمان با حقوق و 21 ماه بدون حقوق و مواردی از این دست وجود دارد.

پیش از این دکنر محمدجواد محمودی، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در گفتگویی با خبرآنلاین از تهیه این سیاست های خبر داده بود. (اینجا را بخوانید) 

همچنین دکتر علیرضا مرندی هم در گفتگو با خبرآنلاین از تدوین این سیاست ها که به رویت مقام معظم رهبری رسیده است، خبر داده بود. (اینجا را بخوانید)

تشویق هایی که در ادامه می خوانید، تقریبا پاسخ به عمده دغدغه هایی است که جوانان و خانواده ها برای علاقه نداشتن به بارداری و بچه داری و حتی ازدواج بیان می کنند. هرچند که اجرایی شدن این راهبرد، بودجه هنگفتی می خواهد که شاید تامین کردن آن برای دولت و پیدا کردن منبع تامین بودجه اش کار ساده ای نباشد. فقط بیمه درمان ناباروری، بار مالی سنگینی برای بیمه ها و دولت دارد.

هنوز خاطره هر نوزاد یک میلیون تومان برای مردم زنده است، یک میلیون تومان هایی که به برخی نوزادان داده شد، به بسیاری داده نشد و سر آخر هم دولت پولش را پس گرفت.

به هر حال اکنون خبرگزاری فارس گزارش داده شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه‌ای راهبردی مشوقهای جدیدی برای افزایش نرخ باروری، زاد ولد و بهداشت خانواده تصویب کرد که شامل مشوق های جدید اقتصادی از جمله هدیه سکه و وام های بلند مدت مسکن است.

این مصوبه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است برای اجرا به مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت راه و شهرسازی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

این مصوبه در چارچوب تصویب نقشه مهندسی فرهنگی و براساس تحلیل وضعیت فرهنگی کشور، موضوع تحولات جمعیتی کشور بررسی و راهبرد کلان، راهبردها و اقدامات ملی مرتبط با آن، به شرح مواد ذیل است:

 

ماده1ـ راهبرد کلان

جلوگیری از کاهش نرخ باروری کل و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی، اقتضائات راهبردی کشور، مطالعات جمعیت‌شناختی، آمایش و پایش مستمر جمعیتی

 

ماده2ـ راهبردهای ملی

1ـ فرهنگ‌سازی برای دستیابی به جمعیت مطلوب و اصلاح بینش و نگرش مسئولان و مردم نسبت به پیامدهای منفی کاهش باروری به ویژه زیرحد جانشینی؛

2ـ تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دست‌یابی به نرخ باروری مناسب، جمعیت مطلوب و لغو سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات مشوق کاهش باروری؛

3ـ تدوین الگوی سبک زندگی و ترویج آن به ویژه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اشتغال زنان متناسب با معیارهای اسلامی و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ایفای هر چه کامل‌تر نقش مادری و همسری؛

4ـ ایجاد و استقرار نظام مدیریت فرابخشی و جامع جمعیت کشور؛

5 ـ آمایش مستمر جمعیتی کشور و تدوین سیاست‌های مهاجرتی به منظور جهت‌دهی به جابجایی‌های جمعیتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی؛

6 ـ اهتمام به ارتقاء کیفی جمعیت کشور از طریق متناسب ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت، معیشت و فرهنگ آنها.

 

ماده3ـ اقدامات ملی متناسب با هر یک از راهبردهای ملی موضوع ماده (2) به شرح ذیل است:

1ـ تهیه طرح جامع تولید و اجرای انواع برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، نمایشی، تبلیغی و غیره در رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما و شبکه‌های استانی آن با هدف گفتمان‌سازی و ترویج فواید فرزندآوری و تبیین آثار منفی کاهش نرخ باروری با رعایت شرایط و مقتضیات راهبردی. (1و 6)

2ـ تبیین نظریه جمعیتی اسلام و ترویج آن توسط روحانیت برای اصلاح نگرش مسئولان و مردم نسبت به فواید باروری و افزایش نرخ آن. (1، 3و 6)

3ـ تدوین و اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت اصلاح نگرش عمومی. (1و2)

4ـ برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در تسهیل ازدواج، کاهش سن ازدواج و استحکام خانواده. (1، 2و 3)

5ـ حمایت از گسترش شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد حامی کاهش سن ازدواج جوانان و استحکام خانواده. (1و2)

6 ـ آمایش و برنامه‌ریزی استانی و منطقه‌ای جمعیت با در نظر گرفتن مقتضیات اساسی و راهبردی مربوط. (1و5)

7ـ اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌های درسی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به جمعیت مطلوب و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در این زمینه. (1، 3و 6)

8 ـ بازنگری سیاست‌ها، برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات کشور با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات تنظیم خانواده. (2)

9 ـ تدوین و تصویب برنامه‌های هوشمند برای ارتقاء باروری. (2و 6)

10ـ تدوین و اجرای الگوها و برنامه‌های حضور اجتماعی مطلوب و تنوع‌بخشی به مشاغل زنان متناسب با مسئولیت‌های خانوادگی (همسری و مادری). (3)

11ـ ایجاد بانکهای اطلاعاتی جامع جمعیتی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و رصد مستمر تحولات جمعیتی در جهت اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور. (4)

12ـ سیاستگذاری توزیع و بازتوزیع جمعیت و اعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای. (4و 5)

13ـ بازنگری و وضع قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی فرزندآوری به صورت پلکانی با رعایت سه معیار سن ازدواج، فاصله موالید و تعداد فرزندان از طریق پیش‌بینی الزاماتی همچون: (2، 3و 6)

13ـ1ـ پوشش بیمه اجباری درمان رایگان مادر و کودک از ابتدای بارداری تا پایان دو سالگی کودک برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی است.

13ـ2ـ اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به صورت بن کالا شامل؛ پروتئین، لبنیات، برنج و حبوبات به میزان یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال حداقل برای 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان براساس ارزش ریالی سال 1390 به عنوان سال پایه.

تبصره ـ اقلام سبد تغذیه رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

13ـ3ـ اختصاص بسته بهداشتی ـ درمانی رایگان شامل؛ مکمل‌های غذایی، دارو، آزمایش‌های دوره‌ای و موردی و معاینه‌های ماهیانه به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال برای حداقل 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان.

تبصره ـ اقلام بسته بهداشتی درمانی رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

13ـ4ـ پوشش کامل بیمه‌ای برای درمان ناباروری‌های اولیه و ثانویه.

13ـ 5 ـ افزایش مدت مرخصی استعلاجی زایمان به 9 ماه و مرخصی بدون حقوق به 21 ماه و جمعاً به مدت 30 ماه به ازای هر فرزند و در مجموع 10 سال به صورت شناور با حفظ شغل برای همه شاغلان بخش دولتی و غیردولتی.

تبصره ـ مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید نمی‌باشد و حداکثر تا 6 سالگی کودک قابل استفاده است.

13ـ6 ـ اختصاص مرخصی استحقاقی 2 هفته‌ای تولد فرزند به پدر.

تبصره ـ این مرخصی قابل بازخرید نیست.

13ـ7ـ اجرای کامل طرح آتیه فرزندان با مبنا قرارگرفتن ارزش ریالی سال 1389 به عنوان سال پایه.

13ـ 8 ـ پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر به صورت سکه بهار آزادی به صورت ذیل است:

برای فرزند اول والدین زیر 25 سال نیم سکه، برای فرزند دوم یک سکه، فرزند سوم یک و نیم سکه، برای فرزند دوم والدین 25 تا 29 سال نیم سکه، فرزند سوم یک سکه و فرزند چهارم یک و نیم سکه، برای فرزند سوم والدین 30 تا 39 سال نیم سکه، فرزند چهام یک سکه؛

13ـ 9ـ افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر به ازای هر فرزند تا 4 نیم‌سال و کاهش سقف واحدهای درسی در هر نیم‌سال تا سقف 8 واحد.

13ـ10ـ متناسب‌سازی نظام آموزشی کشور با ملاحظات جنسیتی و سیاست‌های جمعیتی در ساختار، محتوا و طول مدت تحصیل.

13ـ11ـ مراکز آموزش عالی موظفند در توزیع و تخصیص وام دانشجویی، وام ودیعه مسکن و همچنین تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان متأهل دارای فرزند را در اولویت قرار دهند.

13ـ12ـ دانشجویان مادر دارای فرزند زیر 3 سال می‌توانند تا 50 درصد واحدهای درسی نظری دوره تحصیلی خود را به صورت نیمه حضوری یا مجازی بگذرانند.

تبصره ـ دستورالعمل اجرایی مربوط توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

13ـ13ـ فراهم آوردن امکان حضور منعطف و کاهش ساعات کار موظف، ایجاد امتیازات خاص و تسهیلات لازم در طرح دورکاری و نیمه حضوری و سایر شیوه‌های مناسب اشتغال برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر 5 سال.

13ـ14ـ حق عائله‌مندی در کلیه قوانین‌و مقررات استخدامی به دو برابر افزایش می‌یابد.

13ـ 15ـ پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلکانی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی کشور

13ـ 16ـ اعطای مشوق‌های مالیاتی به خانواده متناسب با تغییرات در بُعد خانوار از طریق تغییر در واحد مالیاتی از فرد به خانواده.

13ـ17ـ حمایت از طراحی، ساخت و واگذاری مسکن‌های چند نسلی به خانواده‌های گسترده.

13ـ 18ـ احتساب خانه‌داری به عنوان شغل و کمک به بیمه بازنشستگی زنان متأهل خانه‌دار با پرداخت بخشی از حق بیمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده.

13ـ 19ـ مادران شاغل دارای 3 فرزند و بیشتر می‌توانند با داشتن هر میزان سابقه کار، علاوه بر میزان سنوات خود به ازای هر فرزند با یک سال افزایش سنوات بازنشسته شوند.

13ـ20ـ مادران شاغل می‌توانند با هر میزان سابقه کار با همان میزان سنوات بازنشسته شوند.

13ـ21ـ پرداخت وام قرض‌الحسنه «فرزند» به مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده‌ها برای فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت 10 ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاری توسط بانک‌های عامل بر مبنای نرخ پایه سال 1391.

تبصره ـ این تسهیلات به خانواده‌هایی که سن مادر حداکثر 39 سال باشد، اختصاص می‌یابد.

1ـ22ـ کاهش مدت خدمت سربازی متناسب با سن ازدواج و تعداد فرزندان و افزایش حقوق و تسهیلات آنها با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل ستاد کل نیروهای مسلح.

14ـ ارتقاء آمادگی‌های جسمی و روحی جوانان برای تربیت نسل و بارداری از طریق: (2)

14ـ1ـ درج عناوین و سرفصل‌های مربوط به آماده‌سازی دختران و پسران از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی برای عهده‌داری مسئولیت اداره خانواده و پرورش فرزندان در متون آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش.

14ـ2ـ افزایش اعتبارات، امکانات، ساعات درسی و فعالیت‌های ورزشی دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

14ـ3ـ ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامی، همچون مدیریت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری.

14ـ4ـ اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

15ـ ترویج زایمان طبیعی و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارین‌های غیرضروری و سودجویانه.

16ـ خانواده‌های دارای 4 فرزند و بیشتر براساس نتایج آمایش جمعیتی و در دهک‌های پایین درآمدی جامعه می‌توانند حسب مورد از یکی از دو امتیاز زیر بهره‌مند شوند:

16ـ1ـ دریافت وام خرید مسکن به میزان دو برابر سقف وام‌های اعطایی بانک مسکن، با باز پرداخت 30 ساله و حداقل سود بانکی بخش مسکن.

16ـ2ـ دریافت یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 200ـ 150 مترمربع در شهرستان محل سکونت به شرط ساخت و حداقل 15 سال سکونت در آن به استثناء کلان شهرهای کشور.

 

ماده3ـ به منظور راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی کلان جمعیتی، نهاد تخصصی مدیریت جامع جمعیت کشور ظرف مدت سه ماه توسط دولت تشکیل و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه برنامه عمل با تقسیم کار ملی و دستورالعمل‌های لازم اقدام و گزارش عملکرد را هر شش ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.

 

ماده4ـ در صورت لزوم، قوانین و مقررات متناظر با هر یک از اقدامات ملی، حسب مورد از سوی مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران به تصویب می‌رسد.

 

ماده5 ـ این مصوبه در 5 ماده و 6 تبصره در جلسات 709، 710، 711 و 712 مورخ 22/1/1391، 5/2/1391، 19/2/1391 و 2/3/1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خانوم س IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    ببخشید من خوب متوجه نشدم - من الان 42 سالمه - تا بخوام بچه دار شم و زایمان کنم حدود 43 ساله میشم - بالاخره بهم سکه میدن یا نه؟ چی کار کنم ؟ بچه دار بشم ؟ نشم ؟ شما چی میگید؟
    • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      همین جوریش از پس ترافیک و ازدحام جمعیت و درگیری های عصبی و مترو و بیکار ی و اشتغال و وام و مسکن و اجاره خونه و گرانی و ووووووووو..... برنمیان بعد وعده های بی مورد هم میدن . بقول قدیمی ها از پس همین که زاییدی بر بیان بقیه پیش کش . حرف بدی که نزدم لطفا حذفش نکنین !!!
    • امیرخان IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      82 2
      تا اون موقع که سکه رو بگیری باید به اندازه 12شمش طلا خرج کنی
    • رضا US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      45 2
      حالا مهریه رو کی داده کی گرفته
    • مانلی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      11 26
      من الان در ماه 4 مرخصی زایمان هستم آیا مرخصی 9 ماهه بمن تعلق می گیرد
    • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      39 6
      به جای این کار باید برنامه بریزیم تا چاه ها و دریاچه های خشک شده را نجات دهیم. به این صورت که تعداد بچه ها را کم کنیم. 40 تا 50 سال دیگر که آمار فوت بر اثر پیری افزایش یافت به تدریج کسانی که در دهه های 40 و 50 و 60 به دنیا آمده اند از دنیا خواهند رفت. آنوقت جمعیت به 50 میلیون و بلکه کمتر نزول خواهد کرد. آن زمان میتوانیم سد ها و رودخانه ها را جاری سازیم تا دریاچه ارومیه مجددا احیا شود. توجه کنید برای ایرانی که هزاران سال جمعیت آن 15 میلیون نفر و کمتر بوده است لزومی ندارد که جمعیت بیشتر از 40 میلیون نفر باشد. ایران در سال 1950 جمعیتی معادل 17 میلیون نفر داشت. در ضمن کشوری مانند سوییس با داشتن جمعیتی معادل 7 میلیون نفر قدرت اقتصادی و سیاسی بیشتری از ایران 80 میلیون نفری دارد. به فکر کیفیت باشیم
    • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      34 1
      سکه و بیمه و 30 ماه مرخصی با حقوق و تغذیه همگی منهای مسکن، به مبلغی حدود 5 تا 15 میلیارد دلار در سال احتیاج دارد. برای دولتی که درآمد نفتی سالانه آن در طول یک سال گذشته از 100 میلیارد دلار به رقم 40 میلیارد دلار افت کرده، این طرح اجرا شدنی است آیا؟ اول فکری به حال مدیریت جهانی ( یعنی مشکلی که ما با دیگر نقاط جهان داریم) بکنید، بعد طرح هایی تصویب کنید که به قیافه دخل و خرج ایران نمیخورد.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    410 3
    همون يك ميليوني كه قرار بود به كودكان نوزاد بدهند را ناتمام رها كردند وپولها را دوباره از حسابها خرج كردند حالا چطور مي خواهند اين كار را انجام بدهد
    • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      62 0
      سنگ بزرگ علامت نزدنه
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    349 1
    اینها رو رئیس جمهور بعدی باید اجرا کنه دیییییگه ؟!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      324 5
      پ ن پ میت رامنی میاد اجرا میکنه
    • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      19 28
      پ ن پ و .... استغفرولا شما چه با نمکی موش بخورتت گوگولی مگولی
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    337 8
    با این وضع تغذیه فعلی و بیماری های عصبی و تاثیر امواج پارازیت امیدی به تولد نوزاد سالم نیست خود و فرزندتان را بیچاره نکنید.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      47 1
      پارازیت اصلا اجازه نمیده بچه بدنیا بیاد . همون توی رحم بچه بینوا کشته میشه . توصیه میکنم اگر هم قصد بچه دار شدن دارید به شمال ایران برید یا از کلان شهر ها فاصله بگیرید. وگرنه همه تلاشهاتون بر باد میره.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
      10 0
      من یه بچه1 ساله دارم مشکل نارسایی کلیه داره یکی از دوستان فرزندش مشکل قلب و.... دکترا گفتن به خاطر پارازیت ها است. خدا پس به بچه های حالا کمک کنه
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    274 3
    اولا جای مرد تو این تسهیلات کجاست؟ ثانیا قبل از اینها باید ازدواجی رخ بده تا بشه ازین تسهیلات استفاده کرد . جوانان بیکار این سرزمین نه رغبتی به ازدواج دارندو نه هیچ خانواده ای اونها رو قبول میکنه هرچند که جوانانی بسیار غیور و با بصیرت باشند
    • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      149 8
      مرد؟ مرد؟ چه حرفها می زنی برادر من! مرد چه حق و حقوقی داره جز اینکه شب تا روز روز تا شب جون بکنه تا خانواده سرپا وایسته؟ مرد خوب براد من مرد مرده است مثل من و شما!
  • بهزاد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    فقط منتظر بودند بچه من به دنیا بیاد بعد از اون این همه دست و دلبازی کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    228 1
    اگر این شورا اینقدر سخاوتمند و گشاده دست است، چرا در مورد هزار و یک تا از نیازهای روز مره شهروندان کاری نمی کند؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    199 1
    ای بابا چقدر زحمت می کشید همان 1 میلیون تومانها که گرفتیم !!!کافیه ها آخه فقط دوران بچگی مهم است .آینده اش که اهمیتی ندارد تاره پدر ومادر هم که مهم نیستند زندگی هم نمی خواهند فقط بچه به دنبا بیاورند
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    181 2
    با احترام مگه رشد جمعيت منفي شده كه مي خوان رشد پيدا كنه ؟شما اگه عدد 70 رو تقسيم بر نرخ رشد جمعيت كنيد زمان دو برابر شدن جمعيت بدست مي آيد يعني نرخ فعلي 1.6 اگه به2.5 برسه 30 سال ديگه جمعيت از 150 ميليون ميگذرد و ميشيم بنگلادش
  • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    203 2
    تقريباً همه انواع شير خشك ناياب شده مثل sma,nan,biomil و.... من حاضردو برابر قيمت شير sma progeres را بخرم شما را به خدا اكًه كسي سراغ داره به شماره ٠٩١٨٣١١١٢٩٥ زنكً بزنه به خدا ثواب هم داره بجه ام هيج شير ديكًه اي نمي خوره
    • بدون نام MY ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      101 2
      برادر من بسیار متاسف شدم از کامنتت. ای کاش اونجا بودم و هر طوری میشد کمکت میکردم. خدا به همه کمک کنه
    • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      26 1
      ای داد بیداد ... دلم آتیش گرفت. مطمئن باش حتما جایی هست و احتکار شده تا دو برابر به شمایی که نیاز داری بفروشند... خدا فقط خودش به داد مردم برسه
    • بدون نام US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      26 2
      ایضن بسیاری از مارکهای پوشک بچه!تنها کسی که توی این دوره زمونه بچه داره میدونه چقدر گرونی و نایابی هست توی لوازم بچه!میگین ایرانیش رو بخر؟وقتی پوشک ایرانی پای بچه رو عرق سوز میکنه ظرف چند ساعت چرا بچه چند ماهه رو باید زجر بدیم؟این بچه ها چه گناهی کردن طفل معصوم ها؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    193 4
    آقا شما مشكلات اقتصادي و اشتغال مردم و حل كنيد ، بخدا همه چيز درست ميشه ! رفاه ايجاد ميشه ، ازدواج شكل ميگيره ، امنيت بيشتر ميشه ، جمعيت بيشتر ميشه ، فرهنگ بهتر ميشه ، اخلاق و رفتار مردم باهمديگر بهتر ميشه ، اعتماد مردم به دين بيشتر ميشه ، فرار مغزها كم ميشه ، اعتياد كم ميشه ، دروغ كم ميشه و . . .
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    171 3
    با اين همه مشوق، باز هم نميصرفه..... :)
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    180 3
    ففقط بجه زاييدن نيست كه ! هميشه بچه نيست كه! مگه ديوانه اييم كه هم خودمون هم اون بجه رو بدبخت كنيم!!اعصاب و توتن يكيش هم نداريم
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    با سلام به نظر من مشوق های اقتصادی اگر تحقق هم پيدا کند برای 70 درصد از مردم که از سطح درآمد بهتری برخوردار می باشند مهم نيست و اگر منظور افزایش نرخ جمعیت دهک های پایین است که باید به مشکلات بعدی آن مانند تربیت فرزندان و افزایش جرم هم نگاه کرد ما مکی خواهیم کدام جمعیت را زیاد کنیم فرودستان یا ثروتمندان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • هوشنگ IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      138 1
      اقا حالت خوبه؟؟؟ 70درصد سطح درآمد خوب؟؟؟مطمئنی تو ایرانی؟؟؟؟
    • سینا از شیراز IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      125 2
      وقتی آمار میگه 70درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند منظورت از سطح درامد بهتر چیه؟ ضمنا وعده رو کی داده کی گرفته؟ وقتی یک میلیون تومن قبلی نوزادان ، سهام ماهیانه عدالت ، زمین ویلای هزارمتری و.... گرفتی رو این هم حساب کن!
  • مهدی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    158 2
    میگم اگه بچه دار شدیم و اینا رو ندادن(که معلومه نمیدن) چه خاکی به سرمون کنیم؟!
  • ali IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    143 2
    ای بابا مگه 70 میلیون خوشبخت شدن که بخواهیم یه عده ی دیگه را بدبخت کنیم وبشیم مثل کشورهای گشنه ی افریقایی اون از نتیجه ی سیاست یارانه ها وحالا هم یه اشتباه بزرگ دیگه بعدش این برنامه را کشورهای کاملا پیشرفته ی دنیا که مردم بیکار ندارن و رشد جمعیت منفی باشه بکار می برن نه ما
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    124 2
    من 34 ساله مهندس شاغل هستم خانمم مهندس32ساله و شاغل هست ولی این مشوقها برای ما که تاثیری نخواهد داشت چون ماهی 2 میلیون تومان بخاطر خرید خانه قسط می دهم یعنی همه درآمدم را و علیرغم میل باطنی پولی نداریم که در راه بچه داری هزینه کنیم اگر مشکلات اقتصادی مردم مثل مشکل مسکن و اشتغال و تورم و ... حل شود باقی مشکلات خودش حل خواهد شد والسلام
    • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      2 62
      آقای مهندس هرآنکس که دندان دهد نان دهد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    312 3
    مردم منتظر فتوا واسه ازدواج و بچه‌دار شدن نيستن. بچه‌دار شدن نه فقط تمكن مالي بلكه اميد به آينده مي‌خواد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    121 7
    اسم بچه تان را لوک خوش شانس بگذارید
  • بدون نام US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    60 5
    قصه ها بر من گذشت,تا بدانم کیستم سرگذشتم هر چه بود,من پشیمان نیستم من اگر سردار عشقم,یا که پاک باخته ام سرگذشتم را به دستان خود ساخته ام
  • بدون نام MY ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    120 3
    البته بسیار خوب و پسندیده هست اما باید اولش یک همسر خوب و پولدار برام پیدا بشد بعد به فکر بچه دار شدن میافتم
    • محمد امير IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      10 0
      اقا خدا يه دو قلو شو داره به من ميده اگه راست ميگيد! يا علي من 32سالمه با اين 2قلوها كه به دنيا بيان 3تا بچه دارم
    • محمدامير IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      6 0
      اقا خدا يه دو قلو شو داره به من ميده اگه راست ميگيد! يا علي من 32سالمه با اين 2قلوها كه به دنيا بيان 3تا بچه دارم
  • شیرازی اصیل EU ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    39 2
    همش مسایل مالی نیست.آدم 2 تا بچه ی سالم و بدرد بخور برای جامعه و درس خوانده به جامعه تحویل بده بهتر از اینه 20 تا بیسواد با مشکلات اخلاقی و بی فرهنگ و عقده ای به جامعه تحویل بده.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    27 0
    آقا کسی 420 تومن داره بمن قرض بده میخوام بزارم روی اون یک میلیونی که بهم دادند برم سکه بخرم !!!
  • رحمان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    17 0
    ترا خدا یه چیزی بگین و قول بدین که توش نمونین
  • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 23
    مگه اینجا باشی چه کمکی از شما ساخته هست. باید شیر خشک تو مملکت باشه بعدش همه داروخونه ها شیر خشک هست. تعجب میکنم یک چنین کامنتی گذاشتن
  • بدون نام NL ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    13 1
    یه سوال از نویسنده محترم خبر دارم. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به تصویب مجلس برسه؟؟؟؟؟تا جایی که ما میدونیم مصوبه شورای عالی خودش قانونه .اگر اصلاح کنید بد نیست
  • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 29
    بسته تشویقیش حرف نداره به شرتی که اجراع بشه
  • فائزه GB ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    19 1
    هاها، ما به اینا امید نداشتیم و با هزار برنامه ریزی باردار شدم و قبلش بیمه کردم، حالا که هزینه های آزمایش و بیمارستان قد علم کرده با کمال پررویی میگن هزینه های بارداری شامل بیمه نمیشه!!!! من نمیدونم یه زوج سالم 25 ساله به جز هزینه زایمان چه هزینه درمانی میتونه داشته باشه!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    17 0
    به این مشوقها هم اعتمادی نیست .....
  • یک جوان IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    39 0
    زنده ها و کسانی که در حال حاضر هستند رو دریابید من به عنوان یک جوان سی ساله که هر روز داره عرصه زندگی بر من و همسرم تنگ تر میشه ، هر روز داریم بدبختر میشم. حال بیاییم یکی دیگه رو هم به روزگار خودمون دچار کنیم/؟چند روز قبل همسرم به من گفت بیا یه راه بدون درد پیدا کنیم از این وضعیت و زندگی راحت شیم. هر روز تلاش بیشتر از دیروز ولی بدون هیچ امیدی به آینده. اینقدر شرمگین شدم که دوست داشتم زمین دهن باز کنه و من ببلعه . چندین سال کار کردیم و پس انداز کردیم ولی در کمتر از چند ماه پس انداز های ما ارزشش به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کرد. با این وضعیت چه امیدی به ساختن آینده هست/؟ توروخدا این کامنت منو بزارید شاید یکی از این مسئولین خوندش بیاد پاسخ بده
  • محمد پ IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    20 1
    واقعن دولت، با این بدقولیهاش و اوضاع بد اقتصادی که درست کرده، چطور انتظار داره مردم باز بهش اعتماد کنن؟!!!
  • از یاسوج IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    28 1
    حالا فرض هم بچه دار بشیم و این تسهیلات ناچیز رو هم بدین ، خوب فرض هم بچه ام مثل خودم فوق لیسانس فنی مهندسی بگیره، بعدش میخواد مثل پدرش بیکار باشه؟ الان ازدواج کردن خیلی خیلی خیلی سخت شده یعنی خریدن طلا و گرفتن یه جشن عروسی هم از عهده مردم بر نمیاد و تو مملکت ما ثابت شده که هر چه جلوتر بریم وضعیت بدتر میشه
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    20 1
    شاید بعداً برای پرداخت این تسهیلات مثل وام ازدواج، شرط بزارند مثلاً پدر بچه، زیر سن 26 سال داشته باشه! حتماً هم باید پدربزرگ بچه هم فوت کرده باشه!!!!!! و .....
  • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    18 1
    آقا مشکل اشتغال حل کنید من یکی قول می دم ازدواج کنم , با این حرفها که نمی شه!
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    27 1
    همون بچه بزرگ میشه, مدرک میگیره کار و همسر و زندگی مناسب گیرش نمیاد,بعد فحشتون میده که چرا بدنیاش اوردین. مثل جوانهای الان.حالا دیگه خودتون میدونید با این بسته های تشویقی... بابا یکی به فکر مجردهای سن بالای این دیار بکنه. چرا همه حمایتها و تشویقها برای متاهلهاست؟؟؟
  • علیرضا EU ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    22 1
    تضمین اجرا وجود داره آیا؟؟ واقعا از کجا معلومه بعد از بچه دار شدن زوجها نزنن زیر همه چی!؟ مثل همون یک ملیون تومنه؟!؟!!!
  • بیپول IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    37 1
    من مرد جوانی هستم 26 ساله، مجرد، بیکار و بسیار بچه دوست! از یابنده تقاضا میشود با دادن نشانی مادر بچه مژدگانی دریافت کند ؛-)
  • صفر CA ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    32 1
    خودتون قضاوت کنید. با هزار بدبختی جمعیت ایران رو کنترل کردند، وضعیت مان اینه. وای به حال نسل هایه بعد. متأسفانه مشکلات افزایش جمعیت در دهه 60 را فراموش نکرده ایم.
  • محمد خدادادی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    18 2
    نمیدونم چرا مسئولین پیشنهاداشون همیشه وقتیه که خیلی دیر شده ! اون از قضیه اتاق ارزی که وقتی دلار 3500 شد یادشون افتاد که دیگه کار از کار گذشت این از مشوقها که با این اوضاع بد اقتصادی بازم وقتی دوباره دیر شده جایزه گذاشتن ! کافیه اوضاع اقتصادی مملکتو سرو سامان بدن این موضوع خودش درست میشه بدون مشوق. واقعا گرفتار بی مدیریتی شدیم . یکی به داد برسه . به خدا فهمیدن حقایق خیلی سخت نیست . ممنون از خبر آنلاین که امکان بحث آزاد و میده امیدوارم این بحثها پرینت بشه بره روی میز مسئولین به خدا خیلی کمکه بهشون ما اگر زمان میزاریم دلمون برای مملکت و مردممون میسوزه این نوشته ها سوزه دله نه گله .
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    26 2
    شما حقوق معلمهایی که به خارج اعزام کردید را بدید مشوق اقتصادی پیشکش.
  • ه-ب IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    18 1
    با تشکر از طراحان این پروژه لطفا به مشکلات جوانان که در بالا صاحب نظران ذکر کرده اند توجه شود و اصول اساسی زندگی مردم مانند مسکن اشتغال بهداشت و تغذیه و آموزش را توسعه دهید رشد جمعیت رو به افزایش خواهد نمود ما هم دعا می کنیم اینطور بشه و جمعیت ایران همیشه نرمال باشد نه پیر نه جوان بلکه متناسب با جامعه فعال و شاداب باشد.
  • ناشناس IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    19 4
    قانون بسيار خوبي است البته فكر نمي كنم مردم ما به اين راحتي تحت تاثير اين ماده تبصره ها قرار گيرند. با اين تورم و مخارج بسيار زياد زندگي و وعده هاي تحقق نيافته گذشته مسوولان بايد تضميني بابت اجراي آن به مردم بدهند.
  • رحيم IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    26 1
    من يك كارمند ساده با حقوق 500 هزارتومان و 34 سال سن دارم با تورم 200 درصد و افزايش حقوق 15 درصد و نداشتن مسكن و الي ماشاء ا... مشكلات ديگر اگر بچه دار بشيم آينده اش چي ميشه ؟ خودتان قضاوت كنيد
  • کورش EU ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    14 15
    بهترین مشوق اینه که مشمولان متاهل رو که بچه دارن، از سربازی معاف کنن.
  • بدون نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    2 18
    ممنون
  • بدون نام CH ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    28 1
    هزار وعده خوبان! يكي وفا نكند .
  • د ارا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    27 1
    من خودم از وضعيت مالي خوبى برخوردارم يه بچه ١/٥ ساله هم دارم ولي باور كنيد بعضى وقتها كه در مورد بچه دوم فكر ميكنم ميمونم كه خدا با اين وضع مگه ميشه يه نفر هم به اين دنيا آورد با كدام أميد مگه مملكت از امروز به فردا تضميني داره؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    36 1
    خدا نكنه والديني فقط به خاطر گرفتن و سكه و اين وامها و خدمات بخواد بچه دار بشه مطمئن باشيد والديني كه به خاطر اين چيزها قراره بچه دار بشن نميتونن بچه خوبي تربيت كنن والدين بايد نگاه كنن ببينند ميتونن شرايطي براي تربيتخوب فرزنداشون داشته باشن يا نه... نه اينكه به اميد يك سكه و يارانه و... اين چيزها
    • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      2 0
      دقیقا بهترش اینه که بگیم خدا نکنه والدین با دلیلی جز (حقیقتا بچه خواستن) بچه دار بشنمد چون بعدها نتیجه اش رو خواهند دید
  • خواستار ازدواج IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    44 2
    من 27 سالمه حقوقم هم ماهی 200 هزار تومنه این هم از ره آوردهای خصوصی سازی آقای احمدی نژاد بود که هدفش چیزی جز انداختن توپ مشکلات اقتصاد کشور تو میدون بخش خصوصی نبود که واقعا کار عاقلانه ای بود!!!! دوست دارم ازدواج کنم اما نمی تونم فتوی ازدواج رو هم پرسیدم ازدواج امری مستحب است که روی آن بسیار تاکید شده است اما واجب نیست . پس فعلا بی خیال ازدواج
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    54 3
    وقتی منه دهه شصتی این همه مشکلات دارم چرا باید یه موجود معصوم و بی گناه رو به این دنیا بیارم.به چه امیدی؟؟!! من که همش از پدر و مادرم گلایه می کنم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    43 1
    بسته دست ودلبازانه شما منو کشته واقعا
  • Javad US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    17 3
    اينا كه مشوق بچه دار شدنه مشوق ازدواج لازمه تا بچه اي در كار باشه
  • الغیاث IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    1 60
    خواهشاً دوستان یه کم این پیچ افق نگاهشون رو بچرخونن بلکه دو فرسخ دورتر رو هم بیبینن! اگه به اون آینده ای که هر روز براش العجل العجل می کنی اعتقاد داری و فهمیدی که جامعه اسلامی باس گسترش پیدا کنه و ...دیگه این همه داد و بیدادت برای چیه؟ببین ولی امرت چی میگه همون کارو بکن دیگه! از فقر اقتصادی هم انقدر نترس...اگه چیزی بخواد جونت رو بیگیره بی پولی نیس،بی فکریه! پس برو اول جیب عقل و اعتقادت رو پر کن!تا با گرون شدنه یه پوشک بچه ازاین رو به اون رو نشی! البته پوشک بچتون هم حتما نباید رینگش اسپرت باشه و کولر داشته باشه و خودش بوق بزنه و...از این ارزون ترم هست! ولی کلاً خدا رو شکر که ما تو شعب ابی طالب با پیغمبر نبودیم...
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    19 0
    خدا قربونش برم اول عقل ميده بعد نان! نان هم به كسي ميده كه عقل داشته و بر اساس منطق و شرايطش اقدام كرده. مگه به افريقايي ها دندان نداده؟؟ يا فقيرا؟ چرا وقتي همون نان رو واسه خودشون به زور گير ميارن! چند نفرم بدبخت كنن؟ مطمينم همون خدا فردا ازمون سوال خواهد كرد. بله يكي داره نان و كباب و مدرسه خوب و ميوه و لباس واسه بجه ش جور ميكنه يك دونه است ولي درست و بي حسرت و عقده حتي اگر يكي هم بخواد با عقده و حسرت و كينه به خاطر كمبودهاش بزرگ شه يكي هم زياده عقل خدا داداه واسه چي پس؟ انقدر انسان رو اين كره زمين هست كه زمين داره منفجر ميشه منابعش داره تموم ميشه نگراني كمبود جمعيت كاملا بي مورده
  • بدون نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    21 1
    آها یه نیم سکه یا سکه تمام میدن، بچه به دنیا میاد، اونو هم باید بدی خرج بیمارستان برای زایمان، بعدش چی؟!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    14 0
    شما بگو 1000 تا سکه. کیه که باور کنه.
  • احمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    13 0
    شما شرایط ازدواج از جمله شغل ومسکن روفراهم کنید بجه دار شدن پیشکش
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 1
    حالااين طرح كي اجرا ميشه؟
  • امير IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    0 1
    براي گرفتن سكه بايد به كجا مراجعه كرد چگونه بايد گرفت
    • مریم IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
      2 1
      شما میری طلافروشی یک وپونصد میدی وسکه را میگیری!!!!!!!!!!!!
  • جواد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    0 4
    با سلام من و همسرم زیر 25 سال سن داریم و بچه ما چند هفته دیگه به دنیا میاد میخواستم بدونم چگونه سکه هدیه تولد رو بگیرم اگه میشه منو راهنمایی کنید
  • منصور رسولیان IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    5 2
    بنده تا 40 روز دیگه صاحب 3 قلو میشم میتونید شرایط ویژه رو بگید که من هم در جریان باشن وآیا جایی هست به مشکلات ما برسه
  • معصومه IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 1
    میخواستم ببینم بخشنامه مرخصی نه ماهه زایمان کی به اموزش و پرورش ابلاغ میشه من مرخصیم 7 اسفند 91 تموم شد اما آموزش و پرورش میگه هنوز بخشنامه ای در مورد مرخصی نه ماهه نیومده
  • سروش IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    4 0
    من تنها فرزند مادر و یکی از هشت فرزند پدر می باشم سی و پنج سالمه اما مجردم چرا که بیکار هستم شغل نیست درامد نیست روزی هزار بار پدر مادرم و .. ان خدایی را که مرا بدنیا اورد سرزنش میکنم اخر به چه امیدی یکی دیگر را بدنیا بیائوریم و بدبخت کنیم اخر ان فرزند میگوید شما که این وضع خودتان و مملکت بود چرا مرا دیگر بدبخت کردید بخدا میگوید
  • حسام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سن بازنشستكي رو بياريد پايين به جاي اين كارا !!!
  • mehran IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خب من الان بچه رو کنم یا نه تکلیف چیه
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    مشوق های تشویقی بسیارضعیفی را اعلام کردند.به نظرمیرسد استقبال انچنانی نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    1 0
    طور و خدا مرخصی 9 ماه را اجرا کنید منم دوست دارم بچه دارم شم ولی کسی و ندارم بچه ام بگیره کارمند هستم و نگران
  • یوسف ا A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 0
    خاله من هشت ماهه که سه قلو هاش در بیمارستان امام خمینی متولد شدن ، چهار ملیون باید به بیمارستان پرداخت کنه که هنوز موفق نشده .الان هم مستجرن شوهرش کارگری می کنه تو تهران، پس این کمک های دولت که تشویق می کنه مردم را به بچه دار شدن کجاست . باور کنید به سختی زندگی می کنند
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    2 0
    باسلام . خانم من بارداره و فرزندمونم دوقلو هستش . خودمم وضع خوبی ندارم ومیخواستم ببینم دولت چه کمک هایی میکنه ؟