محمدعلی پورمختار که معتقد است اصل سوال از رئیس جمهور «به مصلحت است»، ادامه داد: اما اینکه چطور مجلس به این مساله ورود پیدا بکند، نظرات متفاوت است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص سوال از رئیس جمهور و اینکه آیا ورود به این مساله به مصلحت کشور است، گفت: ما فکر می کنیم سوال کردن اشکالی ندارد و به مصلحت کشور هم است؛ چون این مساله خواست مردم است . مردم سوال می کنند چرا در بازار ارز چنین اتفاقاتی افتاد؟ چرا دلار کم شد؟ چرا اجناس یک باره به این میزان گران شد؟
وی که می گوید «نمایندگان مجلس درباره سوال از رئیس جمهور انگیزه دارند»، خاطر نشان کرد: ما بالاخره از سابقه این موضوع آگاهیم و می دانیم نوع برخورد آقای رئیس جمهور تغییر نکرده وحتی بدتر هم شده است. ولی نمایندگان بالاخره سوال دارند و باید به مردم پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: «البته برداشت شخصی ام این است که آنچه مجلس از سوال از رئیس جمهور به دنبال آن است، محقق نمی شود.»
 در مجلس هشتم برای نخستین بار سوال از رئیس جمهور در تاریخ پارلمان ایران مطرح شد که در نهایت پاسخ های رئیس جمهور با اعتراض نمایندگان مواجه شد.
پورمختار در پاسخ به اینکه نمی توان همین مسائل را از طریق جلسه غیر علنی حل کرد، اظهار داشت: مجلس پیش از این جلسات غیر علنی با وزیر اقتصاد داشته است و توضیحاتی از جانب ایشان ارائه شده است که هیچ کدام قانع کننده نبوده است. بنابراین همه این موارد نشان می دهد که این موضوع به تصمیماتی باز می گردد که ممکن است خود آقای رئیس جمهور گرفته باشد. اصل سوال از رئیس جمهور ایرادی ندارد، اما درباره اینکه با این سوال، مجلس می تواند به اهدافی که مد نظرش است، برسد، اما و اگر وجود دارد.
وی درباره عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس جمهور هم گفت: این موضوع در ذهن نمایندگان نیست. چون شرایط سیاسی کشوراقتضاء این امر را ندارد. یکی از اهداف دشمن این است که وحدت را بین مسئولان بشکند. ما همه باید برای جلوگیری از توطئه دشمن پیش قدم شویم.
پور مختار درباره شکایت قاضی پور نماینده ارومیه از رئیس جمهور به کمیسیون اصل نود هم، خاطر نشان کرد: این موضوع از دفتر رئیس جمهور استعلام شده است تا لیست همراهان سفر ایشان به نیویورک را ارائه کنند. ما منتظر پاسخ آنها هستیم.
رئیس کمیسیون اصل نود همچنین درباره پرونده کرسنت که پیش از این در گفت وگو با خبرآنلاین از ابعاد جدید آن خبر داده بود، اظهار داشت: این پرونده در حال بررسی است.
وی همچنین با بی اطلاعی از برخی اخبار درباره به گردش افتادن پرونده مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در این کمیسیون، افزود: از این پرونده اطلاعی ندارم، اما به طور کلی ما راجع به اشخصاص بنا نداریم در مقطع فعلی اطلاعات بدهیم.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    8 3
    واقعا مهمترين كار مجلس همينه واسه همين اوضاع اينطوره.؟پيگيري همراهان‏ نيويورك،سوال از دكتر، خوبه