آئودی همزمان با نمایشگاه خودروی پاریس از نسل سوم A3 Sportback رونمایی کرده است. برای این سری موتورهای دیزلی و بنزین‌سوز طراحی و پیشرانه هیبریدی که از هیدروژن و دی‌اکسیدکربن گاز طبیعی تولید می‌کند، پیش‌بینی شده است.

محبوبه عمیدی: آئودی خودروی 5‌درA3 Sportback را این هفته و پیش از رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه خودروی پاریس در مونیخ به نمایش گذاشته است. این خودرو هم مانند نمونه هاچ‌بک تازه‌ای که از نسل سوم در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده، فاصله محوری بیشتری میان چرخ‌هایش دارد و به شکل چشمگیری سبک‌تر از ساخته‌های پیشین این گروه است. این خودرو که نزدیک به 90 کیلوگرم سبک‌تر شده در سری‌های آتی خود از پیشرانه‌ای هیبریدی بهره خواهد برد که بخشی از پروژه e-Gas آئودی است و در آن خودرو می‌تواند به کمک فرایند الکترولیز، هیدروژن تولید کرده و از ترکیب آن با دی‌اکسیدکربن ‌متان (گاز طبیعی) ایجاد کند.
از آنجا که ممکن است ایستگاه‌های گاز فشرده طبیعی دور یا به سختی در دسترس باشند، این خودرو یک باک 13 لیتری برای نگهداری بنزین خواهد داشت که به آن کمک می‌کند حدود 1198 کیلومتر مسافت را در نهایت طی کند. پیشرانه این خودرو یک موتور توربوشارژ به گنجایش 1.4 لیتر خواهد بود که انژکتور آن به سادگی برای پاشش هر دو سوخت وارد عمل شده و در حین حرکت بدون ایجاد وقفه از یکی به دیگری سوییچ می‌کند.
به گزارش آتوبلاگ، این خودرو کشیده و با فضای داخلی معادل 1220 لیتر طراحی شده و کمی بزرگتر از نمونه سه در به نمایش درآمده در همین نمایشگاه است. برای نور جلو و عقب خودرو از چراغ‌های ال.ای.دی و زنون استفاده شده و چراغ‌هایی در جلو برای تأمین نور روز پیش‌بینی شده است. چراغ ترمز انطباقی نیز در نظر گرفته شده که در ترمز شدید با سرعت بیشتری شروع به چشمک‌زدن و هشدار به رانندگان پشت سر خواهد کرد. این خودرو در 13 رنگ مات و متالیک تولید خواهد شد.
آئودی که در تولید خودروهایی با وزن اندک در جهان پیشرو است، موفق شده وزن این خودروی جدید را به 1205 کیلوگرم برساند و آنرا بیش از 90 کیلوگرم نسبت به تولیدات پیشین این گروه کاهش دهد. تنها در ساخت اتاق خودرو از فولاد شکل‌گرفته با نورد گرم استفاده شده و بیش از 37 کیلوگرم از وزن آن کم شده است. استفاده از فولاد با مقاومت بالا و فوق‌بالا در بخش‌های دیگر یا به کارگیری آلومینیوم در بعضی از قسمت‌ها 12 کیلوگرم دیگر را از وزن خودرو کم کرده است.
استفاده از عایق صدا باعث شده صدا در درون خودرو به حداقل برسد و طراحی خوب خودرو در بخش سقف و کف آن ضریب مقاومت هوای A3 Sportback را به 0.3 رسانده است.
در طراحی داخلی این خودرو نیز دقت و وسواس بسیاری به کار گرفته شده، صندلی‌ها ارگونومیک و تمامی بخش‌ها زیبا، با چیدمان مناسب، به کارگیری حداقل فضا و با استفاده از بهترین مواد اولیه خلق شده‌اند.
این خودرو برای تحویل در سال 2013/1392 با دو موتور دیزلی و یک موتور بنزین‌سوز به انتخاب خریداران ارائه خواهد شد. از میان این موتورها موتور گازوئیل‌سوز TDI با گنجایش 1.6 لیتر بالاترین بهره‌وری را دارد. این موتور که حداقل اصطکاک داخلی را دارد و بسیار جمع‌وجور ساخته شده، مصرفی معادل 3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و تنها 99 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر تولید خواهد کرد. شتاب‌گیری 0 تا 100 آئودی A3 Sportback با استفاده از این موتور به زمانی معادل 10.9 ثانیه نیاز خواهد داشت و سرعت نهایی این خودرو به 194 کیلومتربرساعت خواهد رسید.
آئودی به سرعت موتورهایی با آلایندگی کمتر از این را نیز برای سری A3 Sportback تولید می‌کند. یکی از آنها که در سال 2013 رونمایی خواهد شد، موتور 110 اسب‌بخاری TCNG است که برای به کارگیری سوخت مصرفی که تولید این شرکت بوده و بخشی از پروژه e-gas به‌شمار می‌رود، تولید شده است. این موتور که در هر کیلومتر تنها 30 گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند در A3 Sportback ای.ترون 2014 نیز همراه با پیشرانه الکتریکی به کار گرفته خواهد شد.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد - ش IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    20 0
    درود بر آئو دی . کی ما یاد می گیریم ؟ خدا عالم است ...
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    2 1
    تير خبر نوشتيد co2 مصرف مي كند در توضيحات عكس نوشتيد هر كليلومتر 30 گرم دي اكسيد كربن توليد مي كند (اين كه خيلي وحشتناكه ) بالخره كدام درسته؟
    • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
      1 0
      دوست عزيز خبر رو با دقت نخوندي ! موتور هيبريد co2 ميسوزونه نه موتور ديزل !!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    4 0
    هیچ کدوم اون کادیلاکه نمیشه خدا وکیلی. چی بووووووووود اون آخه؟؟؟؟؟؟؟؟ 389 تا سرعت؟؟؟؟ واقعا دیوانه کنندس
  • علیرضا IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    3 0
    ی چند تا مطلب دلگرم کننده هم باب سازمان اتوبوس رانی بنویسید ! هر كیلومتر چند گرم دي اكسيد كربن صد در صد دوده خالص پس میده !!!!! خبرانلاین عبارت داخل باکس همیشه تمرین بعلاوه بوده ! میشه ضرب و تقسیم منهی بکار ببری ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    2 0
    خدایا ما چقدر عقب مونیم دنیا پیشرفت میکنه ما سر پرایم