مهر نوشت:

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران با بیان اینکه احتمال اختلاط برنج هندی با برنج پاربویل وجود دارد، از بررسی این موضوع توسط بازرسین این انجمن در آینده نزدیک خبر داد.

جمیل علیزاده شایق  در خصوص امکان تقلب در عرضه برنج پاربویل (فرآوری شده) اظهارداشت: احتمال اختلاط برنج هندی با برنج پاربویل وجود دارد.
وی با بیان اینکه فروشگاههای زنجیره ای به دلیل تعهدی که در قبال کارخانه تولید برنج‌های پاربویل دارند این کار را انجام نمی دهند، درعین حال گفت: البته ممکن است خرده فروشی ها با خرید این نوع برنج از فروشگاههای زنجیره ای اقدام به اختلاط برنج هندی با برنج پاربویل تولید داخل کرده و آن را عرضه کنند.
به گفته دبیرانجمن حمایت از برنج ایران به دلیل شباهت بسیار زیاد برنج هندی به این نوع برنجها و همچنین وفور برنج هندی در بازار امکان انجام اختلاط برنج هندی با برنج پاربویل تولید داخلی آنچنان دور از ذهن نیست.
وی خاطرنشان کرد: درحقیقت این اقدام مشابه اقدامی است که وقتی برنج طارم اعلاء را ازشمال کشور به پایتخت می آورند برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود به آن ناخالصی اضافه و آن را به مردم با قیمت بالاتر عرضه می کنند.
علیزاده شایق اعلام کرد: براین اساس، افرادی را به عنوان بازرس ازطرف این انجمن برای بررسی مسئله تقلب در عرضه برنج پاربویل مامور کرده ایم که به زودی گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.
وی پیش از این گفته بود: به دلیل انجام عملیات فرآوری بر روی این نوع برنج‌ها، رنگ آن کمی تیره تر از برنج‌های معمولی است به طوری که رنگ برنج های فرآوری شده کرم رنگ است و مردم نباید آن را با برنج‌های هندی در بازار اشتباه بگیرند!
در روش پارابویلینگ، برنج همراه با سبوس تحت جریان بخارگرم و سپس بخار سرد قرار می گیرد و بخش اعظمی از ویتامینB سبوس جذب برنج می‌شود. از مزایای برنج پارابویلینگ می توان به خواص تغذیه ای بالا، عدم افت وزنی با گذشت زمان و مقاوت به آفات را نام برد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =